Strona 1 z 3

PLAY - zasięg, faktury, regulamin itp.

Post:08 gru 2008, 18:49
autor: tropek
Witam wszystkich,

Kończy mi się umowa w Plusie, w którym byłam 7 lat... Po ostatnim potraktowaniu mnie przez pracowników tej sieci, nie mam ochoty jej przedłużać. Zastanawiam się nad przejściem do Play, ale... w internecie poczytałam trochę na temat tej sieci i przyznam, że pojawiły się wątpliwości czy dobrze robię.

Proszę o wypowiedzi na następujące pytania:

1. Jak jest z zasięgiem w górach (np. Bieszczady, Pieniny itd.)?
Dużo chodzę po górach i jak do tej pory nigdy nie miałam problemów z zasięgiem w Plusie, a jak wiadomo, w górach telefon jest przydatny.
2. Jak jest z fakturami? Czy to prawda, że przychodzą z wielkim opóźnieniem?
3. Czy istnieje w Play "polecenie zapłaty"? Przyznaję, że jest to bardzo wygodna opcja...
4. Czy to prawda, że Play po jakimś czasie może mi zmienić stawki za połączenia? (tak mnie poinformowano w Plusie, gdy się dowiedzieli, że rezygnuję).
5. Czy można wysyłać smsy na specjalne nr, np. związane z WOŚP itd.?
6. Jaka jest jakość połączeń, czy często zdarza się, że połączenie zostaje przerwane itp.?

Pozdrawiam! :)

Post:08 gru 2008, 19:07
autor: kowcio
tropek pisze:1. Jak jest z zasięgiem w górach (np. Bieszczady, Pieniny itd.)?
Dużo chodzę po górach i jak do tej pory nigdy nie miałam problemów z zasięgiem w Plusie, a jak wiadomo, w górach telefon jest przydatny.
Play ma swoje nadajniki, oraz wynajmuje nadajniki Plusa, resumując zasięg będzie taki sam jak w Plusie (w niektórych miejscach nawet lepszy niż w Plusie).
tropek pisze:2. Jak jest z fakturami? Czy to prawda, że przychodzą z wielkim opóźnieniem?
Czasami tak, ale to raczej wina Poczty Polskiej. Ogółem nie powinno być problemu.
tropek pisze:4. Czy to prawda, że Play po jakimś czasie może mi zmienić stawki za połączenia? (tak mnie poinformowano w Plusie, gdy się dowiedzieli, że rezygnuję).
Jak podpiszesz umowę na takie i takie stawki, nikt Ci nic nie zmieni do końca umowy. Podpisujesz się pod tym, i koniec. Ani na wyższe, ani na niższe. Tych z Plusa nie słuchaj, ponieważ oni nie chcę po prostu stracić klienta, i tak oczerniają inne sieci później.
tropek pisze:5. Czy można wysyłać smsy na specjalne nr, np. związane z WOŚP itd.?
Oczywiście.
6. Jaka jest jakość połączeń, czy często zdarza się, że połączenie zostaje przerwane itp.?
Wysoka (ja wiem co mówię, jestem w tej kwestii bardzo wybredny, wymagający), jeszcze nigdy mnie nie rozłączyło. Miałem jakiś czas telefon na kartę w Play (jakiś rok, od dnia wystartowania Play), ale korzystałem tylko i wyłącznie z nadajników Plusa ;) Miałem telefon 2G, a Play póki co ma tylko sieć 3G (dlatego dzierżawią nadajniki od Plusa- 2G), ale Play ma już niebawem budować swoje nadajniki 2G ;)

Ogółem polecam, tylko ich BOK lubi się zwracać do Ciebie na "Ty", co mnie troszkę zaczęło irytować (np. teksty "Hej, co tam słychać?") Natomiast wszystkie problemy rozwiązują, z tym problemu nie ma ;)

Polecam.

