Strona 1 z 1

[ORANGE] Sms'y Premium - samoistne wysyłanie.

Post:19 sie 2010, 16:09
autor: BKX
Witajcie, jak wielu z Was wie, pracuję w Orange jednak problem z jakim się spotkałem na moim indywidualnym numerze nie jest tak do końca prosty do wytłumaczenia, ani przez BOK ani tym bardziej w salonie.

Dnia 18 każdego miesiąca mam cykl bilingowy, czyli nowy abon. zawsze wchodzi 19. Dzisiaj w nocy kładąc się spać przyszły do mnie dwa sms'y (dokładnie o 1:09) z numeru 7968. W sms'ach był jakiś link reklamowy do gry Epoka Lodowcowa. Oczywiście olałem to, bo nigdy nie korzystam z takich usług. Około południa chciałem sprawdzić stan mojego konta pod *200. Nawet nie wiecie jakie było moje zdziwienie, gdy automat "powiedział", że na koncie mam 88 zł z jakimś tam groszem (zamiast 100 zł jak zawsze było) - a nigdzie do tej pory nie dzwoniłem, ani nie pisałem. Więc szybki kontakt z BOK co to ma znaczyć itd. Oczywiście zrobiono wgląd w mój aktualny biling i okazało się, że dokładnie o tej samej godzinie wyszedł z mojego telefonu sms o jakiejś tam dziwnej treści (tj. jakby 10 znaków, litery i cyfry, czyli standardowy jakiś tam kod). Podano mi numer kontaktowy do firmy która rozsyła ten spam, nazwę itd. Zadzwoniłem do Warszawy (bo tam ma siedzibę ta firma), niezbyt miły Pan raczył sprawdzić w swoim systemie i faktycznie niby z mojego telefonu wyszedł taki sms...

Teraz pytanie, czy możliwe, żeby telefon sam coś wysłał, nie zapisując tego w rejestrze?? Może karta SIM?? tzn. nie mam nic w wysłanych wiadomościach, rejestr ogólny też nie pokazuje żeby cokolwiek wyszło z mojego telefonu, a jednak i w BOK Orange i w tej firmie twierdzą, że z mojego numeru został wysłany sms...

Dla informacji od kilku dni mam Samsunga Wave.

Miał ktoś może taki problem? Czy reklamacja do tej firmy da jakiś efekt? Nie mam żadnej podkładki tylko to, że nie otwierałem tego linka, nic nie ściągałem i to, że w moim telefonie nie ma śladu po wysłanym sms'ie. Zaznaczam też, że nikt inny nie miał dostępu do mojego telefonu, więc nie wchodzi w grę, żeby ktoś coś wysłał i wykasował w rejestrze. To niby tylko 12 zł, niby nie jakaś kosmicznie duża kwota, ale moja i nie mam zamiaru zostawić tego bez rozwiązania.

Będę wdzięczny za pomoc, jeśli ktoś się z czymś takim spotkał.

Post:22 sie 2010, 22:25
autor: Orfi
Skoro jest tak jak napisałeś, to może warto wziąć pod uwagę to czy telefon nie został w jakiś sposób zainfekowany wirusem ( bywają takie nawet w SMS-ach, czego to ludzie nie wymyślą, żeby uprzyjemnić innym życie). Na początek zresetowałbym telefon do ustawień fabrycznych i bacznie go obserwował i porównywał to , ze stanem pakietu kwotowego abonamentu przez kilka dni. Może też być tak, że telefon ma zaprogramowaną jakąś auto-odpowiedź w przypadku otrzymania określonego SMS-a. Co, do reklamacji, to wątpię, żeby wniosła coś w tej sprawie ( takie firmy rzadko odpuszczają sobie pieniądze, którą już zainkasowały, tym bardziej, że w systemie billingowym Orange SMS figuruje jako wysłany, więc podstawa do roszczenia słaba).

