DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 1 z 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

 #338163  autor: Navigare
 30 maja 2009, 11:05
politykier, dzięki za sugestię - to chyba jedyna możlwiośc która mi została. Inna możliwość to, że poprostu znajduje się w specyficznej lokalizacji na granicy zasięgu nadajników i jakiejść białej plamie zasięgu (problem występuje głównie w mieszkaniu). Czy u was też telefon tak często przeskakuje z nadajnika na nadajnik?

 #338170  autor: Claudec
 30 maja 2009, 11:17
Navigare, a wybieranie sieci jest ustawione na tryb "Ręczny" czy na "Automat"?
Ja jak mam ustawione ręczne wyszukiwanie sieci i wskaże Plusa to się trzyma tej sieci,
nie ma bata żeby coś zmienił.
Wiesz dlaczego zrywa Ci połączenia? Bo telefon skacze pomiędzy Plus a Play.

Navigare, rozumie twój ból, swego czasu też miałem problemy z Play ale to raczej z roamingiem Plusa.
Jak wiadomo 900MHz potrafi daleko siać zasięgiem, mieszkam w bloku dość wysoko i łapałem
stacje z Tychów które są oddalone jakieś 20km od mojego domu.
Oczywiście w czasie rozmowy zrywało połączenia bo telefon zmieniał BTSy.

Teraz znowu jestem w Play ale to dlatego ze postawili w moim zasięgu przekaźnik 3G i tam na nim nic mi nie skacze.
Zadaj sobie pytanie: Co się zmieniło przez te ostatnie miesiące w Play?
Od tego czasu właśnie Play stawia przekaźniki 2G, wcześniej ich nie miał.

 #338179  autor: Pawrzes
 30 maja 2009, 11:44
Navigare pisze:Już nie mam siły do tej sieci. Umowę podpisałem na 2 lata rok temu - wtedy z zasięgiem w obrębie Wawa - Wola było ok. Od ok pół roku totalnie się posypało (wcześniej chyba byli na nadajnikach plusa teraz poustawiali swoje).

Mój problem to ciagłe zrywanie połączeń, rwanie rozmowy, b. niska jakość połączeń - i to w centrum Warszawy (dokładnie Górczewska, Wolska, Wawelberga).

Próbowałem już wszystkiego - wyłączenie 3G, manual na Plusa 3G, manual na Plusa 2G, manual na Play 3G i 2G - wszędzie jest źle.

Zmieniłem nawet telefon z Toshiby G900 na Samsunga I780 i ciągle jest to samo. Oczywiście na infolinii totalna zlewka, niekompetencja i ignorancja. Telefon używam służbowo i nie mogę sobie pozwolić na taką jakość rozmów z klientem.

Zainstalowałem nawet program Nicetrack do pomiaru siły sygnału gsm - aktualnie mam ustawiony na auto z wył. 3G i ciągle skacze mi po różnych bts'ach (11/10502, 11/10678 - te dwa najczęściej). Siła sygnału to ok. 65-49 dbm, a wykres wygląda jak wykres z kardiogramu. Co dziwne jak tel jest w standby - siła sygnału jest jeszcze w miarę ok, dziwna rzecz się dzieje podczas rozmowy, jakby przełaczał na zupełnie inny bts i tam jest już tylko jedna kreska.

Czy możecie mi podpowiedzieć czy da się coś z tym zrobić, czy są planowane jakieś nowe bts w tej okolicy, czy poprostu muszę zrezygnować i przejść do innej sieci (a to nie będzie łatwe z uwagi na umowę - czy da się to jakoś podeprzeć złą jakością świadczonych uslug).

Najbardziej zależałby mi na naprawieniu problemu bo cenami jednak się broni nieco ta sieć...


