Strona 1 z 2

[Play] Problem z przeniesieniem numeru

Post:30 sie 2010, 11:18
autor: kristofear
Witam
Mam problem z przeniesieniem numeru do Play Fresh. Numer mam z Heyah i bez problemu zarejestrowałem go na paszport (Oczywiście mam 18 lat tylko nie wydali mi jeszcze dowodu osobistego). Przychodzę do salonu Playa, a tu zonk. Jakaś niezbyt zorientowana Pani, mówi mi, że muszę mieć dowód osobisty. Ja jej tłumaczę, że zarejestrowałem numer na paszport, a ona mi , że muszę zmienić dane i tyle. Co w takiej sytuacji mam zrobić? Paszport to jest takim samym dokument jak dowód osobisty.
Z góry dzięki za pomoc

Post:30 sie 2010, 11:45
autor: kerim36
UPROSZCZONY WYKAZ DOKUMENTÓW NIEZBĘDNYCH DO PODPISANIA UMOWY O
ŚWIADCZENIE USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH W ZALEśNOŚCI OD TYPU
PODMIOTU PODPISUJĄCEGO UMOWĘ W PRZYPADKU ABONENTÓW PLAY I
KLIENTÓW MNP*.
Podmioty podpisujące Umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych:
[OF 01] Osoba fizyczna będąca obywatelem polskim:
1.dowód osobisty
[OF 02] Osoba fizyczna nie będąca obywatelem polskim:
1.paszport lub dowód osobisty UE
2.karta stałego pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu

Post:30 sie 2010, 11:48
autor: kristofear
Też to przed chwilą przeczytałem, ale czy takie "zastrzeżenia" są zgodne z prawem? I czy naprawdę dokument potwierdzający moją tożsamość w postaci paszportu, jest bezużyteczny?

Post:30 sie 2010, 12:09
autor: Maniek99
Nie maja pewnie w systemie odpowiednich pól do wypełnienia.
Możesz zrobić cesję na kogoś z dowodem, a jak będziesz już miał swój, to znowu cesja.

Minus to to, że trzeba będzie tą osobę zabrać na trzy wypady do salonów.
No i wszystko zajmie jakieś 2 tygodnie.

Post:30 sie 2010, 12:14
autor: kristofear
Trochę dziwne, ale dla innych np. obcokrajowców to już mają pola?:
http://www.playmobile.pl/pl/pomoc/przen ... index.html
Czyli muszę ulec i czekać aż wydadzą mi dowód osobisty, czy może gdzieś zadzwonić i się jeszcze spytać co robić w danej sytuacji?
A jeśli nic z tego to można powiedzieć, że "Heyah mnie wydymała" :)

Post:30 sie 2010, 12:16
autor: Maniek99
Zapytaj na infolinii Play-a i w UOKiK.
Na logikę powinno się dać, najwyżej zarejestrują cię jako obcokrajowca ;)

Post:30 sie 2010, 12:21
autor: kristofear
No to jeśli nie ma więcej pomysłów, to zadzwonię do UOKIK-u.
Dzięki za pomoc

Dzwoniłem do UKE i powiedzieli, że to zależy od operatora, więc trudno. Jeszcze napisałem zapytanie do Play co zrobić gdy nie mam dowodu osobistego i czekam na odpowiedź. Jak mają takie dziwne zasady to ich strata...

Post:30 sie 2010, 19:59
autor: ppp1ppp
W paszporcie nie ma adresu zamieszkania/zameldowania
A paszport+kwit z potwierdzeniem meldunku?