Post:23 sie 2010, 15:03
autor: BKX
Dzięki za odpowiedź. Chociaż jedna osoba się zainteresowała...

Sprawa wygląda tak jak to opisałem wcześniej, sprawdziłem swoje bilingi na Orange online i faktycznie jest taki sms, 12 zł już raczej nikt mi nie odda, ale w dalszym ciągu nie mogę sobie tego uświadomić jak w ogóle mogło dojść do takiej sytuacji... To wyglądało tak, jakbym z jakiejś gazety przepisał kod dostępu i wysłał pod płatny numer SMS Premium. A nikt nie miał dostępu do mojego telefonu, tym bardziej mnie to dziwi, bo rejestr to można jeszcze wykasować i nie będzie śladu w urządzeniu gdyby ktoś mi chciał zrobić żart.

Tak jak wspomniałeś, telefon miał reset, sprawdziłem wszystkie ustawienia, przedzwoniłem też na BOK i wyłączyłem wszystkie numery i sms'y na konta premium, więc już nic z mojego telefonu nie wyjdzie.

Stan środków też sprawdzam teraz praktycznie codziennie i nic się samo nie dzieje, więc był to raczej odosobniony przypadek. Mam wrażenie, że to mogło być coś w mailu bo chwilę wcześniej sprawdzałem pocztę na telefonie, ale Wave pobiera tylko nagłówki więc też dziwne, bo wszelkiego rodzaju spam jest kasowany...

Ech nigdy bym się takiej akcji nie spodziewał.

Post:15 paź 2014, 08:31
autor: wlkp
Znalazłem ten temat,więc nie będę zakładał nowego .Mam podobny problem,a właściwie córka ( tylko na zwykłe numery a nie premium ) .Telefon Sony Xperia Z ,abonament z Orange . Telefon sam wysyła sms ,dzieje się tak jak jest wyłączony i ponownie włączony,wtedy wysyła sam ponownie wysłanego już sms-a,lub chyba nawet kilka czasami .Córka zaobserwowała że robi się to jak już pisałem po wyłączeniu i włączeniu ponownie telefonu,a sms jest wysyłany do osoby która jest pierwsza w spisie po nazwie gdzie były wysyłane sms-y ,a treść jest taka sama jak ostatnio wysłany sms do tej osoby ( sprawdzałem u siebie,dokładnie taki sam dostałem ).Dziś w nocy ja dostałem takiego sms-a kiedy już prawie spałem ,dokładnie był taki sam jaki był wysłany ze 3 dni temu do mnie,na pewno ostatni jaki do mnie wysłała . O co tu chodzi,innym razem idzie to koleżanek które jej zgłaszały że dostają takie same sms-y ponownie .

Post:15 paź 2014, 12:31
autor: greenladen
U mnie kiedyś była podobna sytuacja tylko że wysyłał się jeden i ten sam sms do tej samej osoby. Okazało się że sms był zapisany na karcie sim jako do wysłania tylko że pomimo tego że się wysyłał to stamtąd nie znikał. Przez to za każdym razem jak wyłączyłem telefon i włączyłem ponownie to się wysyłał.

Post:15 paź 2014, 12:41
autor: bobiwr
1. Sprowadź tel. do ustawień fabrycznych i obserwuj...
2. Przełóż karte sim do innego tel i wyłącz/włącz i sprawdź czy coś wysłał...
3. Jak masz kartę pamięci - wyjmij i zrób format (pełny) w kompie.
Pamiętaj o zrobieniu kopii danych wrażliwych!

Post:17 paź 2014, 14:21
autor: zzibi2
Ja jeszcze polecam sprawdzić jakie aplikacje mają dostęp do WYSYŁANIA SMS

może w tym pomóc jakieś PERMISION MANAGER, np:
https://play.google.com/store/search?q= ... ger&c=apps

Post:17 paź 2014, 14:57
autor: MonsterMunch
Ma nasz bank problem z jakimiś aplikacjami