Strona 1 z 2
[iPlus]Problem z 3G/HSPA
Post:07 sie 2012, 23:24
autor: Maruda
Witam,
Jestem tu nowy,ale przez przypadek znalazlem to forum, ponieważ na innych forach nikt nie potrafił mi pomóc, tak wiec jest to chyba moja ostatnia szansa tutaj.
Od maja tego roku mam straszne połaczenie w 3G, mimo iż wcześniej wszystko bylo super - grałem w gry, ogladałem, ściagałem w nocy itd. Teraz kompletnie nic sie nie da robić, bo co pare sekund ping skacze do 4000ms lub gubi pakiety, tworzac luki w połaczeniu i co chwila przelacza sie HSPA na 3G co sprawia, że przeważnie w grach laguje,zrywa polaczenie podczas sciagania itp.
Pomine sprawy techniczne zwiazane z moim sprzetem czy modemem, ponieważ testowałem T-mobile internet i wszytsko bylo tak jak być powinno, zaś gdy przełożyłem karte z plusa do modemu testowego z t-mobile problem był taki sam na nowym modemie.
Jedyne co mi działa to EDGE/GPRS mimo iż posiadam 80-87% sygnału na 3G
Pomozcie bo ja juz nie wiem co robic

Post:08 sie 2012, 09:23
autor: user_delete34
Maruda pisze:co pare sekund ping skacze do 4000ms
CS?
Odpal konsole (oczywiście windy, nie gry) i stukaj:
Wtedy połączenie będzie cały czas utrzymywane jako aktywne, a nie zawieszone, będziesz połączony w HSPA i pingi powinny być niskie. Gdyby to nie pomogło, zwiększ parametr -l na 1000 albo 2000.
Post:08 sie 2012, 13:13
autor: Maruda
Nie chodzi o CS, ogólnie pisałem, bo takie pingi mam rożnie.W dzień co parenaście sekund a w nocy co chwila.Czasami skoczy 700 czasem 1200 a maksymalnie widzialem ponad 4000ms
Próbowałem tak jak radzileś i pomoglo tylko przy napisie w menadzerku polaczen sie nie zmienia, a na stanie polaczenia jest to samo w momecie czkawki 384Kb/s na 7.2Mb/s i naodwrót.
Napisalem ze mi sie samo zmienia, żeby was naprowadzić.Poradziłem sobie z tym problemem tworzac połaczenie dial up na stałe 7.2Mb/s jednak czkawki pingow sa nadal i staly problem przy korzystaniu z neta - brak plynnosci.
Moze wiecie jak zmienic nadajnik, nie ruszajac sie z domu?
W moim rejonie sa 3 stacje bazowe na obszarze nie wiekszym niz 1km.Ten pierwszy z ktorym sie łacze jest 300m dalej na zachód, drugi 700m na wschód i 1km nadajnik Aero2 na polódniowy-wschód, tylko nie wiem czy da rade z nim polaczyc, bo nie ejstem pewny obslugiwanych czestotliwosci - zapewne UMTS 900, ktorych moj modem nie obsluguje i chodzi w 2100mhz
Post:08 sie 2012, 13:39
autor: Adamrdf
Bo to jest plus! Tak masz najlepszy zasięg 2G. Jak chcesz mieć 3G to zmień sieć bo w plusie będą takie problemy. Nic ta to ci nie poradze.
Post:08 sie 2012, 15:20
autor: user_delete34
Gra nie pokazuje prawidłowo pingu. Połączenie dial-up do 7.2 Mbps NIC nie zmienia... ono było i będzie, normalne, że program je tworzy. Ty tu nie masz prawie nic do gadania, sieć narzuca w jakiej technologii zostaniesz podłączony i możesz tylko pingować większymi pakietami (zacznij wtedy, kiedy łącze jest aktywne - np. wczytuj stronę). Jeśli jesteś chwilowo nieaktywny, to zostajesz zrzucony do 3G. Daj zrzut ekranu z mapki na btsearch.pl i zaznacz, gdzie mieszkasz. Modem jaki masz? Jeżeli to E173, to co ma napisane pod pokrywką?
Nadajnik zmienisz np. anteną kierunkową, choć to pewne nie jest. Możesz też wymusić częstotliwość odpowiednią komendą AT lub w TopNetInfo (podobno ma możliwość wyboru różnych UMTSów). W razie czego - pytaj na bez-kabli.pl, tam więcej osób to czyta.
Adamrdf, powinieneś przyjąć nick kolegi wyżej, bo marudzisz.
Post:08 sie 2012, 19:58
autor: banderas
jaka masz aplikacje do łaczenia sie z interenetem w iplusie, sproboj znalezc w opcjach aplikacji dostarczonej z nowym modemem opcji wyszukania sieci tak powinna byc taka opcja jak tylko 3g wtedy nie bedzie ci tak skakala jakosc
Post:08 sie 2012, 20:58
autor: Maruda
Adamrdf
Dziwne ze przez 4 lata nigdy tak nie mialem jak jest teraz
Markadiusz
Jesli wiec nie mam nic do gadania w sprawie technologi, to zmiany komendami AT tez beda zbedne, bo moj modem to E173 u-1 z pasmem dla HSPA UMTS 2100.
Jeśli jesteś chwilowo nieaktywny, to zostajesz zrzucony do 3G
Wiem.Ale to przelaczanie wystepuje wlasnie podczas korzystania z neta, granie , filmiki y2b lub sciaganie.Dla przykladu:
buforuje sie filmik, nagle lag dane wysyla jednak nie otrzymuje odpowiedzi, pojawia sie 3G i gdy wroci połaczenie znowu powraca do "normy" HSPA i zaczyna sie buforowac -w cudzysłowiu bo ta norma nie przekracza szybkosci 2.5Mb,a powinno byc wedlug taryfy operatora 5Mb
Blueconnect rownież chodzi w tym paśmie co plus i nie miałem problemów na moim modemie jak i z Tmobile jak pisalem na poczatku.Zero lagow i wszytsko tak jak byc powinno pingi 59-79 caly czas, rowniez na bezczynnosci nie zaobserwowalem niczego podejrzanego.
PS. Na forum bez kabli wlasnie nie otrzymalem żadnej odpowiedzi, która by mi pomogła,rownież konsultanci z serwisu iPlusa umywaja rece.
Mapa:
http://zapodaj.net/d845d08d2957f.jpg.html
Pingi w nocy oraz test predkosci lacza
1,3Gb sciagniete przez cztery i pol godziny :
http://zapodaj.net/6a736c675d7f7.jpg.html
Post:08 sie 2012, 21:21
autor: user_delete34
Szybkość akurat jest zależna od zbyt wielu czynników, więc to pominę.
Skoro nie masz obsługi UMTS 900, żeby zaryzykować aero², to nie bardzo. Być może wyłączyli jakąś stację w pobliżu i ta najbliższa, z którą się łączysz jest mocniej obciążona? Podczas buforowania filmów akurat też miewam takie problemy, że przestanie się wczytywać (PNK-Lt!).
Patrząc na mapę, to w sumie i tak cieszył bym się z takich szybkości, jakie masz. Duże miasto, duże obciążenie sieci i różnie to może być. Niestety, nie wiem jak by tutaj pomóc. Przeprowadzka pod stację?

