Strona 1 z 1

premium sms 95585 - kto zna?

Post:11 lip 2011, 22:14
autor: ofiara95585
Witajcie,

Ostatnio z mojej prepaidowej komórki w Plusie zniknęło sporo pieniędzy.

Mechanizm był prosty: jeśli tylko na komórce pojawiało się zasilenie większe niż 67,65PLN z komórki w ciągu kilkunastu sekund/paru minut wychodził sms pod numer 95585 o cenie 67,65PLN. Niestety nie wiem czy w "wysłanych sms-ach" pozostawał ślad wysłania - rejestr został wyczyszczony zanim się połapałem. Po tym na skrzynkę sms-ową przychodziła wiadomość od "Twojego operatora" że sms nie mógł zostać dostarczony, bo to błędny numer. Faktycznie Urząd Kontroli Elektronicznej, gdzie tego typu numery muszą być obligatoryjnie zgłaszane przez właścicieli nie ma tego numeru w rejestrze.
Ale pieniążki znikały, mimo, że sms-a nikt nie wysyłał.

Czy ktoś z Was zna ten numer / podobne przypadki i wie co jest przyczyną i jak się tego pozbyć z komórki/numeru?
Czekam na wynik reklamacji u operatora, ale ma on na odpowiedź miesiąc, więc trzeba się uzbroić w cierpliwość.


Pozdrawiam!

ofiara 95585

Post:11 lip 2011, 22:39
autor: mkowalski
ofiara95585 pisze:Czy ktoś z Was zna ten numer / podobne przypadki i wie co jest przyczyną i jak się tego pozbyć z komórki/numeru?
W pierwszej kolejności napisz na jakim telefonie występuje problem - być może jest to jakaś złośliwa aplikacja, która działa w ten właśnie sposób.

Post:12 lip 2011, 00:06
autor: ukefake
95585, czyli 55+vat.
końcówka może wskazywać, że numer należy do teleaudio: [email protected]; tel. (22) 244-40-22.

Być moze chodzi tu o sms przychodzący - należy dokładnie sprawdzić czy i kiedy były wysyłane smsy na skrócone numery.

Post:12 lip 2011, 17:09
autor: ciuchcia
zgodnie ze stronanie Plusa ma takiego zakresu numeracji i wlasnie tego trzymal bym sie w reklamacji. Zreszta pierwsze slysze, zeby byly takie drogie smsy.

Post:12 lip 2011, 22:27
autor: ChuckyCiechanow
Sprawdź jakie masz włączone prenumeraty wysyłać sms o treści LISTA na 8888 koszt to 0 zł.

Post:12 lip 2011, 22:46
autor: neoptb
ofiara95585 pisze:jak się tego pozbyć z komórki/numeru?
1. blokowanie subskrypcji mm'sowych i smsowychzsieci plus
sms na numer 8888
o treści => start blokada

2. Blokada sms'ów premium
sms pod numer 8000
o treści sprzeciw

Gdyby jednak to nie zadziałało to pisemny wniosek do DOK lub kontakt pod 2601 i każdy konsultant od reki ma możliwość zablokowania sms'ów premium tudzież wszystkich sms'ów reklamowych w tym z poza sieci.

Post:12 lip 2011, 23:46
autor: ofiara95585
To może po kolei:

1) mam komórkę Nokia 6020

2) owszem, są takie drogie smsy. Do prawie 74PLN Przykładowo:http://media1.gaduair.pl/pdf/cennik_Gad ... 072011.pdf

3) Numer 95585 nie został zgłoszony do Urzedu Komunikacji Elektronicznej (prawnie powinno to być zrobione do 7 dni), nie widać go nigdzie w internecie, bardzo dziwna sprawa

4) Jeśli jest cennik z zakresem numeracyjnym nie oznacza to, że dany operator/firma go obsługuje/posiada - dzwonilam do GaduAir, do ktorego cennika podałem linka

4) LIST pod 8888 daje odpowiedź "NIe masz żadnych subskrypcji"

5) dziękuje za informację o SPRZECIWIE. Infolinia Plusa twierdzi, ze nie da się tego zrobić w przypadku prepaida. Bez komentarza :evil:

Cdn.

Post:14 lip 2011, 14:39
autor: vh
ofiara95585 pisze:5) dziękuje za informację o SPRZECIWIE. Infolinia Plusa twierdzi, ze nie da się tego zrobić w przypadku prepaida. Bez komentarza :evil:
Ha ha ha! Złodzieje robią co chcą! Kiedyś Tepsa twierdziła, że nie da się zablokować połączeń z 0700 bez blokady połączeń międzynarodowych (jedno z drugim nie ma nic wspólnego).

