Strona 1 z 1
Uwaga na Orange!!!
Post:01 kwie 2009, 13:59
autor: krasch
Sytuacja jest następująca, firma Orange, chcąc zjechać z kosztów zamawia u dystrybutora LG, okrojoną wersję komórki LG KE970 Shine, o płytę, kabel USB oraz słuchawki stereo. Wcześniej Orange przyzwyczaiło klientów do pełnego pakietu w postaci: komórka, ładowarka, płyta, kabel USB oraz słuchawki stereo.
Zatem kupujący LG KE970 Shine, jeśli przejrzał specyfikację komórki w Internecie, spodziewa się pełnego pakietu.
Przedstawiciel Orange nieinformuje kupującego o zmianie specyfikacji telefonu, a gdy zostanie zawarta umowa, posiadacz LG KE970 Shine dowiaduje się, że w umowę nie wpisano płyty, kabla USB i słuchawek. Wobec tego, klient Orange świadomie zgodził się na przyjęcie warunków zawartych w umowie, czyli okrojoną wersję komórki LG KE970 Shine.
Post:01 kwie 2009, 14:55
autor: PingNoMore
Wobec tego nie musi opodpisywać umowy. No najpierw czyta się co się podpisuje i odbiera w pudełku z telefonem. Żalosny ten twoj post no chyba, że to żart prima aprilisowy.
Post:01 kwie 2009, 15:37
autor: thonka
heh... w polskich sieciach wiele bylo takich przypadkow, ze cos bylo okrojone.
np. Nokia N73ME, ktora wg. Nokii miala miec w zestawie oprogramowanie, kabel, 2gb karte pamieci, lepszy/nowszy zestaw sluchawkowy i sciereczke do ekranu.
z tego wszystkiego w polskich sieciach mozna bylo dostac w zestawie conajwyzej oprogramowanie i kabel. nie przeszkadzalo to jednak w sprzedawaniu tego telefonu jako n73me, zamiast czarna wersja n73.
jezeli na stronie jest napisane, ze zestaw zawiera to i to, a zamawiasz przez sklep internetowy to w przypadku niezgodnosci masz 10 dni na zwrot bez podawania przyczyny, a 7 dni na rozwiazanie ew. podpisanej umowy jezeli byla podpisywana za posrednictwem kuriera.
jezeli umowe zawarles w salonie to przed podpisaniem umowy twoim obowiazkiem przed zlozeniem podpisu jest sprawdzenie czy wszystko jest na swoim miejscu.
Post:01 kwie 2009, 17:37
autor: Btk_Tomas
krasch pisze:posiadacz LG KE970 Shine dowiaduje się, że w umowę nie wpisano płyty, kabla USB i słuchawek.
Od kiedy w umowie się wpisuje wyposażenie telefonu????
Wpisuje się tylko model. Przed podpisaniem umowy można spokojnie sprawdzić co jest w pudełku i po problemie.
Post:01 kwie 2009, 23:38
autor: krasch
Jest to opis sytuacji, która zdarza się dość często. Opisane zdarzenie ma wyczulić ludzi na sprawdzanie tego co kupują. Co w tym jest żałosnego? A może chodzi o to, żeby nieprzestrzegać ludzi przed cwaniakami?
Post:02 kwie 2009, 00:06
autor: thonka
napisz najpierw w ktorym miejscu umowy masz napisane, ze operator jest zobowiazany dac Tobie takie, a nie inne wyposazenie?
zapewniam Cie, ze nie ma takiego czegos...
poprostu, tu dziala prosta zasada 'widzialy galy co braly'.
nikt nie propaguje tu nieuczcowisci, ale jezeli ktos sie zgadza na to co mu daje operator, a potem ma o to pretensje, to juz naprawde sprawa niedotyczaca nas...
to tak jakbym ja mial pretensje, ze era sprzedala mi moj poprzedni telefon (przytaczana juz wyzej n73me) wybrakowany, bo na stronie producenta widnialo cos zupelnie innego...
Post:02 kwie 2009, 00:38
autor: krasch
Oczywiście, że należy czytać umowy przed jej podpisaniem, później sprawdzić zawartość zgodnie tą umową.
Lecz jeśli 100 ludzi otrzyma przed tobą pełen zestaw wyposażeniowy, a ty będziesz tym 101, na którego trafi wersja okrojona i nie przyszło ci do głowy, że nie ma w niej słuchawek(bo wszystkie dzisiejsze telefony są sprzedawane ze słuchawkami), to trudno będzie się pogodzić z opinią: "widziały gały co brały"
Chcę być dobrze zrozumianym, nie użalam się nad sobą, ani nie oczekuję współczucia. Chodzi głównie o to byśmy nie ulegali analogii.
[ Dodano: 2009-04-02, 00:59 ]
W uzupełnieniu dodam, że jest to prosty odruch Pawłowa i w podobny sposób działają, wszelkiej maści hohsztaplerzy.
Zawsze ktoś się złapie.
