Strona 1 z 2

[T-Mobile] Status sprawy serwisowej

Post:14 wrz 2011, 10:52
autor: Girion
Mam pytanko, czy istnieje możliwość sprawdzenia w internecie jak wygląda aktualny status sprawy serwisowej zgłoszonej do T-Mobile na podstawie numeru sprawy serwisowej? Interesuje mnie status naprawy mojego telefonu.

Ewentualnie nie wiecie do jakiego serwisu T-Mobile wysyła telefony marki Samsung, aby na stronie serwisu sprawdzić jaki jest status naprawy? Co prawda istnieje taka opcja na głównej stronie Samsung Mobile, ale do tego celu potrzebny jest numer seryjny telefonu, a ja posiadam jedynie IMEI i numer sprawy serwisowej z T-Mobile.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Post:14 wrz 2011, 10:58
autor: MK_
Naprawy zazwyczaj sprawdza się po numerze IMEI który jest jednocześnie numerem seryjnym chyba...

Post:14 wrz 2011, 11:03
autor: Girion
Właśnie na stronie Samsunga życzą sobie "numer fabryczny urządzenia", a nie IMEI, a to dwie różne bajki. :) Serwisy często udostępniają sprawdzenie stanu naprawy po numerze IMEI, ale do tego muszę wiedzieć, gdzie T-Mobile wysyła Samsungi.

Post:14 wrz 2011, 11:33
autor: baranek21
Są zazwyczaj 2 opcje wysyłania na serwis. Ale to też zależy co im program do zarządzania wskaże.

http://www.regenersis.pl/stan.aspx

Wpisujesz imei i masz ogólną informację, kiedy dotarł telefon i status naprawy łącznie z zakończeniem i podaniem nr listu przewozowego wysyłki kurierem dhl.

http://www.ccsonline.pl/

Po prawej stronie masz miejsce na wpisane imei i dalej masz szczegółowe dane nt sprawy serwisowej.

Pozdrawiam
Rafał

Post:14 wrz 2011, 11:59
autor: Girion
Dzięki za odpowiedź, niestety telefon nie znajduje się w żadnej z powyższych baz (a po tygodniu powinien już raczej być po nim ślad). Są jeszcze jakieś inne powszechne opcje? :)

Post:14 wrz 2011, 12:31
autor: kuwejt
Są. Zarówno regenersis jak i css oferują podgląd do statusu naprawy tylko dla klienta indywidualnego, czyli jakbyś sam im telefon zanosił. Przy obsłudze przez operatora takiej opcji nie ma. (Przynajmniej nie było na 100% rok temu)

Post:14 wrz 2011, 12:33
autor: baranek21
Serwisów autoryzowanych samsunga jest masa, więc to już zależy od lokalnego salonu T-mobile do którego wysyła telefony. Możliwe, że wysyłają do jakiegoś lokalnego, bo się dogadali i mają aprobatę Regionalnego. Zawsze możesz się zapytać w salonie do jakiego serwisu wysyłają i wtedy sprawdzić na stronie serwisu status, jeśli taką opcję posiadają. Szukanie w ciemno serwisu będzie bardzo trudne.

Post:14 wrz 2011, 12:35
autor: alex1155
Na Samsunga juz chyba raczej nie, jesli chodzi o T mobile to glownie wysylaja do CCs , regenersis lub mniejszyh serwisow, ale te mniejsze rzadko raczej podaja dane przez net , zazwyczaj trzeba do nich dzwonic.

Post:14 wrz 2011, 12:37
autor: baranek21
kuwejt pisze:Są. Zarówno regenersis jak i css oferują podgląd do statusu naprawy tylko dla klienta indywidualnego, czyli jakbyś sam im telefon zanosił. Przy obsłudze przez operatora takiej opcji nie ma. (Przynajmniej nie było na 100% rok temu)
Ja wysyłam telefony z różnych sieci ze sklepu/komisu, ale mam nr kontrahenta z nimi i zawsze mam dostęp do statusu naprawy po imei. Być może mnie traktują jak klienta indywidualnego, jednak mam z nimi umowę o współpracy jako firma.

