DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 8 z 10
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
 #1150405  autor: biala1991
 28 maja 2023, 12:26
Miesiąc temu przeniosłam do Nju nr, który w MO miał popsuty guzik migracyjny, wczoraj przeniosłam go znów do Free licząc, że po takim "resecie" problem zniknie. No i się poprawiło... całe konto szlag trafił! po zalogowaniu na MO widzę tylko "upss.. coś poszło nie tak".
Straciłam dostęp do wszystkich numerów, to efekt siłowego podpinania nowych numerów do MO. Gdyby klient miał możliwość zrobić to samodzielnie to pewnie błąd pojawiłby się na etapie podpinania i numer nie zostałby dodany ale MO by działało.

Wiem, z forum Orange, że jak MO się posypie to ten dziadowski operator nie potrafi tego w żaden sposób naprawić.
Nr od wczoraj jest już we Free, wątpię żeby jutro zdarzył się cud i konto zaczęło działać.
 #1158687  autor: Remington
 14 paź 2023, 01:50
Właśnie zauważyłem, że Orange wykorzystało aferę pedofilską do promowania swojej płatnej usługi. Taki mam banner w MO:
#dzieciwsieci
Pandora Gate?

W polskim YouTube aż huczy o nadużyciach і przemocy wobec nieletnich. Już teraz zadbaj o ochronę swojego dziecka w internecie - włącz Bezpieczne Dziecko w Sieci.
Aplikacja stworzona przez rodziców dla rodziców

Zabrakło jedynie podpisu: „Hieny”.
 #1158689  autor: biala1991
 14 paź 2023, 07:38
A najlepsze, że reklamy Orange wyświetlają się nawet pomimo wyłączenia zgód marketingowych, są widoczne na stronie głównej od razu po wejściu w aplikację. Jeśli zgody marketingowe ustawimy na nie to wtedy reklamy przestaną się pokazywać ale tylko w zakładce "Dla Ciebie", którą trzeba specjalnie otworzyć, żeby je zobaczyć, nie znikną natomiast ze strony głównej, której w żaden sposób nie da się ominąć. Tyle daje wyłączenie zgód, nie będziemy widzieć reklam w zakładce, w którą wcale nie musimy wchodzić ale i tak jesteśmy skazani na reklamy na stronie startowej :)
 #1158691  autor: Karlos20
 14 paź 2023, 09:03
biala1991 - adblock pomaga i bannerów reklamowych nie ma, żaden problem :)
Oczywiście ci co mają abonament nie polecam blokowania, bo co środę jest przycisk odbierający bonus co środę + 1x w miesiącu potwierdzamy odbiór rabatu za eFakturę.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1158693  autor: biala1991
 14 paź 2023, 09:50
Zastanów się Karlos, dlaczego mam szukać czegoś co dodatkowo zablokuje reklamy jeśli już podjęłam takie działanie i wyraziłam sprzeciw na marketing w Orange, co powinno mnie zabezpieczyć przed niechcianą reklamą. Ty oczywiście nie widzisz w tym problemu, że Orange nie respektuje mojego sprzeciwu i jak zwykle odwracasz kota ogonem, żeby tylko nie powstała rysa na nieskazitelnym wizerunku Twojego ulubionego operatora :D
 #1158694  autor: Karlos20
 14 paź 2023, 10:00
biala1991: chyba nie rozumiesz jak działają zgody marketingowe oraz regulamin działania serwisu obsługowego operatora. A Ty się na zasady zgodziłaś zakładając tam konto.
Prosty przykład: nawet gdy opłacasz subskrypcję danego serwisu, zgadzasz się na emisję materiałów autopromocyjnych - jeśli się z tym nie zgadzasz, przestajesz płacić i rezygnujesz.