Post:08 gru 2008, 19:32
autor: Jedrker
tropek,
Przyłączam się do wypowiedzi kowcio, .
Z fakturami są czasem problemy, ale to wina poczty, ;)
Zresztą po co będę powielał wypowiedź przedmówcy skoro napisał to, co ja chciałem napisać ;)
Nie masz się czego obawiać. Polecam jako abonent od maja sieć Play ;)

[ Dodano: 2008-12-08, 19:35 ]
3. Czy istnieje w Play "polecenie zapłaty"? Przyznaję, że jest to bardzo wygodna opcja...
tak istnieje, sam z niej korzystam ;)

Post:08 gru 2008, 19:41
autor: tomko111
kowcio, błagam, jeżeli nie znasz odpowiedzi na którekolwiek z pytań, nie udzielaj jej po prostu, bo czasem są one z kosmosu wzięte i wygląda to tak jakbyś chciał sobie nabić komentarz...

przechodząc do sedna sprawy:
tropek pisze:1. Jak jest z zasięgiem w górach (np. Bieszczady, Pieniny itd.)?
Dużo chodzę po górach i jak do tej pory nigdy nie miałam problemów z zasięgiem w Plusie, a jak wiadomo, w górach telefon jest przydatny.
Play ma największy zasięg w Polsce, ponieważ korzysta z nadajników GSM Plusa, oraz własnych 3G. W górach będziesz korzystać z nadajników Plusa, nie powinno być żadnych problemów z odbieraniem zasięgu.
tropek pisze:2. Jak jest z fakturami? Czy to prawda, że przychodzą z wielkim opóźnieniem?
Faktury są wystawiane 3 dnia każdego miesiąca kalendarzowego, a wysyłane dopiero przez Playa ok. 12 dnia. Zanim faktura dojdzie jest już 17, a mamy termin płatności do 20... Tak więc faktury dochodzą z opóźnieniem i to wcale nie jest wina poczty polskiej, tylko Play'a. Jednak zawsze możesz sprawdzić dane faktury na 24.playmobile.pl.
tropek pisze:3. Czy istnieje w Play "polecenie zapłaty"? Przyznaję, że jest to bardzo wygodna opcja...
Oczywiście - istnieje. Play za ową usługę nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów.
tropek pisze:4. Czy to prawda, że Play po jakimś czasie może mi zmienić stawki za połączenia? (tak mnie poinformowano w Plusie, gdy się dowiedzieli, że rezygnuję).
Absolutnie nie może. Podpisujesz umowę na konkretnych warunkach, wobec tego żaden operator nie może ich zmienić w trakcie trwania umowy, jeżeli to zrobi to możesz bez podawania przyczyny zerwać umowę.
tropek pisze:5. Czy można wysyłać smsy na specjalne nr, np. związane z WOŚP itd.?
Owszem, można. Jednak jest problem z dodzwonieniem się na krótkie numery taksówek...
tropek pisze:6. Jaka jest jakość połączeń, czy często zdarza się, że połączenie zostaje przerwane itp.?
Jeżeli przebywasz w zasięgu 3G, jakość rozmów jest rewelacyjna, gdy w GSM Plusa dość dobra.. Na jakość rozmów nie mogę narzekać, jeszcze nigdy mnie nie rozłączyło w porównaniu do innych sieci (mowa tu o złodziejskim Orange i Erze.)

Pozdrawiam. :wink:

Post:08 gru 2008, 20:40
autor: tropek
Dziękuję za Wasze odpowiedzi. Reasumując, pracownik Plusa mnie straszył (wiedziałam, że będą starać się pozyskać klienta na kolejne lata, ale nie sądziłam, że będzie się to odbywać poprzez kłamstwa i oczernianie konkurencji), a w necie widocznie natrafiłam na nieaktualne dane.
Bardzo mnie Wasze wypowiedzi uspokoiły i utwierdziły w przekonaniu, że jednak dobrą podjęłam decyzję :)

