Strona 1 z 6
Czyżby Play ściągał simlocki po cichu?
Post:26 lut 2009, 22:08
autor: vinc
Właśnie dowiedziałem się na innym forum o tym, że jeśli telefon był zakupiony w Play i posiada blokadę simlock to może być ona bezpłatnie usunięta. Warunkiem jest przedstawienie karty gwarancyjnej i jeśli telefon był kupiony na umowę to też należy ją ze sobą zabrać. Informacje potwierdziłem kontaktując się z osobą z Germanosa. Jutro idę się przekonać osobiście ze swoją Tośką

Post:26 lut 2009, 22:17
autor: kwistas
Play już wcześniej zapowiadał że będzie coś robił z simlockami, zgodzili się na "uwolnienie komórek" i na to wygląda że PLAY właśnie zaczął realizować swoje plany.
Post:26 lut 2009, 22:45
autor: lookass
Jasne to prawda,znajomy mowil ze tez mu "uwolnili" telefon.Wiec
vinc, bierz Tośka i do Play

Post:26 lut 2009, 22:52
autor: elrond
Nie tylko uwalnianie na życzenie, jak widać, ale i praktyka sprzedaży już bez simlocka. Na forum ktoś tu już pisał, że nowy telefon zakupiony na umowę był bez simlocka. To też potwierdza Gruszka. Czyli powoli się żegnamy z tym ustrojstwem

Post:26 lut 2009, 23:33
autor: Tafel
Z tego co wiem, to podobno 30% telefonów i modemów w Play'u jest bez sim locka!
Post:27 lut 2009, 05:21
autor: thonka
nie wiecie moze czy z modemow tez sciagaja?

bo ze tak nieskromnie powiem, zakupilem Play online na karte z modemem i z checia pouzywalbym go sobie z karta ery z telefonu

Post:27 lut 2009, 07:19
autor: vinc
thonka pisze:nie wiecie moze czy z modemow tez sciagaja?
Sprawdzałeś czy jest założony simlock?
Najbardziej dziwi mnie, że cała akcja zaczyna się "cichcem". Czyżby nie byli przygotowani lub spodziewają się najazdu ludzi na punkty w celu usunięcia blokady

Post:27 lut 2009, 09:28
autor: Rradzio
A to dobre pytanie, mi się wydaje że testują to rozwiązanie, czy wyjdzie czy nie...
Post:27 lut 2009, 12:10
autor: mlodyzeglarz
Podobno ściągaja za free ale po zakonczeniu umowy, przed koncem 500 zł
Post:27 lut 2009, 12:27
autor: bledos
mlodyzeglarz podobno... a w rzeczywistości idziesz do salonu, pytasz o locka, przedstawiasz dokumenty i po locku. Wczoraj w ten sposób simlock poszedł z e51, dziś czekam na kod do i600...
Post:27 lut 2009, 12:31
autor: thonka
vinc pisze:Sprawdzałeś czy jest założony simlock?
niestety jest... poki co nie spieszy mi sie, az tak bardzo.
ostatecznie mozna tego dokonac nie wychodzac z domu za 15euro, ale ta opcja bedzie ostatecznoscia dopiero przy okazji wakacji
[ Dodano: 2009-02-27, 15:00 ]
jednak nie tak po cichu
http://media2.pl/telekomunikacja/48007- ... ockow.html
fajnie, ze objeli akcja rowniez dotychczasowych klientow

szkoda natomiast, ze z tej wiadomosci nic nie wynika odnosnie modemow play...
Post:27 lut 2009, 15:41
autor: Antichrist
Mój telefon - zakupiony 2 tygodnie temu od samego początku nie ma simlocka. Bardzo miłe zaskoczenie. W zasadzie prawidłowo, umowa podpisana, więc płacić i tak będę. A to, czy będzie to ten terminal, czy jakiś inny to już moja sprawa.
Post:27 lut 2009, 15:58
autor: lakierski
Dzisiaj o godz 11.00 byłem w salonie Germanos,chciałem żeby usuneli simlocka ze samsunga z370 i sonyericssona k800.Pani wprowadziła dane z umów,i nic do tej pory nic się nie dzieje. Pani konsultantka z Play ode mnie dowiedziała się o akcji ściągania simlocków.Kompletny brak kompetencji.
Post:27 lut 2009, 16:31
autor: djfafa
No to trzeba będzie się przejść (w moim przypadku pojechać) do salonu. Kolejny plus dla Playa.
Post:27 lut 2009, 16:57
autor: bledos
lakierski, a co ma się dziać? Minuty na koncie mają rosnąć, telefony mają świecić pulsującym światłem....? To nie jest operacja natychmiastowa, na pewno zostawiałeś numer telefonu i się z Tobą skontaktują jak będą mieli kody. Nie zapomnij wtedy zabrać kart gwarancyjnych, bo w niej trzeba wbić usunięcie simlocka. Co do kompetencji to jeżeli stwierdzasz to na podstawie tej jednej wizyty w tym salonie to wcale nie musisz mieć racji. Jako konsultanci dzienni dostajemy kilka, kilkanaście maili, czasem nie ma nawet czasu na ich odczytanie. Dziewczyna mogła po prostu przeoczyć albo zapomnieć... Konsultant też człowiek!

Post:27 lut 2009, 17:15
autor: vinc
thonka nie widziałeś, że news jest z 27.02.2009 r., a podobno istnieje taka możliwość od 23.02.2009 r. To jak nie po cichu?
lakierski pisze:Pani wprowadziła dane z umów,i nic do tej pory nic się nie dzieje. Pani konsultantka z Play ode mnie dowiedziała się o akcji ściągania simlocków.Kompletny brak kompetencji.
Wiesz, że w salonie nie mają na kompach kalkulatorów obliczających kod odblokowujący do telefonu wszystkich producentów

Fakt, że konsultantka być może nie dostała lub nie przeczytała maila z tą wiadomością. Dziś miałem identyczną sytuację bo Pan w salonie musiał, aż spytać się kierownika

Jednak to Ty
lakierski wykazałeś się brakiem kompetencji, czyli słuchaniem tego co konsultant do Ciebie mówił, a zapewne powiedział, że skontaktuje się z Tobą w celu poinformowania o otrzymaniu takiego kodu... Wobec tego trzeba zrobić tak jak już napisał
bledos
Post:27 lut 2009, 17:26
autor: bledos
Czas, jaki mija od wizyty w salonie do otrzymania kodu nie jest określony w informacji o tej usłudze. Zapewne w dużej mierze zależy on od modelu telefonu. Tak jak już pisałem, z E51 nie minęła godzina, jak otrzymałem kod, z i600 trwało to coś koło 24h. Ważne, że skutecznie...
Post:27 lut 2009, 17:37
autor: elrond
Czy każdy salon jest w stanie odblokować simlocki? Czy jedynie jakieś autoryzowane w duzych miastach? Mam na myśli Gremanosa - tam sie da?
I o co chodzi z tymi kodami?
Post:27 lut 2009, 17:48
autor: vinc
elrond pisze:Mam na myśli Gremanosa - tam sie da?
Tak.
elrond pisze:I o co chodzi z tymi kodami?
Kod odblokowujący blokadę simlock jest generowany na podstawie IMEI danego telefonu. Numer IMEI jest wysyłany w celu wygenerowania kodu odblokowującego. Dopiero wtedy informują o tym by przyjść do salonu w celu wklepania kodu i podbiciu karty gwarancyjnej z takim info. Wobec tego to trochę trwa.
Post:27 lut 2009, 17:54
autor: lakierski
bledos.W salonie Plusa ta operacja z se k610i trwała 5 minut
