Strona 1 z 5

ORANGE + METLIFE= OSZUSTWO

Post:07 kwie 2008, 23:41
autor: piekar
witam. chcialem sie was poradzic taka rzecz. Mianowicie czy operator moze wlaczac platne uslugi bez mojej wiedzy?? Juz mowie o co mi chodzi...

Pewnego dnia zadzwoniła Pani przedstawiajaca sie jako konsultant Orange i zaproponowała mi dwie rzeczy.. pakiet sms albo usluge Bezpieczny Rachunek Premium( 33zl doplaty do rachunku) swiadczona przez MetLife, ale ze nie lubie podejmowac decyzji odrazu poprosiłem o przesłanie mi oferty i powiedzialem ze jak bede chcial to sie skontaktuje i wlacza ta usługe, pani kilka krotnie mowila ze rozmowa jest nagrywana itp... Mija kilka dni dostaje ulotke z tego MetLife i pismo od Orange ze dziekujemy za wybranie uslugi Bezpieczny Rachunek premium.. ale nic jakos nie zwrocilem uwagi. Gdy rozpoczal sie nowy okres rozliczeniowy dostaje sms: Usluga ta i ta zostala wlaczona. Mowie jakis zart!! a faktycznie wlaczyli mi ta usluge bez mojej zgody!!!!!!! :evil: to ja odrazu wypowiedzenie do orange wyslalem opisalem sprawe a oni odpisali ze jak chce zerwac umowe to 929zl kara! Prosze powiedzcie jak wy byscie zareagowali?? ja mysle ze zerwe calkowicie ta umowe najwyzej zaloza mi sprawe w sądzie. Niedopuszczalne jest zeby ktos mi cos narzucal. to tak samo jakby ktos poszedl do sklepu i kupil tel na mnie bez mojej zgody. :evil:

rozmowa byla nagrana wiec prawo wydaje mi sie jest po mojej stronie.. prosze o wasze opinie drodzy internauci

Post:07 kwie 2008, 23:47
autor: roni_
Zerwac umowy nie możesz. Możesz złożyć reklamację, że nie zamawiałeś tej usługi i że jeśli nie wierzą to niech sobie odsłuchają rozmowę bo przecież jest nagrana. Powinni usługi wycofać i wprowadzić odpowiednią korektę.

Post:07 kwie 2008, 23:50
autor: piekar
nie moge?? a jakim prawem oni to w ogole wlaczyli? kto ich o to prosil? :) moim zdaniem naruszyli warunki umowy..

Post:08 kwie 2008, 00:26
autor: roni_
kto ich o to prosił?
Powiedzą Ci, że ty, a potem będą się tłumaczyć, że zaszła pomyłka i konsultantka źle zrozumiała twoje intecje.

Nie jestem ekspertem i nie znam się, ale pracuje w pewnej firmie (coprawda niezwiązanej z komórkami) i z tego co wiem jest to właśnie w ten sposób rozwiązywane - wyłączenie niechcianej usługi + korekta. Oni liczą, że jak już włączą tą usługę to nie będzie ci się chciało już z niej rezygnować.
Według mnie to rozwiązanie jest ok, ok w sensie że nic lepszego nie uda ci się uzyskać. Chcesz to się procesuj, ale moim zdaniem nie masz szans wygrać. No chyba że stać cię na jakichś ekstra prawników.

Post:08 kwie 2008, 00:39
autor: piekar
wiesz.. ja im sprawy nie bede robil.. poczekam az oni zalozą :) a wtedy "polece z grubej rury" Orange sie mota bo juz nie wiedza co gadac ostatnio uslyszalem nawet ze to nie konsultant Orange dzwonil tylko osoba z MetLife ;))) rozbawili mnie tym, to wyglada na to ze firmy moga sobie dodawac swoje uslugi do ich rachunkow itp itd :) Nie jestem frajerem zeby sie dawac robic w trąbe jakims ludzikom ktorzy maja super profity ze sprzedania uslugi :) bezprzesady:) pewnie masz racje. dlla nich to nic sie nie stalo a ja niemam zamiaru latac wydzwaniac i tego odkrecac:) poprostu jestem niepelnosprawny i niemam zdrowia na takie gierki..


kolezanka ktora studiuje prawo mowila ze jej sie wydaje ze mam racje bo jest cos takiego jak umowa cywilno prawna czy tam konsumencka ktora mam z Orange a nie jakims MetLife a ze Orange dopuscilo do takiej sytuacji to sorry..
:P

Post:08 kwie 2008, 00:54
autor: mikage1
a czy w czasie rozmowy podawałeś jakieś dane? - bo wygląda to trochę podobnie jak z ze sprawą tele2, co z 3 lata temu pokazała bodajże "Uwaga" w TVN

http://uwaga.onet.pl/1358383,archiwum.html

a może pokwitowałeś coś przy odbiorze listu?

