Strona 1 z 1

[Plus] kara za przeniesienie numeru

Post:01 wrz 2012, 01:42
autor: veninde
Witam,
chciałabym dowiedzieć się, czy mam jakąś możliwość wybronienia się z obecnej sytuacji. Dawno temu, zdaje się w lutym, umowa w Plusie przeszła na czas nieokreślony. Nie poinformowano mnie o tym oczywiście, dowiedziałam się przypadkiem, dzwoniąc do nich w zupełnie innej sprawie. Przeszłam teraz do Play, która to sieć zajęła się przeniesieniem numeru do nich. Dzisiaj dostałam, wraz z ostatnim rachunkiem w plusie 650 zł kary za niedotrzymanie warunków promocji. Czy może mi ktoś wyjaśnić, na jakieś podstawie takie kary można nałożyć? Przecież miałam prawo do zmiany operatora po okresie promocji.. Pozdrawiam!

Post:01 wrz 2012, 01:50
autor: Edmund
Na pewno dostałaś umowę na czas nieokreślony? Bo w takich przypadkach nie powinna być nałożona żadna kara.

Post:01 wrz 2012, 02:01
autor: veninde
Zadzwoniłam do nich przed chwilą. Okazuje się, że umowa nie była na czas nieokreślony tyko na dwa lata. Będę musiała znaleźć wszystkie dokumenty, jakie mi przesłali. Zgodnie z tym, że zerwałam umowę po roku, muszę połowę takiej kary zapłacić. Czy to jest nieuniknione?

[ Dodano: 2012-09-01, 02:09 ]
a dałabym sobie rękę uciąć, że mi przez telefon powiedzieli o umowie na czas nieokreślony!

Post:01 wrz 2012, 02:21
autor: Spioszek
veninde, a kiedy podpisywałeś umowe? bo jeśli umowa była na 2 lata a ty po pół roku czy roku ją zrywasz to samo z Siebie wynika że nie skończyła się.


Kary z Plusa już chyba nie unikniesz, chyba że udało By ci się wycofać umowe z Playa, ale to by przeszło pod warunkiem że umowe o przeniesienie do Playa była podpisana przy kurierze a nie w Salnie Play.

Wtedy myśle ze można negociować z Plusem by nie nakładali Ci kary jak wrócisz do nich.
Chociaż to tylko moje gdybanie.

Post:01 wrz 2012, 02:22
autor: amigo007
Witam, niestety to jest kara umowna na którą sama się zgodziłaś podpisując umowę w plusie. Skoro przyszła ci już kara umowna, to pewnie z play nie możesz już zrezygnować. W takim wypadku nic już się chyba nie da zrobić, sama zgodziłaś się na taką karę w plusie podpisując umowę. Nawet jeśli konsultant wprowadził cię telefonicznie w błąd, to i tak po roku nic już nie wskurasz. A i tak zawsze najbardziej liczy się podpisana umowa, i warunki w niej zawarte.

Post:01 wrz 2012, 02:24
autor: veninde
W porządku, no trudno, sama zawiniłam. A czy mogę poprosić jakoś o rozłożenie tego na nieco mniejsze kwoty? Wiem, że w TP to przeszło, moi rodzice mieli podobną sytuację.

Post:01 wrz 2012, 02:32
autor: amigo007
Poprosić możesz, ale czy się zgodzą to niewiadomo. Ale powinni się zgodzić, dla nich to i tak dobrze że klient nie robi problemów i chcę dobrowolnie spłacić dług. Swoją drogą wspułczuję ci, chciałaś pewnie trochę zaoszczędzić, a wyjdziesz na tej zmianie dużo gorzej :-(

Post:01 wrz 2012, 02:34
autor: veninde
no niestety.. cóż, za gapowe się płaci :) dzięki wielkie za pomoc :)

Post:01 wrz 2012, 02:38
autor: amigo007
Nie ma za co. Pozdrawiam :-)