Poza tym ten banner to autopromocja jednostki organizacyjnej operatora - CERT Orange Polska, która stoi na straży cyberbezpieczeństwa w całej sieci operatora i podmiotami współpracującymi z OPL. Wiem, jedzie to marketingiem, ale warto wiedzieć, że taka instytucja wgl istnieje i można tam zgłaszać nadużycia internetowe.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1158697  autor: biala1991
 14 paź 2023, 10:44
Chyba rzeczywiście czegoś nie rozumiem, jeśli chcę korzystać z aplikacji to automatycznie zgadzam się na reklamy w tej aplikacji? To po co w takim razie w tej samej aplikacji jest możliwość wycofania zgody na marketing skoro wg Twojego tłumaczenia bez tej zgody nie da się korzystać z aplikacji? I czemu służą te zgody skoro czy są włączone czy nie to reklamy i tak będą wyświetlane? Dla jasności nie piszę o konkretnej reklamie, krytykowanej przez Remingtona tylko ogólnie o reklamach prezentowanych w aplikacji, np. propozycjach przejścia na abonament, totalnie nie widzę związku z działalnością Cert Orange :)
 #1158702  autor: R.Mandano
 14 paź 2023, 11:37
pingpong123a pisze:
14 paź 2023, 11:24
Do mnie wysyłali smsowy spam w stylu testuj bezpłatnie przez 30 dni, chociaż nigdy nie udzieliłem im wyraźnej zgody na marketing. Jak widać brak zgody ...
Twoja zgoda nie jest im do tego potrzebna. Informują cię o własnej promocji, więc podziękuj a nie narzekaj.
:D
Poza tym, są zgody domyślne, na które musisz się zgodzić, zawierając umowę z Operatorem. Bo jeśli się nie zgodzisz - to nie zawrzesz umowy.
:-D
 #1158716  autor: Remington
 14 paź 2023, 13:59
Na wysyłanie jakichkolwiek wiadomości marketingowych od 2003 wymagana jest zgoda na mocy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i nic w tej kwestii się nie zmieniło.

Tego typu spam jest najczęściej broniony przez spamującego tym, że nie reklamuje on płatnej usługi tylko informuje o jej istnieniu. W mojej ocenie, każde działanie, które poszerza wiedzę dobiorcy o ofercie nadawcy - jest marketingiem.

Co do bannerów w aplikacji, to jeśli jest się zalogowanym, stanowi to marketing bezpośredni (podobnie jak wysyłanie SMS), gdyż jest skierowany do zidentyfikowanej osoby. Wobec marketingu bezpośredniego oraz profilowania RODO umożliwia zgłoszenie sprzeciwu. Wycofanie zgód pozbawia Orange prawa wykonania opisanych w nich czynności, ale dopiero złożenie sprzeciwu powinno poskutkować brakiem kierowania reklam gdy jesteśmy zidentyfikowani. Ciekawe czy Orange to respektuje, bo ta firma wiele razy zaskoczyła mnie swoimi interpretacjami na poziomie bajeczek o „degradacji sieci”. A czasem potrafi sama wprost przemilczać zapisy swoich regulaminów, bo tak im pasuje do tezy - spotkało mnie to osobiście, ale nie o tym ten wątek.

https://commission.europa.eu/law/law-to ... al-data_pl

https://gdpr.pl/baza-wiedzy/akty-prawne ... -sprzeciwu
 #1158721  autor: biala1991
 14 paź 2023, 14:52
Dzięki za rzeczowe wyjaśnienie Remington, nie kupuje bajek, że zgodę marketingową wyrażam w pakiecie z aktywacją aplikacji albo zawarciem umowy telko. Jak widać chodzi o kwestię interpretacji co stanowi działalność marketingową, dla Orange jest to bardzo wąskie pojęcie, mogą mnie nachalnie atakować reklamami namawiającymi do przejścia na abonament, bo to nie jest oferta marketingowa tylko informacja, że Orange oferuje coś takiego jak abonament (niegramotny użytkownik prepaid może przecież o tym nie wiedzieć). Dobre :)
 #1158727  autor: R.Mandano
 14 paź 2023, 16:07
Remington pisze:
14 paź 2023, 13:59
Na wysyłanie jakichkolwiek wiadomości marketingowych od 2003 wymagana jest zgoda na mocy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i nic w tej kwestii się nie zmieniło ...
Zgodę lub sprzeciw masz prawo wyrazić na formy marketingu BEZPOŚREDNIEGO, który wykorzystuje twoje KONKRETNE dane osobowe.
Marketing ogólny (np. reklamy piwa czy samochodu w TV czy jakiegoś pakietu komórkowego, np. 4800 GB w Orange dla wszystkich, którzy spełnią określone regulaminem promocji warunki) nie wymagają jakiejkolwiek twojej zgody.
:wink:
 #1158728  autor: Remington
 14 paź 2023, 16:27
Zalogowany = zidentyfikowany. Gdy jesteś zalogowany wówczas marketing wykorzystuje Twoje dane, gdyż reklamodawca wie (lub z łatwością może wiedzieć) do kogo skierował daną reklamę. Twierdzenie operatora, że np. pokazuje taką reklamę każdemu nic nie zmienia w tej kwestii.

