Strona 1 z 1

Wymiana karty SIM co 2 lata - Fakt czy Mit?

Post:16 maja 2012, 10:42
autor: towerone
Witam!


W tym tygodniu oddałem swój telefon, w ramach gwarancji, do serwisu. Pani, która przyjmowała ode mnie telefon zwróciła mi uwagę, że mam starą kartę SIM i powinienem ją wymienić. Powiedziała, że kartę powinno się wymieniać co 2 lata, bo inaczej może mi telefon wariować. Czy tak rzeczywiście powinno się robić?
Moja karta (sieć Orange) ma ponad 10 lat, ale nie zauważyłem żeby coś złego z nią się działo. Wskaźnik zasięgu pokazuje przeważnie poziom max, transmisja danych działa również poprawnie.

Telefon (Samsung Gio) oddałem do serwisu z powodu trzasków i zniekształceń w czasie rozmowy, czasem też nie było słychać sygnału w słuchawce (na głośnomówiącym natomiast sygnał już był) i teraz tak się zastanawiam, czy może mieć na to wpływ wiek mojej karty SIM? Mnie się wydaje, że nie bo z poprzednim telefonem takich problemów nie miałem (Samsung Wave 723).

Jakie jest Wasze zdanie na temat wymiany karty SIM?

Post:16 maja 2012, 10:53
autor: Maniiiek
Pierwszy raz o czymś takim słyszę. Serwis autoryzowany z Orange? Ile kosztuje wymiana karty? Nie żebym coś sugerował, ale...

Post:16 maja 2012, 10:59
autor: abramek92
Ja mam kartę sim IDEI zółtą z 2001 roku.
Wszystko na niej działa, tylko w telefonach ID mojej sieci to:
Orange PL
MILEGO DNIA

Karta, co 2 lata to bzdura.

Post:16 maja 2012, 11:06
autor: Precelos
totalna bzdura tyle powiem

Post:16 maja 2012, 11:13
autor: Sig
Wiek karty nie jest żadnym wyznacznikiem.
Wyznacznikiem jest jej stan, ale to i tak nie zawsze, bo nawet "zajechana" wizualnie potrafi działać. Jak telefon zaczyna dziwnie pracować i powodem nie jest ani aparat, ani sieć - wtedy wymieniać.
Czas nie może być decydujący, bo ludzie różnie kart używają, a (moim zdaniem) częste nieumiejętne wsuwanie (zależy też od modelu) powoduje ich uszkadzanie. Ale i tak tylko w skrajnych przypadkach jak ktoś by ją codziennie przekąłdal... Wiekszość ludzi kartę rusza i tak dopiero wtedy, gdy zmienia telefon, operatora, lub oddaje telefon do naprawy... Tutaj społeczność użytkowników telepolis nie jest reprezentatywna :-).

Post:16 maja 2012, 12:00
autor: towerone
Maniiiek pisze:Pierwszy raz o czymś takim słyszę. Serwis autoryzowany z Orange? Ile kosztuje wymiana karty? Nie żebym coś sugerował, ale...
No mnie też to zaskoczyło stąd mój post. Punkt do którego zaniosłem telefon, to niby centrum serwisowe Samsunga, ale szyld jest Nokia Care ;)

Koszt wymiany karty w salonie Orange to 25zł. Opłata nie jest pobierany gdy karta ulegnie uszkodzenie z nie mojej winy.

Post:16 maja 2012, 12:00
autor: Edmund
Ja też mam kartę Idei z 2002 roku i powiem że wg mnie jej wykonanie jest lepsze niż nowych kart - styki nie "zajeżdżają się" tak szybko jak na tych nowych kartach. Ponadto na nowych kartach do abonamentu albo do przenoszenia numeru żeby wyłączyć pytanie o PIN musisz albo zadzwonić na infolinię, albo udać się do salonu.
Jedyne rzeczy do których można by się przyczepić to brak menu SIM Toolkit i ewentualna trudność w przerobieniu na MicroSIM, bo styki są dość duże ;)

towerone, ja na Twoim miejscu bym się dokładnie przyjrzał telefonowi po zwrocie z naprawy, bo ich "fachowość" nie świadczy o nich dobrze.