Post:14 lip 2011, 15:05
autor: neoptb
ofiara95585 pisze:5) dziękuje za informację o SPRZECIWIE. Infolinia Plusa twierdzi, ze nie da się tego zrobić w przypadku prepaida. Bez komentarza
Zarejestruj kartę w dowolnym punkcie/salonie/sklepie plusa i wtedy konsultant musi Ci zablokować wszystkie reklamy i smsy premium. Jeśli konsultant powie,że nadal nie chce. Wtedy złóż reklamację pisemną z zaznaczeniem imienia i nazwiska takowej osoby i opisz sytuacje.

To wpływa na dziennik także muszą się do tego ustosunkować.

Post:14 lip 2011, 16:47
autor: st.konsultant
neoptb pisze:
ofiara95585 pisze:5) dziękuje za informację o SPRZECIWIE. Infolinia Plusa twierdzi, ze nie da się tego zrobić w przypadku prepaida. Bez komentarza
Zarejestruj kartę w dowolnym punkcie/salonie/sklepie plusa i wtedy konsultant musi Ci zablokować wszystkie reklamy i smsy premium. Jeśli konsultant powie,że nadal nie chce. Wtedy złóż reklamację pisemną z zaznaczeniem imienia i nazwiska takowej osoby i opisz sytuacje.

To wpływa na dziennik także muszą się do tego ustosunkować.
Jesteś pewny, że operator ma obowiązek zablokowania na życzenie Klienta smsów specjalnych? Na pewno ma obowiązek zaprzestania wysyłania informacji handlowych i marketingowych, ale to nie jest jednoznaczne z zablokowaniem wszystkich smsów premium.
Np w T-Mobile nie ma możliwości zablokowania smsów, które do Klienta wysyłają firmy zewnętrzne (np w sytuacji, gdy Klient weźmie udział w jakimś konkursie).

Post:14 lip 2011, 16:52
autor: neoptb
st.konsultant pisze:Jesteś pewny, że operator ma obowiązek zablokowania na życzenie Klienta smsów specjalnych?
Na wniosek klienta tak.

Post:14 lip 2011, 17:13
autor: st.konsultant
neoptb pisze:
st.konsultant pisze:Jesteś pewny, że operator ma obowiązek zablokowania na życzenie Klienta smsów specjalnych?
Na wniosek klienta tak.

Gdzie można znaleźć jakiś zapis mówiący o tym?

Może i masz rację, ale nie chce mi się coś wierzyć, że osoby zarządzające takimi procesami w T-Mobile nie mają wiedzy na ten temat.

Analogicznie, czy na życzenie Klienta, operator ma obowiązek zablokowania połączeń lub smsów od konkretnego numeru ?
Ostatnimi czasy np Telepizza czy Vectra wysyłają reklamy ze zwykłych 9-cyfrowych numerów.

Post:14 lip 2011, 17:27
autor: mkowalski
st.konsultant pisze:Analogicznie, czy na życzenie Klienta, operator ma obowiązek zablokowania połączeń lub smsów od konkretnego numeru ?
Nie, nie ma takiego obowiązku.

Post:14 lip 2011, 22:04
autor: neoptb
st.konsultant pisze:Może i masz rację, ale nie chce mi się coś wierzyć, że osoby zarządzające takimi procesami w T-Mobile nie mają wiedzy na ten temat.
Odnoszę się do sieci Plus, nie wiem jak jest w T-mobile.
st.konsultant pisze:Analogicznie, czy na życzenie Klienta, operator ma obowiązek zablokowania połączeń lub smsów od konkretnego numeru ?
Klient po przez kontakt z DOK (2601) w plusie, może zablokować taki numer.

Wiem,że w T-mobile też jest taka możliwość. Około miesiąca temu blokowałem połaczenia i smsy z numeru z orange.

Pamiętajcie,że wszędzie pracują ludzie i ,że operator działa dla nas nie my dla niego.

