Strona 1 z 2

[MNP] w jeden dzień

Post:09 lip 2009, 13:32
autor: dechomenon
Na stronce głównej Panowie postanowili przybliżyć nam obowiązująca od 6 lipca zmianę w przenoszeniu numerów. czyli za darmo i w jeden dzień.

Założylem topik tutaj, aby każdy mógł sie wypowiedziec co go spotkało, na drodze przeniesienie numerów, czy miał problemy, czy termin rzeczywiście jest/był dotrzymany. No i wszelkie pytanie jakie wam się nasuną.

Post:09 lip 2009, 14:11
autor: Btk_Tomas
Przeniesienie z OrangePOP do mBank mobile, w poniedziałek ok południa złożyłem wniosek przez stronę internetową o przeniesienie numeru, dzisiaj o 14 był kurier z papierami do podpisania (pełnomocnictwo, wniosek o NMP) o raz z nową kartą sim mBanku.
Przeniesienie do mBanku nie trwa 24h,ale za to nie trzeba z domu wychodzić. :D
Później opiszę kolejne etapy.

Post:09 lip 2009, 14:53
autor: elrond
Wiem, że ludzie spotykają się z ogromnymi problemami przy przenoszeniu numerów, ale ja na własnym przykladzie tego nie mogę potwierdzić. Przeniesienia Plus-->Play przebiegło bardzo szybko. Nie jestem w stanie powiedzieć ile numer był nieaktywny, ale wieczorem 5 lipca jeszcze działał Plus, musiał być wyłączony w nocy, a na następnego dnia - 6 lipca - około południa włożyłem kartę sim Play i nowy numer już działał.

Post:09 lip 2009, 20:22
autor: dechomenon
elrond pisze:Wiem, że ludzie spotykają się z ogromnymi problemami przy przenoszeniu numerów, ale ja na własnym przykladzie tego nie mogę potwierdzić. Przeniesienia Plus-->Play przebiegło bardzo szybko. Nie jestem w stanie powiedzieć ile numer był nieaktywny, ale wieczorem 5 lipca jeszcze działał Plus, musiał być wyłączony w nocy, a na następnego dnia - 6 lipca - około południa włożyłem kartę sim Play i nowy numer już działał.
ja sie spotkałem w salonie Plusa z informacją, ze kosztuje to nadal 50zł i trzeba czekać 30dni ...:)

Post:09 lip 2009, 21:57
autor: elrond
dechomenon pisze:ja sie spotkałem w salonie Plusa z informacją, ze kosztuje to nadal 50zł i trzeba czekać 30dni ...:)
Tak, najprawdopodniej na ostatnim rachunku, który ma przyjść na dniach będzie opłata za przeniesienie... jeszcze. Cały proces trwa już ponad miesiąc, właściwie to chyba nawet półtora miesiąca (przenoszenie dotyczy numeru abonamentowego). Miałem na myśli czas oczekiwania na aktywację numeru na karcie nowego operatora.

Post:09 lip 2009, 22:31
autor: piotr10
Ja przenoszę nr z simplusa do play. Dnia 8 lipca ok. godz. 14 udałem się do salonu w play po to by przenieść nr. Na wniosku o przeniesienie numeru do play mam datę 10.07.09r.

Dzisiaj od plusa dostałem smsa, że status przenoszonego numeru został zakończony i numer w sieci plus przestanie być aktywny z dniem 14.07.2009.

Na stronie play, gdzie można sprawdzić status przenoszonego numeru jest taka informacja:

"W dniu 2009-07-09 otrzymaliśmy zgodę obecnego operatora Polkomtel S.A. na przeniesienie numeru do PLAY. Data aktywacji w PLAY została wyznaczona na 2009-07-15. Zatem zanim numer zostanie wydany zapraszamy Cię od dnia 2009-07-10 do dowolnego Punktu Sprzedaży PLAY w celu odebrania zestawu lub podpisania umowy. Pamiętaj o wizycie w Punkcie Sprzedaży PLAY i odebraniu karty SIM, gdyż od dnia 2009-07-15 Twój numer będzie zablokowany przez dotychczasowego operatora. Jeżeli wyznaczona data przeniesienia numeru jest niezgodna z datą podaną na wniosku, prosimy o jak najszybszy kontakt ze swoim dotychczasowym operatorem w celu wyjaśnienia nieprawidłowości."

