Strona 1 z 1
Orange - Zerwanie umowy....
Post:25 lis 2009, 12:29
autor: transik
Witam. Mma pytanie. Jak w chwili obecnej wyglada sprawa z przedwczesnym zerwaniem umowy. Do konca zostalo mi 12 miesiecy a mam umowe na dwa lata. Umowe dostarczyl mi kurier w zeszlym roku w listopadzie. Oferta z telefonenm nokia 5220 xm. Place 35zl abonamentu.
Ile by wyniosla kara za zerwanie umowy w tej chwili???? Bardzo prosze o pomoc.
Dzieki z gory. Pozdrawiam
Post:25 lis 2009, 12:47
autor: amigo007
Znajdź umowę którą podpisywałeś, tam jest napisana pełna kwota kary. Teraz podziel to przez 24 i pomnóż przez 12

Post:25 lis 2009, 13:04
autor: Marens
amigo007 pisze:Znajdź umowę którą podpisywałeś, tam jest napisana pełna kwota kary. Teraz podziel to przez 24 i pomnóż przez 12

Nie prościej przez 2?

Post:25 lis 2009, 13:15
autor: transik
Marens pisze:amigo007 pisze:Znajdź umowę którą podpisywałeś, tam jest napisana pełna kwota kary. Teraz podziel to przez 24 i pomnóż przez 12

Nie prościej przez 2?

nie rozumie:)
Post:25 lis 2009, 13:20
autor: mikage1
(x/24)*12=x/2
czyli wystarczy podzielić przez 2 - a wynik będzie ten sam...
Post:25 lis 2009, 13:22
autor: transik
No jest napisane niby 150,00zl

:(:(
Post:25 lis 2009, 13:45
autor: amigo007
Oczywiście panowie macie rację. Transik a te 150zł to chyba nie to, coś raczej za mało. Pamiętaj też że jak zerwiesz wcześniej umowę, to z orange nic już raczej łatwo nie weźmiesz (mogą zażądać następnym razem wpłaty zabezpieczenia), nie jestem też pewien czy orange nie informuję czasem innych operatorów (ale to chyba tylko gdybyś nie chciał zapłacić kary umownej).
Post:25 lis 2009, 13:55
autor: Marens
amigo007 pisze:Pamiętaj też że jak zerwiesz wcześniej umowę, to z orange nic już raczej łatwo nie weźmiesz (mogą zażądać następnym razem wpłaty zabezpieczenia)
Akurat tego nie byłbym taki pewien

Post:25 lis 2009, 13:57
autor: Orfi
Operatorzy informują się wzajemnie o nierzetelnych klientach, więc radzę dobrze się zastanowić przed podjęciem decyzji o zerwaniu umowy ( nawet w przypadku zapłaty kary umownej pozostaje informacja o tym w jaki sposób umowa została rozwiązana), co w przyszłości może negatywnie zaprocentować np. w postaci zapłaty kaucji, przy aktywacji ( nie są to małe kwoty, bo np. 700 czy 1000 zł.), które trzeba zamrozić na koncie operatora, żeby odzyskać wiarygodność finansową.
Post:25 lis 2009, 13:58
autor: Marens
amigo007 pisze:nie jestem też pewien czy orange nie informuję czasem innych operatorów (ale to chyba tylko gdybyś nie chciał zapłacić kary umownej).
Jak zapłacisz karę umowną to nie ma najmniejszego problemu.
Sam zerwałem w ten sposób umowy z Plusem i Orange. Nie mam najmniejszego problemu z podpisywaniem nowych umów.
Orfi pisze:Operatorzy informują się wzajemnie o nierzetelnych klientach, więc radzę dobrze się zastanowić przed podjęciem decyzji o zerwaniu umowy ( nawet w przypadku zapłaty kary umownej pozostaje informacja o tym w jaki sposób umowa została rozwiązana)
Czyli sugerujesz, że już nie popiszę żadnej umowy bez kaucji?
Zobaczymy 06.2010
Moja definicja nierzetelnego to takiego który nie płaci regularnie i po terminie.
Jakoś mi się nie wydaje, że jestem nierzetelnym klientem. Opłaciłem z terminie kary umowne w wysokości 0zł i 121zł

To w takim razie dlaczego znajomy który ma firmę i płacą faktury np co 2 miesiące w Orange po wszystkich możliwych upomnieniach może pójść dziś do salonu i normalnie wziąć nową aktywacje...
Post:25 lis 2009, 14:16
autor: Orfi
@ Marens już kiedyś spotkałem się z taką sytuacją i Era zażądała wpłacenia kaucji w wysokości 700 zł. ( nie interesowało ich, że opłaciłem karę umowną, zgodnie z terminem podanym przez poprzedniego operatora- sytuacja miała miejsce kilka lat temu). Dla nich wyznacznikiem była forma rozwiązania umowy-przed terminem, ze strony abonenta.
Post:25 lis 2009, 14:27
autor: Marens
Orfi pisze:( nie interesowało ich, że opłaciłem karę umowną, zgodnie z terminem podanym przez poprzedniego operatora- sytuacja miała miejsce kilka lat temu).
Jak piszesz na serio to się zrobiłem dla kilku złotych ładnie w...
Zobaczymy w przyszłym roku jakie będzie miało to skutki. Widzę, że będzie trzeba być przygotowany na taką ewentualność.
Post:25 lis 2009, 16:49
autor: play4you2
Witam uczestników forum. Temat niewątpliwie ciekawy. Pozwolę trochę sobie na rozwianie pewnych wątpliwości. Wypowiem się tylko na temat Play, gdyż nie chcę poruszać temtów innych Operatorów. Otóż w Play, zgodnie z Regulaminem świadczenia Usług Telekomunikacyjnych dla Abonentów i pozostałych Regulaminach kontraktowych jest tak, że Operator może zażądać wpłaty kaucji od Klienta, nawet kiedy nie ma ku temu oficjalnych podstaw. Oczywiście baaaardzo rzadko to się stosuje i to zazwyczaj w przypadku Klientów, którzy chcą podpisać np. 2 aktywacje na mozliwie największe Abonamenty z najdroższymi telefonami (choć też nie zawsze). Klienta zawsze weryfikujemy przed podpisaniem Umowy w systemie elektronicznym. Jeżeli nie jest w BIG lub innych instytucjach, nie powinien mieć żadnych kłopotów. Jeżeli jednak jest już naszym Klientem, a nieopłaca fv w terminie za każdym razem, wtedy już możemy np. zażądać wpłaty kaucji. W sytuacji gdy jednak rozwiązał z nami Umowę, wpłacił karę (zakłądając, że Umowę rozwiązał w Okresie Zastrzeżonym) w terminie, to nie widzimy przeszkód, aby podpisał nową Umowę i raczej nie będzie pobrana żadna kaucja. No chyba że, nie spłacił kary, lub wpłacił ją grubo po terminie. To tak ogólne informacje na ten temat. Codo jednego z pytań odnośnie przekazywania informacji o nieuczciwych Klientach, owszem, takie informacje przekazują sobie Operatorzy nawzajem, jednak to nie jest żadna tajemnica.
Pozdrawiam.
Post:26 lis 2009, 08:51
autor: baart
Witam
Przerabiałem ten temat we wrześniu więc proponuję przejrzeć temat:
[url=http://]http://telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=36304[/url]
Pozdrawiam