[ Dodano: 2008-04-08, 01:02 ]
piekar pisze:ostatnio uslyszalem nawet ze to nie konsultant Orange dzwonil tylko osoba z MetLife
a to tak może być, że to wcale nie dzwonili z orange, tylko z firmy zewnętrznej - w tym wypadku z firmy ubezpieczeniowej MetLife, która być moze ma podpisaną umowę orange, ale działa tak jak to miało miejsce w przypadku telemarketingu tele2 z tego reportażu, który przywołałem

możesz zawsze zwrócic się o informację i pomoc do centrum informacji konsumenckiej UKE, nr telefonu (022)5349174

Post:08 kwie 2008, 11:37
autor: piekar
nie kolego nic nie podpisywalem, a oferta przyszla zwyklym listem w kopercie orange.. i mysle ze gdyby to dzwonila z metlife to nie proponowala by mi pakietu smsow.. wydaje mi sie ze oni wiedza ze ja mam racjebo odrazu wyskoczyli z kara za zerwanie umowy:p


a wiesz jak moze byc ze ktos dzwoni do mnie z firmy zewnetrznej i prosi zebym podal haslo abonenckie itp.. nie wiem co mam robic, ja czuje sie oszukany imam wielka ochote zerwac umowe :(

Post:08 kwie 2008, 11:40
autor: mikage1
chodzi o firmy zewnętrzne, które mają podpisane z operatorami umowy na sprzedaż usług etc.

Post:08 kwie 2008, 12:07
autor: piekar
to czyli ze niemam szans wygrania ewentualnej sprawy?? skoro oni razem wspolpracuja to i razem oszukuja :) jak przegladalem siec to nie jestem pierwszy kogo tak wrobili..

Post:08 kwie 2008, 12:28
autor: mikage1
ale ja nie powiedziałem, że nie masz szans, tylko mówię, że to mogła być nieuczciwa firma współpracująca z orange, a nie sam orange (to po pierwsze), poza tym walczyć trzeba, ale przygotuj się na to, ze to może być długa droga, że będziesz musiał parę razy za to zapłacić, a dopiero potem dostaniesz zwrot, jak wygrasz albo uznają ci reklamację (to po drugie)
a po trzecie - jeśli zauważyłeś, że to nie pierwsza taka sytuacja, to zadzwoń do uke - numer Ci podałem - jeśli już coś takiego do nich dotarło, to może coś Ci podpowiedzą

Post:08 kwie 2008, 15:54
autor: sqnek
Nie zrywaj umowy, przez to będzie tylko gorzej, dojdzie kara, którą będą się starali szybko wyegzekwować. Złóż reklamację, najlepiej pisemną w salonie Orange, niestety będziesz musiał płacić za tę usługę, ale potem powinno ci przyjść wyrównanie. Reklamacja trafi do tego call center, odpowiedzialnego za ten projekt, oni tam będą musieli przesłać rozmowe do Orange i wtedy rozpatrzą twoją reklamację (przynajmniej tak wygląda kwestia reklamacji w innych cc), jeśli nie powiedziałeś, że zgadzasz się na aktywację usługi to na pewno rozpatrzą pozytywnie i wyłączą ci usługę.
Konsultanci zrobią wszystko za kasę, wystarczy powiedzieć, że się jest zainteresowanym ofertą (nawet jeśli nie chcesz teraz włączać tej usługi) to oni i tak często włączają (takie mają często wytyczne i to wystarczy do aktywacji usługi), potem jest sporo zamieszania z wyłączeniem usługi i większość ludzi nie składa reklamacji.