Post:14 wrz 2011, 12:39
autor: alex1155
kuwejt pisze:Są. Zarówno regenersis jak i css oferują podgląd do statusu naprawy tylko dla klienta indywidualnego, czyli jakbyś sam im telefon zanosił. Przy obsłudze przez operatora takiej opcji nie ma. (Przynajmniej nie było na 100% rok temu)
Ja wysylalem przez 2 lata srednio co 3 mce samsunga przez punkt Ery do CCs i zawsze normalnie sprawdzalem sobie status naprawy :D po prostu wpisujac numer Imei.

Post:14 wrz 2011, 12:45
autor: MK_
Nie wiem jak wy ale ja właśnie wolę oddawać bezpośrednio do serwisu. Nie trzeba wychodzić z domu, przyjeżdża kurier na koszt serwisu, mam bezpośredni podgląd czy to przez WWW, czy dokładniejszy przez telefon i jest szybciej (odpada cały ten cyrk z oddawaniem do operatora, który wysyła go "gdzieś").

Post:14 wrz 2011, 12:47
autor: baranek21
alex1155 pisze:
kuwejt pisze:Są. Zarówno regenersis jak i css oferują podgląd do statusu naprawy tylko dla klienta indywidualnego, czyli jakbyś sam im telefon zanosił. Przy obsłudze przez operatora takiej opcji nie ma. (Przynajmniej nie było na 100% rok temu)
Ja wysylalem przez 2 lata srednio co 3 mce samsunga przez punkt Ery do CCs i zawsze normalnie sprawdzalem sobie status naprawy :D po prostu wpisujac numer Imei.
Dokładnie tak, imei są w bazie przez ok 7 dni dostępne po czym są kasowane. Też wysyłałem kiedyś przez salony różnych operatorów i można było sobie sprawdzić status. Później już sam zacząłem wysyłać, bo otrzymałem zgodę, a dla serwisu nie miało to większego znaczenia skąd dostają telefon do naprawy.

Post:14 wrz 2011, 12:50
autor: alex1155
baranek21 pisze:
alex1155 pisze:
kuwejt pisze:Są. Zarówno regenersis jak i css oferują podgląd do statusu naprawy tylko dla klienta indywidualnego, czyli jakbyś sam im telefon zanosił. Przy obsłudze przez operatora takiej opcji nie ma. (Przynajmniej nie było na 100% rok temu)
Ja wysylalem przez 2 lata srednio co 3 mce samsunga przez punkt Ery do CCs i zawsze normalnie sprawdzalem sobie status naprawy :D po prostu wpisujac numer Imei.
Dokładnie tak, imei są w bazie przez ok 7 dni dostępne po czym są kasowane. Też wysyłałem kiedyś przez salony różnych operatorów i można było sobie sprawdzić status. Później już sam zacząłem wysyłać, bo otrzymałem zgodę, a dla serwisu nie miało to większego znaczenia skąd dostają telefon do naprawy.
Odkad mam Soniaka tez wysylam go sam do serwisu (w-support) , fakt cyrki w salonach nieraz byly straszne "my za nic nie odpowiadamy, tylko kartke wypelniamy ".

Post:14 wrz 2011, 12:51
autor: Girion
Z tego co widzę, to zarówno CCS i Regenersis mają swoje punkty w Częstochowie, więc być może tam trafił mój telefon. Cóż, ponoć ta naprawa miała trwać około dwa tygodnie, więc poczekam jeszcze tydzień i jeśli do tego czasu salon się ze mną nie skontaktuje, to przedzwonię do salonu i spytam o stan naprawy telefonu.

A telefon odniosłem bezpośrednio do salonu, ponieważ przy przedłużaniu umowy kurier przywiózł mi Wave z uszkodzonym wyświetlaczem. Liczyłem na wymianę aparatu, ale powiedzieli mi, że opcje są dwie - albo serwis, albo zerwanie aneksu i odesłanie sprzętu. Ze zrywaniem aneksu jest chyba jeszcze większa zamota, więc wybrałem serwis...

