Blueconnect 50 - NIEUCZCIWA praktyka sieci Era
Post:02 lis 2008, 15:21
Witam. Poniżej opisałem ciekawy przypadek, który jest też bardzo nieuczciwy w stosunku do klienta; ale jednocześnie całkowicie zgodny z regulaminami usług, albo raczej zgodny z twórczą interpretacją prawa sieci Era.
Mój okres rozliczeniowy trwa od 02 do 01 każdego miesiąca. 26.08 aktywowałem pakiet Blueconnect 50MB na transmisje danych i proporcjonalnie do liczby dni miałem do wykorzystania klika MB. Również proporcjonalna opłata za ten pakiet widniała na fakturze dnia 02.09. Od 02.09 do 01.10 pakiet BC50 również miałem włączony. Tak się złożyło, że połączenia z Internetem w dniach od 26.08 do 01.09 zostały przez operatora uwzględnione na fakturze dopiero z dnia 02.10., co jest zgodne z regulaminem:
„Operator zastrzega sobie prawo obciążenia Faktury opłatami za usługi wykonane na rzecz Abonenta a nie uwzględnione w Fakturach za poprzednie Cykle Rozliczeniowe.”
Tylko, że opłata za połączenia z Internetem została naliczona standardowo a MB w ramach usługi nie zostały wykorzystane gdyż „nie przechodzą na kolejny cykl rozliczeniowy”. Jest to zgodne z zapisami cennika usług na temat pakietu Blueconnect50:
„Dane zawarte w pakiecie są rozliczane proporcjonalnie do liczby dni obowiązywania usługi w danym Cyklu rozliczeniowym. Dane zawarte w pakiecie są rozliczane według kolejności zarejestrowania w systemie naliczającym opłaty(A NIE WG FAKTYCZNEJ KOLEJNOSCI ŁĄCZENIA SIĘ, czyli połączenia z 04.09 mogą być rozliczne szybciej niż połączenia z 26.08 bo tak je zarejestrował system – mój przypis). Dane te nie będą uwzględnione jako pierwsze w Cyklu rozliczeniowym w przypadkach: zmiany taryfy, zmiany usług, zawieszenia usług w trakcie cyklu lub obciążenia faktury Abonenta usługami z poprzedniego cyklu. W przypadku zawieszenie świadczenia usług telekomunikacyjnych w trakcie trwania Cyklu rozliczeniowego, Dane zawarte w pakiecie przysługujące do dnia zawieszenia, a niewykorzystane do dnia zawieszenia, przepadają. Niewykorzystane dane nie są przenoszone na kolejny Cykl rozliczeniowy.”
Czyli miałem włączony pakiet, łączyłem się z Internetem ale dane były taryfikowane standardowo a nie w ramach pakietu BC z sierpnia bo MB przyznane w dniach 26.08-01.09 „nie przechodzą na następny okres rozliczeniowy”. Te połączenia wykonane w sierpniu naliczone we wrześniu nie kwalifikują się też do rozliczenia z wrześniowego pakietu BC „Dane te nie będą uwzględnione jako pierwsze w Cyklu rozliczeniowym w przypadkach: zmiany taryfy, zmiany usług, zawieszenia usług w trakcie cyklu lub obciążenia faktury Abonenta usługami z poprzedniego cyklu”. Coś pięknego, czyli można mieć nieprzerwanie dwa miesiące włączony pakiet BC50, nie wykorzystać go w pełni, a mimo to połączenia z netem naliczane są normalnie. I jest to zgodne z zapisami regulaminu i cennika twierdzi pani konsultantka z działu reklamacji. Po prostu coś pięknego
Mój okres rozliczeniowy trwa od 02 do 01 każdego miesiąca. 26.08 aktywowałem pakiet Blueconnect 50MB na transmisje danych i proporcjonalnie do liczby dni miałem do wykorzystania klika MB. Również proporcjonalna opłata za ten pakiet widniała na fakturze dnia 02.09. Od 02.09 do 01.10 pakiet BC50 również miałem włączony. Tak się złożyło, że połączenia z Internetem w dniach od 26.08 do 01.09 zostały przez operatora uwzględnione na fakturze dopiero z dnia 02.10., co jest zgodne z regulaminem:
„Operator zastrzega sobie prawo obciążenia Faktury opłatami za usługi wykonane na rzecz Abonenta a nie uwzględnione w Fakturach za poprzednie Cykle Rozliczeniowe.”
Tylko, że opłata za połączenia z Internetem została naliczona standardowo a MB w ramach usługi nie zostały wykorzystane gdyż „nie przechodzą na kolejny cykl rozliczeniowy”. Jest to zgodne z zapisami cennika usług na temat pakietu Blueconnect50:
„Dane zawarte w pakiecie są rozliczane proporcjonalnie do liczby dni obowiązywania usługi w danym Cyklu rozliczeniowym. Dane zawarte w pakiecie są rozliczane według kolejności zarejestrowania w systemie naliczającym opłaty(A NIE WG FAKTYCZNEJ KOLEJNOSCI ŁĄCZENIA SIĘ, czyli połączenia z 04.09 mogą być rozliczne szybciej niż połączenia z 26.08 bo tak je zarejestrował system – mój przypis). Dane te nie będą uwzględnione jako pierwsze w Cyklu rozliczeniowym w przypadkach: zmiany taryfy, zmiany usług, zawieszenia usług w trakcie cyklu lub obciążenia faktury Abonenta usługami z poprzedniego cyklu. W przypadku zawieszenie świadczenia usług telekomunikacyjnych w trakcie trwania Cyklu rozliczeniowego, Dane zawarte w pakiecie przysługujące do dnia zawieszenia, a niewykorzystane do dnia zawieszenia, przepadają. Niewykorzystane dane nie są przenoszone na kolejny Cykl rozliczeniowy.”
Czyli miałem włączony pakiet, łączyłem się z Internetem ale dane były taryfikowane standardowo a nie w ramach pakietu BC z sierpnia bo MB przyznane w dniach 26.08-01.09 „nie przechodzą na następny okres rozliczeniowy”. Te połączenia wykonane w sierpniu naliczone we wrześniu nie kwalifikują się też do rozliczenia z wrześniowego pakietu BC „Dane te nie będą uwzględnione jako pierwsze w Cyklu rozliczeniowym w przypadkach: zmiany taryfy, zmiany usług, zawieszenia usług w trakcie cyklu lub obciążenia faktury Abonenta usługami z poprzedniego cyklu”. Coś pięknego, czyli można mieć nieprzerwanie dwa miesiące włączony pakiet BC50, nie wykorzystać go w pełni, a mimo to połączenia z netem naliczane są normalnie. I jest to zgodne z zapisami regulaminu i cennika twierdzi pani konsultantka z działu reklamacji. Po prostu coś pięknego