Strona 1 z 1

[PLUS] Deaktywacja plusnet przez operatora zgodna z prawem?

Post:11 paź 2010, 23:18
autor: stz
Dostałem dzisiaj e-maila od operatora następującej treści "uprzejmie informujemy, iż w związku z deaktywacją numeru konto pocztowe zostanie zdeaktywowane w terminie 7 dni od otrzymania niniejszego zawiadomienia. Podstawą do usunięcia skrzynki jest pkt. 4 par. IV Regulaminu PlusNet. W związku z powyższym prosimy o archiwizację korespondencji znajdującej się w skrzynce pocztowej". Skrzynkę plusnet posiadam już kilka lat. Założyłem ją jak posiadałem jeszcze simplusa. Później korzystałem z niej jak posiadałem abonament. Od roku czasu zrezygnowałem z telefonu Plus (przeniesienie nr do innej sieci) i od tego momentu przestałem otrzymywać sms-y z powiadomieniem o nowej wiadomości (co jest dla mnie zrozumiałe), ale skrzynka plusnet cały czas działa. Słyszałem, że od momentu, kiedy istnieje możliwość zmiany operatora z zachowaniem dotychczasowego numeru również i skrzynka e-mailowa (adres e-mail) nie może być zabrana. Jak naprawdę jest? W regulaminie plusnet jest napisane, że skrzynka plusnet będzie zdeaktyzowana jak jej właściciel nie będzie miał telefonu w Plusie. Zaznaczam jednak, że regulamin ten był napisany ładnych kilka lat temu i praktycznie nie uległ żadnym zmianom, jak zmianom nie uległ plusnet. Proszę o rzeczowe informacje jak nasze prawo telekomunikacyjne mówi? Dziękuję.

Post:11 paź 2010, 23:35
autor: martinezek
sam sobie odpowiedziales na zadane pytanie.

pozdrawiam

Post:12 paź 2010, 00:01
autor: stz
martinezek pisze:sam sobie odpowiedziales na zadane pytanie.

pozdrawiam
Może jakbyś mógł bardziej konkretniej. dzięki.

Post:12 paź 2010, 08:56
autor: kerim36
stz pisze:skrzynka plusnet będzie zdeaktyzowana jak jej właściciel nie będzie miał telefonu w Plusie
i tyle w temacie. prawo telekomunikacyjne nie ma nic do gadania

Post:12 paź 2010, 09:09
autor: Sig
Co więcej każdy podmiot prowadzący darmową skrzynkę e-mail może w każdej chwili zrobić z nią co mu się podoba - deaktywować, usunąć mejle itd. W darmowej skrzynce nic nie jest gwarantowane, nie ma zapisów terminowych, że np. przez x - czasu zobowiązuję się prowadzić tę skrzynkę. Spytaj klientów np. Polbox jak ten zniknął czy to było zgodne z prawem.

Tutaj wystarczy powołać się na zapis Regulaminowy - nie ma telefonu=nie ma skrzynki. Jak chcesz to pisz do UKE (to chyba ich kompetencje), ale nie sądzę, żeby to dało cokolwiek.

Post:12 paź 2010, 10:37
autor: mariusz9a
Odpowiadając na tematowe pytanie: tak, zgodne z prawem. Obowiązuje Cię regulamin na który się zgodziłeś zakładając skrzynkę. UKE nic tu nie zrobi. Tak jak ktoś wcześniej napisał - inaczej by było, gdyby to konto było "komercyjne" a nie darmowe.

Post:13 paź 2010, 15:05
autor: telefon24
Ja dopowiem tylko, że przed zadaniem jakiegokolwiek pytania, czytajmy najpierw regulaminy. Tam najczęściej znajdują się poszukiwane przez nas informacje.

Post:14 paź 2010, 23:31
autor: potargany
a nie mozesz kupic prepaida sim+ za 3zł i na nim od nowa skrzynke zalozyc?