Post:16 maja 2012, 22:40
autor: Niezgodna7
Co dwa lata? Hehe uwielbiam mądrale z BE !
Starą kartę zostaw, o ile nie jest potrzebne SIM INTELIGENT.

Post:17 maja 2012, 10:37
autor: towerone
Widzę, że mam podobne zdanie do Was. Też uważam, że wymiana karty co 2 lata to absurd, nie wiem skąd jej się to wzięło. Myślę, że nie chodziło jej o zarobek bo ona z Orange to raczej nic wspólnego nie ma.

Swojej kart na razie nie planuje wymieniać, poczekam aż mój telefon wróci z serwisu i jeśli objawy z jakimi tam trafił nie ustąpią, to wówczas pomyślę o jej wymianie, ale prędzej zmienię telefon niż kartę, bo uważam że ona jest w porządku. Tym bardziej, że teraz używam jej w Nokii 6303 i tych problemów nie mam.

Wysłałem zapytanie do Orange odnośnie wymiany katy co 2 lata, a także czy stara karta może mieć wpływ na jakość połączenia. Odpisali dość ogólnikowo, ale wymianie karty co 2 lata ani słowa:
Na tego typu objawy może mieć wpływ bardzo wiele czynników. Jednym z nich może być telefon, ale również karta SIM. Często jest tak, że mogą pojawiać się błędy na karcie, które powodują różnego rodzaju utrudnienia. Mogą się one nasilać w zależności od aparatu telefonicznego. Nowe telefony w niektórych przypadkach nie współpracują prawidłowo z ze starszymi kartami SIM. W takim wypadku wskazana jest wymiana karty SIM. W tym celu należy udać się Salonu Orange.

Post:17 maja 2012, 11:30
autor: Niezgodna7
BE zawsze odpowiada ogólnikowo lub nie na temat...
:-(

Post:17 maja 2012, 12:19
autor: Edmund
towerone, weź sobie załatw darmową kartę z z Orange i z jakiejś innej sieci (lista jest tutaj). Wówczas będziesz mógł wykluczyć czy wina leży po stronie karty, sieci czy też telefonu.

Post:17 maja 2012, 13:29
autor: towerone
towerone, weź sobie załatw darmową kartę z z Orange i z jakiejś innej sieci (lista jest tutaj). Wówczas będziesz mógł wykluczyć czy wina leży po stronie karty, sieci czy też telefonu.
Mam taką kartę, ale przyznam się że jej dobrze nie sprawdziłem w swoim telefonie. Poza tym używam teraz telefonu zastępczego (Nokia 6303) i żadnych problemów nie mam. Jakość połączeń jest bardzo dobra, co moim zdaniem wskazuje, że karta jest w pełni sprawna.

Dostałem informację, że mogę już odebrać z serwisu swojego Gio. Coś szybko się z nim uporali - raptem 2 dni potrzebowali.

Post:17 maja 2012, 16:33
autor: Wolf
Moja karta Plusa ma dobre 12 lat i działa pięknie, nawet porysowana nie jest, styki też zdrowe, bez nalotu. Fakt, wyciągam raz na 2 lata, tylko przy zmianie telefonu. Ale niektóre karty ciągle migrują między poszczególnymi telefonami i też nie robią kłopotu...

Post:17 maja 2012, 17:42
autor: sosen
Nie ma reguły że co rok dwa czy dziesięć. Natomiast prawdą jest że wiele starszych kart nie radzi sobie w nowych telefonach i wtedy wymiana jest jak najbardziej wskazana tym bardziej jeśli to jest karta jeszcze z idei.

Post:17 maja 2012, 22:18
autor: towerone
Odebrałem telefon z serwisu. W raporcie naprawy wpisali wymiana głośnika oraz soft. Niestety telefon nadal nie działa tak jakbym sobie tego życzył więc jutro znowu trafi do serwisu. Mam nadzieję, że tym razem bardziej się przyłożą.

Uszkodzenie karty wykluczyłem ponieważ sprawdzałem telefon na dwóch innych kartach w tym jedna wydana była w tym roku i dalej występują trzaski i przerwy w czasie rozmowy. Poza tym z innego forum dowiedziałem się, że najprawdopodobniej uszkodzony jest mikrofon od redukcji szumów.