Strona 1 z 2
[PLAY] Czym prawnie różni się zgłoszenie od reklamacji?
Post:22 wrz 2011, 09:55
autor: tricki
czy wybranie jednej z form; zgłoszenie, reklamacja ma znaczenie w ewentualnych następstwach rozwiązania sprawy? Mam na myśli czas, odwołania itp.
Post:22 wrz 2011, 10:13
autor: potargany
Hey
Zgłoszenie - brak czasu na odpowiedź (mogą odpisywać rok )
Reklamacja ( 30 dni i jest zasadna ) tzn , to o co wnioskowałeś jest " uznane "
Ostatnio u mnie na reklamacje odpowiadali 62 dni ( dali zniżkę na abo 50% ) przez parę miesięcy
Post:22 wrz 2011, 10:38
autor: tricki
pytam bo "narzucanie" przez Play na Play24 właśnie formy zgłoszenia stawia nas z góry na przegranej, gorszej pozycji. To od czego zależy czy to jest zgłoszenie czy reklamacja? Jak zgłosić reklamację a jak zgłoszenie?
Post:22 wrz 2011, 10:54
autor: tomko111
tricki pisze:pytam bo "narzucanie" przez Play na Play24 właśnie formy zgłoszenia stawia nas z góry na przegranej, gorszej pozycji. To od czego zależy czy to jest zgłoszenie czy reklamacja? Jak zgłosić reklamację a jak zgłoszenie?
Przy reklamacji piszesz na początku zgłoszenia OFICJALNA REKLAMACJA.
Post:22 wrz 2011, 11:06
autor: tricki
ok, dziekuję

Post:22 wrz 2011, 11:25
autor: matteo
Reklamacja - 14 dni kalendarzowych.
Post:22 wrz 2011, 12:12
autor: maniek
matteo pisze:Reklamacja - 14 dni kalendarzowych.
A nie 30 dni?
Post:22 wrz 2011, 12:25
autor: tricki
sami widzicie, że temat jest szerszy i do wyjaśnienia

Post:22 wrz 2011, 12:31
autor: matteo
maniek pisze:matteo pisze:Reklamacja - 14 dni kalendarzowych.
A nie 30 dni?
Ustęp 3 Art. 8 w "Ustawie Konsumenckiej" mówi:
"Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione."
Post:22 wrz 2011, 12:48
autor: Pijo
Ustęp 3 Art. 8 w "Ustawie Konsumenckiej" mówi:
"Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione."
matteo, 14 dni tyczy się niezgodności towaru z umową, a tu mowa o reklamacji. Reklamacja - max. 30 dni na odpowiedz.
Post:22 wrz 2011, 16:45
autor: wyzwolenia
play mi tez twierdzil ze maja 30dni. Wlasnie czekam na rozpatrzenie mojej reklamacji 3 tydzien

Post:22 wrz 2011, 18:37
autor: tomko111
Nie wiem jakie przepisy regulują reklamacje playa, ale mają na odpowiedź 30 dni. Potem zgodnie z przepisami reklamacja zostaje uznana za zasadną, jeśli nie otrzymamy odpowiedzi w ciągu 30 dni.
Post:22 wrz 2011, 19:08
autor: maniek
Tomko ja mysle, ze to reguluje ustawa Prawo Telekomunikacyjne.
Post:22 wrz 2011, 19:43
autor: KC-KARLOS
maniek pisze:reguluje ustawa Prawo Telekomunikacyjne.
Bo właśnie ta ustawa reguluje zasady rozpatrywania reklamacji usług telekomunikacyjnych.
Post:24 wrz 2011, 10:10
autor: matteo
Pijo pisze:Ustęp 3 Art. 8 w "Ustawie Konsumenckiej" mówi:
"Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione."
matteo, 14 dni tyczy się niezgodności towaru z umową, a tu mowa o reklamacji. Reklamacja - max. 30 dni na odpowiedz.
A mnie sie wydaje ze jednak jest 14 dni. To nie tylko niezgodnosc towaru z umowa ale rowniez reklamacja. Prawnikiem nie jestem aczkolwiek temat do dokladnego sprawdzenia.
Post:24 wrz 2011, 10:44
autor: Espi
Jeżeli mówimy o reklamacji w ramach świadczonych usług telekomunikacyjnych operator ma ustawowy czas na ustosunkowanie się do przedmiotu reklamacji 30 dni od dnia wpłynięcia wniosku reklamacyjnego, a w terminie 14 dni od dnia jego wpłynięcia ma obowiązek poinformowac o tym danego abonenta, nie tyczy się to reklamacji niezgodności towaru z umową itp. są to inne tryby reklamacji rozpatrywane w ramach innego rozporządzenia.
Post:24 wrz 2011, 10:53
autor: st.konsultant
matteo pisze:Pijo pisze:Ustęp 3 Art. 8 w "Ustawie Konsumenckiej" mówi:
"Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione."
matteo, 14 dni tyczy się niezgodności towaru z umową, a tu mowa o reklamacji. Reklamacja - max. 30 dni na odpowiedz.
A mnie sie wydaje ze jednak jest 14 dni. To nie tylko niezgodnosc towaru z umowa ale rowniez reklamacja. Prawnikiem nie jestem aczkolwiek temat do dokladnego sprawdzenia.
Źle Ci się wydaje. Na 100% czas na rozpatrzenie reklamacji to 30 dni.
http://www.uke.gov.pl/_gAllery/20/25/2025.pdf
Post:24 wrz 2011, 10:59
autor: matteo
st.konsultant pisze:matteo pisze:Pijo pisze:
matteo, 14 dni tyczy się niezgodności towaru z umową, a tu mowa o reklamacji. Reklamacja - max. 30 dni na odpowiedz.
A mnie sie wydaje ze jednak jest 14 dni. To nie tylko niezgodnosc towaru z umowa ale rowniez reklamacja. Prawnikiem nie jestem aczkolwiek temat do dokladnego sprawdzenia.
Rzuc podstawa prawna. Bedzie prosciej.
Źle Ci się wydaje. Na 100% czas na rozpatrzenie reklamacji to 30 dni.
http://www.uke.gov.pl/_gAllery/20/25/2025.pdf
[ Dodano: 2011-09-24, 11:09 ]
Ok. Dzięki.
Sprawa rozwiązana.
Post:24 wrz 2011, 11:52
autor: tricki
Czyli podsumujmy:
w Play24 w opcji zgłoszenie wpisujemy treść: Oficjalna Reklamacja i opisujemy temat. Na tej podstawie Play ma 30 dni na załatwienie reklamacji.
Gdy wypełnisz tylko zgłoszenie w Play24 to sprawa może być załatwiana w bliżej nie określonym terminie i jest traktowana jako zgłoszenie
Post:24 wrz 2011, 11:57
autor: Espi
Po cześci tak masz racje, reklamacja musi zawierać jasną deklaracje iż jest to wniosek reklamacyjny, dane teleadresowe właściciela, przedmiot reklamacji i ewentualne ropzszczenia na poczet danego wniosku, reklamacje także nie mogą sięgać sytuacji z przed 12 miesiący, takie przypadki ulegają przedawnieniu.