DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

W czym widzisz największy problem?

1. Jakość obsługi.
14
42%
2. Jakość sygnału.
12
36%
3. Brak elastyczności w ofercie.
7
21%
4. Inne (opisz jakie).
Brak głosów
0%
 #1064096  autor: unnameduser
 02 lut 2019, 08:27
W sprawie cen w T-Mobile napiszę tylko, że bez trudu można znaleźć w ofercie na kartę innych operatorów tańsze "no-limit".

A co do żali:
- T-Mobile - nieprzewidywalny system, konieczność wbijania kodów po kilka razy.
- Play - za niski limit prędkości przesyłu danych w Roamingu Krajowym, mogliby dać chociaż te 5 Mb/s a nie 3. Poza tym dziury w zasięgu sieci macierzystej, co uniemożliwia komfortowe używanie Play Internet na Kartę w podróży.
- Orange - brak możliwości przedłużania pakietu internetu (bonus z doładowań) SMS-em START :-)

LuiN pisze:Desktopowa wersja Telepolis to ostatnia rzecz na której się skupiamy.
 #1064190  autor: piotrzet
 02 lut 2019, 17:52
unnameduser pisze:
02 lut 2019, 08:27
W sprawie cen w T-Mobile napiszę tylko, że bez trudu można znaleźć w ofercie na kartę innych operatorów tańsze "no-limit".

A co do żali:
- T-Mobile - nieprzewidywalny system, konieczność wbijania kodów po kilka razy.
- Play - za niski limit prędkości przesyłu danych w Roamingu Krajowym, mogliby dać chociaż te 5 Mb/s a nie 3. Poza tym dziury w zasięgu sieci macierzystej, co uniemożliwia komfortowe używanie Play Internet na Kartę w podróży.
- Orange - brak możliwości przedłużania pakietu internetu (bonus z doładowań) SMS-em START :-)
Jeśli dyskutujemy o MNO i MNVO to u każdego MNVO można znaleźć lepsze ceny niż w MNO. Jeśli chodzi o samą konkurencję MNO to już tak nie jest i ceny są bardzo niewielkie, a różnice kosmetyczne.

Mam nadzieję że użytkownik @Piotrzet wybaczy mi podczepienie się pod jego post, ale nie chcę tworzyć nowego.
A więc @Spotify oraz @iphoneski - przesadziliście. 9 ostatnich postów Waszych osobistych wycieczek wywaliłem do kosza, całkowicie nic nie wnosiły, a tylko komentowaliście się wzajemnie. A przecież możecie to robić na PW jak tak bardzo się lubicie...
Zresztą Ojciec-Założyciel tego tematu w 1. poście napisał:
"Upomina się tylko o brak wulgaryzmów i obelg personalnych. To mają być Wasze zażalenia do sieci, a nie do użytkowników."

PS. A mogliście posłuchać...dobrze Wam radził...
umcusumc pisze:
02 lut 2019, 16:05
@iphoneski @spotify Wyluzujcie trochę :)

@Eragon :)
Ostatnio zmieniony 08 lut 2019, 09:11 przez Morvius, łącznie zmieniany 2 razy. Powód: Wymoderowano. Aktualizacja treści by zachować sens wypowiedzi.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1064766  autor: Morvius
 08 lut 2019, 09:18
Jeśli chodzi o inne sieci niż Play. T-Mobile praktykował na mnie włączanie dodatkowych usług do faktury, na które nie wyrażałem zgody. Orange zaś miał w mojej lokalizacji co chwilę zawiechy sieci, które porządnie ograniczał prędkość przesyłu danych. Nie mogę się wypowiedzieć za bardzo o sieci Plus, nie miałem z nimi do czynienia jak narazie. Natomiast za każdym razem gdy wchodziłem do ich punktu w galerii mimo, że nikogo nie było z klientów przy biurku to pracownik ani razu nie zareagował na moją obecność w salonie. Traktowanie klienta jak cień absolutnie mnie zniechęciło do jakichkolwiek rozważań nad tą siecią.