CID-y które podałeś to są UMTS - 10502 z ul. Wolskiej 58 a 10678 z ul. Leszno 14 a możliwe że przerzuca Cię na tzw. drugą nośną z wysokiej i odległej lokalizacji.
A jak ustawisz tylko 2G to nie jest lepiej ? Najbliższy GSM jest z obu stacji - Wolska 58 ma CID 1828 [1,2,3] a Leszno 14 CID 1832 [4,5,6]
W tej części Młynowa na razie raczej bym się nie spodziewał nowych stacji Play, tylko Era odpaliła niedawno 2 nowe stacje (Młynarska 8/12, Górczewska 11) a nowy Plus jest przy S.Staszica 4 ale nie wiem czy już działa chodź stoi już wiele miesięcy - miał by CID 109.

Pozdrawiam

 #338217  autor: user_delete7
 30 maja 2009, 14:39
to tak zmieniłem manualnie w ustawieniach telefonu wybór sieci i dałem na 2G plusa rozmowy były czyste głośnie i bez zrywania zdań, też przez 3G Play rozmowy są czyste i bez zakłóceń :-) reasumując GSM Play mam dość duże problemy w realizacji rozmów, chyba jest za mała przepustowość przez GSM nadajnik i dlatego tak dzieje?
Ostatnio zmieniony 30 maja 2009, 18:50 przez user_delete7, łącznie zmieniany 1 raz.

 #338241  autor: Pawrzes
 30 maja 2009, 15:43
TSB pisze:chyba jest za mała przepustowość przez jedne nadajnik i dlatego tak dzieje?
Po prostu na dzień dzisiejszy za mało jest stacji bazowych. Jeśli ktoś jest w zasięgu wielu odległych stacji o podobnym poziomie zasięgu a nie bliższej dominującej to będą problemy. Oprócz tego mała ilość wykorzystywanych kanałów może powodować ich nakładanie się w tej samej lokalizacji z różnych stacji.

Pozdrawiam

 #338243  autor: Pawrzes
 30 maja 2009, 15:47
Navigare pisze:Czy u was też telefon tak często przeskakuje z nadajnika na nadajnik?

U mnie sporadycznie na czuwaniu. W czasie rozmowy trzyma się tylko jednego z którego mam bardzo dobry zasięg. Żadnych problemów u mnie nie ma.

Pozdrawiam

 #338339  autor: mo-xo
 31 maja 2009, 10:59
Mam taki sam problem, przerywane rozmowy w play, w trybie 2G, gdy dzwonię na komórki i na stacjonarne. Miałem takie problemy w Warszawie na Ursynowie, Mokotowie, w Śródmieściu i na Pradze. W trakcie rozmowy zanika głos i nie ma żadnego sygnału, trzeba ponownie wybierać numer. Zgłaszałem reklamacje ale nie dostałem żadnej odpowiedzi ! Totalna olewka. Najgorsza sieć z jaką miałem styczność.

Jedyne co pomogło to ręczne wybieranie sieci i ustawienie na sztywno sieci Plus, od tej pory już nic nie przerywa.

I na koniec kody ussd, działają kiedy chcą a najczęściej nie chcą... Pod *111# w play menu, po wyborze stanu konta zamiast terminów ważności pojawia się słowo NULL.

SYF TOTALNY TO JEST TE CAŁE PLAY

OMIJAĆ Z DALEKA !

 #338375  autor: Barciur
 31 maja 2009, 13:23
Sam napisałeś że ręczne wybranie sieci na Plus pomaga.. wiec o co chodzi? W czym problem?

