DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1117253  autor: biala1991
 03 cze 2021, 12:14
Remington pisze:
02 cze 2021, 07:45
Wczoraj w apce na Android miałem opcję logowania emailem.
Wciąż nie mogę ogarnąć co to za cuda :D przy logowaniu pokazały Ci się dwa okienka? jedno do wpisania numeru a drugie z opcją mailową?
Mój aktualny numer profilowy wyświetla mi jakiegoś maila, którego nie da się edytować ani usunąć, kiedy zakładam profile na pozostałych numerach mogę uzupełnić maila i hasło, czy to możliwe że po zapisaniu nowego maila podczas logowania do apki też pojawią się dwa okienka do wyboru, na kod i na adres mailowy? :)
 #1117265  autor: Remington
 03 cze 2021, 16:03
Mone dotychczasowe korzystanie z ich systemów pozwala myśleć, że są to odrębne byty:
1. konto na adres email na portalu www
2. konto na adres email w aplikacji mobilnej
3. konto numeru/abonenckie (mogące też zawierać e-mail podany do kontaktu)

3 można powiązać z 1 lub 2. Jednak adresy email nadal mogą być zupełnie różne.
 #1117275  autor: biala1991
 03 cze 2021, 21:23
Też mi się tak wydawało ale... w aplikacji korzystałam z  dwóch profili-dwa numery, na konta których logowałam się mailem, pozostałe numery były podpięte pod te dwa główne. Do tego momentu się zgadza, maile przez które logowałam się w aplikacji były inne niż maile, przez które logowałam się na te numery na www. Te maile logujące z aplikacji pokazywały się w ustawieniach danego profilu.
Kiedy logowanie do aplikacji się posypało zbudowałam nowy profil oparty na zupełnie innym numerze, pod który podpięłam wszystkie pozostałe numery. I teraz w ustawieniach nowego profilu (apka) widzę jakiegoś maila sprzed wieków, maila z którego korzystałam podczas logowania na www i to na zupełnie innym numerze. Mało tego, ten mail zaciągnięty z logowania innego numeru na www przestał być używany zanim zakupiłam aktualny numer ustawiony teraz jako numer główny w apce :D i jak pisałam nie da się go (maila) edytować ani usunąć z apki

Kiedy próbuję tworzyć kolejny profil na którymś z podpiętych numerów mogę wpisać dowolnego maila stąd naiwna wiara, że może uzupełnienie adresu wywoła okienko mailowe przy logowaniu.

Czy ktoś uzupełnił maila w profilu i jaki był efekt? Nie da się go potem usunąć tak jak w przypadku przypisanego mi maila? Ja już w systemach TM wykorzystałam tyle różnych adresów, że pula mi się wyczerpała :D




Z Pomocy w aplikacji:
"Dodanie do profilu adresu e-mail, pozwala zalogować się do aplikacji na dowolnym urządzeniu mobilnym bez konieczności podawania jednorazowego kodu. Aby skorzystać z tej metody logowania konieczne jest potwierdzenie profilu w aplikacji Mój T-Mobile. Sprawdź jak dodać adres i potwierdzić profil."

I tu cała instrukcja, może jednak coś jest na rzeczy i uzupełnienie profilu o maila spowoduje pojawienie się odpowiedniego okienka przy logowaniu? :)
 #1117332  autor: biala1991
 04 cze 2021, 19:48
Uzupełniłam maila na najnowszym profilu i efekt jest taki, że na pocztę przyszedł link aktywacyjny, potwierdziłam, ten mail zaczął się wyświetlać w apce a logować się nim dalej nie mogę :D Wyłudzonego (bo inaczej nie da się tego nazwać) adresu nie można też usunąć z profilu.

Co poszło nie tak? czy TM zlikwidował logowanie mailem i zapomniał napisać o tym w Pomocy? Czy info w apce jest aktualne tylko nikt nie zauważył, że po ostatnich modyfikacjach zginęło im mailowe okienko do logowania :D
 #1117342  autor: biala1991
 05 cze 2021, 06:34
Co odpowiedzą? Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobi :D A serio, usuną z aplikacji info o możliwości logowania mailem i pewnie przeproszą, tylko że to marna satysfakcja, bo nadal nie będzie dostępu do funkcji, z której chciałabym korzystać.


