• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #194503  autor: MADMAX
 20 cze 2007, 13:32
Witam

Jakiś czas temu skonfigurowałem moją Nokię N72 pod ERĘ. Mozna skorzystać jak wiadomo z konfiguratora na stronie opa lub też np. na stronce Nokii. Próbowałem obu wersji (bardziej wiarygodna wydaje się ta z www Nokii bo na ERZE nie ma N72).

Niestety ciągle otrzymuje na komórkę zamiast właściwego mmsa jakieś komunikaty z nr 0711;
"Otrzymałeś wiadmośc MMS.
Wejdz do przeglądarki, wpisz poniższy adres http://mmcp.era.pl, następnie nr swojego telefonu i kod <tu kod>"
Jak zgaduję coś jest nie tak, pytanie tylko CO?

Pozdrawiam

 #194505  autor: Pawrzes
 20 cze 2007, 13:35
A czy masz włączoną usługę MMS ? Bo taki komunikat się dostaje gdy jest wyłączona.

Pozdrawiam

 #194509  autor: MADMAX
 20 cze 2007, 13:38
Heh, myślałem że powinna być ustawiona defaultowo na starcie ale zdołałem dotrzeć do takiej oto informacji:
Jak mogę sobie aktywować usługę MMS?
Każdy Abonent, który kupuje w sklepie lub salonie firmowym sieci Era telefon z funkcjonalnością MMS będzie miał automatycznie aktywowaną usługę. Abonenci, którzy posiadają telefon z innego źródła mogą zadzwonić do Biura Obsługi Abonenta sieci Era z prośbą o aktywację usługi MMS. Usługa MMS może być aktywowana wyłącznie Abonentom, którzy korzystają z jednej z taryf Era Nowy Komfort, Nowy Komfort VIP, Era Komfort, Era Komfort 80, Era Classic, Era Classic Bis, Nowa Era Moja, TAKAjakTy, Era Moja, Pakiet Biznes, Pakiet Biznes Firma, Era Komfort Firma, Nowa Era Biznes, Era Biznes, Era Fun i Era Classic Mix, Era Mix w systemie Era Mix lub z taryf promocyjnych opartych na wyżej wymienionych.
No proszę... Człowiek ciągle się uczy ;-)

Pozdrawiam

 #194517  autor: Pawrzes
 20 cze 2007, 13:44
No to wszystko jasne :) Na www.iboa.pl powinna być tez opcja włączenia usługi MMS.





P.S. Zrób spację po "SE" w swoim profilu bo się profil użytkownika "rozjechał"...

Pozdrawiam

 #194581  autor: MADMAX
 20 cze 2007, 16:07
Dzięki, sprawdzę tę możliwość :)

ps: skróciłem listę telefonów i dodałem spacje ale nie jestem pewny czy coś to dało... Może zależy od przeglądarki jak te profil jest wyświetlany? Na Operze 9.21 zmian raczej nie ma niezależnie od tego jak i co tam wpiszę, sprawdzałem różne wersje ;-)

Pozdrawiam

 #194603  autor: Dideq
 20 cze 2007, 16:31
Pawrzes pisze:Na www.iboa.pl powinna być tez opcja włączenia usługi MMS.
W IBOA nie ma takiej opcji. :/
CYBER pisze:Witam

Jakiś czas temu skonfigurowałem moją Nokię N72 pod ERĘ. Mozna skorzystać jak wiadomo z konfiguratora na stronie opa lub też np. na stronce Nokii. Próbowałem obu wersji (bardziej wiarygodna wydaje się ta z www Nokii bo na ERZE nie ma N72).

Niestety ciągle otrzymuje na komórkę zamiast właściwego mmsa jakieś komunikaty z nr 0711;
"Otrzymałeś wiadmośc MMS.
Wejdz do przeglądarki, wpisz poniższy adres http://mmcp.era.pl, następnie nr swojego telefonu i kod <tu kod>"
Jak zgaduję coś jest nie tak, pytanie tylko CO?
A usługi oparte o GPRS Ci działają? WAP, Internet...??

 #194625  autor: Pawrzes
 20 cze 2007, 17:07
Dideq pisze:W IBOA nie ma takiej opcji. :/

Trudno... Pozostaje kontakt z konsultantem lub wizyta w salonie...
Dideq pisze:A usługi oparte o GPRS Ci działają? WAP, Internet...??


Wydaje mi się że aktywując MMS automatycznie aktywuje się GPRS.
A przy włączonym GPRS i nieaktywnym MMS przyjdzie powiadomienie SMS.

Pozdrawiam

 #194630  autor: przemek910
 20 cze 2007, 17:36
Dideq pisze:Pawrzes napisał/a:
Na www.iboa.pl powinna być tez opcja włączenia usługi MMS.



W IBOA nie ma takiej opcji. :/
Co Ty gadasz? Nie ma? zawsze bylo!
Byłeś w odpowiedniej zakładce?

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #194672  autor: MADMAX
 20 cze 2007, 18:44
Hmm, chwilowo nawet tam nie wchodzę bo właśnie otworzyłem pierwszą fakturę z ERY i mi ciśnienie skoczyło... :smt093
(czyli farsy z ERĄ ciąg dalszy)

Dideq pisze:A usługi oparte o GPRS Ci działają? WAP, Internet...??
Nie miałem jeszcze przyjemności korzytac z tego dobrodziejstwa w ERZE więc chwilowo nie wiem :)

Pozdrawiam

 #194677  autor: Dideq
 20 cze 2007, 18:52
Pawrzes pisze:Wydaje mi się że aktywując MMS automatycznie aktywuje się GPRS.
A przy włączonym GPRS i nieaktywnym MMS przyjdzie powiadomienie SMS.
Nie bardzo. MMS jest oddzielna usługą... Można mieć MMS bez GPRS w Erze... Zadzwoń do Hotline i zrobia Ci reset Subscriber Location (wywala z HLR) restart fona po tym zabiegu i pweinno all być OK...

