[PLAY] Cwaniackie metody na wyłudzenie pieniędzy od klienta
Post:03 wrz 2010, 21:30
Otóż chciałem publicznie dać wyraz sprzeciw wobec oszukańczych w mojej opinii praktyk P4 dotyczących aktywacji/dezaktywacji pakietów internetowych dla taryf głosowych (PlaydlaFirm).
Dla mnie - całkowicie poza moja wiedza - oznaczało to stratę w wysokości ok 600 zl.
1. Parę miesięcy temu postanowiłem zaktywować sobie opcję dostępu internetowego Play Online w telefonie 1GB. Zadzwoniłem w tym celu do BOK aby uzyskać ew. dodatkowe informacje. Po 10 min rozmowy oznajmiono mi ze takiego pakietu nie ma. Postanowiłem sprawdzić czy taka opcja jest możliwa przez serwis automatyczny Play24. Okazało się, że tak. Dokonałem aktywacji poprzez system internetowy poprzez wybranie opcji aktywuj. Uzyskałem informację, że usługa będzie aktywna w przeciągu 24h. Taka informacja widniała w systemie przez parę minut, podczas których byłem jeszcze zalogowany. Po paru godzinach zalogowałem się i widniała informacja, że opcja jest aktywna. Zdezaktywowałem jeszcze dostęp do internetu poza siecią Play. Zacząłem więc aktywnie korzystać ze smartfona, pobierając różne aplikacje celem jego konfiguracji. Jakież było moje zdziwienie gdy parę dni później zobaczyłem, iż w okresie ostatnich dni internet kosztował mnie ponad 200 zł. Napisałem reklamację i co usłyszałem. Iż gdzieś w regulaminie zapisano iż takowa opcja aktywuje się dopiero po północy. Nigdzie podczas aktywacji nie pisano o czymś takim. Uważam to za tanie oszustwo, o którym powinni wiedzieć wszyscy dokonujący takiej aktywacji.
2. Miesiąc temu dokonywałem przedłużenia umowy w punkcie Play (Germanos). Przedłużyłem umowę mimo przykrych doświadczeń we współpracy z BOK Play (a jestem klientem od pierwszych dni istnienia tej sieci i posiadam kilka aktywnych numerów). I co się okazało na początku kolejnego miesiąca. Że podczas przedłużania umowy wszelkie usługi wraz ze starym abonamentem są KASOWANE. Tak też się stało w moim wypadku co oznaczało stratę kolejnych kilkuset złotych. Nikt oczywiście nie informował mnie o niczym takim podczas przedłużania umowy a pracownik autoryzowanego punkty sprzedaży przygotowując skrupulatnie wszystkie kwitki potrzebne do przedłużenia umowy miał przed oczami moje konto i usługi do niego podpięte.
Reklamacje w kilku pismach uznano za niezasadne. W obu przypadkach. Mimo, iż przyznano, że serwis Play24 może wprowadzać w błąd a informacje podawane przez pracownika BOK też były nieścisłe.
Piszę innym pod rozwagę. A z rzadka zdarza mi się napisać cokolwiek a już szczególnie złego na publicznym forum.
Dla mnie - całkowicie poza moja wiedza - oznaczało to stratę w wysokości ok 600 zl.
1. Parę miesięcy temu postanowiłem zaktywować sobie opcję dostępu internetowego Play Online w telefonie 1GB. Zadzwoniłem w tym celu do BOK aby uzyskać ew. dodatkowe informacje. Po 10 min rozmowy oznajmiono mi ze takiego pakietu nie ma. Postanowiłem sprawdzić czy taka opcja jest możliwa przez serwis automatyczny Play24. Okazało się, że tak. Dokonałem aktywacji poprzez system internetowy poprzez wybranie opcji aktywuj. Uzyskałem informację, że usługa będzie aktywna w przeciągu 24h. Taka informacja widniała w systemie przez parę minut, podczas których byłem jeszcze zalogowany. Po paru godzinach zalogowałem się i widniała informacja, że opcja jest aktywna. Zdezaktywowałem jeszcze dostęp do internetu poza siecią Play. Zacząłem więc aktywnie korzystać ze smartfona, pobierając różne aplikacje celem jego konfiguracji. Jakież było moje zdziwienie gdy parę dni później zobaczyłem, iż w okresie ostatnich dni internet kosztował mnie ponad 200 zł. Napisałem reklamację i co usłyszałem. Iż gdzieś w regulaminie zapisano iż takowa opcja aktywuje się dopiero po północy. Nigdzie podczas aktywacji nie pisano o czymś takim. Uważam to za tanie oszustwo, o którym powinni wiedzieć wszyscy dokonujący takiej aktywacji.
2. Miesiąc temu dokonywałem przedłużenia umowy w punkcie Play (Germanos). Przedłużyłem umowę mimo przykrych doświadczeń we współpracy z BOK Play (a jestem klientem od pierwszych dni istnienia tej sieci i posiadam kilka aktywnych numerów). I co się okazało na początku kolejnego miesiąca. Że podczas przedłużania umowy wszelkie usługi wraz ze starym abonamentem są KASOWANE. Tak też się stało w moim wypadku co oznaczało stratę kolejnych kilkuset złotych. Nikt oczywiście nie informował mnie o niczym takim podczas przedłużania umowy a pracownik autoryzowanego punkty sprzedaży przygotowując skrupulatnie wszystkie kwitki potrzebne do przedłużenia umowy miał przed oczami moje konto i usługi do niego podpięte.
Reklamacje w kilku pismach uznano za niezasadne. W obu przypadkach. Mimo, iż przyznano, że serwis Play24 może wprowadzać w błąd a informacje podawane przez pracownika BOK też były nieścisłe.
Piszę innym pod rozwagę. A z rzadka zdarza mi się napisać cokolwiek a już szczególnie złego na publicznym forum.