DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 1 z 71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 71

 #541313  autor: st.konsultant
 16 mar 2012, 22:39
Axe666 pisze:hm no ja to rozumiem, ale masz coś konkretnego na myśli? No i czy dostane jakiś ten numer zastępczy? czy przez miesiąc bede wisieć w 'próżni'. Wlaściwie podczas wizyty bałam sie o cokolwiek zapytać, bo pani sprawiała wrażenie jakby bardzo chciała się mnie pozbyć:P

W praktyce będzie to wyglądało tak, że 10 lub po 10 maja, przyjdziesz do punktu i podpiszesz umowę. W ciągu 24 godzin numer z Playa będzie działa w T-Mobile. W takiej sytuacji żadnego numeru zastępczego nie dostajesz.

Do wyboru będziesz miała taryfy, które będą w promocji w maju.

 #541847  autor: igo8
 20 mar 2012, 16:53
Moje doświadczenia z przenoszenia numeru do Orange.
W trakcie procesu przeniesienia nastąpiło znaczne pogorszenie warunków, na których przeniesienie miało nastąpić.
Chcąc przenieść numer zgłosiłem to na stronie internetowej operatora. Na drugi dzień oddzwoniła konsultantka z ofertą. Propozycja była korzystna więc wyraziłem zgodę na takie warunki. Przeszliśmy do realizacji. Podałem wszystkie dane i wyraziłem zgodę na ich przetwarzanie.
Po kilku dniach przyjechał kurier z dokumentami koniecznymi do przeniesienia numeru (pełnomocnictwa). Okazało się, że błędnie wpisano moje dane (mimo, że podczas ich podawania były literowane i powtarzane). W obecności kuriera zadzwoniłem do konsultanta Orange i pytam co mam robić w tej sytuacji. Ten mówi, że mam zwrócić dokumenty kurierowi i zostaną one wysłane ponownie po poprawieniu błędów. Upewniam się czy realizujemy dalej wcześniejsze ustalenia – Tak. Postępuję więc zgodnie z wskazówkami.
Po kilku dniach kiedy zainteresowałem się swoją sprawą okazało się, że jest ona zakończona niepowodzeniem. Mimo, że postępowałem zgodnie z zaleceniami Orange, a wszelkie problemy wynikały z błędów pracowników Orange - nie można było nic zrobić. Zaproponowano mi kupno tej samej oferty (telefon + abonament) 500 złotych drożej.
Podziękowałem i oczywiście cofnąłem zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.
Podsumowanie – Uwaga na Orange.

 #542171  autor: tege
 22 mar 2012, 00:04
Skończyła mi się umowa w Play. Chciałbym przenieść numer do RBM. Tam jednak uparcie twierdzą, że nie ma takiej możliwości i pozostaje jedynie podpisanie umowy z nowym numerem... To jest jakaś paranoja. Czy to w ogóle jest zgodne z prawem? Czy operator może odmówić przeniesienia numeru w ramach własnej sieci? Po co tak zniechęcać dotychczasowych abonentów (jakby istotą RBM było tylko wabienie abonentów od innych operatorów).

 #542179  autor: ja.michal
 22 mar 2012, 02:41
Nie da się tego zrobić bo właśnie operatorem Playa i RBM jest P4. Jedyne wyjście przejścia do RBM to przeniesienie numeru do innego operatora i potem znów do P4, ale tym razem do RBM.
Minus to kombinacje, plusem mogą być jakieś bonusy za przeniesienie numeru.

 #542189  autor: bledos
 22 mar 2012, 08:30
tege pisze:Czy to w ogóle jest zgodne z prawem? Czy operator może odmówić przeniesienia numeru w ramach własnej sieci?
Nie jest- nowelizacja PT z 2009 roku bodajże o tym wspominała (ta wprowadzająca bezpłatne przenoszenie numerów).
Kod: Zaznacz cały
Dodatkowo, dochodzi uprawnienie abonenta i użytkownika prepaid do zachowania numeru przy zmianie dostawcy usług, niezależnie od tego, czy nowy dostawca działa w sieci innego, czy tego samego operatora. Takie rozwiązanie jest nowością. W chwili obecnej z uprawnienia korzystać można wyłącznie w sytuacji, gdy numer przenoszony jest do dostawcy działającego w sieci innego operatora.
http://telepolis.pl/news.php?id=15170

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #542243  autor: zorian
 22 mar 2012, 12:18
tege pisze:Czy operator może odmówić przeniesienia numeru w ramach własnej sieci?
Nie mylmy pojęć! Numer przenosi się pomiędzy różnymi operatorami.
Wędrówka pomiędzy ofertami jednego operatora nazywa się migracją!

