Strona 1 z 2

[Play] MMS -y których nie wysyłałam

Post:12 sty 2012, 17:17
autor: agatttka
Witam! Bardzo prosze o pomoc. Jakiś czas temu przeniosłam numer do Play. Wszystko było ok aż do ostatniego rachunku. Przysłali mi do zapłaty ponad 300 zł. Po sprawdzeniu za co taka opłata okazało się ze 26 listopada od godziny 1 do 11 z mojego numeru zostało wysłanych ponad 1500 mms-ów na specjalemail, których oczywiście nie wysyłałam. Złożyłam reklamacje , którą odżucili ponieważ tego dnia podobno mój telefon nie działał poprawnie i sugerują że jakiś program zainstalowany na nim wygenerował te mms-y. Nie mam żadnego oprogramowania na telefonie i też nikt nie miała do niego dostępu. Czy wie ktoś może co mam zrobić. Czy można jakoś sprawdzić w jaki sposób te mms-y zostały wysłane? I Na jakiś adres?

Post:12 sty 2012, 19:41
autor: ukefake
a czy to na pewno były mmsy wychodzące? sprawdź dokładnie biling, bo były już tego typu historie i spore rachunki generowały sms/mms przychodzące.

Post:12 sty 2012, 19:46
autor: agatttka
Na pewno wysłane. To fragment odmowy uznania reklamacji."Analiza wykazała, że 26 listopada 2011 roku z wymienionego numeru wysłano 1587 sms na wskazany adres email" A w bilingu są nie ssm-y tylko mms-y

Post:12 sty 2012, 20:36
autor: Quetzal
A powiedz jeszcze - nie masz przypadkiem telefonu na androidzie?

Post:12 sty 2012, 23:39
autor: Baseciq
Właśnie od pół godziny próbuję wysłać MMS na e-mail żeby zobaczyć jak to wygląda w billingu i... bez efektu.

Post:13 sty 2012, 00:48
autor: ChuckyCiechanow
Baseciq pisze:Właśnie od pół godziny próbuję wysłać MMS na e-mail żeby zobaczyć jak to wygląda w billingu i... bez efektu.
Obrazek

Post:13 sty 2012, 16:46
autor: Baseciq
Nie wiem jak to się ma do mmsów, ale w przypadku połączeń jeżeli operator nie jest w stanie wskazać na jaki numer telefonu zostało wykonane połączenie to nie może żądać za nie opłaty.

Post:13 sty 2012, 19:30
autor: agatttka
Telefon nie jest na androidzie to nokia c1. Biuro reklamacji twierdzi, że wiadomości zostały poprawnie dostarczone. a co do tego jak to tygląda to u mnie troszke inaczej
http://vlep.pl/1qwdxu.png

Post:13 sty 2012, 22:56
autor: Baseciq
Ja bym zaczął od prośby o wyjaśnienie co to za "specjalemail", bo coś mi się tu nie podoba.

Opłata za tego MMSa to standardowa stawka?

Post:14 sty 2012, 10:58
autor: agatttka
W poniedziałek wyśle do nich pismo z odwołaniem się od reklamacji. A opłata za to to 18 groszy czyli tak jak za zwykły sms.

Post:14 sty 2012, 21:28
autor: Baseciq
U mnie "nieznany" zmieniło się na "SPECJALEmail" też.

Złożyłem prośbę o wyjaśnienie do kogo został wysłany ten MMS, gdyż jak dla mnie to żadna informacja billingowa.

W ogóle jakiś bajzel mają. MMSy w billingu mam na numer "C010648xxxxxxxxx", gdzie xx... to rzeczywisty numer odbiorcy.

Post:16 sty 2012, 18:21
autor: ukefake
wygląda normalnie,

Obrazek

i potwierdzam, że mmsy na nr telefonów mają dziwny prefix. cały play ;)

Post:16 sty 2012, 18:37
autor: potargany
C010648xxxxxxxxx" - zawsze był tak widoczny w systemie na którym pracuje konsultant
C010648xxxxxxxxx" - jest tak widoczny podczas przekierowania z A na nr B

Post:16 sty 2012, 23:03
autor: agatttka
No ale dlaczego są one wysłane na mail. I jak to się mogło stać, że tyle ich jest. Ja przecież nic nie wysyłałam. Jak było by to kilka to może bym im odpuściła, ale to ponad 1500 sztuk.

Post:17 sty 2012, 01:08
autor: Baseciq
Powód jeden - coś zaczęło spamować przy użyciu Twojego telefonu. Co? Nie wiem, nie mam niestety patentu wróżki.

Natomiast tak jak pisałem, Play odmawia podania adresu e-mail na który została wysłana wiadomość MMS. Moim zdaniem, nie podanie informacji o odbiorcy wiadomości lub numerze wywoływanego telefonu upoważnia Cię do zakwestionowania rachunku.

Sama sobie nie poradzisz, my tutaj gdybając na forum też za dużo nie pomożemy, więc czeka Cię wycieczka (wirtualna, przy użyciu telefonu) do UKE i przedstawienie sytuacji, że operator chce od Ciebie pieniędzy za 1500 MMSów, ale nie jest w stanie wskazać do kogo je wysłałaś.

Pozdrawiam.

Post:17 sty 2012, 10:50
autor: warczanek
Jaki masz telefon

Post:17 sty 2012, 11:14
autor: agatttka
telefon to nokia c1. ok Dzięki. Odwołam się od odrzucenia reklamacji i zażądam od nich tego adresu maila. A jak nie podadzą to skontaktuje się z tym urzędem! :evil:

Post:17 sty 2012, 20:56
autor: warczanek
posprawdzaj jakieś aplikację popatrz w wysyłane w telefonie może konfigurowałaś jakiś email w telefonie przypadkiem i potem zaczęło wysyłać cały czas . oni to mogą udowodnić

Post:18 sty 2012, 15:26
autor: lee
Witam

Ja miałem kiedyś takie coś u siebie. I konsultant wyjaśnił mi wtedy że za wysłanie potwierdzenia otrzymania i przeczytania mmsa wysyła normalnego mmsa - czyli inaczej niż to ma miejsce w przypadku smsów i raportów doręczenia. Wyłączyłem to i już nie pobierało i nie wysyłało żadnych nie chcianych wiadomości za które miałbym płacić hmmm...

Pozdro

Post:19 sty 2012, 11:47
autor: agatttka
Nie mam żadnych aplikacji u siebie, telefon jest w stanie takim jak go dostałam z salonu. Zreszztą jak by to była aplikacja to by je generowała cały czas do momentu jej wyłączenia a ja przepominam że telefon wysłał te mms od 1 do 11 i więcej nie.
A apropo raportu roręczeń mms to chyba bajpierw bym musiała jakieś wysłać i ciężko przez jedną noc zrobić to 1500 razy