Strona 1 z 1
[PLAY]Sygnał zajętości, połączenia oczekujące
Post:16 maja 2024, 00:48
autor: Polena
Witam,
Zależy mi, aby dzwoniący słyszał, że jest wolna linia, mimo rozmowy.
Połączenia oczekujące włączone, ale dzwoniący słyszy, że linia jest zajęta.
Re: [PLAY]Sygnał zajętości, połączenia oczekujące
Post:16 maja 2024, 09:16
autor: HappyBoy
*#43# - Pokazuje, że usługa jest aktywna ? Z jakiego telefonu korzystasz ?
Re: [PLAY]Sygnał zajętości, połączenia oczekujące
Post:16 maja 2024, 10:09
autor: Polena
Tak, usługa aktywna, włączana przeze mnie jak i konsultantów z czatu. Telefon to Motorola Edge 30 Neo.
Słyszę, że ktoś próbuje się do mnie dodzwonić- więc w tym zakresie usługa działa.
Chodzi mi o to, żeby słyszał wolną linię, a ja mogłabym wtedy przełączyć rozmowy.
Re: [PLAY]Sygnał zajętości, połączenia oczekujące
Post:17 maja 2024, 00:31
autor: HappyBoy
W sensie sygnał połączenia? Dzwoniący słyszy komunikat, że linia zajęta i trzeba zaczekać. Tego się zmienić nie da.
Re: [PLAY]Sygnał zajętości, połączenia oczekujące
Post:23 wrz 2024, 22:18
autor: sdd1975
HappyBoy pisze: ↑17 maja 2024, 00:31
W sensie sygnał połączenia? Dzwoniący słyszy komunikat, że linia zajęta i trzeba zaczekać. Tego się zmienić nie da.
I to w niczym nie przeszkadza. Połączenie można odebrać i przełączać się między rozmowami. Ten komunikat test idiotyczny, ale i dzwoniący nie lepsi. Zamiast czekać, aż rozmówca odbierze, rozłączają się.
Re: [PLAY]Sygnał zajętości, połączenia oczekujące
Post:12 paź 2024, 12:38
autor: Alphax
Od początku działalności sieci Play do ok. 2011 r. osoby dzwoniące do zajętego abonenta Play, rzeczywiście słyszały zwykły sygnał wolnej linii (oczywiście przy włączonej usłudze "połączenie oczekujące").
Play jednak samowolnie to zmienił i teraz jedynie zgłoszenie techniczne do osób z obsługi centrali Play mogłoby ewentualnie pomóc przywrócić poprzednie ustawienie na Twoim numerze. W żaden inny sposób tego nie zmienisz, bo takie jest narzucone ustawienie na centrali operatora.
Jednak uprzedzam, że wówczas osoby dzwoniące do Ciebie będą co prawda czekać wytrwale przez cały czas słyszenia sygnału wolnego, ale Tobie to będzie przeszkadzać, bo większość rozmów chcemy jednak spokojnie dokończyć, bez przerywania ich dla kolejnej osoby: robi się zamieszanie, gubimy wątki, nasi rozmówcy denerwują się czekaniem, (czyli zawieszeniem ich rozmowy, szczególnie jeśli połączyli się z Tobą jako pierwsi). Ponadto osobie dzwoniącej do Ciebie i słyszącej wolny sygnał (mimo zajętości) nie przetłumaczysz, że nie odebrałeś/aś od niej rozmowy, bo miałeś/aś linię zajętą, (skoro dzwoniący wyraźnie słyszał sygnał wolny).
Obecny komunikat przy zajętej linii w Play i włączonej usłudze, czyli: "numer aktualnie jest zajęty i żeby pozostać na linii" powoduje co prawda, że osoby dzwoniące do nas, mimo to rozłączają się, ale przynajmniej słyszą, że się nie nudzimy i zapewne sami oddzwonimy. My z kolei w dalszym ciągu (czyli tak, jak by linia była wolna) dostajemy na bieżąco informację o numerze osoby próbującej się do nas dodzwonić. Jeśli to coś pilnego, możemy w dalszym ciągu błyskawicznie zareagować i przełączyć się na drugą rozmowę lub rozłączyć pierwszą i odebrać drugą.
Tak czy owak, uważam, że Play powinien dać ludziom wybór. Jeżeli uda Ci się coś wywalczyć w tym temacie, to daj nam znać. Tymczasem proponuję założenie telefonu stacjonarnego - tam nie ma komunikatu o zajętej linii. Mam stacjonarny ISDN skonfigurowany tak, jak by to była zwykła-analogowa linia POTS i przed chwilą sprawdzałem - jest piękny sygnał wolny przy zajętości