Klasyczny obserwator wątku.
 #1064787  autor: macc
 08 lut 2019, 12:38
Wyłączanie ludziom telefonów na 72h w lajt mobile zniechęciło mnie do tej sieci. No limit to no limit.
 #1064869  autor: unnameduser
 09 lut 2019, 13:44
Morvius pisze:
08 lut 2019, 09:18
Jeśli chodzi o inne sieci niż Play. T-Mobile praktykował na mnie włączanie dodatkowych usług do faktury, na które nie wyrażałem zgody.
Zdążyłem już o tym zapomnieć, jak to w T-Mobile po uruchomieniu startera trzeba było zacząć od wyłączania zbędnych usług.
"Niezłe" też było kazanie płacić za sprawdzenie stanu konta.

LuiN pisze:Desktopowa wersja Telepolis to ostatnia rzecz na której się skupiamy.
 #1064879  autor: piotrzet
 09 lut 2019, 15:14
unnameduser
Ale to już było. Wydaje mi się, że tutaj chodzi o to co jest obecnie ;)

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1064931  autor: Morvius
 10 lut 2019, 09:36
Niezależnie czy kiedyś czy dziś. Chodzi o te kwestie, które zbudowały negatywne emocje. :)

Klasyczny obserwator wątku.
 #1064936  autor: piotrzet
 10 lut 2019, 09:59
A spoko. No to kolega ma jak najbardziej rację. To jeszcze można dodać T-Mobile i akcja podniesienia abonamentu o 5zł.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1064938  autor: SACZI
 10 lut 2019, 10:32
Te żale jakieś takie "niesprecyzowane" ...
Nie ma na co narzekać? ;)

Kilka słów ode mnie:
Era/T-Mobile
Jestem abonentem sieci od 2004r; głównie abonamenty.
Sieć od zawsze kojarzy mi się z niezawodnością.
Jeżeli telefon złapał szczątki zasięgu, rozmowa mogła się odbyć bezproblemowo.
Dopiero gdzieś w głębokich Bieszczadach, czy w wysokich tartach telefon tracił zasięg.
Internet dość średni, ale przeważnie działa.
Bardzo dobra jakość połączeń, VoLTE, VoWiFi, bdb wsparcie iPhone.
Brak zastrzeżeń do BOK, brak zastrzeżeń do rozliczeń.
Wielki minus za obciążanie Klientów brakiem zgód marketingowych.
7/10

PLUS (Plush)
Jestem abonentem od 4 lat.
Przeniosłem swój nr do Plusa głównie ze względu na LTE, którego TM w 2015r mi nie oferował.
Samo 3G Plusa w tamtym czasie oferowało 2-3x wyższe transfery, niż TM.
Bardzo słaba jakość połączeń głosowych! Przy bdb sygnale sieci, rozmowa potrafi być zakłócana, rzadziej zrywana.
O dziwo, sieć słabo działa w większych aglomeracjach miejskich, bdb do wielkości miast powiatowych.
Brak VoLTE, VoWiFi, brak wsparcia dla Apple.
Nie podpiszę z nimi kolejnej umowy terminowej.
Brak zastrzeżeń do rozliczeń.
Jestem "niekompatybilny" z BOK Plusa - nie cierpię ich infolinii ...
Wielki plus, że Klienci nie są obciążani finansowo za brak zgód marketingowych.
5/10

Orange
Nie mam usług i póki co nie wybieram się do nich

NJU
Jedynie, gdy dzwonię na infolinię, to pierwszy komunikat straszy mnie komornikiem za zaległości w opłatach, a ja przez 20 lat 2x spóźniłem się z przelewem do kogokolwiek ...
Bardzo podobają mi się oferty NJU ze względu na umowy bezterminowe.
Nie zwracam większej uwagi na ceny usług, 5-10 PLN nie robi mi różnicy, bo na forum już pojawiają się opinie, że NJU jest drogi...
Wielki plus, że Klienci nie są obciążani finansowo za brak zgód marketingowych.
7/10

