Strona 1 z 1

Jak Plus weryfikuje Klientów???

Post:10 lut 2008, 11:56
autor: sokolowiak
Witam, mam jedno pytanie do pracowników Plusa. Jakie dane są weryfikowane przy podpisywaniu Umowy by sprawdzić wiarygodność Klientów w przypadku Działalności Gospodarczej? Kiedyś w 2000 roku miałem komórkę w Pusie jako osoba prywatna i rozwiązano ze mną Umowe. Dług spłaciłem jakiejś tam firmie, już nie pamiętam jakiej. Teraz założyłem firmę i chcę wiedzieć czy zgodzić się na weryfikację danych czy po prostu nie zgodzić i wpłacić ten depozyt 760 zł.

Post:10 lut 2008, 12:03
autor: Kaczy
Jednoosobowa działalność?
Zweryfikują Cię po numerze PESEL i NIP. Weryfikacja czy nie masz zaległości w Plusie oraz w innych sieciach. Ewentualnie jeśli byłeś kiedyś zadłużony i spłaciłeś zaległości u jakiejś firmy windykatorskiej a nie dokończyłeś sprawy to mogą zażądać potwierdzenia spłaty zadłużenia.

Zgódź się na weryfikację. Jak przebiegnie nie pomyślnie to dopiero wtedy zdecydujesz się na wpłacenie kaucji.

Post:10 lut 2008, 12:12
autor: sokolowiak
Dzięki Kaczy :-) Masz rację, chyba warto się zgodzić na taką weryfikację. Choć potwierdzenie wpłaty zadłużenia z 2001 roku znależć to chyba niemożliwe ... Napisz mi jeszcze czy długo jest się na takiej czarnej liście w Plusie? Bo w Orange to chyba bez końca ... Kolega mówił, że w Orange ostatnio przy weryfikacji Klienta w OptiPOS-ie wyskoczyło mu u jakieś zadłużenie Klienta w analogowym Centertelu z 1997, czy 1996 roku :-)

Post:10 lut 2008, 15:19
autor: Kaczy
W Plusie identycznie. Miałem kiedyś klienta, który spłacił zaległości z 6-7 lat temu, ale dalej widniał jako dłużnik.
A wszystko przez to, że nie dopilnował sprawy do końca. Po spłaceniu należności warto wziąć papierek, który to potwierdzi. Firmy windykujące nie zawsze wysyłają potwierdzenie, że już wszystko spłaciłeś. A po latach znaleźć taką firmę to mega kłopot.

Zaś co do zadłużeń w Plusie - to też nie popuszczają. Była klientka, która miała ok. 20 zł zadłużenia i nie mogła dostać aktywki. I też sprawa sprzed wielu lat.

Post:10 lut 2008, 15:49
autor: elrond
Nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale rozwiązując umowę z Erą, już po miesiącu od tego zdarzenia przyszła mi faktura - do zapłacenia coś w granicach 10 zł. Była to kwota przekroczona ponad ostatni abonament - który był opłacony wcześniej z góry wiec zostało tylko te kilka złotych. Tak sobie myslałem czy jest sens to płacić, jednak dla świętego spokoju - przelałem, choć wątpię, żeby o tę sumę przysłali mi komornika. Teraz widzę, że za tak małe zadłużenie też można być chyba wciągnietym na międzoperatorską liste dłużników. Zatem przestoga - regulować każde grosze, bo będą problemy z aktywacjami :wink:

Post:10 lut 2008, 18:30
autor: D@rio
sokolowiak, no i zadzwonią na Twój numer stacjonarny, który podajesz do umowy sprawdzić czy Ty to faktycznie Ty....

Post:10 lut 2008, 21:03
autor: dechomenon
a co ciekawe, w systemach widnieje się tak długo jako dłużnik, dopóki ktoś z obsługi nie odhaczy danej osoby, wiadomym jest, ze musi być dokonana spłata kasy. Bo jeśli nikt Ciebie nie odhaczy to z automatu idzie kaucja.