Post:31 sie 2010, 12:45
autor: kristofear
Pewnie też nic nie pomoże ;/ Już sobie dałem spokój z tym.
Jeszcze raz dzięki za wszystkie sugestie

Post:01 wrz 2010, 10:49
autor: sepe
Uciekłem na chwilę z play fresh po utracie premii 60zł z mojej winy,gdyż zmienił profil przed doladowaniem. Chwilowo jestem w simplus. Zapłaciłem 12,20 za kartę sim simplus podczas przeniesienia. Kasa niby miała być na karcie po aktywacji,ale niestety nikt tego nie był w stanie mi powiedzieć. Przez pierwszy dzień numer w simplusie był aktywny,ale z stanem 0zł,bez możliwości doladowania. Martwy numer do którego można tylko dzwonić.,dziś już ok. Zmiana operatora możliwa dopiero po 24h. Czas wracać :-)

Post:01 wrz 2010, 14:27
autor: Maniek99
@sepe
Ciekawe, czyli nie opłaca się robić pierwszego doładowania za więcej niż 5zeta, bo albo traci się bonus za przejście, albo ten wynikające z taryfy.

Coraz bardziej komplikują tą usługę :?

Post:01 wrz 2010, 14:50
autor: tuchas
Ja przeniosłem bez najmiejszego problemu

Post:01 wrz 2010, 17:23
autor: play4you2
kristofear pisze:Witam
Mam problem z przeniesieniem numeru do Play Fresh.
No niestety, posiadając sam Paszport, nie da rady przenieść numeru. Z obcokrajowacmi jest zupełnie inaczej. W ich przypadku obowiązują inne zasady prawne. Podstawą do przeniesienia numeru, a tym samym identyfikacji, określonej przez UKE, jest numer PESEL. Jeżeli nie jesteś w stanie wykazać numeru PESEL, nie możesz przenieść numeru. Jak wspomniałem, w Porozumieniach międzyoperaotrskich, określonych przez UKE, jest taki wymóg. Dodam, że to nie jest wymysł Play ani żadnego innego Operatora.
Z chęcią bym Ci pomógł, ale w tym przypadku niestety nic się nie da zrobić. No chyba, że masz już dowód, albo zrobisz cesję na kogoś, kto ma dowód i cesja powinna być oczywiście zrobiona w Heya.

Pzdr.
kristofear pisze:Dzwoniłem do UKE i powiedzieli, że to zależy od operatora
Oczywiście, ale w tym przypadku, bardzo w to wątpię, żeby Heya oddała nam Twój numer bez podania numeru PESEL. Nawet jakbyśmy założyli Ci sprawę z przenieseiniem numeru, to i tak by była odrzucona przez Heya.
tuchas pisze:Ja przeniosłem bez najmiejszego problemu
To ciekawe. Podaj mi jak możesz na pw twój numer, z chęcią to zweryfikuję, na jakiej zasadzie zostało dokonane przeniesienie. Dokumenty mamy w systemie, więc od razu będę miał te informacje. Jeżeli tak się stało, to jedynym wytłumaczeniem jest to, że najwyraźniej Opertaor, od którego przenosiłeś numer albo się pomylił, albo Sprzedawca założył nieprawidłowo sprawę. Niemniej jedna, z chęcią bym to zweryfikował, jak pozwolisz.

Pzdr.

Post:01 wrz 2010, 17:32
autor: kristofear
play4you2, Ciekawe jest to co piszesz, ale właśnie dostałem odpowiedź z Play w związku z moim problemem:
"Szanowny Panie,

dziękuje za zgłoszenie dotyczące przeniesienia numeru do sieci Play przesłane za pośrednictwem poczty elektronicznej dnia 30 sierpnia 2010 roku.

Uprzejmie informuję, iż paszport jest odpowiednim dokumentem potwierdzającym Pańską tożsamość, dzięki któremu może Pan zawrzeć umowę w naszej sieci. W związku z zaistniałą sytuacją zachęcam Pana do skorzystania z przeniesienia numeru do sieci Play za pośrednictwem strony internetowej www.playmobile.pl bądź Biura Obsługi Klienta dzwoniąc pod numer 790 500 500 lub *500.

W celu zapewnienia jak najwyższej jakości obsługi zapraszam do wypełnienia ankiety znajdującej się pod adresem http://4p.info.pl/ocen_obsluge4.pg. Wyrażona w ankiecie opinia pozwoli nam jeszcze lepiej dostosować się do Państwa oczekiwań. Dziękuję za poświęcony czas."

