Strona 1 z 4

Reklamy mobilne. Blokować czy nie blokować?

Post:17 paź 2011, 14:47
autor: rak
Blokować reklamy na stronach mobilnych czy nie blokować? Użytkownicy są chyba podzieleni, ale większość, z tego co zauważyłem, staje jednak na stanowisku, ze nie powinno się płacić za transmisje informacji, których się nie chce! Z drugiej strony pojawiają się obawy o źródła finansowania portali. Tyle, że w związku z upowszechnianiem mobilnego Internetu, wymagania co do transmisji danych będą radykalnie rosły. A z czego budować tę kapitałochłonną infrastrukturę, by sprostać zapotrzebowaniu? Nie po to chyba chcemy korzystać z szerokopasmowego Internetu, żeby znaczna część transferu była pożerana przez animacje reklamowe? Bo chyba w tę stronę wszystko jak na razie zmierza. Jak sądzicie?

Re: Reklamy mobilne. Blokować czy nie blokować?

Post:17 paź 2011, 15:28
autor: Quetzal
Nie, nie blokować.
A przede wszystkim nie kompresować na siłę wszystkim użytkownikom internetu.

Jak ktoś chce skompresowany internet może zainstalować Operę Mini
Jak ktoś chce filtrować reklamy możne zainstalować stosowne wtyczki do blokowania reklam.

Im mniej operatorzy ingerują w strumień danych tym lepiej.

Post:17 paź 2011, 15:39
autor: wtd
Portale to nie są instytucje charytatywne. Jak reklamy będą blokowane i reklamodawcy nie będą chcieli płacić to trzeba będzie po pieniądze sięgnąć do użytkowników. A z tym wiążą się kolejne problemy, które pewnie w efekcie spowodują spadek jakości stron czy znikanie niektórych.

Post:17 paź 2011, 15:47
autor: rak
A kto mówi, że ma to być na siłę? Z obecnych planów jasno wynika, że usługa nie będzie przymusowa.

Post:17 paź 2011, 15:53
autor: wtd
A kto mówi, że ma to być na siłę? Z obecnych planów jasno wynika, że usługa nie będzie przymusowa.
No tak, ale jak będzie wprowadzona to klienci będą z niej korzystać, albo żeby nie oglądać mrugających reklam albo żeby oszczędzać swój pakiet. A jak będą z niej korzystać spadnie wyświetlanie reklam, spadną przychody z reklam, i tak dalej.

Post:17 paź 2011, 16:14
autor: Spamer ;)
wtd pisze:No tak, ale jak będzie wprowadzona to klienci będą z niej korzystać, albo żeby nie oglądać mrugających reklam albo żeby oszczędzać swój pakiet.
Póki łącze mobilne nie dorówna łączu kablowemu, pod względem braku limitu transferu danych, tak będzie zawsze.

Post:17 paź 2011, 16:26
autor: wtd
Ale tu wracamy do tego co napisałem wcześniej - mniej odsłon = mniej pieniędzy = pogorszenie jakości/upadek stron.
A poza tym nie przesadzajmy, ile tego transferu potrzebujesz? Jeżeli mówimy tylko o przeglądaniu stron (bo tylko tutaj byłaby oszczędność po takim zablokowaniu reklam) to 500MB to jest więcej niż ktokolwiek może potrzebować, chyba że nie mamy internetu w domu. Nie wspominając już o wifi, które robią się co raz popularniejsze w domach a i we wszelkich kawiarniach/barach/ fast foodach również nietrudno je spotkać.

Post:17 paź 2011, 16:34
autor: Spamer ;)
wtd pisze:A poza tym nie przesadzajmy, ile tego transferu potrzebujesz?
5-10 GB miesięcznie z zablokowanymi reklamami. Z odblokowanymi 2-5 GB więcej. Oczywiście mówimy tu tylko, o intensywnym przeglądaniu stron www, skrzynki pocztowej, czasem coś się pobierze.
wtd pisze:Jeżeli mówimy tylko o przeglądaniu stron (bo tylko tutaj byłaby oszczędność po takim zablokowaniu reklam) to 500MB to jest więcej niż ktokolwiek może potrzebować, chyba że nie mamy internetu w domu.
No właśnie, na przykład ja nie mam.
wtd pisze:Nie wspominając już o wifi, które robią się co raz popularniejsze w domach a i we wszelkich kawiarniach/barach/ fast foodach również nietrudno je spotkać.
U mnie na wsi pod lasem, tego nie uraczysz.

