DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 6 z 10
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
 #1138762  autor: Karlos20
 20 lis 2022, 19:11
Przyzwyczaj się, dla mnie to normalka :D
Jakby co konkurencyjna Magenta też przeprowadza prace w aplikacji Mój T-Mobile / Moja Heyah w weekendy i czasami w wybranych godzinach nocnych w tygodniu.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1141656  autor: biala1991
 14 sty 2023, 15:56
To teraz Orange nawet nie udaje, że zakładanie konta w MO odbywa się automatycznie (co w praktyce mało komu działało) tylko wszystko robią ręcznie przez czat? Żenada, albo zakładanie konta na piechotę, rękami konsultanta albo... weryfikacja przez moje ID. Chcieli być nowocześni tak jak TM tylko im nie wyszło.
TM ma świetną opcję, rejestrację numeru przez moje ID (+dodatkowo założenie konta w Mój T-Mobile). W Orange nie zarejestrujesz karty przez moje ID, które jest przecież narzędziem do weryfikowania tożsamości, ta chora sieć wykorzystuje moje ID do zakładania konta na Mój Orange. Chyba ich pogrzało, żeby zarejestrować nr muszę biegać po salonach a potem mam zalogować się do banku i potwierdzać tożsamość z powodu takiej dupereli jak założenie konta na portalu co w każdej normalnej sieci załatwia się smsem.
 #1141661  autor: Karlos20
 14 sty 2023, 17:36
biala1991: kto ma konto i apkę w Banku Millennium, to ma jeszcze wygodniej, bo rejestruje numer w 2 minuty, a numer do MO jest dodawany automatycznie, jeśli masz już tam konto. A numer łatwo można przemigrować do Flexa, nju czy innej sieci, bezproblemowo.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1141689  autor: biala1991
 15 sty 2023, 07:31
Karlos
Millennium umożliwia rejestrację kart różnych operatorów (w tym Orange) więc to nie jest zasługa Orange tylko samego Millennium.
I nie pisz mi o automatycznym dodawaniu nowego numeru do konta (jeśli ktoś ma już inny nr) bo chodzi o wygodne założenie konta przez każdego klienta, nawet nowego, który nie ma żadnego numeru w Orange. W innych sieciach taką prozaiczną czynność załatwia się w minutę smsem weryfikacyjnym, w Orange tego nie potrafią tylko zatrudniają armię ludzi, żeby to robili ręcznie na czacie. I kiedy wreszcie ktoś wpadł na "genialny" pomysł, żeby to zautomatyzować to co wychodzi? Atrapa tego co oferuje TM. Zamiast wykorzystać moje ID do całkowicie zdalnej rejestracji numeru, Orange wymyślił sobie, że klient po rejestrację karty będzie kitrał do salonu a moje ID zostanie użyte do zakładania konta, w ten sposób będą się mogli chwalić jacy to są nowocześni. Mogę im podrzucić jeszcze kilka pomysłów jak bezsensownie wykorzystać moje ID, proponuję wyłączyć przestarzałe kody i wprowadzić aktywację pakietów z użyciem moje ID. Chcesz włączyć NL loguj się do banku, tylko zanim odpalisz kartę nie zapomnij jej zarejestrować w Żabce, bo w Orange przez moje ID tego nie załatwisz :D
Ostatnio zmieniony 15 sty 2023, 11:50 przez biala1991, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1141694  autor: Karlos20
 15 sty 2023, 10:23
biala1991: Pamiętaj, że nie każdy bank obsługuje usługę Moje ID. W tym wypadku przed szereg wychodzi Millennium + sklepy, gdzie zarejestrujesz numer.
Jeszcze masz dopisanie numeru na siebie SMSem.
A założenie nowego konta w MO nie jest trudne i jest potrzebny adres email - a ten adres jest łatwiejszy do zapamiętania, niż ciągłe wprowadzanie numeru telefonu i autoryzacja SMSem (zobacz co Play odwalił za manianę, musisz kilka numerów autoryzować [Pamiętasz swój numer PESEL?, nie każdy spamięta aż 11 cyfr] osobno w wersji komputerowej w każdej sesji [+ weryfikacja SMSem], gdzie w aplikacji robisz to przynajmniej raz, bo zapamięta dane). Szukasz dla mnie dziury w całym, jadąc konkretnego operatora, nie widząc wad u innych.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1141697  autor: babciagienia1p
 15 sty 2023, 10:41
Karlos20 pisze:
15 sty 2023, 10:23
(zobacz co Play odwalił za manianę, musisz kilka numerów autoryzować). Pamiętasz swój numer PESEL?, nie każdy spamięta aż 11 cyfr.