Więc zobaczymy kto ma racje. A co do Peselu to mogę im podać przecież z głowy albo z książeczki lekarskie jeśli są tacy uparci. Chodzi po prostu o potwierdzenie tożsamości mojej oraz podanie danych zgodnych z tymi u obecnego operatora.
A jeszcze w innej sprawie, ale pokrewnej: Gdzie mogę zgłaszać skargi na pracowników Play w salonie, lub kto jest ich przełożonym :)
Pozdrawiam i zobaczymy jak się sprawa rozwinie

Post:01 wrz 2010, 17:57
autor: play4you2
kristofear pisze:play4you2, Ciekawe jest to co piszesz
Zwróć uwagę, na informacje, jakie Ci podali.

Odpisali Ci, że możesz zawrzeć Umowę, ale nie oznacza to, że możesz przenieść numer.

Potwierdzam raz jeszcze, że na podstawie paszportu, numetru nie przeniesiesz. Zweryfikowałem to jeszcze dla pewności, ze Specjalistą z działu przenaszalności numerów. Reasumując, ktoś pomylił się udzielając Ci takiej odpowiedzi.

Co do innych dokumentów, zawierających PESEL, przykro mi, ale w przypadku obywateli polskich, wymagany jest tylko i wyłącznie Dowód Osobisty.

Co do skargi, tradycyjnie możesz ją złożyć pisemnie, na adres korespondencyjny.

Pzdr.

[ Dodano: 2010-09-02, 09:14 ]
play4you2 pisze:Potwierdzam raz jeszcze, że na podstawie paszportu, numetru nie przeniesiesz.
Muszę coś sprostować. Genralnie bardzo Cię przepraszam. Dzisiaj nie dawało mi to spokoju i sam to zweryfikowałem. Prześledziłem wszystkie mozliwe dokumenty i przyznaję się do błędu.

Po mojej weryfikacji potwierdzam, ŻE MASZ MOŻLIWOŚĆ przeniesienia numeru na podstawie Paszportu.

Jeszcze raz bardzo Cię przepraszam za całe to zamieszanie. W tym wypadku, Sprzedawca powinien przenieść Ci numer telefonu na podstawie samego Paszportu. Jakbyś miał z tym kłopot, daj mi znać.

Pzdr.

Post:04 wrz 2010, 10:14
autor: Mila89
Jak ci nie wydali dowodu osobistego to ci wydadza go za miesiąc :) nie warto sie moim zdaniem bawić w jakies cesje itp lepiej spokojnie poczekać :)

Post:06 wrz 2010, 15:26
autor: kristofear
No to pytanie z innej beczki teraz:
Mam już dowód osobisty. U dotychczasowego operatora mam podany numer paszportu. Teraz w salonie podam numer dowodu osobistego. Czy oba numery mogą się różnić czy muszę pisać wniosek o aktualizacje danych do operatora?
Pozdrawiam

Post:06 wrz 2010, 15:43
autor: play4you2
kristofear pisze:Czy oba numery mogą się różnić czy muszę pisać wniosek o aktualizacje danych do operatora?
W tej sytuacji jestem na 100% pewny, że tak. Szczegóły powinien udzielić Ci jednak twój obecny Operator, ale z mojego doświadczenia wiem, że uzupełnienie danych będzie w tym przypadku wymagane. Zresztą wtedy z pewnością nie będzie żadnych niedomówień a całą sprawę zapewne załatwisz w ciągu 1 dnia.

Pzdr.

Post:07 wrz 2010, 15:53
autor: evolucja
play4you2 pisze:Po mojej weryfikacji potwierdzam, ŻE MASZ MOŻLIWOŚĆ
pozdrawiamy
Specjalistę z działu przenaszalności numerów

Post:07 wrz 2010, 20:09
autor: kristofear
evolucja, O co chodzi?