 #338405  autor: rogmaniek
 31 maja 2009, 15:23
mo-xo pisze:Mam taki sam problem, przerywane rozmowy w play, w trybie 2G, gdy dzwonię na komórki i na stacjonarne. Miałem takie problemy w Warszawie na Ursynowie, Mokotowie, w Śródmieściu i na Pradze. W trakcie rozmowy zanika głos i nie ma żadnego sygnału, trzeba ponownie wybierać numer. Zgłaszałem reklamacje ale nie dostałem żadnej odpowiedzi ! Totalna olewka. Najgorsza sieć z jaką miałem styczność.
Cóż nie dziwię Ci się, że się na to wkurzasz i szkoda, że Cię, niby dział techniczny, olał. Ja sam staram się, aby tel był zalogowany tylko do własnej sieci P4, aby nie musieli bulić Polkomtelowi. Na razie na jakość rozmowy, zarówno na 2- jak i 3G w Poznaniu, narzekać nie mogę. Choć wczoraj wieczorem było słychać szum- sprawdzone na 2 telach, jeden 2-, a drugi 3G. Ale jak się zaczną jakieś problemy z jakością rozmów, to bez skrupułów ustawię tela ręcznie na operatora Plusa :wink: A w skrajnym wypadku, wrócę z tym numerem do PTC, a raczej już, niestety, do NTC :P

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #338410  autor: ezaq
 31 maja 2009, 15:27
mo-xo pisze:przerywane rozmowy w play, w trybie 2G, gdy dzwonię na komórki i na stacjonarne. Miałem takie problemy w Warszawie na Ursynowie, Mokotowie, w Śródmieściu
A ja żadnych problemów w wymienionych lokalizacjach nie zaobserwowałem na GSM Playa, więc jak widać nie wszystkich to dotyczy. Dlatego nie określałbym z góry tej sieci jako "syf totalny" ;-) A co do kodów USSD to faktycznie pod *111# pojawia się NULL, ale pod *101# jest już poprawna data.

 #338854  autor: Navigare
 02 cze 2009, 18:15
Claudec, jeśli chodzi o wybieranie sieci robiłem już wszystko automatyczne (2g tylko/3g tylko), Plus/Play itd - próbowałem już wszystkich kombinacji. Ja nie twierdzę, że u mnie po wybraniu manual Plus - on zmienia nadajnik na Play - Nicetrack nie pokazuje nazwy sieci, ale po CID wydaje mi się, że to nadajniki Plusa. Problem w tym, że nawet na takim ustawieniu jest źle - przerywa, rozłącza połączenie - jest niska jakość rozmowy.

Pawrzes, dzięki za fachowe określenie lokalizacji na podstawie numerów CID - cholernie to dziwne w takim razie, bo te lokalizacje są może 500 metrów (Leszno) i 150m (Wolska) ode mnie. Nie wiem dlaczego więc mnie rzuca po różnych nadajnikach (i robi to z różną częstotliwością raz co kilkadziesiąt sekund, czasami przez kilka godzin trzyma jeden nadajnik - najczęściej jednak skacze - może to być spowodowane przeciążeniem danego nadajnika? Możesz zdradzić skąd masz lokalizacje nadajników po numerach CID - ja znalazłem tylko na btsearch.pl współrzędne i jakiś inny dziwny numer.

 #338929  autor: Pawrzes
 02 cze 2009, 23:04
Navigare, no tak, w Plusie też może być u Ciebie źle bo nadajniki Plusa są jeszcze dalej niż Play póki ten na Staszica nie zadziała...
Ten na Wolskiej mimo że blisko może nie mieć anteny wycelowanej w kierunku Twojego mieszkania i/lub może być przysłonięty przez tłumiące sygnał zabudowania więc sygnał z Leszna okazuje się silniejszy. W czasie połączenia może rozmowę sieć przerzucać dalej jak jest najbliższa stacja przeciążona a brak jednej silnej stacji powoduje też że połączenie często jest skacze między nadajnikami. O ile np. w Erze te handovery są najczęściej prawie nie odczuwalne to w Play jakoś powodują problemy... Ale z drugiej strony w domu u mnie są problemy tylko z Orange. Nie najlepiej w Play miałem do czasu aż nie odpalili w okolicy GSM na 3 najbliższych stacjach no ale wtedy to było przełączanie połączenia między Dworcem Zachodnim, E.Plater 28, Piękną 46 i Złotą 9 ;)
No wiesz, znam lokalizacje tam gdzie tylko się pojawię i m.in. dodaję je do btsearch :-) CIDy znajdziesz np. w arkuszu .xls do pobrania, dane z bazy z CIDami czy LAC na mapce pojawią się w przyszłości, obecnie są to dane UKE z ID stacji operatorów.