Post:08 sie 2012, 21:28
autor: Maruda
A potrafiłbyś zdefiniowac czyja to wina? I czy mam jakieś szanse z Plusem wygrać ? bo ja bym chetnie wymienił plusa na Tmobile - ta sama cena, ta sama taryfa , modemy ale przynajmniej nie ma takich cyrków z netem.
Edit
Chyba jednak teoria "czym bliżej nadajnika, tym lepszy sygnał" sie nie sprawdza.T mobile mam 50m od mojego domu - nawet komputer skierowany w ta strone, a sygnał taki jak na plusie 80-87.Chociaż w Plusie zdarza sie że sygnał byje 80% a czasem 60% tego też nie rozumiem, a komp cały czas w tym samym miejscu - stacjonarny.
Post:08 sie 2012, 21:30
autor: user_delete34
Plus na PEWNO wyprze się winy bo jest to jakby... mobilny internet i tu wszystko się może zdarzyć. Moim zdaniem takie problemy nie mogą być podstawą do rozwiązania umowy.
Co do cyrków - pamiętaj, że w każdej chwili może się wszystko zmienić. Net mobilny jest tak losowy, że tu nic nie przewidzisz i dlatego operatorzy nie biorą tutaj żadnej odpowiedzialności za jego jakość.
Zaczekaj jeszcze na opinie innych, bo ja nie ani pracuję w dziale reklamacji Plusa ani nie jestem czyimkolwiek technikiem, więc zawsze jest szansa na pomyłkę.
Poczytaj.
Sygnał masz podany w polu Diagnostyka - procenty nie są jego wskaźnikiem.
Post:08 sie 2012, 21:43
autor: Maruda
Markadiusz pisze:Plus na PEWNO wyprze się winy bo jest to jakby... mobilny internet i tu wszystko się może zdarzyć. Moim zdaniem takie problemy nie mogą być podstawą do rozwiązania umowy.
Zaczekaj jeszcze na opinie innych, bo ja nie ani pracuję w dziale reklamacji Plusa ani nie jestem czyimkolwiek technikiem, więc zawsze jest szansa na pomyłkę.

Jednak faktem ,który podkreślalem w reklamacji jest to, że problem wystepuje u sasiadów jak i innych miejscach, gdy łacze sie z tym nadajnikiem, bo osobiscie latałem z laptopem sasiada po ulicy
Markadiusz pisze:Co do cyrków - pamiętaj, że w każdej chwili może się wszystko zmienić.
Mam taka nadzieje że tak duża firma rozwiaże ten problem, bo jak narazie bedzie juz powoli trzy miesiac odkad problem wystepuje.
Dzieki za zainteresowanie,może jeszcze ktoś coś wniesie do tematu i problem zwiazanym z takim cyrkowym netem?

