Strona 1 z 2

Naprawa gwarancyjna a zdjecie simlocka

Post:26 lut 2007, 14:27
autor: iSiO
Witam
W październiku zakupiłem SE W300i i zdjąłem prywatnie simlocka. Wczoraj telefon padł (przestał sie właczać, ekran świeci sie na biało), co sie stanie jak oddam go do naprawy?
Niby mam na niego gwarancje ale jednak zdjąłem simlocka, czy może sie zdarzyć że mi nie naprawią telefonu czy może bede musiał za to zapłacić jakies pieniadze?

Post:26 lut 2007, 14:32
autor: babeo
iSiO, raczej bez kosztów się nie obedzie. Na 99% nie uwzględią Ci gwarancji. Bedziesz mógł naprawić go w jakimś innym (czytaj tańszym) seriwsie niż autoryzowany.

Post:26 lut 2007, 14:52
autor: Filip
Po prostu załóż spowrotem simlocka i po sprawie. Jak oddasz go do naprawy to nie naprawią Ci go wogóle albo za pieniądze i do tego anulują gwanacje.

Post:26 lut 2007, 14:58
autor: D@rio
iSiO, ryzykuj. Oddaj go do serwisu. Może się nie gapną. Mi tak raz przeszło w Nokii ;)

Post:26 lut 2007, 15:34
autor: Rokko
Raczej popłynałes, wtedy jeszcze nie mozna było zdejmowac simow na wlasna reke. mozna od niedawna.

Post:26 lut 2007, 15:36
autor: skolik17
Gruby pisze:do tego anulują gwanacje.
Przecież on już praktycznie stracił tą gwarancję podczas ściągania simlocka.Zawsze można spróbować, nic nie stracisz :wink:

Post:26 lut 2007, 15:36
autor: Filip
A z tym simlockiem że można go zdjąć i jeśli usterka nie powstanie w skutek zdjęcia simlocka to nie jest przypadkiem tylko w plusie? W dalszym ciągu proponuje założyć simlocka i tyle.

Post:26 lut 2007, 15:39
autor: Rokko
Tak w Plusie napewno - nie jestem pewny czy pozostali OPOwie to wprowadzili.

Post:26 lut 2007, 15:45
autor: D@rio
Rokko pisze:- nie jestem pewny czy pozostali OPOwie to wprowadzili
niestety nie. Nawet nie zamierzają...

Post:26 lut 2007, 15:52
autor: Filip
No właśnie a przeciesz W300i do oferty Plusa wszedł dopiero kilka dni temu.

Post:26 lut 2007, 16:30
autor: Kaczy
Wysyłać do serwisu. Nie takie przypadki zostały naprawione.
Kiedyś wysłałem telefon, który spadł na ziemię. Kolesie mieli ubezpieczenie na niego, ale zaproponowaliśmy wysłanie najpierw na gwarancje.
Wymienili jakieś układziki i telefon wrócił sprawny. :D

Post:26 lut 2007, 17:49
autor: iSiO
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Telefon był brany w Erze za gotówkę. Można było samodzielnie zdjąć simlocka ale do najbliższego takiego punktu miałem 120 km....no i przekombinowałem.
Zakładając taka sytuację że zaniosę telefon i facet przy przyjmowaniu telefonu zapyta o tego simlocka a ja mu powiem że np że od zawsze używam Heyah no i wyśle na naprawę gwarancyjną a tam się okaże że jest zdjęty simlock, to oni będą go naprawiać i potem będę musiał za to zapłacić czy poprostu przyślą nienaprawiony?

Post:26 lut 2007, 18:05
autor: Rokko
raczej nie pytaja o sima.Powinni cie zawiadomic, ze naprawa bedzie platna, bo mozesz nie wyrazic zgody na naprawe - no za drogo.

Post:26 lut 2007, 18:24
autor: Kaczy
Jeżeli telefon jest wysyłany w ramach gwarancji to nic Cię nie skasują.
Jeśli zobaczą, że simlock jest ściągniety to są 2. możliwości: (zależy od serwisu):
-odeślą telefon nienaprawiony
-poinformują o kosztach naprawy, po Twojej zgodzie naprawią i dopiero odeślą :)

Post:27 lut 2007, 00:00
autor: niemiec
mi sie wydaje ze era, po tej sprawie z plusem, zdejmuje simlock w kazdej chwili, nie moge teraz tego znalesc, ale jakis czas temu widzialem na ich stronie mniejwiecej taki tekst "Sprzedawane telefony wyposarzone sa w blokade simlock, ktora moze byc zdjeta w dowolnym monencie w salonie na zyczenie klienta"

Post:27 lut 2007, 00:08
autor: D@rio
muszę kolegę niemiec poprawić...

1. opłata za zdjęcie sim-lock'a wynosi 500zł. (jeśli w trakcie trwania umowy).
2. po w/w okresie czasu blokada jest zdejmowana bezpłatnie w miarę istniejących warunków technicznych.
3. Blokady usuwane są tylko i wyłącznie w Salonach Firmowych sieci Era.
4. Blokada jest usuwana jedynie w telefonach zakupionych w ofercie promocyjnej sieci Era.
5. czas wykonania operacji: 48 h.
6. potrzebne dokumenty: faktura zakupu + karta gwarancyjna

Post:13 mar 2007, 21:28
autor: iSiO
Witam
W ramach podsumowania tematu, dziś odebrałem telefon z naprawy. Telefon nie chciał sie właczyć, pojawiał sie tylko biały ekran i potem migał (pojawiał sie czarny/biały/czarny ekran tak na przemian, dokładnie taki powód był napisany na zaświadczeniu które wypisał sprzedawca z punktu Ery), w otrzymanej dokumentacji wyczytałem że:
Zgłoszono nastepujące usterki:
1. Problem z wyświetlaczem - Pękniecie na wyświetlaczu
2. Problemy z dzwiekiem: Inny problem z dzwiekiem
(to chyba stwierdzono w serwisie bo ja nic takiego nie widziałem)

Wykonano następujące naprawy:
1. Aktualizacja oprogramowania
2. Wymiana części Speaker box incl 16mm speaker, cloth and

Naprawa była w ramach gwarancji, jednak jak wspomnałem w pierwszym poście SimLock został zdjęty w komisie. Telefon działa i został naprawiony za darmo, po tych wszystkich zabiegach SimLocka również nie ma.

Post:13 mar 2007, 22:19
autor: D@rio
widać nie sprawdzali. Miałeś szczęście. Może mieli dużo zleceń, napraw to nie chciało im się.

Post:13 mar 2007, 22:23
autor: przemek910
iSiO pisze:1. Problem z wyświetlaczem - Pękniecie na wyświetlaczu
Kto stwierdził taką usterkę? Miganie wyś. na przemian biały/czarny to oznaka iż soft się posypał...

Post:14 mar 2007, 09:22
autor: Kaczy
iSiO pisze:Zgłoszono nastepujące usterki:
1. Problem z wyświetlaczem - Pękniecie na wyświetlaczu
2. Problemy z dzwiekiem: Inny problem z dzwiekiem
Do jakiego serwisu to oddawałeś?
Np. Sacel ma takie swoje tajne oznaczenia, że to co klient napisze, a to co oni to jakby dwie inne usterki :)