[ Dodano: 2007-06-20, 18:53 ]
kin pisze:Co Ty gadasz? Nie ma? zawsze bylo!
Jest w ITAKTAK... :/

 #194711  autor: przemek910
 20 cze 2007, 20:49
Dideq pisze:kin napisał/a:
Co Ty gadasz? Nie ma? zawsze bylo!



Jest w ITAKTAK... :/
Właśnie sprawdziłem i jest możliwość wł/wył. funckji MMS poprzez IBOA (Era Abonament)

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #194865  autor: MADMAX
 21 cze 2007, 10:15
Zdecydowałem się zaryzykować i wejśc do iboa.
Która z tych opcji odpowiada za uruchomienie usługi MMS?

Obrazek

A może to nie ta zakładka? Przejrzałem chyba wszystkie.

Pozdrawiam

 #194937  autor: Dideq
 21 cze 2007, 13:22
CYBER pisze:Zdecydowałem się zaryzykować i wejśc do iboa.
Która z tych opcji odpowiada za uruchomienie usługi MMS?

[url=http://images29.fotosik.pl/3/9a55bd03ea79b790.jpg]Obrazek[/URL]

A może to nie ta zakładka? Przejrzałem chyba wszystkie.
Żadna z tych zakładek... Funkcji MMS NIE MA w IBOA...
kin pisze:
Dideq pisze:kin napisał/a:
Co Ty gadasz? Nie ma? zawsze bylo!



Jest w ITAKTAK... :/
Właśnie sprawdziłem i jest możliwość wł/wył. funckji MMS poprzez IBOA (Era Abonament)
Mogę prosić kolegę o screenshota tej funkcji?? Bo ja nie znalazłem. A bynajmniej nie ma dla taryfy ENK. :P

 #195007  autor: przemek910
 21 cze 2007, 16:42
Dideq pisze:A bynajmniej nie ma dla taryfy ENK.
No to sprawa rozwiązana... Ja posiadam PB...
CYBER pisze:Zdecydowałem się zaryzykować i wejśc do iboa.
Jakie to ryzyko? ;)

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #195131  autor: Dideq
 21 cze 2007, 20:46
Prometo pisze:Dideq, skorzystaj z tego http://boa.era.pl/SMSconfig/getXML_new.asp
To nie ja mam problem :P Ja mam Play :D

 #195567  autor: MADMAX
 22 cze 2007, 23:15
Prometo pisze:CYBER, skorzystaj z tego http://boa.era.pl/SMSconfig/getXML_new.asp
Z tego korzystałem jak juz pisałem :-)
To jest tylko konfigurator, usługę tak jak już zasugerowaliście należy prawdopodobnie aktywować w boa. Zajmę się tym w wolnej chwili.

Pozdrawiam

 #195597  autor: yagi
 23 cze 2007, 08:40
Ty jestes wlascicielem tego numeru? Bo jak dostales tel od firmy to nic nie zdzialasz...

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)

 #196020  autor: jastrzomb_nocny
 24 cze 2007, 22:46
Cyber
1. Jeśli masz Pakiet Biznes to rzeczy wiście według wszelkich prawidłowości powinieneś mieć od razu MMs-y i GPRS
2. Tyko w pre-apdzie (Tak Tak, Tak Tak FON, Era FUN) oraz w kilku bardziej specjalistycznych taryfach (Taryfa Telemetryczna...) te usługi nie są od razu aktywne i wymagają by klient samodzielnie je aktywował.
3. Jeżeli abonent (czyli ten na kogo jest wystawiana faktura) zażyczy sobie by usługę MMS wyłączyć to tak się stanie. O dokowaniu takich zmian może decydować abonent a nie użytkownik danego numeru!!! Czyli jeśli faktura jest wystawiana na Firmę „miś” a dzwoni pracownik tej firmy to szybko się okaże, że nie ma uprawnień by dokonywać jakichkolwiek modyfikacji na tym numerze.
4. Znajomość Era Kodu powinno w czasie rozmowy z BOA wystarczyć by móc dokonywać modyfikacji na tym numerze.
5. Samo wysłanie i zainstalowanie odpowiedniej konfiguracji, może nie wystarczyć.
6. Trzeba jeszcze się upewnić, że te konfiguracje są ustawione dla odpowiednich usług jako domyślne, że menu telefon dostęp do usług związanych z GPRS-em został uaktywniony…
7. Mogę spróbować Ci pomóc jeśli nadal Ci to nie działa

Jeżeli potrzebujesz pomocy w zakresie telefonii komórkowej lub smart/palmfonów to pisz zawsze chętnie pomogę :-)

 #196047  autor: Dideq
 25 cze 2007, 00:58
jastrzomb_nocny pisze:4. Znajomość Era Kodu powinno w czasie rozmowy z BOA wystarczyć by móc dokonywać modyfikacji na tym numerze.
No chyba że właściciel firmy zastrzegł inaczej.

8. Może być niezbędny kontak z Hotline (1 PLN)