Limit kwotowy na usługi "Premium"
Post:05 maja 2012, 12:00
4-05-2012 weszły w życie zmiany "Prawa Telekomunikacyjnego" (Dz.U. z 2011 r. Nr 234, poz. 1390)
Art. 64 ust. 5:
Art. 64a punkt 2 i 3:
Pytam raczej o to, którzy operatorzy już to wdrożyli, a których zmiany znowu zaskoczyły?
Że jestem złośliwy, to w poniedziałek 7 maja będę sprawdzał poszczególnych opów i oczywiście żądał respektowania prawa
- a niesfornych straszył UKE.
Jak macie już jakiś doświadczenia w tej sprawie, to podzielcie się nimi.
Art. 64 ust. 5:
oraz5. Dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej jest obowiązany bezpłatnie zapewnić abonentowi będącemu stroną zawartej umowy określenie progu kwotowego, dla każdego okresu rozliczeniowego, a w przypadku jego braku, dla każdego miesiąca kalendarzowego, po przekroczeniu którego dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej będzie obowiązany do:
1) natychmiastowego poinformowania abonenta o fakcie jego przekroczenia;
2) zablokowania na żądanie abonenta możliwości wykonywania połączeń na numery usług o podwyższonej opłacie i odbierania połączeń z takich numerów, chyba że nie będą powodowały obowiązku zapłaty po stronie abonenta.
Dostawca jest obowiązany oferować abonentom co najmniej trzy progi kwotowe, które wynoszą 35, 100 i 200 złotych.
Art. 64a punkt 2 i 3:
No i tyle teorii. A jak to jest w praktyce? Czy jako użytkownik prepaid mogę ustawić miesięczny limit na SMS Premium na kwotę, dajmy na to 2,46PLN (bo 35PLN to jednak trochę wysoki próg)?Dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej jest obowiązany, na żądanie abonenta, do:
1) nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery usług o podwyższonej opłacie oraz połączeń przychodzących z takich numerów,
2) nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery poszczególnych rodzajów usług o podwyższonej opłacie oraz połączeń przychodzących z takich numerów,
3) umożliwienia abonentowi określenia maksymalnej ceny za jednostkę rozliczeniową usługi albo ceny za połączenie, w przypadku usługi taryfikowanej za całe połączenie, i nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery usług o podwyższonej opłacie, których cena przekracza cenę maksymalną określoną przez abonenta w żądaniu, oraz połączeń przychodzących z takich numerów
– chyba że takie połączenia nie będą powodowały obowiązku zapłaty po stronie abonenta.
Pytam raczej o to, którzy operatorzy już to wdrożyli, a których zmiany znowu zaskoczyły?


Jak macie już jakiś doświadczenia w tej sprawie, to podzielcie się nimi.