Post:02 kwie 2009, 20:08
autor: yagi
Z przykroscia stwierdzam ze taki sam zetsaw jest teraz w Erze. W zestawie jest tylko ladowarka. Najpierw ubul kabel USB a potem zestaw sluchawkowy i CD...

Post:02 kwie 2009, 20:46
autor: dominik920
Ostatnio mamy kryzys gospodarczy , telefony także drożeją a operatorzy aby nie podnosić cen telefonów po prostu oszczędzają okrajając zestaw o niektóre akcesoria
Post:02 kwie 2009, 21:07
autor: kwistas
dominik920, i tak Orange czy był czy nie był kryzys windował ceny. Po prostu Orange rżnie kasę z klientów tak równo, nawet dobrego telefonu im żałują. Czy kiedyś ta firma będzie tak przejrzysta jak PLAY? uuu daleka, daleka droga...
Post:02 kwie 2009, 21:33
autor: helmutthegreat
Kwestia taryfy którą masz.
Czy którakolwiek sieć dałaby pół roku temu Motorolę Z6w w najniższym abo firmowym za 1 zł? Chyba nie bardzo.
A co do zestawów, cóż próżno w nich szukac np. karty pamięci, mimo że wg dystrybutorów być powinna. Ale to nie jest jakis wielki wydatek, więc nigdy z tego powodu wielkich problemów nie robiłem.
Post:02 kwie 2009, 21:56
autor: knopers
kwistas pisze:nawet dobrego telefonu im żałują
Yyyy,
kwistas, chodzi Ci dokładnie o model LG Shine??
Jeśli tak to jak najszybciej się popraw bo ten telefon, uwierz mi, do dobrych raczej nie należy...
Post:02 kwie 2009, 21:58
autor: krasch
Liczę na to, że przynajmniej kilka osób najpierw przeczyta specyfikację, później sprawdzi zawartość pudełka z komórką, a na końcu przeczyta całą umowę zanim ją podpisze u przedstawiciela Orange!
Wtedy nikt go nie nazwie "frajerem"
Post:02 kwie 2009, 22:16
autor: nemo2009
krasch pisze:Liczę na to, że przynajmniej kilka osób najpierw przeczyta specyfikację, później sprawdzi zawartość pudełka z komórką, a na końcu przeczyta całą umowę zanim ją podpisze u przedstawiciela Orange!
Wtedy nikt go nie nazwie "frajerem"
Takich klientów nazywa się,że są upiardliwi
Post:02 kwie 2009, 22:45
autor: kwistas
knopers0 pisze:kwistas pisze:nawet dobrego telefonu im żałują
Yyyy,
kwistas, chodzi Ci dokładnie o model LG Shine??
Jeśli tak to jak najszybciej się popraw bo ten telefon, uwierz mi, do dobrych raczej nie należy...
Starego telefonu miało być. Sorry mój błąd. Nie miałem nigdy tego telefonu w ręce wiec nie mam zdania.
Post:03 kwie 2009, 12:12
autor: dechomenon
ja pamietam ze wersja LG była też w dwóch wydaniach, golas i full komplet gdzie ten drugi był o pare złoty droższy! W sumie to operatora sprzęt i robi z nim to co uważa za słuszne.
Post:03 kwie 2009, 14:32
autor: noved
kwistas pisze:dominik920, i tak Orange czy był czy nie był kryzys windował ceny. Po prostu Orange rżnie kasę z klientów tak równo, nawet dobrego telefonu im żałują. Czy kiedyś ta firma będzie tak przejrzysta jak PLAY? uuu daleka, daleka droga...
Chyba nie tylko Orange rżnie kase, ale jeśli chodzi o operatorów i telefony, to problem jest chyba u wszystkich opów. Jak kupiłem swoją Nokię 6300 to też była bez kabla usb.
No i właśnie czy tutaj nie jest problem, że ogólnie przyjęte jest, że nie dostajemy "pwłnego"wyposażenia telefonów, tak jak jest chociażby w UK?
Post:03 kwie 2009, 20:13
autor: thonka
nokia 6300 nigdy nie byla sprzedawana z kablem niezaleznie od kraju.
inna sprawa, ze kabel do 6300 to zwykly kabel mini usb do dostania za ok. 5-10zl.
Post:04 kwie 2009, 00:59
autor: Andrzej_Nex
Pracuje w salonie orange i powiem szczerze, że bardzo dobrze się ten fon sprzedaje, mimo, że w skład "zestawu" wchodzi aż ładowarka i nic więcej.
Co to wogóle jest za temat ? Normalne, że jak się kupuje telefon to się pyta co jest w zestawie. Ja w razie upewnienia zawsze mówię, że do tego aparatu dostaje Pan od nas wyłącznie ładowarkę żeby uniknąć późniejszych nieporozumień. Jeżeli klient chce do tego zestaw sluchawkowy, karte 16GB, fontanne, zapalniczke i 2 smyczki z pokrowcami to mówię mu stanowcze NIE. Albo rezygnuje albo bierze. W praktyce każdy bierze.