• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #195103  autor: Cisza
 21 cze 2007, 19:54
Witam,

Ponad miesiąc temu znalazłem na stronie Ery interesującą - tak myślałem z początku - ofertę o nazwie "Zestaw za 35 zł". Obejmuje ona telefon za 1 zł, plus abonament za 35 zł.
Starając się zachować wszystkie środki ostrożności, wysłałem warunki oferty kilku znajomym, raz wrzuciłem na jeden serwis o tematyce informatycznej. Poprosiłem te grono ludzi o odpowiedzenie mi na pytanie, ile w rzeczywistości wyniesie mnie miesięczna opłata. Odpowiedzi bardzo mnie satysfakcjonujące, tj. 35 zł.

Proces zamówienia przeszedł niezwykle gładko, niestety napotkałem na niekompetentnego kuriera, który przy pierwszej wizycie - nikogo nie zastał - nagrał się na automatycznej sekretarce. Po oddzwonieniu zażyczył sobie, abym udał się do punktu centrali kurierskiej. Problem w tym, ze zgodnie z regulaminem ma do mnie przyjechać 2 razy, a przede wszystkim zostawić awizo. On nawet tego nie zrobił. Skierował sprawę do Ery, męczyłem się niemiłosiernie - awizo podali mi przez mail. Następnie napisałem skargę na kuriera do centrali firmy kurierskiej.

Po telefon rzecz jasna udałem się osobiście. Ku mojemu zaskoczeniu Era wyszła z twarzą z tej sytuacji oferując mi pakiet darmowych minut. Dokładnie 30 minut przez 3 miesiące. Po kilku dniach miałem problem z aktywacją usługi Omnix. Jednak znów otrzymałem pakiet darmowych minut - 20 w jednym miesiącu.

Wszystko wyglądało pięknie do momentu, gdy nie dostałem rachunek opiewający na kwotę blisko 120 zł. Po przejrzeniu faktury dowiedziałem się, że około 50 zł pochodzi z połączenia do siebie. Stwierdziłem fakt było coś takiego w warunkach pakietu. Tylko skąd te 30 zł. Jakby nie liczyć 35 zł abonamentu plus 4,88 zł za wysłanie dwóch SMS na konkurs nie daję kwoty ponad 600 zł.

I tu zaczyna się całą zabawa. Okazuję się, że zestaw promocyjny nazwie 35 zł kosztuję 60 zł (klient musi aktywować jedną z usług, która kosztuje 30 zł). Wziąłem do ręki warunki oferty. W ujęciu tabelaryczny wspomniana jest dodatkowa usługa, ale nie jest wymieniony jej koszt. Tabela jest tak sprytnie ułożona, że człowiek widzi tylko napis abonament miesięczny to 35 zł (na dole tabeli). W całym tekście jest tylko jedna informacja o koniecznej drugiej ofercie - abonament musi przestrzegać wymaganego limitu ofert. Zero informacji, że ta oferta kosztuje 30 zł! W drugim dokumencie regulaminie sklepu też nie ma tych stawek.

Nie stać mnie na płacenie 60 zł miesięcznie. Byłem święcie przekonany, i nie tylko ja, że cały koszt to 35 zł. Pytanie brzmi co mam teraz zrobić? Odstąpienie od umowy to koszt 900 zł. Nie ma takich środków. Czy jest możliwość zmiany taryfy? Zapłacenia liczmy 100 zł za zamianę?

Druga sprawa. Wspomniane pakiety darmowych minut w rzeczywistości okazały się naciąganą fikcją, gdyż zamiast 50 minut dostałem 25 minut!

Proszę o rady.