No ale to nie zmienia faktu, że proste przejście np. z PFresh do RedBull nie istnieje.
Inne opy też mają rozczep jaźni - PTC ze swoim TakTak i Heya czy TuBiedronka. Niby jeden operator, ale przejście trzeba robić na okrętkę przez podmioty trzecie.
 #542726  autor: grzesiekosw
 25 mar 2012, 09:52
Witam. W obecnej sytuacji w Play postanowilem przeniesc numer do Orange. Zdecydowałem się zapłacic kare za zerwanie umowy przed czasem. Numer przeniosłem przez sklep Orange z pomoca konsultanta przez czat Orange. Powiadomilem konsultanta ze zostalo mi 6 m-cy do konca trwania umowy z Play i czy to niebedzie jakis problem. Odpowiedzial, że nie wiec wypelnilismy formularze, przy czym po zakonczeniu zastanowil sie dobrze i napisal, że zamówienie bedzie na 100% anulowane ze względu to, że Orange nie może za mnie zerwać umowy i polecil mi udanie sie do salonu w celu zerwania. Dobrze, że moja wiedza jest skromna ale pewne rzeczy wiem i jak bym poszedl do salonu zerwać numer to stracilbym ten numer. Co w tej sytuacji mam zrobic bo zamówienie ma status "weryfikacja ręczna" i czy moze ono być anulowane z tytułu ze Orange nie załatwi przeniesienia numeru od Play? Pozdrawiam

 #542728  autor: qper
 25 mar 2012, 10:23
Idź do salonu Orange przenieś numer i zaznacz w dokumentach, że chcesz żeby przenieśli natychmiast a nie z końcem promocji u poprzedniego operatora. Nie wiem jak w Orange ale w Play tak wlasnie było. Dodatkowo Play drukował oświadczenie, ze sie na to zgadzasz i, ze operator może naliczyć karę.

Generalnie idź do salonu.

Nie zrywać umowy osobiście w salonie Play bo stracisz numer.

 #542734  autor: Domi88
 25 mar 2012, 10:55
Witam, radzę poczekać jeszcze kilka dni gdyż play szykuje coś nowego;) poczytaj blog play:) pozdrawiam

 #542743  autor: grzesiekosw
 25 mar 2012, 11:14
Domi88 pisze:Witam, radzę poczekać jeszcze kilka dni gdyż play szykuje coś nowego;) poczytaj blog play:) pozdrawiam
Naprawde na to liczysz? Przeciez to są jakieś żarty z ich strony. Rzucą jakis ochłap żeby gawiedź sie cieszyła. Pewnie dorzucą duptyriald minut do tego pierdyliarda, które malo kto wygaduje w miesiac, a nawet nie ma przeniesienia na nastepny okres rozliczeniowy. Play teraz ma zamiar zarabiac a nie rozdawac
Idź do salonu Orange przenieś numer i zaznacz w dokumentach, że chcesz żeby przenieśli natychmiast a nie z końcem promocji u poprzedniego operatora.
Juz przedluzylem poprzez strone Orange bo np Xperia Arc S 3zl zamiast prawie 700 w salonie

 #542831  autor: kubik
 25 mar 2012, 18:17
można przenieść numer do Orange online (w sklepie)? ostatnio była dyskusja w innym wątku i jednak nie ma takiej możliwości.

Co ja pacze? Operator blokuje aktualizację!

http://facebook.com/OperatorBlokujeAktualizacje
 #542887  autor: nths
 25 mar 2012, 20:57
Witajcie,

jestem w trakcie przenoszenia numeru z Plusa do T-mobile, wniosek w T złożyłem na początku tygodnia (numer z abonamentu, rozwiązanie umowy z zachowaniem okresu wypowiedzenia).

Czy to normalne, że do dziś nie otrzymałem żadnej informacji o postępach procesu MNP, ani ze strony T, ani Plusa? Na wniosku oczywiście zaznaczono, aby kontakt w sprawie MNP odbywał się przez SMS. Jestem zaskoczony, bo dawniej przenosiłem numery z Orange do Play i Plusa, i w obu wypadkach bardzo szybko otrzymywałem informację zarówno od operatora dawcy (rejestracja wniosku MNP), jak i biorcy (wyznaczony termin przeniesienia).

Będę wdzięczny za informację od kogoś kto przechodził właśnie z Plusa do T, bo nie wiem czy atakować BOA, czy po prostu czekać.
 #542985  autor: musiolek
 26 mar 2012, 12:44
Witam, mam problem i proszę o pomoc.