Decyduję się na abonament w Play, lecz mam jeszcze pytanko odnośnie telefonu w Play na kartę. Załóżmy, że załadowałam konto za 25 zł, co przedłużyło mi połączenia wychodzące na miesiąc. Czy muszę wykorzystać tę kwotę w ciągu tych 30 dni, żeby jej nie stracić? Czy np. przy kolejnym doładowaniu zsumuje mi to co pozostało z tych 25 zł z kwotą kolejnego doładowania?
Nigdy nie miałam telefonu na kartę, więc jestem w tym kompletnie zielona :oops:

kowcio pisze:(...) tylko ich BOK lubi się zwracać do Ciebie na "Ty", co mnie troszkę zaczęło irytować (np. teksty "Hej, co tam słychać?")
Może przez to mamy poczuć się młodziej? ;) :lol:


Dziękuję! :)

Post:08 gru 2008, 21:03
autor: tomko111
tropek pisze:Dziękuję za Wasze odpowiedzi. Reasumując, pracownik Plusa mnie straszył (wiedziałam, że będą starać się pozyskać klienta na kolejne lata, ale nie sądziłam, że będzie się to odbywać poprzez kłamstwa i oczernianie konkurencji), a w necie widocznie natrafiłam na nieaktualne dane.
Bardzo mnie Wasze wypowiedzi uspokoiły i utwierdziły w przekonaniu, że jednak dobrą podjęłam decyzję
- tropku, wiele konsultantów wciska tkzw. 'kity', aby zatrzymać potencjalnych abonentów w ich sieci - było wiele mitów na temat sieci Play - właśnie związanych z zasięgiem, z minutami itd... :wink:
tropek pisze:Załóżmy, że załadowałam konto za 25 zł, co przedłużyło mi połączenia wychodzące na miesiąc. Czy muszę wykorzystać tę kwotę w ciągu tych 30 dni, żeby jej nie stracić? Czy np. przy kolejnym doładowaniu zsumuje mi to co pozostało z tych 25 zł z kwotą kolejnego doładowania?
Musisz wykorzystać te 25zł w ciągu 30 dni, jeżeli nie wykorzystasz ich to Twoje konto straci ważność - czyli środki przepadną.

Post:08 gru 2008, 21:08
autor: kowcio
tomko111 pisze:kowcio, błagam, jeżeli nie znasz odpowiedzi na którekolwiek z pytań, nie udzielaj jej po prostu, bo czasem są one z kosmosu wzięte i wygląda to tak jakbyś chciał sobie nabić komentarz...
Co znowu źle napisałem? U mnie jakoś nikt nie narzeka na faktury od Play'a, tutaj tylko kiedyś był problem. Jutro się dowiem, jak to teraz wygląda ;) Może i wysyłają 12, nie wiem gdzie Play nadaje swoje faktury (czyżby w komornikach k. Poznania?) , ale w Poznaniu jak widzę Poczta Polska jeszcze "jako tako" działa, przynajmniej o wiele lepiej niż w niektórych miejscach w Polsce.
Póki co, to ja nie wiem po co Ty udzieliłeś ponownej odpowiedzi na pytania tropek o takim samym sensie :P Ale dobra, nieważne ;)
tropek pisze:Reasumując, pracownik Plusa mnie straszył (wiedziałam, że będą starać się pozyskać klienta na kolejne lata, ale nie sądziłam, że będzie się to odbywać poprzez kłamstwa i oczernianie konkurencji)
A jak, teraz to tak walczą o klienta, że aż się kurzy.
tropek pisze:Decyduję się na abonament w Play, lecz mam jeszcze pytanko odnośnie telefonu w Play na kartę. Załóżmy, że załadowałam konto za 25 zł, co przedłużyło mi połączenia wychodzące na miesiąc. Czy muszę wykorzystać tę kwotę w ciągu tych 30 dni, żeby jej nie stracić? Czy np. przy kolejnym doładowaniu zsumuje mi to co pozostało z tych 25 zł z kwotą kolejnego doładowania?
Zsumuje się, teraz to już jest tak w każdej sieci ;) Ale nie we wszystkich sumuje się termin ważności konta, np. w Play nie. Kolejne sprostowanie, to w Play sa karty za 30 PLN, a nie 25 PLN ;) To tak tylko dla jasności.
tropek pisze:kowcio napisał/a:
(...) tylko ich BOK lubi się zwracać do Ciebie na "Ty", co mnie troszkę zaczęło irytować (np. teksty "Hej, co tam słychać?")