 #195120  autor: JacekS
 21 cze 2007, 20:27
Niestety obawiam sie ze tutaj nie da sie juz nic zrobic. Gdyz klient ma obowiazek zapoznania sie z regulaminem promocji przed podpisaniem, a ze tak sie nie dzieje to wiem z doswiadczenia bo bylem prawie dwa lata konslutantem u dwoch operatorow. Jedynie to chyba mozna sprobowac skierowac cala sprawe do UKE

 #195174  autor: Cisza
 21 cze 2007, 22:07
W regulaminie sklepu, oraz w warunkach oferty nie ma ani jednego zdania, że koszt usługi dodatkowej to 30 zł. Piszę, jedynie, że klient zobowiązany jest do utrzymania limitu ofert - jedno zdanie totalnie nic nie mówiące.

Niestety uległem złudzeniu, że to co piszę w regulaminie sklepu, oraz w warunkach oferty odzwierciedlone jest w umowie.

Umowa którą posiadam ma zaledwie 7 punktów. 0 o kosztach, o czymkolwiek związanym z pakietem dodatkowym.

 #195176  autor: JacekS
 21 cze 2007, 22:13
Najlepiej bedzie abys napisale do biura obslugi w erze i do UKE

 #195182  autor: Cisza
 21 cze 2007, 22:32
Do biura Ery pisałem, dzisiaj chyba z 10 razy. Niestety nie potrafiłem trawić na kogoś kompetentnego, który zechciałby przeczytaj moją wypowiedź, a nie odpisywał po przeczytaniu jednego zdania.

Włosy rwałem z głowy czytając mail kobiety, która pisze mi o rzeczach o których wspomniałem w pierwszym mailu (jakbym czytał własne słowa). Nie mówiąc o tym, że od samego początku nawiązywałem do rachunku szczegółowego, a ona truła, jak zrzęda, aby pobrał rachunek szczegółowy!

Odpowiedź o tym skąd się wzięła nadwyżka 30 zł dostałem w 5-6 wiadomości! Prawdopodobnie sama nie wiedziała, że coś takiego się nalicza, i dopiero po zasięgnięciu informacji od innej osoby napisała mi o przymusowej taryfie. Informacji o punkcie regulaminu w którym jest mowa o kosztach nie otrzymałem.

Paranoja!

[ Dodano: 2007-06-21, 22:35 ]
Nie mam już sił babrać się w tym błocie. Jutro idę do siedziby Ery w moim mieście. Przedstawię sytuację... Chociaż już się liczę z tym, że nic nie wskóram.

 #195184  autor: JacekS
 21 cze 2007, 22:37
Moja rada jest taka: idZ do salonu firmowego ery (nie zwyklego punktu sprzedazy) i tam przedstaw wszystko. Mozesz jeszcze sprobowac zadzwonic do biura obslugi i domagac sie rozmowy nie z konsultantem ale z kims kto stoi wyzej. A jak nic nie wskurasz to napisz do UKE.

 #195185  autor: joasia_23
 21 cze 2007, 22:43
Skoro kupiłeś w sklepie internetowym Ery to masz 7 dni na odstapienie od umowy. Ale ten okres czasu już chyba minął...

 #195189  autor: przemek910
 21 cze 2007, 22:57
joasia_23 pisze:Skoro kupiłeś w sklepie internetowym Ery to masz 7 dni na odstapienie od umowy.
10 podobno :) na pewno mienlo.. skoro dostal juz fakturę...

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #195225  autor: jahu
 22 cze 2007, 07:32
a) Abonent ma możliwość wyboru jednego promocyjnego zestawu.
b) Promocyjny abonament za każdy zestaw obowiązywać będzie (w zależności od długości umowy) przez okres 24 lub 36 pierwszych, pełnych Cykli rozliczeniowych od momentu podpisania Umowy. Po tym okresie opłata za każdą Ofertę będzie naliczana zgodnie z Załącznikiem cenowym do oferty taryf Era Nowy Komfort i Era Nowy Komfort VIP. Promocyjny abonament za każdy Zestaw uwzględniony jest na fakturze jako obniżenie opłat abonamentowych za poszczególne oferty wchodzące w skład danego Zestawu.
c) Abonent jest zobowiązany do utrzymania minimalnej ilości Ofert zadeklarowanych w momencie podpisywania Umowy przez 24 lub 36 pełnych Cykli rozliczeniowych.
d) W przypadku zmiany Oferty z promocyjnego Zestawu, Abonent traci bezpowrotnie upust promocyjny na Ofertę, z której zrezygnował.
Ja to rozumiem tak jesli nie zmieniales ofert na fakturze te 35zl powinno widniec w jakim podsumowaniu pod jakas pozycja w stylu rabat itp.