Mam pytanie czy da coś kontakt z dotyhczasowym operatorem?
Czy będą wciskać jakieś wymówki?

Post:09 lip 2009, 23:28
autor: thonka
Mam pytanie czy da coś kontakt z dotyhczasowym operatorem?
Czy będą wciskać jakieś wymówki?
plus oficjalnie w BOKu informuje, ze ich nowe rozporzadzeniem ministerstwa infrastruktury nie dotyczy i maja na to 7 dni, bo zlozyli pismo o odroczenie 24h przeniesien, choc decyzji co do tego jeszcze nie ma... malo tego, w UKE powiedzieli, ze nie przychyla sie do tych wnioskow i posypia sie kary.

tak wiec plus swoje, a UKE swoje i szykuje sie ciekawa sytuacja.

Post:10 lip 2009, 00:09
autor: mikage1
tyle, że o ile dobrze kojarzę (coś mi się obiło o uszy, ale mogłem coś źle zrozumieć), sam fakt złożenia takiego wniosku daje operatorowi mozliwość stosowania starej procedury do momentu rozpatrzenia tego tegoż wniosku (pozytywnego bądź negatywnego dla operatora)

Post:10 lip 2009, 06:56
autor: user_delete7
ja 6 lipca złożyłem 3 wnioski o przeniesienie numerów z mBanku do Play ok godz 15:00 zaraz po złożeniu w wniosków dostałem sms od Play,że proces przenoszenia numeru się zaczął i czekają na odpowiedź z mBanku na zgodę ,o godz 20:00 dostałem następny sms, że numery zostały przeniesione do Play a karty sim mogę odebrać w jednym z salonów 8 lipca i tak zrobiłem, że ku mojemu z dziwieniu po włożeniu sim karty Play na wyświetlaczu telefonu był komunikat sim nie zarejestrowana!!! więc zaraz w internecie sprawdziłem status przenoszenia numeru a tam informacja mBank zablokował do 13 lipca numery i dopiero po tej dacie Play zacznie działać :smt011

Post:10 lip 2009, 11:21
autor: thonka
mbank na plusie dziala wiec warunki dyktuje tu plus, a oni robia wszystko w tydzien.
co smieszne, wczesniej mozna bylo zalatwic przeniesienie z plusa w 3-4 dni, a teraz widze, ze kazdemu daja tydzien...

Re: [MNP] w jeden dzień

Post:11 lip 2009, 12:46
autor: kerim36
w poniedzialek 6 lipca ok godz 15 zlozony wniosek o przeniesienie Orange POP do mBank mobile.

w srode 8 lipca zjawil sie kurier z dokumentami i karta sim.

dzisiaj sobota 11 lipca i niestety niepokajaca mnie cisza. myslalem ze juz w piatek beda jakies informacje o terminie przeniesienia.

Post:11 lip 2009, 20:48
autor: pprzemo
dam PLAY duzego plusa... numer w plusie wylaczony w czwartek o 21 a numer w play wlaczony w piatek ok 11 jak dla mnie super:)
zasieg mam dobry i jaskosc rozmow tez wiec narazie jestem zadowolony...

Post:11 lip 2009, 22:23
autor: osachorzow
ja odebrałem sima play fresh wczoraj ok. 20.00 i nadal nie loguje się do sieci... a era wyłączyła numer zanim wydała zgodę na przeniesienie... więc jak na razie obydwoje się nie postarali :/

Post:11 lip 2009, 22:50
autor: bledos
osachorzow, to nie kwestia starania, jeśli jeden operator nie dostał JESZCZE numeru, a drugi JUŻ go wyłączył, to raczej zła wola operatora dawcy - skoro najpierw wyłącza a później daje zgodę. Play jeszcze zgody nie dostał, więc bardziej posądzałbym Erę o złą wolę...
Tak tylko dla pewności: wyłączałeś i włączałeś telefon ponownie?