Może przez to mamy poczuć się młodziej? ;) :lol:
Nie wiem, ale uważam, że jednak nei powinni tak traktować swoich klientów. Kiedyś jak do nich zadzwoniłem, tak się wystraszyłem, że pod jakiś inny numer zadzwoniłem. Ani koleś nie przedstawił się, ani nie powiedział że Play, nic. Tylko hej, co tam słychać czy coś w tym stylu... Później nie wiedziałem, co mam powiedzieć, yłem w małym szoku ;)

[ Dodano: 2008-12-08, 21:11 ]
tomko111 pisze:tropek napisał/a:
Załóżmy, że załadowałam konto za 25 zł, co przedłużyło mi połączenia wychodzące na miesiąc. Czy muszę wykorzystać tę kwotę w ciągu tych 30 dni, żeby jej nie stracić? Czy np. przy kolejnym doładowaniu zsumuje mi to co pozostało z tych 25 zł z kwotą kolejnego doładowania?


Musisz wykorzystać te 25zł w ciągu 30 dni, jeżeli nie wykorzystasz ich to Twoje konto straci ważność - czyli środki przepadną.
Yyyy.. Jak doładuję za te 30 PLN, które jest ważne przez miesiąc, to jak doładuję w ciągu tego miesiąca ponownie konto, to nie zsumuje mi się stan konta? Czyżby się coś zmieniło...? Aha, jeszcze chyba jest te awaryjne 90 dni, w których to kwota z doładowań nie przepada przy okresie tzw pasywnym (czyli w takim, w którym nie możesz wykonywać połaczeń). Zmieniło się tutaj coś?

Post:08 gru 2008, 21:13
autor: tomko111
kowcio, sprostowałem Twoją wypowiedź dotyczącą winy poczty polskiej w dostarczeniu faktur, oraz odpowiedziałem tropkowi na pytanie o usługę polecenie zapłaty.

Post:08 gru 2008, 21:15
autor: Prezesek
tomko111 Nie wiem co masz do kowcia ?? Sam nie wiele w swojej wypowiedzi dodałeś, jak już kogoś na forum podsumowujesz to miej solidne powody.
Faktury są wystawiane 3 dnia każdego miesiąca kalendarzowego, a wysyłane dopiero przez Playa ok. 12 dnia. Zanim faktura dojdzie jest już 17, a mamy termin płatności do 20... Tak więc faktury dochodzą z opóźnieniem i to wcale nie jest wina poczty polskiej, tylko Play'a. Jednak zawsze możesz sprawdzić dane faktury na 24.playmobile.pl.
Wiesz co ci powiem ? To samo co ty kowciowi,błagam, jeżeli nie znasz odpowiedzi na którekolwiek z pytań, nie udzielaj jej po prostu, bo czasem są one z kosmosu wzięte i wygląda to tak jakbyś chciał sobie nabić komentarz...

Nie wiem jak u was ale u mnie raz termin płatności to 17, raz 19 a raz 20. Ostatnio był 18 a faktury jeszcze nie było, myślę sobie że termin będzie do 20, ponieważ w ostatnich miesiącach takowy był. Wchodzę tak z ciekawości na PLAY24 a tu termin 17. Myślałem że mnie coś trafi, Bank był do 16 a ja lekcje kończyłem po 15. Zadzwoniłem do BOK'u (odziwo pierwszy raz nazwali mnie "pan" a nie "Cześć w czym masz problem ?", hmmm czyżby konsultanci przeszli lekcję savoir vivre ??) i powiedziałem że fakturę zapłacę dopiero 21, zawołali kierownika działu i on na to przystał. Co do zasięgu 3G to ja w Górach mialem do jakiejś tam pewnej wyskokości.

Pozdrawiam

Post:08 gru 2008, 21:17
autor: tomko111
Prezesek, na fakturę masz czas do zapłaty 14 DNI od chwili wystawienia faktury, czasem faktury są wystawiane później aniżeli 3... stąd czasem masz termin 17, czasem 20, a innym razem 21..