Jakby w mobilnym internecie, dawali więcej transferu GB, bądź znieśli limity, to wtedy mógłbym sobie pozwolić nie blokować reklam dodatkami.

Post:17 paź 2011, 16:43
autor: Quetzal
wtd pisze:Nie wspominając już o wifi, które robią się co raz popularniejsze w domach a i we wszelkich kawiarniach/barach/ fast foodach również nietrudno je spotkać.
Tak..., chyba w centrum Warszawy, albo za granicą.
Setkach miast i miasteczek o Wi-fi to można co najwyżej sobie przeczytać na tym forum.

Zresztą Wi-fi nie załatwia do końca spraw mobilnego internetu. Można sobie poczytać to forum, albo pooglądać filmiki ale pewnych rzeczy z przyczyn bezpieczeństwa nie należy robić na Wi-fi.

Post:17 paź 2011, 16:50
autor: wtd
Spamer ;) pisze: skrzynki pocztowej, czasem coś się pobierze.
W tych przypadkach filtrowanie reklam raczej nie pomaga. A chyba właśnie "pobieranie czegoś czasem" powoduje największe nabijanie transferu, ew. streaming wideo, tutaj też za dużego zysku nie będzie. Jeżeli byś nabijał taką ilość danych tylko przeglądając strony to musiałbyś przed komputerem siedzieć chyba całymi dniami i nocami. No i ciekaw jestem na jakiej podstawie stwierdzasz ten 2-5GB zysk bez reklam? O użyte oprogramowanie mi chodzi.

Post:17 paź 2011, 17:02
autor: Spamer ;)
wtd pisze:No i ciekaw jestem na jakiej podstawie stwierdzasz ten 2-5GB zysk bez reklam?
Na zasadzie oszczędności. Nie używasz internetu mobilnego cały czas, by mieć o nim takie zdanie. Może się mylę, ale póki co nie znasz istoty działania mobilnego internetu. Że korzystasz z łącza bez limitu, zarabiasz na reklamach w serwisie, nie zwalnia Cię by postrzegać w innych wrogów. Ściąganie miałem na myśli aktualizacji, załączników, programów związanych z pracą komputera. Póki operator nie będzie oferował mobilnego internetu na godnym poziomie jakość/cena, reklamy będą blokowane i inne badziewia. Ci co pchają masę reklam w flashu itd; nie zapłacą, nie zwrócą mi kasy za zmarnowany transfer danych.

Mnie na transfer reklam nie stać

Post:17 paź 2011, 18:51
autor: Karolek81
@Wtd pewnie. Niech nam wszystkie te animacje reklamowe ciągną transfer :mrgreen: Przecież Internet mobilny jest tani i można sobie szaleć do woli! Mnie nie stać szczerze mówiąc na taki luksus :?

Post:17 paź 2011, 19:11
autor: wtd
Powtarzam po raz kolejny - reklam nie można wyciąć bo to jedyne źródło dochodu większości portali. Alternatywą jest wprowadzenie płatności za czytanie treści na każdej stronie z osobna (pojedyncze płatności, abonamenty na dłużej czy podobne). Wydaje mi się że większość ludzi już tutaj skończyła gimnazjum i zdążyła już zauważyć że nic za darmo nie ma, więc jak nie za zużycie większej ilości transferu to zapłacicie to np. w formie abonamentu na czytanie onetu czy telepolis. Sam zbyt nachalnych reklam nie lubię, jak mi jakieś mrugające banery na środek wyskakują to je od razu blokuję, ale jeżeli mają one rozsądny rozmiar i się zbyt nie narzucają to nawet na telefonie mi to nie przeszkadza. Z drugiej strony, jeżeli takie abonamenty na czytanie miałyby jakąś rozsądną cenę, to może i bym wybrał taką opcję.