Play
Jakoś nie przekonam się do tej sieci ...
Próbowałem w 2009r i wtedy był to wielki błąd.
Problemy z sms'ami (po Plusie), problemy z połączeniami głosowymi.
Po miesiącu wróciłem do Ery.
Jakiś miesiąc temu kupiłem starter Playa. Przyjeżdżam do domu i nie mogę nawet zadzwonić. Telefon kurczowo trzyma się szczątków macierzystego LTE800 - ani zadzwonić, ani przeglądać internet.
Przełączanie się na roaming krajowy, to "za duży wysiłek dla mnie", oczywiście wtedy tel. działa jak w orange ;) Ostatecznie 12 lat od uruchomienia sieci nie mam macierzystego zasięgu w moim miejscu zamieszkania (Plus, Era i jeszcze Idea uruchamiali nadajniki do 2 lat od uruchomienia).
W miastach powiatowych to i owszem, działa porównywalnie np z Plusem (chodzi o LTE).
Wielki minus za obciążanie Klientów brakiem zgód marketingowych.
Nie oceniam


PS
Wychodzi mi, że najniższe oceny dostał Plus, u którego mam najwięcej usług :)
 #1064944  autor: macc
 10 lut 2019, 12:35
5zł więcej miesięcznie różnicy nie robi, ale gdy policzymy to rocznie to już jest to +60zł.
60zł to od 2 do 6 miesięcy używania telefonu gratis w innych sieciach. Zawsze wszystko przeliczam rocznie ile będzie mnie to kosztować a nie miesięcznie.

29zł w nju = 19,90zł w innej sieci np.a2 za to samo. nju zrobiło się drogie i widać stagnacją w ich ofercie tak jakby zapomnieli w tej swojej submarce.
 #1085169  autor: fwitkowski17
 07 gru 2019, 18:42
Ja się podzielę swoimi doświadczeniami:

Play:
Z tym operatorem najdłużej trzymam, od początku gdy dostałem swój pierwszy telefon - klawiszową Motorolę. I tam też po raz pierwszy posmakowałem internetu mobilnego. Gdy jeszcze roaming krajowy nie posiadał limitu prędkości, a mój telefon nie wspierał LTE, to wymuszałem głownie sieć T-Mobile lub Plusa. Gdy już miałem telefon z LTE, coraz mniej mi się Play podobał - zasięg średni, małe paczki w dużych cenach. Potem korzystałem z Vikingów - internet w miarę działał i oferował duże paczki neta. Jednak po jakimś czasie stwierdziłem że czas poeksperymentować u innych operatorów. Do Play wróciłem w momencie wyłączenia DIL-a, poprzez starter internetu na kartę, z którego korzystam do dziś w drugim sloce w następującej konfiguracji: co roku ładuję 110 zł, aktywuję Noce bez limitu i 24 GB na rok. BOK całkiem spoko, kontaktowałem się z nimi łącznie 2 razy - raz w sprawie aktywacji zasięgu Orange, drugi w sprawie wyłącznie roamingu krajowego (zapomniałem o starterze RBM, ale z niego krótko korzystałem, teraz korzysta z niego moja siostra).

T-Mobile:
Z tym operatorem pierwszy raz miałem do czynienia, gdy za przeniesienie numeru dawał nielimitowany internet na 3 miesiące. Postanowiłem przenieść swój stary numer z Play. Przez tydzień męczyłem się z uruchomieniem internetu LTE, po czym aktywowałem pakiet 4w1 i LTE mi wskoczyło. I byłem bardzo zadowolony z tego jak internet w T-Mobile pędzi - po prostu był najszybszy. Jednak po tym jak skończyły się te 3 miesiące bez limitu (potem paczki po 10 GB). kartę odłożyłem i straciła ważność. Potem po jakimś czasie korzystałem z oferty Strong LTE, ale karta też straciła ważność, bo pojawił się Internet na kartę, który jest świetną ofertą. Obecnie ta karta jest w taryfie Heyah i przez tydzień również męczyłem się z LTE, aktywowałem nawet pakiet za 25 zł, by aktywował mi LTE, tak się jednak nie stało, więc zadzwoniłem do biura obsługi, pani bardzo miła, natychmiast po zakończeniu rozmowy wskoczyło mi LTE. Obecnie karta siedzi w modemie, ale kto wie - jak się Play pogorszy to może będzie w drugim slocie. :)

