DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 5 z 12
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
 #1119626  autor: marcin19883
 02 sie 2021, 17:45
Jeśli rejestrujecie się poprzez PESEL, to operator musi was zweryfikować po tym numerze. Nie da sie inaczej. Nie wiem, dlaczego robicie z igły widły, jeśli każda instytucja rządowa, banki, operatorzy mają podgląd na wasze dane. I co z tego? Nie da się temu zapowiec. Każdy istnieje w systemie. Jedynie zgon nas wymazuje :)
 #1119629  autor: Remington
 02 sie 2021, 18:10
Zgadzam się, to trochę wyimaginowane rozważania. Wystarczy jedno miejsce gdzie imię i nazwisko są razem z PESEL-em, by można było przyjąć, że taki zestaw danych może wyciec. Takich miejsc jest X, więc ryzyko X-krotnie większe. Z Playem jest to X+1.

Zawodzi jak zwykle państwo, które sankcjonuje sytuacje, gdy taki właśnie zestaw danych wystarczy by zrobić z kogoś dłużnika lub słupa.
 #1119636  autor: sumix
 02 sie 2021, 22:24
Można użyć numeru umowy, numeru karty sim, końcówki PUK.
Można użyć numeru klienta, hasła abonenckiego i kodu pocztowego.
Jest tez opcją weryfikacji 2 etapowej SMS i email.
Można?

Luka polega na tym że Play nadużywa PESEL do weryfikacji podając błędne uzasadnienie. To nie wynika z prawa. Tak się nie dba o wrażliwe dane. A jak coś poleci to dostaniecie lakoniczny SMS że przepraszają, ale wasze dane im uciekły ( tak jak Virgin) i to wy będziecie się bujać z potencjalnymi konsekwencjami.
I tak jak pisze Remington, państwo tego nie ogarnia... sami musimy tego pilnować lub później odkręcać. :wink:
 #1119639  autor: Remington
 02 sie 2021, 22:44
Tyle, że to walka z wiatrakami. Don Kichocie, powalisz ten jeden z logo Play, ale zostaną tysiące innych. To jak na matmie ∞+1= ∞ , bo jeden wte czy wewte przy skali różnicy nie czyni.

I tu jest rola państwa, które zawodzi na całej linii. Nawet logicznie PESEL jako dana niezmienna (łatwiej jest zmienić imię albo nazwisko) nie może być czynnikiem, którego wyciek mógłby na cokolwiek narażać.
 #1120282  autor: sumix
 14 sie 2021, 07:24
Obowiązkiem operatora jest chronienie danych wrażliwych abonenta, a nie ich nadużywanie.
Jak widać nie tylko Play nadużywa tych danych. Patrze na obecny wyciek a2 i premium mobile z nieukrywanym zadowoleniem. Ojojoj :)
 #1120389  autor: sumix
 16 sie 2021, 12:45
Taki maly research.

Moj TMobile: moj profil to tylko imie, nazwisko i email (nie spodziewalem sie, dobrze)
Moj Orange: imie, nazwisko, adres i adres email. (poprawnie)
Plus online: moj profil: imie, nazwisko, adres, numer klienta, PESEL (zyja jeszcze bez audytu)
Virgin Mobile: moje dane: imie, nazwisko, adres, adres email, PESEL (nie nauczyli sie)

Play: podpowiecie jak to wyglada w apce? (przez www byl widoczny numer dowodu z gwiazdkami po srodku)
 #1120390  autor: Remington
 16 sie 2021, 12:50
Ale porównujesz serwisy internetowe czy apki mobilne?

Bo w apce TM nie ma żadnych danych, tymczasem podałeś, że jest imię i nazwisko. Tak samo w Virgin w apce danych osobowych poza emailem nie ma. W Play jest imię i nazwisko, ale tylko jeśli ma się podpięte numery różnych osób.

W ogóle prezentacja danych gdziekolwiek nie ma żadnego uzasadnienia - przecież znam swoje dane to po co oni mi je pokazują?
 #1120404  autor: sumix
 16 sie 2021, 15:38
Tylko apki.

Jak w Moj TM nie masz danych ?
Kliknij w wiecej i na swoj profil. Ja mam Imie i Nazwisko i email.

w VM kliknij na Moje konto - swoj adres email (opcja z zebatka), teraz wybierz moje dane :D
 #1122218  autor: Pawel28
 22 wrz 2021, 17:50
Witam mam też numer w Play na kartę i używam aplikacji Play 24 i zauważyłem taki dziwny problem w dziale historia aktywności sprawdzałem połączenia wychodzące smsy wysłane i są tam nieznane mi numery pod które nigdy nie dzwoniłem i nie wysyłałem smsów jak to jest możliwe to nie wiem sprawdzałem też te numery na pewnej stronie to ludzie piszą że to próba wyludzenia danych osobowych napisałem zaraz do nich na czacie Play 24 żeby to sprawdzili pani sprawdzała to kilkanaście minut i nie umiała tego wytłumaczyć wtedy napisałem że problem pojawił się od momentu kiedy wyłączyłem pocztę głosową to napisała żeby ponownie włączyć pocztę i problem zniknie czy miał ktoś podobnie ?
 #1122228  autor: Remington
 22 wrz 2021, 19:58
Trochę to dziwne, bo spotykałem się z czymś takim dotąd tylko gdy telefon przebywał w roamingu zagranicznym. Może coś tam im się pokrzaczyło i teraz podobnie jest w roamingu krajowym… Były tam numery, z których do mnie dzwoniono.

Nie przesądzam jednak, że ta sama sytuacja jest u Ciebie.
 #1122235  autor: rsig
 22 wrz 2021, 23:42
Możesz podłapałeś wirusa który wysyła płatne sms (choć tu zwykle działa defaultowa blokada na 35 zł u wszystkich operatorów) i wyłudza dane. Częste te połączenia są? Może włącz na noc tryb samolotowy, jak rano P24 pokaże że w nocy telefon coś wysłał to znaczy że bałagan jest w Playu, a nie na twoim telefonie.
Testowo możesz na kilka dni włączyć z powrotem pocztę głosową, może to ma jednak jakiś związek.
 #1125267  autor: Remington
 09 gru 2021, 12:01
Dodali do apki mobilnej zarządzanie doładowaniami automatycznymi prepaidów (cyklicznie, przed odnowieniem pakietu lub przed wygaśnięciem konta). Nie wiem czy działa, ale wygląda obiecująco. Na minus konieczność zapisania karty bankowej dla każdego numeru z osobna.
  • Strona 5 z 12
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12