W ktorym miejscu pisze cos o aktywacji "dodatkowej uslugi"? I wogole co to za "dodatkowa usluga" bo nie rozumiem..

 #195233  autor: kojot67
 22 cze 2007, 08:15
Ta oferta zaczela obowiązywać 13 czerwca tego roku więc masz Pan Panie Cisza 10 dni na odstapienie od umowy, czyli jescze do jutra, jeśli nawet podpisałeś pierwszego dnia tej promocji. :lol:

Nie ma to tamto
http://www.kyokushinkan.republika.pl/

 #195241  autor: Cisza
 22 cze 2007, 09:03
Kochani moi.

Znalazłem wałek! Oni mnie wrzucili do nowych warunków. Ja podpisywałem umowę na starych warunkach!

Moje warunki są datowane na 07.05.2007-12.06.2007.
Nowy na 13.06.2007-03.09.2007.

Różnice:
- Mój ma 3 strony (nowy ma 4);
- Punkt nr 4 mówi o promocyjnym pakiecie w moim przypadku 500 minut na cały 24 miesięczny okres rozliczeniowy; w nowym o konieczności wyboru drugiej usługi!
- Nie mam punktu o konieczności wybrania drugiej taryfy o wartości 30 zł.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2007, 09:08 przez Cisza, łącznie zmieniany 2 razy.

 #195243  autor: Prometo
 22 cze 2007, 09:05
Cisza, to jest oferta internet w telefonie?

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl

 #195244  autor: Cisza
 22 cze 2007, 09:06
Tak - zestaw za 35 zł. Zgodnie z warunkami z okresu 07.05.2007-12.06.2007. Obecnie są inne. I w nowych wyraźnie w punkcie 4 piszę, że muszę wybrać dodatkową taryfę. W starym dokumencie tego nie ma!

 #195254  autor: Prometo
 22 cze 2007, 09:59
Cisza pisze:Znalazłem wałek! Oni mnie wrzucili do nowych warunków. Ja podpisywałem umowę na starych warunkach!
Idź do do salonu firmowego tylko nie do żadnego autoryzowanego punktu sprzedaży i przedstaw sytuację, że podpisywałeś umowę w okresie gdy obowiązywały warunki od 07.05.2007-12.06.2007 a zostałeś podciągnięty pod warunki obowiązujące w okresie od 13.06.2007r. do 03.09.2007r. i grzecznie poproś aby wyjaśnili te sytuację (na papierze). Moim skromnym zdaniem możesz nawet rozwiązać umowę jeżeli jest tak jak napisałeś
Cisza pisze:Znalazłem wałek! Oni mnie wrzucili do nowych warunków. Ja podpisywałem umowę na starych warunkach!

Moje warunki są datowane na 07.05.2007-12.06.2007.
Nowy na 13.06.2007-03.09.2007.

Różnice:
- Mój ma 3 strony (nowy ma 4);
- Punkt nr 4 mówi o promocyjnym pakiecie w moim przypadku 500 minut na cały 24 miesięczny okres rozliczeniowy; w nowym o konieczności wyboru drugiej usługi!
- Nie mam punktu o konieczności wybrania drugiej taryfy o wartości 30 zł.
Daj znać co załatwiłeś.