Post:08 sie 2012, 21:47
autor: user_delete34
TAK duża firma ma właśnie w d(e) problemy pojedyńczych osób. Co innego UKE ale nie męczmy każdy z osobna Urzędu o rzecz, której nikt nie gwarantuje. Po prostu musisz się przyzwyczaić. Jeżeli nie są to chwilowe problemy techniczne to chyba nie pomożesz. Chyba, że ja o czymś ważnym po drodze zapomniałem.
Post:08 sie 2012, 21:56
autor: Maruda
No własnie nie powinna mieć w d(e) klientow indywidualnych, skoro świadcza takie usługi, a tym bardziej nie powinno być w ogole mowy o takim traktowaniu, czy dyskryminacji klienta - bo to pojedynczy przypadek, niech sobie zdycha - od strony marketingowej to wykluczone.
W ramach szkody kienta powinni choćiaż spróbować coś robić, albo zaproponować inne warunki lub jakeś stosowne rozwiazanie albo rekompensate.Jesli nie potrafi naprawić i nie potrafi załagodzić to znaczy że oszukuje- przynajmniej ja to tak widze z mojej strony jako klient.
Dla przykładu:
Mój kumpel posiada własnac sieć osiedlowa i gdy ktoś zgłasza usterki, musi sprawdzić , ewentualnie naprawić lub zamówic nowy sprzet, zeby kient był zadowolony, a to tylko oj kumpel a nie dupna firma.
Post:08 sie 2012, 22:10
autor: user_delete34
Kumpel ma mało klientów i musi dbać o każdego, a Plus? Wystarczająco dużo, by móc olać problemy niemałej liczby osób (no bo co taki jeden TY możesz zrobić takiej firmie?). Posłużę się podpisem kolegi z forum:
drcox pisze:to jest polska, tu musi boleć

Post:09 sie 2012, 17:39
autor: dago
Iplus mam około 6 lat jako główne łącze w domu, mniej więcej od 6 miesięcy mam zwiechy łącza tak jak ty opisałeś, nagle internet staje i doopa. Testowałem łącze na różnych modemach (cs-12, cs-15, nc10, e173 i jeszcze inne ) mieszkam w centrum miasta ( Gdańsk) nic nie pomaga. Najczęściej problem występuje około godz. 20 do 22. Składałem 6 razy reklamację za każdym razem otrzymywałem informację, że jest w moim rejonie przeciążona sieć przewidywany czas poprawy (czyt. rozbudowy sieci ) to 2015r. a dodatkowo po reklamacji reklamacji dostawałem informację, że zgodnie z umową internet ma prawo nie działać w dane lokalizacji bo plus nie zapewnia poprawności działania w danej lokalizacji i mogę się cmoknąć.
Na koniec nic nie wywalczysz, bo regulamin nie ZAPEWNIA POPRAWNOŚCI DZIAŁANIA W TWOJEJ LOKALIZACJI!!!
Robert
[ Dodano: 2012-08-09, 17:42 ]
Zapomniałem dopisać, częściej już używam Areo, stabilniejsze łącze, do stron i poczty spokojnie styka
Post:09 sie 2012, 17:58
autor: drcox
dago pisze:Zapomniałem dopisać, częściej już używam Areo, stabilniejsze łącze, do stron i poczty spokojnie styka
Zdajesz sobie sprawę, że abonenci Plusa też mogą używać Aero?
Post:09 sie 2012, 18:20
autor: dago
Zdajesz

Post:09 sie 2012, 18:48
autor: drcox
I tam też masz takie kwiatki?
Post:09 sie 2012, 23:49
autor: Maruda
Wiele razy czytałem te moja umowe która podpisałem i nic tam takiego nie ma,
ze internet moze działać nieprawidłowo i Plus nie ponosi za to odpowiedzialności , a tym bardziej o lokalizacji.Jest tylko to :
Paragraf 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
3.Dane objete Umowa w zakresie dotyczacym:
-danych dotyczacych jakosci usług- nic mi o tym nie wiadomo
-Sposóbu i terminu rozwaizania umowy- to znam 30dni
-zakres odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, wysokość odszkodowania itp.- to tez znam trzeba poprostu płacic
-zasad trybu i terminów składania i rozpatrywania reklamacji i sprów - to znam 30dni
-Sposób uzyskania informacji o aktualnym cenniku świadczenia usług - nigdy nie bylo mi potrzebne bo znam swój cennik.
I gdzie te dane dotyczace jakosci usług? mnie nikt żadnych danych nie pokazywał.
Zaś jesli to sa jakies dane dodatkowe to ja niczego nie podpisałem w dodatku to jest niezrozumiałe, był tylko aneks do taryfy i informacja od sprzedawcy z salonu ze umowe mozna rozwaizac nie wcześniej niz 30dni przed końcem umowy oraz że reklamacje rozpatrywane sa przez 30 dni gdyby cos nawaliło.
Nawet wójek Google nic nie znajduje o jakiś danych objetych umowa zwazana z jakościa usług.
Post:10 sie 2012, 10:16
autor: pakierhakierxd
Pożycz od kogoś modem z umts 900 i sprawdź jak chodzi na zasięgu aero2 może się poprawi więc wtedy kupisz modem:P