Edit:
Zainteresowałem sprawą tej podłej reklamy redakcję Telepolis i już są pozytywne skutki - Orange obiecało wycofać ten banner:
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/wyd ... ona-dzieci

Mimo całego niesmaku jaki powoduje u mnie ta firma - wyrazy uznania, że nawet nie próbowali tego bronić.
 #1160811  autor: MariuszY
 23 lis 2023, 08:45
Zakupiłem i zarejestrowałem (na razie bez aktywacji) 3 nowe startery Orange. Numery dodały się do MO, ale powywracały mi dotychczasową kolejność i same też wyświetlają się tam w sposób zupełnie przypadkowy (tzn. rozrzucone pomiędzy dotychczasowe). Czy jest jakaś opcja aby to uporządkować czy też muszę przyzwyczaić się do tego bajzlu?
 #1160910  autor: biala1991
 25 lis 2023, 14:43
U mnie ostatnio aktywowany numer, Orange fantazyjnie ustawił na czele listy  spychając z głównego miejsca inny numer, którego używam od lat. Dlaczego Orange apodyktycznie uznał, że świeżak jest najważniejszy i musi zostać numerem podstawowym to już jego słodka tajemnica. Ten nowy numer aktywowałam "na chwilę" i nie zamierzam go utrzymywać ale obawiam się, czy po utracie ważności głównego numeru (który podkreślam stał się głównym numerem wbrew mojej woli) nie będzie problemów z kontem MO?

Nie byłoby tych wątpliwości gdyby Orange pozwalał na ręczne dodawanie i usuwanie numerów z konta. Zawsze powtarzam, że automatyczne podpinanie numerów przez operatora to zuo i to nie tylko w Orange :D
 #1162356  autor: RafalNode
 30 gru 2023, 11:33
Do aktywacji aplikacji MO trzeba się rejestrować przez Moje ID ?
Pobrałem apke, chde dokonać rejestracji podaję numer tel a tu pyk potwierdz swoją tożsamość przez moje ID.
Tyle że nie potwierdzę bo nie ma mojego banku na tej liście;)
Ro ogromny strzał w kolano bo wiele osób odrzuci to od aktywowania aplikacji.
 #1162357  autor: biala1991
 30 gru 2023, 12:34
RafalNode
też uważam, że zaprzęganie mojego ID do aktywacji apki to poroniony pomysł, to jak strzelać z armaty do wróbla :D

Jakby kogoś interesowało :) aktywowany dziś nr to był darmowy starter wysyłany kiedyś tam po doładowaniu. Wcześniej na tych starterach po zmianie taryfy wpadał spory pakiet GB, uprzejmie donoszę, że ten myk już nie działa. Musieli to naprawić, bo kod na sprawdzanie bonusa GB, który do czasu zmiany taryfy nie powinien działać, działał od początku. Pewnie kiedy przy nim majstrowali popsuli coś innego :) po zmianie taryfy nadal mam tylko 6GB.
 #1162358  autor: Remington
 30 gru 2023, 12:40
Jak uważam tę firmę za dno den, to akurat weryfikację PESEL-u przez zewnętrzny mechanizm w dobie SIM swapów i innych oszustw nawet rozumiem. O ile jest to szczelne, czyli podobna weryfikacja następuje nie tylko przy zakładaniu konta, ale też odzyskiwaniu dostępu do niego.
  • Strona 8 z 10
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10