Potwierdzam to co napisał piokuk
Moja wiedza wynika z wielu lat pracy dla operatorów.
14 dni o których ja pisałem dotyczyło gwarancji gdyż w 99% oddając telefon do naprawy oddałeś go do naprawy gwarancyjnej czyli oczekujesz tego by gwarant w przypadku motoroli to własnej motorola jest gwarantem usunęła usterkę. Jeżeli gwarant (czyli Motorola) w swoje karcie gwarancyjnej (czyli dokumencie który sama stworzyła jak im się żywnie podobało) napisała, że naprawi Ci telefon ciągu 14 dni to sama na siebie wzięła taki obowiązek. Nokia nie chce brać na siebie takiego zobowiązania więc pisze w swojej karcie gwarancyjnej, że naprawi telefon NIEZWŁOCZNIE co w oznacza, że zrobi to BEZ ZBĘDNEJ ZWŁOKI i konia z rzędem temu kto im udowodni, że nastąpiła zbędna zwłoka

Czym innym są prawa wynikające z "ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej" które dotyczą TYLKO konsumenta czyli osoby fizycznej (firmy już ta ustawa nie dotyczy). Żeby skorzystać z tej ustawy trzeba to wyraźniej zaznaczyć oddając telefon do naprawy,że chce się skorzystać z NIEZGODNOŚCI Z UMOWĄ a nie z gwarancji, ab nie ma konieczności w tedy oddawania gwarancji wystarczy sam dowód zakupu.
piokuk za pewne potwierdzi to co napisałem powyżej.
Marens – przykro mi, ale nie masz racji 14 dni może wynikać z gwarancji i można je wydłużyć do 365 albo jakiejkolwiek innej liczby dni jeżeli gwarant w gwarancji nie zastrzegł inaczej i tylko jeśli skorzystasz z NIEZGODNOŚCI Z U MOWĄ (w przypadku osoby fizycznej) to SPRZEDAWCA a nie gwarant musi ją rozpatrzyć w ciągu 14 dni (czyli musi Ci udzielić odpowiedzi na nią w ciągu 14 dni) jeżeli tego nie zrobi w tym terminie to uznaje ją za zasadną i zrobi to co napisałeś w reklamacji, ale wystarczy że 13 dnia wyśle do Ciebie list polecony z odpowiedzią by spełnił wymóg rozpatrzenia reklamacji z tytułu niezgodności z umową w terminie 14 dni
Kempa pokaż mi ten kodeks – NIE MA TAKIEGO KODEKSU nie wiem skąd ten cytat
„odpowiedni” termin to takie samo określenie jak „niezwłocznie” - oznacza dokładnie tyle, że gwarant stwierdza co jest odpowiednim terminem a co nim nie jest i to klient ewentualnie musi udowodnić, że dany termin był nie odpowiedni – musi to udowodnić
polecam wszystkim spisać w googlach „niezgodność z umową” „rękojmia” i „gwarancja” lub zajrzeć na stronę np.
http://www.skp.pl/index.php/przepisyprawne