Post:14 lut 2008, 11:02
autor: balon84
D@rio pisze:sokolowiak, no i zadzwonią na Twój numer stacjonarny, który podajesz do umowy sprawdzić czy Ty to faktycznie Ty....
Rozumiem wszystkie procedury sprawdzające wiarygodnosc , zadłużenia ...itp. ale nie czaje tej procedury przy podpisywaniu umowy po raz pierwszy gdy każą podać nr tel. stacjonarnego , to jakaś głupot ! Stacjonarki nie mam i nigdy nie miałem , pamietam jak dzis jak musialem pani w salonie plusa tłumaczyć ze nie podam jej nr stacjonarnego ponieważ takowego nie posiadam , na szczescie zrozumiala ze dlatego sie bieze komorke zeby byc wolnym od TP ;-)

Post:14 lut 2008, 11:44
autor: dechomenon
ale to jest najprostszy i najszybszy sposób weryfikacji klienta...jak pracownik spisze umowe, puści do aktywacji to dział zajmujący się przyznawaniem aktywacji, dzwoni czasami na podane numery stacjonarne..nie musi to być Twój, może to być grzecznościowy...aby ktoś potwierdził, że zna Ciebie i tyle. Czasem jak ktoś nie miał, to można było nawet podać nr telefonu do punktu sprzedaży, nie zawsze dzwonią. ale jeśli mają jakieś wątpliwości to zadzwonią czasami.

Post:14 lut 2008, 11:48
autor: Kaczy
balon84 pisze:Rozumiem wszystkie procedury sprawdzające wiarygodnosc , zadłużenia ...itp. ale nie czaje tej procedury przy podpisywaniu umowy po raz pierwszy gdy każą podać nr tel. stacjonarnego , to jakaś głupot !
Ja nadmienię, że może być to tel. stacjonarny niekoniecznie do Ciebie. Może być do rodziny, znajomych.
Ba, niekoniecznie musi być to telefon stacjonarny. W grę wchodzą też telefony z Plusa (abo lub mix - ale z opłaconym/doładowanym kilka razy kontem).

Post:14 lut 2008, 11:53
autor: balon84
Kaczy pisze:Ba, niekoniecznie musi być to telefon stacjonarny. W grę wchodzą też telefony z Plusa (abo lub mix - ale z opłaconym/doładowanym kilka razy kontem).
I dokładnie tak zrobiłem podałem nr rodziców , maja ABO tez w plusie . Ale sam fakt ze chca tel stacjonarny jest chore :(

Post:28 lut 2008, 17:03
autor: dechomenon
ja dziś pojechałem do klientki, okazało się ze firma nie istnieje od 2lat, mąż nie żyje, była robiona cesja, nikt nie przypilnował jej i rachunki nadal przychodziły na firmę :) jak bym chciał to spokojnie bym zrobił przedłużenie...no ale po co pakować się w łajno? heh

Post:28 lut 2008, 17:05
autor: D@rio
dechomenon pisze:jak bym chciał to spokojnie bym zrobił przedłużenie...no ale po co pakować się w łajno? heh
no tak, niedochodowy klient z jedną aktywacją. Nie zrobiłeś jej Ty to zrobi sobie telefonicznie i przejdzie...

Post:28 lut 2008, 17:20
autor: dechomenon
D@rio pisze:no tak, niedochodowy klient z jedną aktywacją. Nie zrobiłeś jej Ty to zrobi sobie telefonicznie i przejdzie...
nie o to chodzi...no jak możesz robić pwa gdy firma juz nie istnieje a klient nie żyje ? wolę się w takie bagno nie ładować, a po drugie ona sobie go przepisze na siebie...i tyle..po co mi te pare złotych jak konsekwencje mogą być mega większe...np. kara wynikająca z umowy..agencyjnej

Dłużnik abonentem Orange

Post:14 maja 2008, 17:12
autor: auroris
Miałem taką sytuację. Klient posiada w Orange kilka numerów (osoba fizyczna).Abonent od zeszłego roku. Zgłosił się po zakup mixa dla syna.I tu uwaga. W 2001 roku prowadził 1 os działalność. Widnieje nota zadłużeniowa od 2001 roku. Dług nieuregulowany do dziś. Mimo tego przeszedł w sklepie internetowym orange, u mnie odpoadł właśnie przez to. O co chodzi? Nikt nie potrafi odpowiedzieć.