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl

 #195267  autor: maniek
 22 cze 2007, 11:04
Moim zdaniem to chyba jakies nieporozumienie :mrgreen: albo robia nas w balona :evil: bo przeciez w tabeli jest wyraznie okreslona wysokosc abonamentu i liczba ofert jaka wybieramy i czas przez jaki te dwie rzeczy obowiazuja :!:
http://www.era.pl/repositories/era_pl_r ... eglosc.pdf

 #195306  autor: Cisza
 22 cze 2007, 12:35
Wszystko wskazuję na to, że zdaniem Ery te dwa dokumenty niosą tą samą treść.

Ponadto - wstyd przyznać - wczorajszego dnia zostałem zmanipulowany przez panią z Biura Obsługi Klienta. Kobieta dała mi jasno do zrozumienia, że nie mogę zrezygnować - jakby cokolwiek akceptował poza abonamentem 35 zł - z dodatkowej usługi wartej 30 zł. Myśląc o mniejszym złu wymieniłem "Blue Connect" na "darmowe weekendy w sieci Era". Nie spodziewanie dla mnie godząc się na nowe warunki, gdyż nie wiedziałem jeszcze że są dwie inne umowy.

To oczywiście nie zmienia faktu, że pierwszy okres rozliczeniowy rozliczono mi na podstawie warunków, które nie zaakceptowałem.

Wysłałem dwa kolejne pisma.
W pierwszym przedstawiłem rozmowę z panią konsultant i poprosiłem o cofnięcie decyzji o zmianie "Blue Connect" na...
W drugim poprosiłem o poszukanie polubownego rozwiązania całej tej sytuacji.

Podczas pisania tej wiadomości na forum zadzwoniłem na saldo konta. Znów im się coś powaliło zdaniem informacji w tym miesiącu mam do wykorzystania i tu uwaga 2282 minut, 40 MB Ery Internet!

Ostatni raz w życiu kupiłem telefon komórkowy. Przeboleje jeszcze 23 miesiące i koniec.

Ciśnienie powoli opada. Mój błąd, wielki błąd, że zachciało mi się telefonu komórkowego w taryfie "zestaw za 35 zł".

 #195315  autor: jahu
 22 cze 2007, 13:16
A ja dalej nie rozumiem o co chodzi - jaksi dzisiaj nie rozagrniety czy co? ;P

Cisza moglbys mi wyjasnic za co sobie zarzadali tych 30zl? W regulaminie tej nowej promocji nie widze nic o koniecznosci dokupowania czegokolwiek..

 #195380  autor: Cisza
 22 cze 2007, 15:45
Oferta o nazwie Nowy Komfort, "Zestaw za 35 zł", obejmuje:
- Koszt usługi uniwersalnej;
- Koszt usługi dodatkowej, do wybory m.in. jest jeden z pakietów.
Po sumowaniu oferta "Zestaw za 35 zł" kosztuję 30 zł + 30 zł, czyli 60 zł.

W umowie z dnia 12.05.2007 tego nie ma. Nawet szanowne grono obsługujące Biuro Ery nie jest wstanie mi powiedzieć, gdzie w umowie z dnia 12.05.2007 jest taka informacja.

Prawdopodobnie nie jestem pierwszą osobą, która skarży warunki umowy, dlatego w nowej odsłonie została ona poddana poprawie. Dodano punkt mówiący o wymaganej dodatkowej usłudze (nr 4).

 #195392  autor: maniek
 22 cze 2007, 16:24
Prometeo wiem kiedy Cisza podpisywal umowe,czytam caly watek :wink: moim zdaniem skoro nie ma tych zapisow o dodatkowej oplacie w regulaminie ktory obowiazywal podczas podpisywania umowy to nie powinno sie jej placic i tyle
Era w kulki sobie leci. Sprawe do UOKiK albo federacji konsumentow trzeba skierowac jezeli era bedzie dalej stala przy swoim .A w tym nowym regulaminie ja tez nie moge sie dopatrzec gdzie jest zapis o dodatkowych 30zl