Post:08 kwie 2008, 16:01
autor: piekar
a widzieliscie ze do 1 maja ptk centertel ma wprowadzic zmiany w regulaminie?? i wtedy kazdy moze sobie odejsc od nich :) czytalem to na UKE.. to ja lepiej zaczekam i wtedy sie rozgra 8)

Post:08 kwie 2008, 17:24
autor: cesarz
Jest już nowy regulanin w < PLAN NA ROZMOWY> ALE DOTYCZY NOWYCH ABONENTÓW. Może tak będzie z pozostałymi umowami. I z rozwiązania umowy bez konsekwencji mogą być nici.A jak przejdziesz do nowego opa myślisz , że się ucieszy z Twego braku lojalności , pomyśli że też uciekniesz przy pierwszej okazji. Czy z ERY odeszło tak wielu ? dostawali minutki . Albo straszono ich sądem. :?:

Post:09 kwie 2008, 09:47
autor: piekar
ja niemam zamiaru uciekkac od nowego opa. Poza tym wole prepaid bo teraz mam orange premium 110zl i szczerze mowiac to wielka lipa!! Dziewczyna ma abonament za 30zl i ma wiecej darmowych niz Ja :P

Post:09 kwie 2008, 12:00
autor: Th0mas
Ta, miałem taką samą sytuację z Plusem, z tym, że nikt do mnie nie dzwonił, a włączyli mi usługę Strefę Plus bez żadnego pytania o moją zgodę. Opłata 2zł na miesiąc, niby nic, dlatego zobaczyłem to dopiero przy rozwiązywaniu umowy, kiedy mi już się skończyła :P

Post:09 kwie 2008, 17:18
autor: muddy
sqnek pisze:Złóż reklamację, najlepiej pisemną w salonie Orange, niestety będziesz musiał płacić za tę usługę, ale potem powinno ci przyjść wyrównanie.
A niby dlaczego musiałby zapłacić za tę usługę? W takich sytuacjach płaci się kwotę bezsporną, czyli tylko tyle, ile im się należy.

Post:10 kwie 2008, 20:29
autor: Justruda
Ja bym zrobila tak:
1. napisala odstapienie od umowy Program Premium (od kazdej umowy zawartej inaczej niz na pismie w salonie mozesz odstapic w okreslonym czasie - minimum 10 dni, a z tego co wiem w tym przypadku jest 30)
2. napisala oficjalna skarge do Urzedu ochrony konsumentow (z podaniem daty i chociaz przyblizonej godziny przeprowadzenia z Toba rozmowy)
3. Napisala oficjalna skarge do do GIODO (głowny inspektor ochrony danych osobowych)
Nastepnie wszystkie pisemka skserowala 3 razy i wyslala do wszystkich trze instytucji.
Jak beda je mieli na karku to w mig Ci pozwola odstapic od umowy Program Premium
Potem bym wystosowala kolejne pismo do nich o odstapienie od umowy z orange, z uwagi na nielegalne przetwarzanie Twoich danych osobowych (ale juz z tym moga byc klopoty, chyba ze sie z UOK dogadasz i Ci pomoga.)
Pozdrawiam

Post:10 kwie 2008, 20:59
autor: DejwiD
stworzylas sobie nowy profil bo boisz sie wypowiadac pod swoim wlasnym??

1. czy na uslugi dodatkowe jest umowa (od ktorej mozna odstapic?)?
2. zgadzam sie (jezeli tak bylo..)
3 nie rozumiem? dlaczego mniemasz, ze dane byly przetwarzane nielegalnie? musisz to chyba udowodnic. poza tym, nie mowi Ci nic usluga swiadczona, outsourcing? i tutaj prawo telekomunikacyjne zezwala na dostep do danych.

Post:12 kwie 2008, 16:24
autor: piekar
tak czy inaczej Umowe podpisywalem z orange. I niemam zamiaru latac i odkrecac tylko dlatego ze Orange ma umowe z jakimis frajerami. Poza tym wszelkie pisma z tym zwiazane pochodza z orange a nie innej firmy. wszystko mam w koszulce i czekam na kare umowna z orange ktora ma byc 929zl. wypowiedzenie wyslalem drugi raz. Juz jedna gazeta sie ta sprawa zinteresowala i jestesmy w kontakcie. Mysleli ze jak rencista to moga w ch**** robic :)

Post:13 kwie 2008, 01:59
autor: DejwiD
mozesz mi podac podstawe prawna, na ktorej sie opierasz przy zerwaniu umowy?
bierzesz pod uwage, ze gazeta moze Cie olac?

i pytanie osobiste: nie szkoda zdrowia?