Post:17 paź 2011, 19:43
autor: Mordrag
wtd, przykro mi ale na telefonie nie ma tak dobrych adblocków jak na PC. Owszem Firefox na androida posiada w dodatkach adblocka, ale Firefox nie wspiera flasha na tej platformie. Przeglądnięcie każdego newsa z 3 stron na telepolis (Opera Mobile 11.50 z włączonym Flashem 11 na androidzie 2.3.3 Flash oczywiście można wyłączyć) zjadło mi prawie 100 mb transferu. Owszem jest m.telepolis.pl ale na ekranie 854x480 wygląda żałośnie. Czy wy naprawdę potrzebujecie reklam we Flashu zajmujących prawie 3 mb jedna ? GIF już nie wystarczy ? Czy 500-1024 kb to mało ? Najbardziej wkurzające są te latające reklamy z tyci tyci krzyżykiem do zamknięcia, trafienie w wymieniony "krzyżyk" do zamknięcia reklamy to na telefonie nie lada wyczyn, szczególnie w ruchu. Jak reklamodawcy się nie "ogarną" to T-Mobile rzeczywiście będzie blokować reklamy. Portale będą płatne dla użytkowników T-Mobile ? Powodzenia. Straci nie T-Mobile lecz portale. Reklamy w JPG czy GIF oraz w Flashu nie przekraczającym 500 kb na stronę WYSTARCZY. Czytelnicy nie będą ich blokować za nachalność i portale będą zadowoleni, że mają jakieś zyski z reklam.

Post:17 paź 2011, 19:52
autor: Spamer ;)
wtd pisze:Powtarzam po raz kolejny - reklam nie można wyciąć bo to jedyne źródło dochodu większości portali.
To trzeba znaleźć inne źródło. Jak każdy portal kreuje myśl, że tylko na reklamie można zarobić, to nie dziwne że teraz takie oburzenia z ich strony padają. W końcu kiedyś rynek, wymusi zmiany w tej kwestii.

Post:17 paź 2011, 19:53
autor: Mordrag
Co do Wi-Fi. Za granicą też nie jest tak kolorowo. Będąc na tych targach we Frankfurcie było można zapomnieć o jakimkolwiek darmowym hotspocie Wi-Fi. Wszystkie płatne, został tylko Play z tanim roamingiem 25 gr za 50 kb

Post:17 paź 2011, 23:41
autor: wtd
Mordrag pisze:Przeglądnięcie każdego newsa z 3 stron na telepolis (Opera Mobile 11.50 z włączonym Flashem 11 na androidzie 2.3.3 Flash oczywiście można wyłączyć) zjadło mi prawie 100 mb transferu
W to nie uwierzę, nie ma takiej opcji.
Mordrag pisze: Straci nie T-Mobile lecz portale
Nie, stracą klienci. Jak t-mobile zablokuje reklamy to portale nie będą zarabiały na użytkownikach t-mobile, ergo będą oni tylko zbędnie obciążali serwery i trzeba będzie ich wyciąć.
Mordrag pisze: Reklamy w JPG czy GIF oraz w Flashu nie przekraczającym 500 kb na stronę WYSTARCZY
To jest już kwestia na osobną dyskusję, póki co napiszę że się 100% zgadzam.
Spamer ;) pisze:To trzeba znaleźć inne źródło. Jak każdy portal kreuje myśl, że tylko na reklamie można zarobić, to nie dziwne że teraz takie oburzenia z ich strony padają. W końcu kiedyś rynek, wymusi zmiany w tej kwestii.
Jedyne inne źródło to wspomniane przeze mnie wcześniej abonamenty, staje się to co raz popularniejszym sposobem na zarobek w internecie. Specem od analiz rynkowych nie jestem, ale nie jestem przekonany czy polski internet jest gotowy na wprowadzenie czegoś takiego na większą skalę.

Nie bronię reklam, bo też mnie denerwują, ale trzeba być realistą, portale, jakie by nie były, są przede wszystkim firmami które mają przynosić zysk.

Post:18 paź 2011, 00:05
autor: MK_
Rozumiem rzecz typu Adblock czy Opera Turbo, ale żeby operator ingerował w treści to jest bardzo mocne przegięcie pały. Ale jak zwyklę chodzi o kasę, powiedzmy że Erze jakimś niewytłumaczalnym cudem uda im się zablokować te reklamy, więc wyciągną swoją chciwą łapę po zyski ze stron które im niby miałyby płacić...

Post:18 paź 2011, 00:24
autor: Maniek99
Niema szans na wprowadzenie tego.
Jeżeli T zacznie blokować reklamy, to dostawcy treści zaczną blokować T.
A nikt nie wybierze oferty netu, na którym połowa stron nie działa.

Post:19 paź 2011, 11:03
autor: Claudec
Jestem przeciwko blokowaniu reklam przez operatora, ale osobiscie je blokuje adblockiem.
Portale poprostu przeginaja, reklam jest tak duzo ze czasem potrafi sciac moj nie tak stary laptop z prockiem 2 rdzeniowym.
Kiedys reklamy byly do zniesienia ale obecnie te wyskakujace okienka z uciekajacym X sa irytujace.