Plus:
Z tym operatorem wytrzymałem ok. 2 lata. Na początku korzystałem z Internetu na kartę, jednak potem przeniosłem się do Plusha i tam korzystałem z tego pakietu za 25 zł. Plus oferował naprawdę świetny zasięg w wielu miejscach, gdzie inni operatorzy wogóle go nie mieli. Ale po jakimś czasie pakiet mi nie wystarczał i poza tym Plus zaczął zwalniać, aż do tego momentu, że się nie dało z tego korzystać, więc się ewakuowałem do Orange. Obecnie karta czeka na swoją nieuchronną śmierć, gdyż w mojej okolicy po prostu nie da się go używać. Nie miałem styczności z BOK-iem tego operatora.

Orange:
Przygodę z tym operatorem rozpocząłem od nju, gdy oferował bonus 100 GB za rejestrację. Swoimi transferami nju nie porwało, ale po tym jak wymieniłem telefon na Motorolę Moto G5 Plus internet nagle stał się mega szybki. I po jakimś czasie Orange wprowadził bombową ofertę - 30 GB za 25 zł razem z no-limitem. I korzystałem z tej oferty, nazbierało się całkiem dużo Gigabajtów, potem przesiadka na Mi9. Rekord - 300 Mbps - po prostu rewelacja. Jednak po jakimś czasie stwierdziłem że ten transfer mi nie jest wcale potrzebny - akurat przeprowadziłem się i w domu mam obecnie internet 300/30, więc przeniosłem się niedawno do Orange Flex, m.in dlatego żebyśmy ja i mój znajomy dostali po 5 dyszek oraz dla VoLTE i VoWiFi na Xiaomi Mi9. I przy Orange trwam do dziś, jako główna karta. Tak samo nie miałem styczności z BOK-iem Orange'a.

Podsumowując ocenowo:
Play/Mobile Vikings: 6/10
Plus: 3/10
T-Mobile: 8/10
Orange: 9/10
 #1102020  autor: bobwoj
 27 sie 2020, 12:36
Także mam negatywne doświadczenia z BOK T-Mobile.
Zadzwoniłem do nich w celu aktywacji dostępu do 5G, Pani konsultant poinformowała mnie, że dostęp mi się należy, ponieważ podpisałem umowę po wrześniu 2019 roku. Napisała w tej sprawie do działu technicznego i kazała czekać na sms potwierdzającego rozwiązaniu problemu, który przychodzi najczęściej w ciągu 60 godz., a najpóźniej w ciągu 5 dni. Sms przyszedł w piątym dniu z informacją, że moja reklamacja została odrzucona. Więc dzwonię do BOK i słyszę, że owszem podpisałem umowę po wrześniu 2019 roku z tym, że nie była to umowa tylko aneks do umowy na przedłużenie, a tym osobą już się dostęp nie należy. Na co im odpowiadam, że poprzednia Pani konsultant powiedziała mi, że dostęp do 5G obejmuję moją umowę oraz, że rozmowy są nagrywane i proszę o odtworzenie tej rozmowy w celu potwierdzenia moich słów. Pani kazała mi napisać reklamację. Napisałem i dostałem odpowiedź, że bardzo przepraszają za wprowadzenie mnie przez konsultanta w błąd, ale nie mogą nic zrobić i nie włączą mi dostępu do 5G. Jak na sieć bez nonsensów to bardzo słaba ta obsługa. Powinny poczuć się do błędu i zaproponować chociażby dostęp ograniczony czasowo tak jak to robi Plus. Tymczasem oni popełnili błąd a ja poniosłem konsekwencję, niepotrzebnie zmieniając telefon na model z obsługą 5G. Jestem rozczarowany, nikomu już nie polecę Tmobile i w najbliższym czasie przenoszę się do PLUS.
 #1102021  autor: piotrzet
 27 sie 2020, 12:40
Czemu nie aktywowałeś 5G przez aplikacje?
Przedłużenie to aneks do umowy mam dokładnie tak samo jak i ty i 5G śmiga bez problemów. Zresztą przedłużenie zawsze realizowane jest aneksem, a nie całkowicie nową umową.
I dostęp tobie jak najbardziej do 5G się należy. Spełniasz warunek umowy po wrześniu 2019, a w jaki sposób był on realizowany czy aneks czy nowa umowa to nie ma najmniejszego znaczenia.
Więc albo trafiłeś na osobę bez pojęcia albo sam coś kręcisz ;)