Pozdrawiam

 #339173  autor: Navigare
 04 cze 2009, 17:12
Pawrzes, dzięki za odp po raz drugi - czyli pozostaje czekać aż odpalą ten dodatkowy nadajnik plusa, może wtedy będzie ok. Wymianę karty zatem odpuszczam, bo nic nie da. Raz jeszcze dzięki za fachową pomoc.

 #339191  autor: kwistas
 04 cze 2009, 19:14
Od wczorajszego dnia znowu mam problem z rozmowami, znowu przerywa :evil: I znowu to pisanie do PLAYa, czy nie mogą raz, a dobrze zrobić z tą jakością rozmów??? Zasięg 3G mam słaby w domu, więc korzystam z zasięgu GSM PLAYa.

Jeśli teraz nie zrobią raz a dobrze porządku, przejdę na zasięg Plusa na stałe, a niech buli PLAY jak nie umie budować swojej infrastruktury. 8)

 #339239  autor: Barciur
 04 cze 2009, 22:24
kwitas ja tam sie w lbn poddalem, manualnie na plus bo sie gadac nie da na 2G playa :/

 #339327  autor: user_delete10
 05 cze 2009, 17:57
Jeśli korzystanie z usług po Plusie jest prawidłowe to po co roztrząsać problem Play?Co przeszkadza tobie kwistas,że Play nie działa,jak po Plusie można robić wszystko?

 #339335  autor: kwistas
 05 cze 2009, 18:13
fenix189, a no mi to specjalnie nie przeszkadza, ale osoby które mają telefon kupiony w PLAY to ich softy są tak ustawione że tylko na zasięg PLAY można by jeśli jest dostępny.
Bez sensu jest budowanie swojego zasięgu który niepoprawnie działa, prawda?

 #339352  autor: user_delete10
 05 cze 2009, 19:11
Wtedy na pewno bez sensu.Ale zaraz zaraz !! Jak może być zablokowany soft tylko na macierzystą sieć kiedy i tak nadal Plus tylko wszędzie w Polsce gwarantuje zasięg?Coś chyba nie tak.Bądźmy dobrej myśli.Ja za jakiś czas przechodzę do Fresha jednak,choć zastanawiałem się na Plusem i mam nadzieję niczego złego nie doświadczę.Nie wróżmy upadku Play,na pewno wszystko się normuje i będą nie gorsi niż cała wielka 3-ka.

 #339375  autor: kwistas
 05 cze 2009, 21:04
fenix189, lepiej kup jakiś starter PLAYa za 5zł i przetestuj jak u ciebie jest z jakością. Soft jest tak ustawiony, aby wybierał zasięg sieci macierzystej, nie wybierał roamingu Plusa, tam gdzie nie ma zasięgu Playa to telefon trzyma się tylko Plusa. Jeśli zastanawiasz się nad Plusem też bym Ci radził zastanowić się na Heyah, też mają dobrą ofertę.

 #339389  autor: krikkernl
 05 cze 2009, 21:50
Ja ostatnio miałem problem z PLAY ONLINE w Kraśniku normalnie trzeba było cały czas trzymac download żeby nie zerwało!!! wiec zadzwoniłem z reklamacją ok przyjeli!! 2 tygodnie później oddzwonili że jest właśnie uruchamiany 3 BTS. Sprawdzam działa nie zrywa. W sumie pomysł mają dobry zasięg cały czas się powiększa, czasami nawet mają w takich miejscach gdzie reszta tylko edga mają

Krikkernl
  • Strona 1 z 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11