Obecna, trzynastoletnia umowa mojego teścia z T-Mobile jest dla niego bardzo szkodliwa ponieważ przedstawiciel ówczesnej Ery sprzedając mu abonament z pakietem minut "do wszystkich sieci" rzekomo nie raczył poinformować go, że zwrot "do wszystkich sieci" nie oznacza jednak połączeń do P4 oraz, że rzekomo darmowa usługa na bezpłatne połączenia z wybranym numerem wewnątrz sieci jest darmowa, ale tylko przez pierwszy rok. Rrezultat jest taki, że sporo minut z jego abonamentu nie zostaje wykorzystana, ale i tak trzeba płacić za połączenia do Play i to olbrzymie stawki. Od wielu lat rachunek miesięczny za każdym razem wynosi ponad 100zł. Jak wiadomo tak to bywa jeśli umowę przedłużają starsi ludzie, którzy nie znają specyfiki rynku telefonii komórkowej więc tym razem to ja postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i wybrać dla niego odpowiednią ofertę. Planuję przenieść ten abonament do Play ponieważ obecny operator zaproponował mu (mi) fatalne warunki przedłużenia umowy, a mianowicie:

240 minut do wszystkich sieci (w tym Play) i rok darmowych rozmów 1-2 numerami w sieci macierzystej za 59,90zł miesięcznie. Minuta poza abonamentem kosztuje 0,39zł (nie wiem czy również do Play). Do tego brak dostępności dobrych modeli telefonów Nokia (np. 6700 classic).

Tymczasem Play po przeniesieniu numeru oferuje:

550 minut do wszystkich sieci (+100 dodatkowych minut przez pierwsze pół roku) i darmowe rozmowy wewnątrz sieci przez całą umowę za 59zł miesięcznie (rabat 50% czyli 29,50zł przez pierwsze trzy miesiące umowy). Koszt minuty poza abonamentem wynosi 0,29zł. Telefon Nokia 6700 classic mogę wziąć za 69zł, a wersję slide za 49zł.

A teraz sedno sprawy:

Problem w tym, że ostatni aneks do obecnej umowy z T-Mobile został podpisany 16.07.2010 roku. Zgodnie z tym co usłyszałem w BOA to po złożeniu wypowiedzenia umowy przed 16 czerwca bieżącego roku umowa przestanie obowiązywać dopiero z dniem 1 sierpnia 2012 roku choć okres rozliczeniowy umowy jest rzekomo od lub do 16 dnia każdego miesiąca. Można również rozwiązać umowę natychmiast, płacąc proporcjonalnie malejącą karę umowną, która obecnie wynosi około 157zł.

I stąd moje pytanie:

W jaki sposób zmniejsza się ta kara umowna? Czy przedmiotowa suma maleje każdego dnia, tygodnia, a może miesiąca podczas trwania umowy? Jeśli w/w kwota maleje co miesiąc to czy dzieje się to dokładnie w okolicach połowy każdego miesiąca (okres rozliczeniowy) czy może raczej po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego?

Proszę o pomoc bo jesteśmy zdecydowani zapłacić tą karę i uciec do P4 wcześniej, ale nie wiem czy nie lepiej będzie poczekać te kilka dni do kwietnia żeby kara była ewentualnie mniejsza. Jednak do 16 kwietnia nie mam zamiaru czekać i dlatego też interesuje mnie sposób naliczania (obniżania) w/w kary w T-Mobile. Nadmieniam, że każdy konsultant mówi mi na temat powyższej kary zupełnie co innego.

Z góry dziękuję za ewentualną pomoc...

 #542988  autor: krzysztof.ka
 26 mar 2012, 13:09
O trzynastoletnich umowach nie słyszałem, za to słyszałem o umowach na 12, 18, 24 i 36 miesięcy. Liczy się dla operatora ostatni kontrakt. Ile lat się jest w sieci jest to mało ważne. Jedyny wyjątek, to Orange, który ponoć lepiej traktuje klientów ze stażem 4 letnim w sieci.

Moje słuchawki: Plus: Motorola d160, Nokia 3110, Nokia 3310, Nokia 6820, Nokia 6310, Nokia 9300, HP IPaq hw6915, Nokia E51, Nokia E52, Nokia N8. Orange: SE Xperia Arc, SG S III.