U mnie na www.24play.pl wszystko działa po staremu. Nic nie trzeba dodatkowo autoryzować. Numerów mam kilkanaście na trzech Peselach.

Z zapamiętywaniem swojego Peselu to grubo pojechałeś. Tak naprawdę z jedenastu cyfr należy zapamiętać tylko pięć, bo pierwsze sześć jest oczywistych. Przy powszechnym używaniu Peselu w różnych sytuacjach (logowaniach) nie da się tych pięciu nie zapamiętać. Nawet starym ludziom...
 #1141698  autor: Karlos20
 15 sty 2023, 10:50
babciagienia1p: dodam, że Play rekomenduje na infolinii podanie numeru PESEL, aby szybciej Abonenta zweryfikować, podczas gdy Max od Orange prosi o numer telefonu i ewentualnie kod abonenta, który samemu ustalamy w Mój Orange lub u doradcy.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1141705  autor: 3G
 15 sty 2023, 11:33
Zarządzanie przez www i dodawanie numerów w Playu w porównaniu z Orange jest proste i wygodne jak lot w kosmos :)

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #1141709  autor: biala1991
 15 sty 2023, 11:54
babciagienia1p pisze:
15 sty 2023, 10:41
Karlos20 pisze:
15 sty 2023, 10:23
(zobacz co Play odwalił za manianę, musisz kilka numerów autoryzować). Pamiętasz swój numer PESEL?, nie każdy spamięta aż 11 cyfr.

U mnie na www.24play.pl wszystko działa po staremu. Nic nie trzeba dodatkowo autoryzować. Numerów mam kilkanaście na trzech Peselach.
U mnie też bez zmian, kilka numerów na jednym Peselu.