Post:08 gru 2008, 21:24
autor: Prezesek
W innych sieciach termin wystawienia faktur jest z miesiąca na miesiąc taki sam. Play ma 2 mln użytkowników a nie umie się "wyrobić" z wystawieniem faktur ??? To co ma powiedzieć Orange, który ma ich 15 mln, a faktury wystawia na czas i dochodzą kilka dni przed dniem zapłaty.

Post:08 gru 2008, 21:41
autor: tomko111
Prezesek, nie zapominaj, że Idea/Orange są na rynku już 10 lat, a Play dopiero 2... wszystkiego się uczą. :)

Post:08 gru 2008, 21:42
autor: tropek
kowcio pisze:Kolejne sprostowanie, to w Play sa karty za 30 PLN, a nie 25 PLN ;) To tak tylko dla jasności.
Wydało się więc, że w tej dziedzinie jestem kompletnym laikiem :o :)
kowcio pisze: Nie wiem, ale uważam, że jednak nei powinni tak traktować swoich klientów. Kiedyś jak do nich zadzwoniłem, tak się wystraszyłem, że pod jakiś inny numer zadzwoniłem. Ani koleś nie przedstawił się, ani nie powiedział że Play, nic. Tylko hej, co tam słychać czy coś w tym stylu... Później nie wiedziałem, co mam powiedzieć, yłem w małym szoku ;)
Nie dziwi mnie to, bo ja też tak reaguję, pomimo że dość często zdarza się, że ktoś się do mnie w ten sposób zwróci. Lecz w pierwszej kolejności to jest szok i ogromne zdziwienie, potem konsternacja i intensywne zastanawianie się (często nawet kosztem kompletnej nieuwagi w rozmowie, hehe...) czy ja także powinnam się do tej osoby zwracać per ty, a potem to już właściwie tylko uśmiech na twarzy, bo to znaczy, że staro nie wyglądam :P :-D

A propos faktur, jeśli jest możliwość korzystania z polecenia zapłaty, bądź istnieje coś takiego jak np. w Plusie, czyli E-BOK, to właściwie sprawa rozwiązana. W Plusie zrezygnowałam z tradycyjnych faktur przesyłanych za pośrednictwem poczty, na rzecz Elektronicznego Biura Obsługi Klientów. Dostaję jedynie smska z informacją, że na moim koncie dostępne jest rozliczenie i faktura, którą mogę wydrukować kiedy zechcę. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie.

Z tego co wyczytałam, to od niedawna w Play są 2 okresy rozliczeniowe, a nie tak jak kiedyś 1 dla wszystkich w tym samym czasie. Może dzięki temu będzie łatwiej?
A poza tym Play jest stosunkowo młodą siecią, więc może nie wypracowała sobie jeszcze sposobu terminowych rozliczeń i rozsyłania faktur... Hm...

Post:08 gru 2008, 22:27
autor: tomko111
tropek, możesz zrezygnować z otrzymywania faktur drogą pocztową, będziesz mogła zobaczyć fakturę w internecie, używając swojego konta na playmobile. - w ten sposób wesprzesz środowisko naturalne. ;)

Post:08 gru 2008, 23:03
autor: tropek
kowcio pisze: [ Dodano: 2008-12-08, 21:11 ]
tomko111 pisze:tropek napisał/a:
Załóżmy, że załadowałam konto za 25 zł, co przedłużyło mi połączenia wychodzące na miesiąc. Czy muszę wykorzystać tę kwotę w ciągu tych 30 dni, żeby jej nie stracić? Czy np. przy kolejnym doładowaniu zsumuje mi to co pozostało z tych 25 zł z kwotą kolejnego doładowania?


