Strona 1 z 1

Rozwiązaie umowy? Czy jest taka mozliwosc i ile to kosztuje?

Post:19 gru 2007, 19:58
autor: czerli
Posiadam telefon w erze na abonament do września 2009r. I tu jest moje pytanie czy mozna wcześniej rozwiać umowe? i ile to kosztuje?

Post:19 gru 2007, 20:00
autor: yagi
Jaki abonament? Jak dluga umowa byla zawarta - 24 czy 36 miesiecy?

Na oko to jak 20 lub 40 to 900 zl a jak wyzszy to 1200 zl... Poczytaj w regulaminie...

Chyba ze masz biznes to chyba 1000 zl...

Post:19 gru 2007, 20:02
autor: czerli
abonament 30zł. to byla ta oferta telefonczna okazja

Post:19 gru 2007, 20:23
autor: Prometo
czerli, poczytaj
Kod: Zaznacz cały
III. Czas trwania Umowy
1. W przypadku zawarcia Umowy w ramach niniejszej promocji, zgodnym zamiarem Stron jest, aby świadczenie usług telekomunikacyjnych na podstawie Umowy trwało co najmniej przez okres 24 lub
36 pełnych Cykli rozliczeniowych, licząc od dnia aktywacji. Po upływie tego okresu Umowa ulega przedłużeniu na czas nieoznaczony, chyba, że jedna ze Stron złoży na 30 dni przed jego upływem
pisemne oświadczenie o nie przedłużaniu czasu Umowy.
2. Abonent przyjmuje na siebie:
2.1. zobowiązanie niepieniężne do utrzymania aktywnej karty SIM w sieci Era przez okres 24 lub 36 pełnych Cykli rozliczeniowych;
2.2. zobowiązanie pieniężne do uiszczania opłaty abonamentowej oraz do uiszczania opłat za usługi telekomunikacyjne i inne usługi świadczone przez PTC zgodnie z Warunkami niniejszej Oferty
Promocyjnej oraz z Załącznikiem cenowym do oferty taryf Era Nowy Komfort i Era Nowy Komfort VIP oraz Załącznikiem cenowy do oferty Usługi prywatne dla taryf Era Nowy Komfort i Era
Nowy Komfort VIP, które stanowią załącznik do Warunków Oferty Promocyjnej.
3. W przypadku naruszenia przez Abonenta zobowiązania, o którym mowa w pkt III ppkt 2.1, Abonent będzie zobowiązany na pisemne żądanie PTC do naprawienia szkody poprzez zapłatę na jej rzecz
kary umownej. Kara umowna dla Abonenta, który zakupił w niniejszej promocji aparat telefoniczny oraz aktywację wynosi 900 zł. Kara umowna będzie pomniejszana w zależności od czasu, w jakim
Abonent wykonywał zobowiązanie. Jeżeli naruszenie zobowiązania nastąpi do 12 miesiąca od daty aktywacji Abonent zapłaci 100% kary umownej. Jeżeli naruszenie zobowiązania nastąpi pomiędzy
początkiem 13 a końcem 18 miesiąca od daty aktywacji Abonent zostanie obciążony kwotą w wysokości 80% kary umownej. Jeżeli naruszenie zobowiązania nastąpi pomiędzy początkiem 19
miesiąca a końcem okresu obowiązywania umowy Abonent zostanie obciążony kwotą w wysokości 60% kary umownej. Obowiązek naprawienia szkody wynika ze zgodnego zamiaru Stron, o którym
mowa w pkt III ppkt 1 i celu Umowy, która na zasadach promocyjnych przyznaje Abonentowi specjalne warunki zakupu telefonu i usług.
4. Obowiązek naprawienia szkody poprzez zapłatę powyższej kary umownej będzie dotyczył również przypadków, w których niemożliwość utrzymania aktywnej karty SIM w sieci Era nastąpi wskutek
jednej z poniższych przyczyn:
• złożenia przez Abonenta w PTC oświadczenia o rozwiązaniu Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych przed końcem okresu jej obowiązywania,
• rozwiązania przez PTC Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych w przypadkach, o których mowa w § 17 ust. 7, 8, 9 i 10 Regulaminu Świadczenia Usług
Telekomunikacyjnych przez Polską Telefonię Cyfrową,
• utracenia przez Abonenta karty SIM oraz niewykonywania związanych z tym obowiązków określonych w pkt III ppkt 5 i ppkt 5.1.
5. W przypadku utraty karty SIM, aktywowanej w ramach niniejszej promocji, przed upływem 24 lub 36 pełnych Cykli rozliczeniowych od dnia aktywacji karty, Abonent zobowiązany jest powiadomić
PTC o tym fakcie w terminie 3 dni od dnia ujawnienia utraty, a w przypadku kradzieży przedstawić PTC dowód jej zgłoszenia organom ścigania.
5.1. Abonent ma obowiązek wystąpić do PTC o aktywowanie następnej karty SIM w sieci Era w ciągu 7 dni od zgłoszenia do PTC. Wydanie i aktywowanie nowej karty SIM podlega opłacie
zgodnej z Załącznikiem cenowym do oferty Usługi prywatne dla taryf Era Nowy Komfort i Era Nowy Komfort VIP.

Post:19 gru 2007, 22:34
autor: yagi
Z ciekawosci: co Cie tak ruszylo do zrywania umowy?

Post:19 gru 2007, 23:34
autor: Marens
czerli pisze:ile to kosztuje?
W większości przypadków bardziej opłaca się płacić do końca abonament. Kary są tak przeliczone, że operator wychodzi zawsze na swoje.

Post:21 gru 2007, 00:06
autor: dechomenon
Marens pisze:W większości przypadków bardziej opłaca się płacić do końca abonament. Kary są tak przeliczone, że operator wychodzi zawsze na swoje.
no ale np. weźmiesz w najwyższym abo N95 za 200zł i zerwiesz umowe i kare zapłacisz 1000zł to masz szanse coś zarobic..tylko ze potem juz nie kupisz telefonu u polskiego operatora tak łatwo...

Post:21 gru 2007, 02:19
autor: D@rio
dechomenon pisze:
no ale np. weźmiesz w najwyższym abo N95 za 200zł i zerwiesz umowe i kare zapłacisz 1000zł to masz szanse coś zarobic..tylko ze potem juz nie kupisz telefonu u polskiego operatora tak łatwo...
kupi. Jeśli ureguluje karę umowną to nie ma problemu. Wtedy nikt nie ma żalu ani pretensji. Jest czysty bo wszystko będzie zgodne z prawem i z regulaminem.

Pozatym, operator też nie jest głupi więc na pewno przy ryzyku ekonomicznym podniesie karę umowną a widziałem już umowy gdzie kary wpisane były nawet 5.000 zł.

Post:21 gru 2007, 10:41
autor: dechomenon
kupi. Jeśli ureguluje karę umowną to nie ma problemu. Wtedy nikt nie ma żalu ani pretensji. Jest czysty bo wszystko będzie zgodne z prawem i z regulaminem.

Pozatym, operator też nie jest głupi więc na pewno przy ryzyku ekonomicznym podniesie karę umowną a widziałem już umowy gdzie kary wpisane były nawet 5.000 zł.
w sumie moze kupić ale operator na pewno nałoży kaucję zanim wyda telefon, oni to sprawdzają jaką masz przeszłość operatorską...