Karlos
Staram się być obiektywna, już nie pamiętasz jak jechałam po TM kiedy zlikwidowali logowanie mailem i każde logowanie wymagało kodu sms? TM się poprawił a nawet oferuje coś niespotykanego u innych operatorów, wygodną rejestrację online więc jest go za co chwalić. Orange od czasu wprowadzenia Nowego Mój Orange miał i wciąż ma najbardziej żenujące zakładanie konta (przez konsultanta) i nic się w tej kwestii nie zmieniło poza wykorzystaniem w MO mojego ID, co wobec braku możliwości rejestracji numeru przez moje ID jest jeszcze większą żenadą niż gdyby mojego ID nie używali wcale. Wg mnie zasługują na krytykę więc będę po nich jechać :D
A jeśli mam być szczera to brak obiektywizmu można bardziej Tobie zarzucić, bo na tym forum stałeś się istną reklamą Orange, oczywiście nie chodzi o pomoc jakiej udzielasz w temacie pomarańczy, bo tu jesteś kopalnią wiedzy tylko o wychwalanie tego operatora na każdym kroku i nie dopuszczanie do krytyki nawet wtedy kiedy jest zasadna
 #1141714  autor: Karlos20
 15 sty 2023, 13:04
Nie chwalę tylko Orange, tylko stwierdzam fakty z doświadczeń użytkowania tego operatora. A, że wybieram opcje wg mnie najwygodniejsze, to wiem, co jest dobre i staram się to polecić.
Ty tylko wytykasz rzekomą wadę dla świeżego usera, ale jak już jest w tej sieci, to kolejny numer u pomarańczki doda się automatycznie, jeśli dane są na tą samą osobę. I to jest wygoda, bez kodów itp, bo wystarczy, że zalogujesz się mailem i hasłem, jak kiedyś w Play24, który zepsuli po całości.
Z TM też nie jest źle, ale tak to nie działa jak w Orange, nie jest to strasznie wygodne, tym bardziej, że spory ruch przenieśli głównie do apki, abonamentowcy mogą ratować się komputerowym Mój T-Mobile, ale nie ma wszystkich opcji co w apce - przeciwieństwo Mój Orange - gdzie na komputerze masz komplet ustawień, niż w apce.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1141736  autor: biala1991
 15 sty 2023, 14:55
Karlos
weź mnie nie osłabiaj, co to za wielkie udogodnienie automatyczne dodanie do konta kolejnego numeru? Ile zajmuje kliknięcie Dodaj nr i odebranie smsa? w innych sieciach minutę, Orange rozwiązuje pseudo-problem, który urodził się w chorych umysłach decydentów Orange i tworzy inny problem, który Ty pomijasz. Jeśli klient nie ma możliwości samodzielnego dodania numeru to nie ma też opcji samodzielnego usunięcia, kiedy np przestaje go używać.
Największy absurd Orange polega na tym, że zatrudniają armię konsultantów, bo nie potrafią wysłać z systemu zwykłego smsa weryfikacyjnego i to jest prawdziwy dramat :D dlatego wymyślili automatyczne dodawanie do konta kolejnych numerów nawet jeśli klient tego nie chce.
Rzekoma wg Ciebie wada - brak możliwości samodzielnego zakładania konta nie dotyka tylko nowego użytkownika ale także tego powracającego, który miał nr w Orange, przeniósł go do innej sieci i wrócił do Orange. Chce założyć nowe konto i nie może, bo wg Orange ma już MO używane 2 lata temu. Żenada.

Co do stwierdzenia, że w TM nie jest wygodnie to nie wiem co masz na myśli, bo aplikacja i konto na stronie działają podobnie, zresztą i w Orange i w TM lepiej jest korzystać z apki (brak konieczności logowania) więc doszukujesz się problemu na siłę :)
 #1141756  autor: Remington
 15 sty 2023, 20:16
MO szczególnie w wersji webowej to gniot, u mnie błąd na błedzie, było 7 zostało 5 - taki progres poczynili w ciągu 2 lat.

Ale nie zgodzę się, że automatyczne dodawanie wszystkich numerów powiązanych z danym PESELem to niedogodność. Ile promili ludzi ma jakieś niechciane numery? Masa (czyli cała reszta) ma tylko te, których używa.
 #1141794  autor: biala1991
 16 sty 2023, 04:55
Remington
To całe "udogodnienie" powstało tylko dlatego, że Orange nie potrafi wysłać prostego smsa weryfikacyjnego, który pozwoli klientowi samodzielnie dodać nr. Dzięki automatycznemu dodawaniu każdego numeru zarejestrowanego na dany Pesel Orange nie musi angażować tych biednych konsultantów, którzy i tak mają od diabła roboty z ręcznym zakładaniem kont MO i przynajmniej z ręcznego dodawania do tych kont kolejnych numerów są zwolnieni :D

A skoro już wypłynął temat TM, to apka różowych ma unikalną funkcję, możliwość podpinania tych samych numerów do różnych profili. Zarządzam numerami użytkowanymi przez różne osoby (niektóre z tych numerów są zarejestrowane na mnie inne nie). Ten sam numer może być podpięty równocześnie pod dwa profile, w ten sposób użytkownik ma dostęp do własnego nru a ja na swoim profilu mam własne numery+numery wszystkich użytkowników. Wiem, że to nie jest coś niezbędnego tylko taka wisienka na torcie ale kiedy porównuję to do MO, gdzie jestem tak ubezwłasnowolniona, że nawet własnymi numerami nie mogę zarządzać, bo podpinają mi numery bez pytania o zdanie to nasuwa mi się jedno, Mój Orange to paździerz :D
 #1141813  autor: 3G
 16 sty 2023, 10:24
Opiekuję się wieloma numerami członków rodziny, gdybym miał odbierać SMS-y weryfikacyjne z modemów, routerów gdzieś na dachach w promieniu kilkudziesięciu kilometrów to nie wiem ;) Automatyczne dodawanie numerów w Mój Orange jest wręcz wybawieniem!