W apce przynajmniej po zalogowaniu kodem na jeden numer i podpięciu pozostałych można nimi zarządzać. Mój TM przez www po zmianach od 20 maja to jest dopiero kuriozum, przy braku aplikacji jesteśmy całkowicie uziemieni, bo do podpiętych kart też jest wymagany kod. Klient abo posiadający kilka numerów nie może swobodnie przechodzić między nimi tylko za każdym razem do każdego oddzielnie musi wklepywać kod z sms.
TM, nie idź tą drogą :D
 #1117433  autor: biala1991
 08 cze 2021, 05:57
Może jednak się ogarną i przywrócą logowanie mailem? Coś dłubali, bo w Pomocy pojawiło się info o możliwości uzupełnienia daty urodzenia. Tyle że ja w swoim profilu nie mam nowego pola na wpisanie daty urodzenia tylko imię i nazwisko. Jest jakaś nowa wersja apki? To dlaczego nie pojawia się u mnie w aktualizacjach? :)
 #1119054  autor: biala1991
 17 lip 2021, 09:01
Właśnie zaktualizowałam aplikację, logowania mailem nadal brak ale już wiem jakie zastosowanie znalazł TM do pozyskanych przez apkę adresów. Jeśli ktoś opłaca fakturę to na zapisany w profilu mail idzie potwierdzenie zapłaty. Szkoda tylko, że podany dawno temu adres zostaje w apce na wieki wieków :D i w żaden sposób nie da się go edytować (ani usunąć) . Stracisz dostęp do poczty albo zaczniesz korzystać z innego adresu to przy każdym opłacaniu rachunku musisz pamiętać, żeby przy przelewie skasować narzucającego się automatycznie maila, który jest przyspawany do apki i wpisać mail aktualny
 #1119102  autor: biala1991
 18 lip 2021, 11:15
Ciekawe co się stanie jeśli ktoś założy profil na nowy nr i zapisze w nim maila uwięzionego na innym profilu? Pewnie system to łyknie, przynajmniej dopóki logowanie mailem nie działa, no chyba że kiedyś je przywrócą i wtedy może być problem :D


Edit
Po dzisiejszych pracach serwisowych w apce zaczął się wyświetlać status dodatkowych usług typu: Kto tam, połączenia oczekujące, konferencyjne, zawieszenie połączeń, voLTE, voWIFI, na razie w wersji abo ale myślę, że na numerach prepaid też to zostanie wdrożone
 #1123006  autor: biala1991
 09 paź 2021, 07:13
Wreszcie udało mi się ponownie zainstalować apkę, z którą miałam problem po odinstalowaniu, zalogowałam się kodem na jeden z numerów i tu zdziwienie, pokazały się wszystkie pozostałe numery podpięte w starej aplikacji. Z jednej strony to dobrze, bo nie muszę ich drugi raz podpinać ale z drugiej... Jeśli to tak działa na każdym urządzeniu to ktoś kto przejmie smsa do weryfikacji numeru głównego zyskuje dostęp nie tylko do niego ale do wszystkich spiętych z nim pozostałych numerów bez potrzeby potwierdzania kodem tych numerów.
I to logowanie mailem zostało uznane za niebezpieczne


Przez miesiąc byłam odcięta i może już nie pamiętam ale w starej wersji apki nie było chyba pola na wpisanie daty urodzenia, tzn. dodali je w nowej wersji. Mają tupet, zamiast ograniczyć sekcję z danymi klienta i zlikwidować pole do wpisania maila i hasła (bo logowanie mailem nie działa) TM ją jeszcze rozbudowuje i chce wyłudzić datę urodzenia. Co jeszcze trzeba będzie tam wpisać, pięć ostatnich cyfr numeru Pesel? :D




