DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 1 z 12
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
 #1106031  autor: Remington
 03 lis 2020, 19:58
Zakładam nowy wątek poświęcony tylko aplikacji Play24 (internetowej i mobilnej).

—————————————————————————————————————————

Tym razem zamiast odświeżenia aplikacji mobilnej, Play całkowicie zmienia proces logowania i wiązania numerów: https://youtu.be/xHjPGw-DaZk

Odtąd logować się będziemy nie na dotychczasowe konto, lecz na numer telefonu, a później do niego można podłączyć następne. Trzeba wzystkie numery powiązać na nowo, stare konto dostępne nadal w serwisie internetowym nie będzie tu użyte.

Kilka rzeczy jest dla mnie niejasnych, jak przetestujecie napiszcie jak jest:
1. Nie jest jasne czy powiązanie numerów będzie stałe, czy też trzymane tylko na konkretnym urządzeniu.
2. Z filmu wynika, że pierwszy numer wymaga podania daty ważnosci dowodu tożsamości (to może być problem jeśli ktoś już go nie posiada), a kolejne tylko kod z SMS-a. Ciekawe czy tak to ma wyglądać.
3. Oznaczałoby to, że powiązanie jest na stałe, w oparciu o dane posiadacza pierwszrgo numeru. Co zatem jeśli chcemy podpiąc numer zarejestrowany na inną osobę? Brak żądania danych z dokumentu byłby obniżeniem poziomu bezpieczeństwa względem pierwszego numeru, a może w ogóle nie pozwolą powiązać numerów kilku osób?

Na razie nie wiadomo czy i które z tych zmian trafią do wersji internetowej P24.
 #1106132  autor: Remington
 05 lis 2020, 18:54
Komentarze w AppStore są tylko negatywne. Glównie ze strony tych, którzy zarządzali numerami w różnych urządzeniach lub znajdującymi się u rodziny itp. W moim przypadku chodzi o dwa takie numery. Nie wiem ci za geniusz i w jakim celu wymyślił te nowe porządki.
 #1106231  autor: biala1991
 07 lis 2020, 08:06
Nie bardzo rozumiem jak dokładnie wygląda to potwierdzanie smsem GRUPY pozostałych numerów ale nie szkodzi, bo ja nawet nie dojdę do tego momentu :) problemem nie do przejścia może się okazać data ważności dowodu. Oni w tym Playu naprawdę tak zdurnieli, że przy aktualizacji apki żądają danych z dowodu? Przecież to jest aplikacja do obsługi telefonu a nie dostęp do arsenału rakiet z głowicami nuklearnymi. Mam niezaktualizowany dowód i mogę obsługiwać konto bankowe ale aplikacji Play24 już nie? To chore, żeby w szczycie pandemii biegać do salonu z taką bzdetą, bo jakiś geniusz z Play postanowił się wykazać. Póki co można nie aktualizować tej apki, pewnie to jednak kwestia czasu i "stara" przestanie działać a na internetowym Play24 wprowadzą podobnie idiotyczne zasady i zostaniemy bez dostępu do konta.

Szanse małe ale próbował ktoś podać przeterminowaną datę ważności dowodu? :)
Może jest jakaś alternatywa? np. kod, który został nadany przy rejestracji numeru?
 #1106245  autor: Remington
 07 lis 2020, 11:13
Chyba się przygotowali, bo mnie zapytali o PESEL, nic z dokumentu.

Potwierdzenie kolejnych numerów wygląda tak, że po dodaniu i potwierdzeniu pierwszego widzimy listę wszystkich pozostałych numerów zarejestrowanych na nas. Potwierdzenie dowolnego z nich (tylko SMS-em) czyni je wszystkie potwierdzonymi.
 #1106251  autor: biala1991
 07 lis 2020, 12:14
@Remington, pytali Cię tylko o Pesel? A z filmiku instruktażowego wynika, że trzeba podać i Pesel i datę ważności dowodu.

Remington pisze:
07 lis 2020, 11:13
widzimy listę wszystkich pozostałych numerów zarejestrowanych na nas. Potwierdzenie dowolnego z nich (tylko SMS-em) czyni je wszystkie potwierdzonymi.
Teraz się wyjaśniło dlaczego żądają danych osobistych, bo wszystkie pozostałe numery można potwierdzić jednym smsem. Ja akurat wolę dotychczasowe rozwiązanie, bo podpięcie numerów to czynność jednorazowa o ile operator nie głupieje i nie "usprawnia" co chwilę systemu. Niestety widać, że Play podąża drogą Orange, (czytaj popsuli apkę), pewnie chodzi o to, żeby na jednym koncie zarządzać wyłącznie numerami zarejestrowanymi na jedną osobę
 #1106298  autor: biala1991
 08 lis 2020, 09:41
Sprawdziłam Google Play i w komentarzach Play odpowiada to samo co wynika z filmiku, że przy aktualizacji trzeba podać Pesel i dane z dowodu. Nie wiedzą jak działa ich apka?
Może miałeś farta, że u Ciebie skończyło się na Peselu :)
W Orange podczas migracji do ich "cudownego" Nowego MO u jednych klientów wszystko przebiega gładko (weryfikacja smsem) a u innych (np. u mnie :) ) wymagają maglowania przez czat z konsultantem.
Byłabym spokojniejsza gdyby ktoś jeszcze potwierdził, że z tą datą ważności dowodu to ściema... gdzie jest @jarekt? :)
 #1106311  autor: Remington
 08 lis 2020, 11:31
biala1991 pisze:
08 lis 2020, 09:41
Może miałeś farta, że u Ciebie skończyło się na Peselu :)

W takim razie musi stać za tym jakiś algorytm. Proponuję Ci na jakimś dodatkowym sprzęcie wgrać nową wersję i przejść proces rejestracji. To nie jest „migracja”, bo tam gdzie nie zaktualizujesz apki dalej będzie działać jak dotąd.
 #1106316  autor: biala1991
 08 lis 2020, 12:30
Nie mam dodatkowego sprzętu, na którym mogłabym testować nową apkę, dopóki nie zostanę zmuszona nie zamierzam jej instalować, bo funkcjonalności, które oferuje (logowanie odciskiem palca czy rozpoznanie twarzy) są dla mnie kompletnie bezwartościowe. Zaktualizuje jak nie będzie innego wyjścia ale mam nadzieję, że znajdą się inni odważni i podzielą się doświadczeniami chociaż patrząc po komentarzach to tłumów nie będzie :)
 #1107864  autor: fox00
 08 gru 2020, 11:02
Co za fajansiarz napisał nową aktualizacje Play 24 ?!!! Zamiast poprawic to wywalili wszystkie numery i trzeba teraz dodawac kazdy od nowa ! A jak nie mam przy sobie kart bo są gdzies w routerach daleko ??? Gratulacje dla programisty Play .....
 #1107883  autor: lukjac
 08 gru 2020, 18:50
A zgadnij co będziesz musiał zrobić gdy tą nową aplikację na telefonie odinstalujesz i zainstalujesz ponownie. Ja po dodaniu kilku numerów w nowej apce na próbę zrobiłem czyszczenie danych aplikacji. Po zalogowaniu się musiałem znowu je dodawać.
  • Strona 1 z 12
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12