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #1141816  autor: Remington
 16 sty 2023, 10:40
biala1991 pisze:
16 sty 2023, 04:55
Remington
To całe "udogodnienie" powstało tylko dlatego, że Orange nie potrafi wysłać prostego smsa weryfikacyjnego, który pozwoli klientowi samodzielnie dodać nr.

Albo masz jakieś wtyki w Orange, albo interpretujesz to wg własnego widzimisię. Spój realnie - promil klientów potrzebuje dodawać numery z osobna. Mogliby zrobić jak Play, gdzie są zaciągane wszystkie, ale można ukryć niepożądane. Jednak przy tej masie błędów, oczekuję zbyt wiele.
 #1141853  autor: biala1991
 16 sty 2023, 19:28
3G pisze:
16 sty 2023, 10:24
Opiekuję się wieloma numerami członków rodziny, gdybym miał odbierać SMS-y weryfikacyjne z modemów, routerów gdzieś na dachach w promieniu kilkudziesięciu kilometrów to nie wiem ;) Automatyczne dodawanie numerów w Mój Orange jest wręcz wybawieniem!
Nie przesadzaj, mówimy o dodawaniu nowego numeru a nie weryfikacji smsem przy codziennym korzystaniu. Jeśli aktywujesz kartę to przecież masz ją w ręku, musisz wykonać połączenie/sms, żeby ją "odpalić", co to za problem odebrać sms i dodać nr do konta? Potem wkładasz kartę do modemu, routera, na dach czy gdzie tam sobie życzysz.


Remington
dyskusja zeszła na automatyczne dodawanie numeru do MO, dla jednych to wybawienie dla innych utrapienie, zdania mogą być podzielone. Wracając jednak do głównego wątku, od którego wszystko się zaczęło, uważam, że ręczne zakładanie konta przez konsultantów to zwyczajnie obciach :D W dzisiejszych czasach klient nie może sobie założyć konta w niedzielę, bo czat jest nieczynny? Ja rozumiem, że gdyby to był jakiś skomplikowany proces to możnaby poczekać ale narażać klienta na niedogodności tylko dlatego, że Orange jako jedyny operator wymyślił sobie zatrudnianie ludzi do prostych czynności, które w każdej innej sieci przez 7dni w tygodniu wykonuje automat, to jak cofanie się w rozwoju.
 #1141854  autor: Remington
 16 sty 2023, 20:22
Karta nie tylko w routerze, ale i w telefonie niemal niepiśmiennego seniora oddalonego o setki kilometrów i już Twój scenariusz upada. A znam taką sytuację z autopsji. Jednak racja, za bardzo zboczyliśmy z dyskusji.
biala1991 pisze:
14 sty 2023, 15:56
To teraz Orange nawet nie udaje, że zakładanie konta w MO odbywa się automatycznie (co w praktyce mało komu działało) tylko wszystko robią ręcznie przez czat?

Właściwą zaczęłaś powyższym pytaniem, tylko gdzie jest informacja źródłowa, tj. z czego wzięło się to pytanie, skąd teza, że normalny proces bez konsultanta nie działa?
 #1141870  autor: biala1991
 17 sty 2023, 06:45
Remington pisze:
16 sty 2023, 20:22
Karta nie tylko w routerze, ale i w telefonie niemal niepiśmiennego seniora oddalonego o setki kilometrów i już Twój scenariusz upada. A znam taką sytuację z autopsji. Jednak racja, za bardzo zboczyliśmy z dyskusji.
Nie bardzo rozumiem, ten niepiśmienny senior gdzieś daleko sam sobie kupił starter, sam go zarejestrował albo sam podpisał nową umowę, samodzielnie włożył kartę do urządzenia i teraz potrzebuje pomocy z dodaniem numeru do MO? Ok, zostawmy to.


