Strona 1 z 2
[Play] Zmiana umowy/regulaminu
Post:24 sty 2012, 12:20
autor: gnls
Witam.Dzisiaj dostałem list z PLAYa dotyczący zmiany regulaminu przez nich.Wiem że kiedyś u jednego z operatorów wystąpiła podobna sytuacja i można było bez żadnych konsekwencji wypowiedzieć umowę.Jak sytuacja wygląda w tym wypadku?Czy mogę bez konsekwencji wypowiedzieć umowę?
Re: Zmiana umowy/regulaminu PLAY
Post:24 sty 2012, 12:40
autor: remus77
gnls pisze:Witam.Dzisiaj dostałem list z PLAYa dotyczący zmiany regulaminu przez nich.Wiem że kiedyś u jednego z operatorów wystąpiła podobna sytuacja i można było bez żadnych konsekwencji wypowiedzieć umowę.Jak sytuacja wygląda w tym wypadku?Czy mogę bez konsekwencji wypowiedzieć umowę?
Ja również dostałem dzisiaj list od Playa. Proszę dokładnie przeczytać ostatni akapit na drugiej stronie i wszystko się wyjaśni

Ale tak na wszelki wypadek: nie, nie można wypowiedzieć umowy bez konsekwencji w postaci naliczenia opłaty przewidzianej w regulaminie.
Post:24 sty 2012, 13:19
autor: sosen
A czego dotyczyła ta zmiana?
Post:24 sty 2012, 13:24
autor: DanielR
Jesteście abonamentowcami, czy używacie pre-paid?
Post:24 sty 2012, 14:25
autor: Samuraj
Kiedyś sprawa dotyczyła Plusa, który chciał być fair wobec UKE i zgodził się na rozwiązanie przez Abonenta Umowy w związku ze zmianą Regulaminu (co wcale im się nie opłaciło).
W przypadku zmian w Regulaminach, o których informację otrzymałeś od P4 nie masz podstaw do rozwiązania Umowy o świadczenie Usług Telekomunikacyjnych bez naliczenia opłaty specjalnej (czyt. kary umownej).
Post:24 sty 2012, 14:42
autor: pakierhakierxd
Też dostałem list,dotyczy on abonamentowców chyba tylko

Post:24 sty 2012, 16:02
autor: ChuckyCiechanow
pakierhakierxd pisze:Też dostałem list,dotyczy on abonamentowców chyba tylko

Nie tylko abonamentów. Kilka dni wcześniej dostałem informacje o zmianie regulaminu Play Online na kartę.
Post:24 sty 2012, 16:11
autor: pakierhakierxd
A ok
Post:24 sty 2012, 16:11
autor: play4you2
Zmiana regulaminu dotyczy Abonentów, Abonentów Internetu oraz Mixa. W przesłanym piśmie znajduje się informacja jakie dokładnie regulaminy zostały zmienione. Potwierdzam także, że zmiana regulaminu nie daje możliwości wypowiedzenia umowy bez naliczenia kary umownej.
Post:25 sty 2012, 02:32
autor: lookass
Załóżmy, że ktoś z nas nie otrzyma listu o zmianie regulaminu. Czy to jest podstawa do tego żeby zerwać umowę bez kary?
Post:25 sty 2012, 05:36
autor: thonka
lookass, a na jakiej podstawie chcesz tego dokonac jak ci, ktorzy ten list dostaja nie moga?
Post:25 sty 2012, 07:34
autor: KC-KARLOS
Ale czego ta zmiana dotyczy?
Post:25 sty 2012, 11:04
autor: play4you2
Od 20 marca 2012 roku, zmianie ulegają:
1. Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 Sp. z o.o. dla Abonentów
2. Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych dostępu do Internetu przez P4 Sp. z o.o. dla Abonentów
3. Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 Sp. z o.o. dla Abonentów Play Mix
4. Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 Sp. z o.o. dla Abonentów Nowy Mix w Play
5. Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 Sp. z o.o. dla Abonentów Mix w Play
6. Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 Sp. z o.o. dla Abonentów Mix II
Zmiany polegają na usunięciu ze skutkiem na 20 marca 2012 roku, postanowień umownych uznanych za niedozwolone wyrokiem SO w Warszawie - Sądu OKiK, w kwestii:
Rozwiązania Umowy przez Operatora, wg. własnego wyboru w przypadku nieregulowania przez Abonenta Rachunków Telekomuniakcyjnych, nieprzedstawienia przez Abonenta wszystkich wymaganych dokumentów wymaganych przez Operatora do zawarcia Umowy oraz w przypadku działania na szkodę Operatora lub korzystania z Usług świadczonych przez Operatora niezgodnie z prawem lub Umową.
Zmiana dotyczy także zmiany postanowienia w kwestii sądu własciwego do rozstrzygania wszelkich sporów
Post:25 sty 2012, 21:20
autor: dexter111
Też dostałem taki list:
Czy można z tego powodu wypowiedzieć umowę nie obawiając się kary umownej? Piszą że mogą o nią wystąpić...
Post:25 sty 2012, 21:22
autor: ja.michal
Przecież jasno masz w piśmie napisane, że operator może dochodzić kary umownej.
Post:25 sty 2012, 21:28
autor: pakierhakierxd
Ludzie nauczcie się czytać ze zrozumieniem