Post:14 wrz 2011, 13:09
autor: baranek21
Girion pisze:Z tego co widzę, to zarówno CCS i Regenersis mają swoje punkty w Częstochowie, więc być może tam trafił mój telefon. Cóż, ponoć ta naprawa miała trwać około dwa tygodnie, więc poczekam jeszcze tydzień i jeśli do tego czasu salon się ze mną nie skontaktuje, to przedzwonię do salonu i spytam o stan naprawy telefonu.

A telefon odniosłem bezpośrednio do salonu, ponieważ przy przedłużaniu umowy kurier przywiózł mi Wave z uszkodzonym wyświetlaczem. Liczyłem na wymianę aparatu, ale powiedzieli mi, że opcje są dwie - albo serwis, albo zerwanie aneksu i odesłanie sprzętu. Ze zrywaniem aneksu jest chyba jeszcze większa zamota, więc wybrałem serwis...
Niestety z takimi uszkodzeniami jest zawsze dłużej przeważnie max czasu czyli 2 tygodnie, przerabiane wielokrotnie. Poza tym wiem, ze nie każdy salon informuje klientów o możliwości odebrania już naprawionego telefonu. Klient sam się dowiaduje na własną rękę, ja tam eska wysyłam :) bo często dodzwonić się nie mogłem.

Post:14 wrz 2011, 13:30
autor: Girion
Powiem Wam, że nastąpiła zabawna sytuacja, bo sprawdzając teraz w CCS widzę status:

Urządzenie o numerze seryjnym: ***
zostało przyjęte do naprawy
w dniu 2011-09-14

Status naprawy urządzenia
przechodzi proces serwisowy.

Tak więc monitoring działa, dzięki za pomoc. :) Dziwię się tylko, że telefon oddany 6 września dopiero dziś został przyjęty do naprawy.

Post:14 wrz 2011, 15:48
autor: baranek21
Oddany do salonu a wysłany na serwis to 2 różne sprawy. Może mają wytyczne, żeby wysyłać np więcej sztuk telefonów w jednej folii niż 1, poza tym może ktoś zapomniał wysłać od razu i stąd poślizg. U mnie po wysłaniu status przyjęcia do naprawy był przeważnie po max 2 dniach roboczych, a często następnego dnia popołudniu.

W takim razie wszystko się zgadza teraz ok 7 dni i będziesz miał telefon z powrotem :)

Powodzonka

Post:14 wrz 2011, 16:24
autor: MK_
Dziwię się tylko, że telefon oddany 6 września dopiero dziś został przyjęty do naprawy.
Bo właśnie takie skutki ma oddawanie telefonu do salonu, a nie bezpośrednio do serwisu.

Post:14 wrz 2011, 20:59
autor: rafal_z_ph
Sprawa może wyglądać troszkę inaczej duże serwisy autoryzowane przez producentów telefonów, autoryzują mniejsze i lokalne serwisy, np. Tele-Radio-Video w Gdyni, Bimit-Bis w Gdańsku.
Jak taki serwis nie poradzi sobie z naprawą lub mają ograniczone możliwości naprawy to wysyłają do "centrali".

Z takimi serwisami sprzedawcy współpracują, bo przyjeżdża człowiek z serwisu kilka razy w tygodniu, czasem zostawią jakiś zastępczy telefon, zdarzają się akcje promocyjne by wygryźć konkurencyjny serwis.

Post:14 wrz 2011, 21:08
autor: MK_
Sprawa może wyglądać troszkę inaczej duże serwisy autoryzowane przez producentów telefonów, autoryzują mniejsze i lokalne serwisy, np. Tele-Radio-Video w Gdyni, Bimit-Bis w Gdańsku.
Duże, centralne serwisy mają door-to-door z darmową przesyłką więc zasuwanie do podrzędnych miejskich serwisików też nie ma za bardzo sensu ;)