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1102023  autor: bobwoj
 27 sie 2020, 12:46
Pisałem w tej sprawie z kilkoma konsultantami przez maila. Ostatni nawet do mnie oddzwonił, przekonując mnie że nie ma możliwości włączenia dostępu dla mnie. Nic nie kręcę. Na dowód posiadam imiona i nazwiska konsultantów oraz treści wiadomości mailowych. Jasno twierdzą, że aneks nie jest nową umową tylko przedłużeniem starej. A stare taryfy nie są objęte dostępem do 5G. Ostatni konsultant to już St.Konsultant ds.Reklamacji. Gdzie w aplikacji można włączyć dostęp bo ja nie widzę takiej możliwości. Jak masz jakiś pomysł co mogę jeszcze zrobić to proszę napisz.

Treść wiadomości:
"Dzień dobry
Pragnę poinformować iż na koncie numeru ####### podpisał Pan aneks do Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych w dniu 16.09.2019.
Warunki Oferty, z której Pan skorzystał rzeczywiście nie pozwalają na aktywację usługi 5G.
Jeśli informacje przekazane w rozmowie z konsultantką BOA z dnia 17.08.2020 były inne, serdecznie za to Pana przepraszam"
 #1102025  autor: piotrzet
 27 sie 2020, 12:49
W aplikacji w sekcji usługi dodatkowe i rozrywka i usługi dodatkowe tam jest 5G w cenie 1,23 ale to błąd i jest za darmo.
Jaką masz taryfę?
Też mam przedłużenie aneksem, bo tylko takie są i 5G działa bez problemów.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1102026  autor: bobwoj
 27 sie 2020, 12:58
Zarówno w aplikacji Mój T-Mobile na smartfonie jak i po zalogowaniu się na konto na komputerze nie mam dostępnej opcji 5G.
Moja taryfa to:

Nazwa taryfy
Oferta T2R 10GB
Data obowiązywania umowy
16.09.2019 - 16.09.2021
Podpisanie aneksu
16.09.2019
 #1102027  autor: piotrzet
 27 sie 2020, 13:01
Wszystko jasne jest to stara taryfa, która jest jeszcze dostępna nawet w tym momencie bez dostępu do 5G. Nowe taryfy, które mają dostęp mają w nazwie np. T-Mobile M V i tam dostęp do 5G jest. Ty masz po prostu starą taryfę, a to czy jest to aneks czy nowa umowa to nie ma najmniejszego znaczenia. W taryfach typu T2 czy T3 po prostu dostępu do 5G nie ma. Nie zależnie kiedy był aneks do umowy.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1102028  autor: bobwoj
 27 sie 2020, 13:08
Jest jakieś rozwiązanie z tej sytuacji na dzień dzisiejszy, takie żeby nie płacić więcej?
 #1102029  autor: piotrzet
 27 sie 2020, 13:16
Zostać na tym co masz bez 5G. Innego nie ma.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png