Post:25 sty 2012, 21:29
autor: dexter111
to że tak piszą to nie znaczy że mogą to zrobić skutecznie. Ja też mogę ich podać do sądu o to że zmieniają regulamin. Ja podpisywałem inny
Prawo telekomunikacyjne: Art. 59 ( Dz.U. z 2004r. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.)
Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany do określenia zakresu i warunków wykonywania usług telekomunikacyjnych w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych, podanym do publicznej wiadomości i dostarczanym nieodpłatnie abonentowi wraz z umową o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, a także na każde jego żądanie.
Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia abonenta o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.
Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany do przedłożenia regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych Prezesowi UKE, na każde jego żądanie, w terminie przez niego określonym oraz każdorazowo po dokonaniu w nim zmian.
Oni mogą wystąpić o opłatę specjalną tak samo jak ja mogę wystąpić o nią do nich

Post:26 sty 2012, 18:05
autor: stilon
dexter też myślałem, że Play nie może dochodzić zwrotu kasy (kary). Jednak myliłem się. Przytoczony przez Ciebie art. pochodzi z "tekstu ogłoszonego" ustawy, nie zawierajacego poprawek. I teraz idąc zgodnie z prawem musimy się posiłkować "tekstem ujednoliconym" gdzie w art. 60a ust. 3 czytamy:
"ust.2. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, o którym mowa w ust. 1,
dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje
roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6,
o czym abonent powinien zostać także poinformowany.
ust.3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian, o których
mowa w ust. 1, wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym również
usunięcia niedozwolonych postanowień umownych."
Także P4, w tym wypadku ma jednak rację. Mogą dochodzić odszkodowania w przypadku zerwania umowy, gdzie powołamy się na zmiany w regulaminie.
Post:26 sty 2012, 18:17
autor: drcox
Dla mnie takie zapisy o tym że "możesz sobie zerwać z tego powodu umowę ale i tak nam zapłacisz" są śmieszne i żałosne. Moja kablówka też ostatnio coś takiego wysłała. Więc ja się pytam - to po jaką cholerę taki zapis? Przecież równie dobrze mogę sobie zerwać umowę i w uzasadnieniu wpisać "bo mnie jajka swędzą". I tak zapłacę tyle samo za to zerwanie umowy.

To wywołuje tylko niejasności.
Post:27 sty 2012, 11:21
autor: stilon
drcox pisze:Dla mnie takie zapisy o tym że "możesz sobie zerwać z tego powodu umowę ale i tak nam zapłacisz" są śmieszne i żałosne
Nie rozumiesz kolego sedna sprawy. Trzeba czytać ze zrozumieniem, jak już ktoś wyżej pisał. Uważam, że info (ostatni punkt) od P4 jest bardzo ok. Przypominają (tłumaczą) abonentom żeby nie popełnili błędu, wpędzając się w koszty.
W przypadku zmiany regulaminu, wynikającej z "widzi mi się" operatora (np. zmiana cennika, zmiany w twoim planie taryfowym) możesz i masz prawo, bez żadnych sankcji zerwać umowę, nie zgadzając się na zaistniałe zmiany w regulaminie. Tutaj mamy inną sytuację. Operator musiał dokonać zmian w zapisach regulaminu ale spowodowanych wyrokiem sądu (czyli niezależnie od niego) i zgodnie z prawem zerwanie umowy bez żadnych sankcji nie wchodzi w grę.
Chyba jasno wytłumaczyłem ? Drapać się w jajka nie trzeba

p.s Nie jestem zwolennikiem ani użytkownikiem P4.