Na plus, poprawili opcję przedłużania umowy, wcześniej posiadając kilka numerów w apce umowę można było przedłużyć tylko na głównym numerze. Wyglądało to tak, że numer główny, który miał niedawno aneksowaną umowę dostawał propozycje przedłużenia a numer podpięty, na którym umowa przeszła na czas nieokreślony żadnych propozycji nie dostawał.
Inna sprawa, że te oferty są często gorsze niż aktualna umowa :D
 #1123010  autor: biala1991
 09 paź 2021, 09:29
Numery są u nich wiązane z kontem jakie się tworzy.
Tylko dlaczego działa to tylko w apce? Dlaczego po zalogowaniu kodem na konto www nie mam dostępu do wszystkich numerów podpiętych na tym koncie tylko na każdy numer muszę się logować osobnym smsem? (nawet na karty internetowe przypisane do umowy numeru głównego) :D


Ale po co ją zbierają skoro znają PESEL…
TM zbiera dane a Plus nie wiedzieć czemu wyświetla Pesel w aplikacji, jakby klient go nie znał.


biala1991 a może nie jesteś prawdziwą Polką i nie masz PESEL-u?
Mam Pesel i nie zawaham się go użyć, czekam tylko na kolejną aktualizację Mój T-Mobile :D
 #1123012  autor: Remington
 09 paź 2021, 10:34
biala1991 pisze:
09 paź 2021, 09:29
Tylko dlaczego działa to tylko w apce? Dlaczego po zalogowaniu kodem na konto www nie mam dostępu do wszystkich numerów podpiętych na tym koncie tylko na każdy numer muszę się logować osobnym smsem?

To akurat jest proste do wyjaśnienia: to są dwie niezależne aplikacje. Błędem jest zakładać, że to tylko dwa rodzaje dostępu do tego samego.
biala1991 pisze:
09 paź 2021, 09:29
TM zbiera dane a Plus nie wiedzieć czemu wyświetla Pesel w aplikacji, jakby klient go nie znał.

Tak, tam w prepaid to dopiero jest kompromitacja: by ujrzeć PESEL wystarczy podać ciąg 13 cyfr (nr telefonu i niemożliwe do zmiany 4 cyfry PUK).
 #1123014  autor: biala1991
 09 paź 2021, 11:16
I na tej zasadzie funkcjonują aplikacje u każdego operatora? Jeśli w apce Plusa podpięłam kilka numerów to ktoś kto zna PUK do głównego numeru (i ten numer oczywiście) będzie miał dostęp do pozostałych podpiętych numerów bez ich dodatkowej weryfikacji, podobnie jak w TM.
Inaczej to sobie wyobrażałam, myślałam że pierwsze logowanie na nowym urządzeniu wymaga autoryzacji każdego numeru osobno a tu wystarczy zdobyć kod do głównego numeru i droga otwarta do wszystkich pozostałych.


Pomijając ten nieszczęsny Pesel to apka Plusa najbardziej mi odpowiada, bo... działa, nie ma problemu z ciągłymi aktualizacjami, które nic nie wnoszą (Orange w tym przoduje) :D
 #1123016  autor: Remington
 09 paź 2021, 11:42
W Plusie są dwie opcje wiązania: numery pomiędzy sobą (wykonuje się to przez www, nazywają to zaprzyjaźnionymi kontami - miał ktoś pomysł, ale z wykonaniem wyszło średnio) albo wiele numerów lokalnie w apce na danym urządzeniu.

Rozjechały się bardzo funkcjonalnie te wszystkie apki W4. Jednak nie wątpię w prawdziwość twierdzeń, że względy bezpieczeństwa odegrały w tym znaczącą rolę.
 #1123018  autor: biala1991
 09 paź 2021, 12:15
Tzn. jeśli na urządzeniu A mam podpięte numery do numeru X i apkę Plusa zainstaluję na urządzeniu B to logując się na główny numer X na urządzeniu B będę miała dostęp tylko do numeru X czy do wszystkich pozostałych numerów (podpiętych do X na urządzeniu A)?

Remington pisze:
09 paź 2021, 11:42
Rozjechały się bardzo funkcjonalnie te wszystkie apki W4. Jednak nie wątpię w prawdziwość twierdzeń, że względy bezpieczeństwa odegrały w tym znaczącą rolę.
Ja jednak pozwolę sobie wątpić, operatorzy robią tak jak im wygodnie (czytaj po taniości) a teksty, że bezpieczeństwo jest priorytetem to przekaz marketingowy :D