Post:11 lip 2009, 23:16
autor: osachorzow
bledos, wniosek złożyłem 9.07 ok 18.00, numer został wyłączony 10.07 rano, zgoda była 10.07 po południu (ok. 18 - więc tu wina ery bo kolejność nie ta). Wczoraj (10.07) około 20.00 odebrałem starter w play. Era wyznaczyła przeniesienie na wczoraj więc wg wszelkich znaków na niebie i ziemi sim playa powinien się uaktywnić dziś (11.07) nad ranem... do tej pory nic... i wyłączanie telefonu nic nie daje... przechodziłem dziś koło punktu play i panienka stwierdziła, że faktycznie powinien już działać ale że może nie działa bo jest sobota :D rozbawiła mnie tylko... jeden dzień dłużej nie jest dla mnie problemem ;) ale to nie zmienia faktu, że i era i play mają problemy

Post:12 lip 2009, 01:14
autor: thonka
i dlatego uwazam, ze powinna byc godzina (np. 16) po ktorej zgloszenie przeniesienia bedzie traktowane jako zgloszone w dniu nastepnym, zeby nie bylo tak, ze czlowiek pojdzie do salonu o 19.30 i potem oczekuje, ze juz odrazu nastepnego dnia z rana bedzie mial przeniesiony nr, bo pracuja przy tym tylko ludzie, ktorzy nie maja motorkow w tylku i tez pracuja w okreslonych godzinach.

osachorzow, pozostaje zglosic ten fakt do UKE, bo reklamacji w erze nie masz co skladac...

Post:12 lip 2009, 10:40
autor: osachorzow
thonka, ja już nie mam siły do play... jak już pisałem: czy ten numer będzie działać dziś czy za tydzień jest mi bez różnicy... grunt że zacznie w ogóle ;) na razie oczywiście numer się nie zalogował do play, a starter odebrany 10.07 ok. 20 a więc ponad 36h play ma go już w swojej gestii.

A co do motorków w tyłkach.... to wydaje mi się że proces przenoszenia jest zautomatyzowany... jedyne co robi człowiek to wprowadza wniosek o przeniesienie, resztę robi już automat ;)

Na razie złożyłem reklamację na zniknięcie ponad 50zł za przeniesienie po 3miesiącach, które wg regulaminu z 7.04 nie znikają, a informacja o tym że też są terminowe znajduje się dopiero w regulaminie z 29.04...

Post:14 lip 2009, 15:27
autor: harv24
Czy ktoś przenosił nr z Orange Go do Play Abonament? Jak długo to trwało? Czy jeśli złożę wniosek w piątek to jest szansa że do poniedziałku się z tym uporają? (nie chcę być wyłączony z sieci w ciągu tygodnia)

Post:14 lip 2009, 15:34
autor: osachorzow
harv24, szansa jest zawsze... ale musisz się liczyć że coś może się nie udać... mój starter play odebrany w piątek (w tym dniu era miała zwolnić numer, więc w nocy powinien się zalogować do play) ciągle milczy... (chyba) zgłosiłem to telefonicznie w OK, bo koleś nie potwierdził przyjęcia tylko się rozłączył... witamy w play!

[ Dodano: 15-07-2009, 14:44 ]
jako że od piątku karta sim nie zalogowała się do sieci dziś postanowiłem trochę podzwonić po operatorach aby się dowiedzieć co się dzieje i tak:

play twierdzi, że jak era nie zwolniła numeru 10.07 (tak jak miała) i wysłał zapytanie 10.07 czemu tak się nie stało (chyba kłamią, bo jeśli miała zwolnić to chyba w nocy z 10 na 11, chyba że play cofnął się w czasie i/lub wiedział że w nocy nie zadziała i wysłał wcześniej), a potem wysłali 12.07 ponaglenie ale nic era nie odpowiedziała...

era twierdzi, że dopiero dziś play wysłał wszystkie potrzebne dokumenty (tak akurat jak dziś dzwoniłem... chociaż wczoraj zgłaszałem sprawę w OK play więc może się połapali że nie wysłali dokumentów i to dziś zrobili) i dopiero dziś w nocy numer zostanie zwolniony...

czy wy też macie wrażenie, że każdy z operatorów kłamie i zwala winę na drugiego? ach ten cudowny kraj nad wisłą... ;) jestem ciekaw czy faktycznie w nocy numer łaskawie zadziała... chyba wolałem już przenoszenie w tydzień ale płynne, a nie takie sytuacje, że numer przez prawie tydzień jest nieaktywny ;) choć akurat w przypadku tego numeru nie jest to wielki problem...

Post:15 lip 2009, 17:51
autor: kerim36
osachorzow pisze:czy wy też macie wrażenie, że każdy z operatorów kłamie i zwala winę na drugiego?
najprosciej wlasnie tak zrobic - wiekszosc osob i tak uwierzy w to co powiedza :)