 #542992  autor: musiolek
 26 mar 2012, 13:33
A ja słyszałem o takich umowach i wszędzie jest ich pełno więc nie wiem po co ten sarkazm. Umowa została zawarta w 1999 roku, a ostatni (dwuletni) aneks podpisano niespełna dwa lata temu więc jest to umowa trzynastoletnia z dwuletnim zastrzeżonym okresem lojalnościowym.

I czytaj ze zrozumieniem bo o tym napisałem w cytowanym fragmencie:
...Problem w tym, że ostatni aneks do obecnej umowy z T-Mobile został podpisany 16.07.2010 roku. Zgodnie z tym co usłyszałem w BOA to po złożeniu wypowiedzenia umowy przed 16 czerwca bieżącego roku umowa przestanie obowiązywać dopiero z dniem 1 sierpnia 2012 roku...
ps.Nie pytałem o lojalnościową ofertę promocyjną u któregoś z opów tylko o specyfikę naliczania kary w T-Mobile bo ofertę już wybrałem.

 #543004  autor: banderas
 26 mar 2012, 14:47
a jesli mogę wiedzieć jaką ofertę wybrałeś?

banderassso

 #543007  autor: musiolek
 26 mar 2012, 14:57
Oferta nazywa się Super przejście do Play - Stan Darmowy 69. Szczegóły oferty znajdują się tutaj.
 #543083  autor: SACZI
 26 mar 2012, 20:05
musiolek pisze:...postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i wybrać dla niego odpowiednią ofertę. Planuję przenieść ten abonament do Play ponieważ obecny operator zaproponował mu (mi) fatalne warunki przedłużenia umowy, a mianowicie:
...
Skoro postanowiłeś "wziąć sprawy w swoje ręce", rozważ przedłużenie umowy z wykorzystaniem oferty SUK, tym bardziej, że i tak ją otrzymasz, skoro chcesz zrezygnować z usług T-M.
Przy abonamencie 69 PLN dają zniżkę około 10 PLN i zdaje się ceny telefonów z oferty multimedialnej, czyli trochę taniej. Rozmowy z abonamentu bezwarunkowo do wszystkich polskich sieci i na stacjonarne Unii Europejskiej.
T-M jednak jest ciągle stabilnym i bardzo przewidywalnym operatorem.
Oczywiście zrobisz, jak będziesz uważał.

 #543146  autor: musiolek
 26 mar 2012, 23:33
Dzięki za podpowiedź, ale już zdecydowałem, że abonament przejdzie do P4. Dzwoniłem dziś do Sekcji Utrzymania Klienta T-Mobile żeby rozpytać się jak dokładnie maleje ta kara za przedwczesne rozwiązanie umowy i przy okazji rzeczywiście zaproponowali mi tak jak napisałeś 10PLN rabatu na abonament czyli po zniżce byłoby to 59zł za pakiet 400 minut do wszystkich sieci. Jednak to i tak o kilkaset minut mniej niż dostanę w Play, a w w/w ofercie brakuje także darmowych rozmów wewnątrz sieci i do tego ceny minut poza abonamentem są wyższe niż w P4. Na 99% już jutro zostanie rozpoczęta procedura przeniesienia numeru, ewentualnie wstrzymam się jeden dzień i zobaczę co przyniesie środowa konferencja Play.

ps.Kara za zerwanie umowy maleje proporcjonalnie z każdym dniem korzystania z abonamentu.
 #543227  autor: grzesiekosw
 27 mar 2012, 13:59
Napewno wielu ludzi głowiło się czy jest możliwość "ucieczki" od obecnego operatora i przeniesienie numeru do innego operatora. Nie jest to taka sprawa oczywista ponieważ po rozmowie z kilkunastoma konsultantami w tym wypadku Orange zdania byly podzielone. Jedni mówili, że można przenieść numer tylko i wylącznie gdy umowa dobiega końca, a gdy jeszcze jest w trakcie to można załatwić w salonie (gdzie zwykle są gorsze promocje)

Wyjasniam że jest to jak najbardziej możliwe i mozna to zrobić on-line. Zgłasza się chęć przeniesienia numeru jak to zwykle się robi. Operator po potwierdzeniu danych wysyła kuriera z dokumentami, które zawierają pełnomocnictwo dla nowego operatora i oświadczenie, że obecny operator może naliczyć kare za zerwanie umowy. Kurier zabiera dokumenty po czym trafiają one do operatora i po uwolnieniu numeru przez obecnego operatora, przyszly operator wysyła kuriera z umową.

Mam nadzieje że taki temat coś wnosi i nakresla sytuacje klienta.
  • Strona 1 z 71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 71