Remington pisze:
16 sty 2023, 20:22

z czego wzięło się to pytanie, skąd teza, że normalny proces bez konsultanta nie działa?
Z doświadczenia, próbowałam założyć konto na nowy Pesel (nigdy nie miał styczności z Orange) i po wpisaniu numeru przekierowało mnie na stronę z bankami, nawet nie było możliwości podania maila tylko od razu wyskoczyła strona z bankami, gdzie trzeba się zalogować, żeby założyć bzdurne MO. Brak innych opcji zarówno przy próbie przez stronę jak i aplikację, dopiero po kliknięciu "Nie ma tu mojego banku" pojawia się czat, co wg mnie też nie jest jasno zakomunikowane. Wstydzą się napisać wprost: skorzystaj z czatu? Słusznie, że się wstydzą ręcznego zakładania konta ale to żałosne, że próbują winą za to obarczyć klienta. Zamiast "Wybierz czat" mamy: "Nie ma tu mojego banku" bardzo sprytne, bo wychodzi na to, że klient sam jest sobie winny, ma jakiś zacofany bank nie oferujący mojego ID i dla takich zacofanych klientów łaskawe Orange udostępnia opcję czatu ukrytą pod: "Nie ma tu mojego banku". I to ma być wygodne? intuicyjne? Ja sama zaczęłam wątpić, skoro guzik Rejestruj odsyła do strony z bankami to może nie chodzi o rejestrację konta tylko rejestrację numeru przez moje ID? Przecież to absurdalne, żeby dla takiej dupereli jak założenie konta weryfikować się przez bank. Orange to jednak sieć absurdów, chcesz założyć konto loguj się przez moje ID, chcesz przez moje ID zarejestrować nr - zapomnij :D

To moje drugie konto (Pesel bez żadnej przeszłości w Orange) i znów musiałam zakładać je przez czat, nie wierzę że mam takiego pecha i nie mogę trafić na opcję z weryfikacją smsem :D
 #1141873  autor: Remington
 17 sty 2023, 08:04
Co do seniora, to nie wykonał on żadnej z rzeczy, które wymieniłaś, tylko ja. Dlatego za zbawienie uważam, że widzę ten numer na swoim koncie bez żadnych dodatkowych czynności, bo w Twoim modelu póki do niego by nie pojechał (a bywam rzadziej niż raz na rok), tobym nie mógł zarządzać tym numerem. To jest nastawienie na wygodę i je pochwalam - ale nie wykonanie, bo u mnie np. widać w Mo ileś nieaktywnych od lat abonamentów z nju włącznie.

To ciekawe, nie wiedziałem o procedurze z bankami. Widocznie z jakichś powodów chcą mieć pewność, że kontem zarządza właściciel - bezpieczeństwo to na pewno, bo fraudów jest bardzo dużo, ale czy aż tak bardzo trzeba to było zabezpieczyć? Prędzej ktoś chciał się wykazać pomysłem lub musiał, bo ktoś przeforsował konkretne rozwiązanie - tego się nie dowiemy.
 #1141882  autor: Karlos20
 17 sty 2023, 09:57
biala1991: od wczoraj oficjalnie Bank Millennium otrzymał funkcję Moje ID (Millennium ID - w 1 minutę zakładamy to w apce mobilnej), więc numer można zarejestrować na 2 sposoby, tym samym kosząc konkurencje pod tym względem - lecz nadal sugeruje pierwszy sposób realizowany wspólnie z Blue Media.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
  • Strona 6 z 10
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10