Post:14 lip 2011, 22:44
autor: st.konsultant
neoptb pisze:
st.konsultant pisze:Może i masz rację, ale nie chce mi się coś wierzyć, że osoby zarządzające takimi procesami w T-Mobile nie mają wiedzy na ten temat.
Odnoszę się do sieci Plus, nie wiem jak jest w T-mobile.
st.konsultant pisze:Analogicznie, czy na życzenie Klienta, operator ma obowiązek zablokowania połączeń lub smsów od konkretnego numeru ?
Klient po przez kontakt z DOK (2601) w plusie, może zablokować taki numer.

Wiem,że w T-mobile też jest taka możliwość. Około miesiąca temu blokowałem połaczenia i smsy z numeru z orange.

Pamiętajcie,że wszędzie pracują ludzie i ,że operator działa dla nas nie my dla niego.

Hmmm...jako pracownik T-Mobile na 200 % mogę stwierdzić, że nie ma takiej możliwości żeby operator (T-Mobile, nie wiem jak u innych) na życzenie Klienta zablokował smsy lub połączenia z konkretnego numeru.

Post:14 lip 2011, 22:48
autor: neoptb
st.konsultant pisze:T-Mobile na 200 % mogę stwierdzić, że nie ma takiej możliwości żeby operator na życzenie Klienta zablokował smsy lub połączenia z konkretnego numeru.
Pracownik sklepu/salonu/punktu nie ma ale za to konsultant ma, bo numer został zablokowany. Potwierdzenie z treścią w stylu połączenia i smsy z wybranego numeru zostały zablokowane, przyszło sms'em.

Post:15 lip 2011, 00:05
autor: st.konsultant
neoptb pisze:
st.konsultant pisze:T-Mobile na 200 % mogę stwierdzić, że nie ma takiej możliwości żeby operator na życzenie Klienta zablokował smsy lub połączenia z konkretnego numeru.
Pracownik sklepu/salonu/punktu nie ma ale za to konsultant ma, bo numer został zablokowany. Potwierdzenie z treścią w stylu połączenia i smsy z wybranego numeru zostały zablokowane, przyszło sms'em.

Ja pracuję właśnie na HL (nie od wczoraj) i będę się jednak przy swoim upierał, także zostaniemy przy swoich zdaniach bo niestety nie mam jak udowodnić tego ;).


Z czystej ciekawości dla zaspokojenia sumienia jutro zapytam jeszcze kogo trzeba w pracy :-D

Swoją drogą troszkę nie na temat piszemy, więc kończę wątek.

Post:15 lip 2011, 07:10
autor: ofiara95585
Witam,

Sprzeciw na 8000 (dot. blokowania komunikacji marketingowej) działa.

Natomiast blokowanie subskrypcji smsowych=> start blokada na numer 8888 nie działa,przychodzi sms o treści niepoprawna komenda. Mowa o prepaidzie Plusa.

Dyskusja na temat możliwości/niemożliwości blokowania sms premium jest bardzo ciekawa - absolutnie nie offtopic - kontynuujcie!

Pozdr.

PS W temacie mojej reklamacji cisza.
Swoją drogą pewne grupy osób np. dzieci powinny być zabezpieczone przed takimi sms-ami. Gdzie tu jakas etyka/przyzwoitosc? Nie istnieje?

Post:15 lip 2011, 19:31
autor: st.konsultant
ofiara95585 pisze:
PS W temacie mojej reklamacji cisza.
Swoją drogą pewne grupy osób np. dzieci powinny być zabezpieczone przed takimi sms-ami. Gdzie tu jakas etyka/przyzwoitosc? Nie istnieje?

To spokojnie można uznać za pytanie retoryczne.

Co do blokady połączeń lub smsów od konkretnych numerów to w T-Mobile, tak jak już pisałem, nie istnieje taka możliwość.

Post:15 lip 2011, 23:07
autor: neoptb
ofiara95585 pisze:przychodzi sms o treści niepoprawna komenda.
A to dziwne, bo kilka dni temu blokowałem swojej kobiecie te subskrypcje też na karcie prepaid. Hmm... :roll:
PS W temacie mojej reklamacji cisza.
Operator ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji od chwili jej wpłynięcia do niego. Czyli pisemnie tudzież przez konsultanta. Także uzbrój się w cierpliwość. Odpowiedź na bank otrzymasz.
Kwestia jaką :roll:
st.konsultant pisze: tak jak już pisałem, nie istnieje taka możliwość.
To w takim razie co zrobił operator w przypadku mojej kobiety? :mrgreen: Wszystko odbyło się tak jak napisałem. Jutro jeszcze pogadam u mnie z ludźmi w tym pionie i zobaczymy jak się ustosunkują do tego.