Musisz wykorzystać te 25zł w ciągu 30 dni, jeżeli nie wykorzystasz ich to Twoje konto straci ważność - czyli środki przepadną.
Yyyy.. Jak doładuję za te 30 PLN, które jest ważne przez miesiąc, to jak doładuję w ciągu tego miesiąca ponownie konto, to nie zsumuje mi się stan konta? Czyżby się coś zmieniło...? Aha, jeszcze chyba jest te awaryjne 90 dni, w których to kwota z doładowań nie przepada przy okresie tzw pasywnym (czyli w takim, w którym nie możesz wykonywać połaczeń). Zmieniło się tutaj coś?
To ja tego chyba też nie kapuję :roll:
Przykład:
Mam na koncie 25 zł. Kwota ta ma zostać wykorzystana przez 30 dni? A co jeśli np. w 28 dniu nie wykorzystałam tych pieniędzy i nadal mam - powiedzmy - 15 zł, a załadowałam konto kolejną kwotą 25 zł? Czy wtedy będę miała w sumie 40 zł do wykorzystania przez kolejny miesiąc czy te 15 zł przepadnie, a zostanie tylko ta nowa kwota doładowania, czyli 25 zł? Jak to jest?

tomko111 pisze:tropek, możesz zrezygnować z otrzymywania faktur drogą pocztową, będziesz mogła zobaczyć fakturę w internecie, używając swojego konta na playmobile. - w ten sposób wesprzesz środowisko naturalne. ;)
Bardzo mnie to cieszy :)

Post:08 gru 2008, 23:09
autor: tomko111
tropek, wtedy będziesz miała 40zł na koncie do wykorzystania na kolejny miesiąc. :)

Post:08 gru 2008, 23:12
autor: Btk_Tomas
tropek pisze:Czy wtedy będę miała w sumie 40 zł do wykorzystania przez kolejny miesiąc czy te 15 zł przepadnie, a zostanie tylko ta nowa kwota doładowania, czyli 25 zł? Jak to jest?
Będziesz Miała 40 zł,doładowania się sumują,nie sumują się tylko czasy ważności konta.

Post:08 gru 2008, 23:16
autor: tropek
To spoko :)

Dziękuję Wam za wyjaśnienia.

Re: PLAY - zasięg, faktury, regulamin itp.

Post:08 gru 2008, 23:19
autor: microcom
oki więc ja się troche ustosunkuje do powyższych wypowiedzi a dokładniej do rachunków bo reszta jest ok.
Mamy w tej chwili 2 okresy rozliczeniowe od 1 do ostatniego dnia miesiąca oraz od 20 do 19 faktury są wystawiane 3 bądz 23 a wysyłane 4-5 bądz 24-25 wszystko zalezy czy to dzień roboczy czy nie jeżeli chodzi o termin płatności to on również zależy od tego czy niema jakichś świąt itp. pozatym zawsze możesz poprosić o alternatywnego dostawce faktur ponieważ takiego posiadamy lecz narazie go testujemy.
A teraz kolejna kwestia jeżeli będziesz miał 15zł. 28 dnia i doładujesz konto za 25zł. nawet 32 dnia to ważność konta Ci się przedłuży i będziesz miał 40zł.

Re: PLAY - zasięg, faktury, regulamin itp.

Post:08 gru 2008, 23:33
autor: tropek
microcom pisze:oki więc ja się troche ustosunkuje do powyższych wypowiedzi a dokładniej do rachunków bo reszta jest ok.
Mamy w tej chwili 2 okresy rozliczeniowe od 1 do ostatniego dnia miesiąca oraz od 20 do 19 faktury są wystawiane 3 bądz 23 a wysyłane 4-5 bądz 24-25 wszystko zalezy czy to dzień roboczy czy nie jeżeli chodzi o termin płatności to on również zależy od tego czy niema jakichś świąt itp. pozatym zawsze możesz poprosić o alternatywnego dostawce faktur ponieważ takiego posiadamy lecz narazie go testujemy.
A teraz kolejna kwestia jeżeli będziesz miał 15zł. 28 dnia i doładujesz konto za 25zł. nawet 32 dnia to ważność konta Ci się przedłuży i będziesz miał 40zł.
O, to fajnie :)

Czyli inny, alternatywny dostawca faktur póki co może być wyłącznie na prośbę abonenta? Czy wiąże się to z dodatkowymi opłatami, bądź innymi szczególnymi warunkami?