Strona 1 z 2
Salon w innym miejscu zamieszkania...
Post:09 lis 2006, 18:32
autor: kid
Witam serdecznie kumpel ma pewien problem. Mianowicie chce kupić telefon w ofercie 10- lecia ery jednak telefon który go interesuje jest niedostepny w salonie ery w naszym mieście. Tak sie złozyło że bedzie jutro w Zamościu oddalonym od nas ok. 100 km i w tamtejszym salonie mógł by nabyć ten telefon. I teraz pytanko czy jest to dobre posunięcie czy jeżeli np. telefon ulegnie awarii bedzie musiał jechac do zamościa zeby oddac go do gwarancji i czy moga wyniknąc z tego jakieś inne problemy... napiszcie co o tym wszystkim sądzicie... dzieki za odpowiedzi...
Post:09 lis 2006, 18:42
autor: przemek910
kid pisze:Witam serdecznie kumpel ma pewien problem. Mianowicie chce kupić telefon w ofercie 10- lecia ery jednak telefon który go interesuje jest niedostepny w salonie ery w naszym mieście. Tak sie złozyło że bedzie jutro w Zamościu oddalonym od nas ok. 100 km i w tamtejszym salonie mógł by nabyć ten telefon. I teraz pytanko czy jest to dobre posunięcie czy jeżeli np. telefon ulegnie awarii bedzie musiał jechac do zamościa zeby oddac go do gwarancji i czy moga wyniknąc z tego jakieś inne problemy... napiszcie co o tym wszystkim sądzicie... dzieki za odpowiedzi...
Nie będzie musiał. Jak będzie posiadał gwaranjcę i Dowód zakupu - może oddac telefon do naprawy w KAŻDYM salonie Ery.
Post:09 lis 2006, 18:42
autor: rafael96
Nie, Twoj kolega nie bedzie musial w razie czego jechac do Zamoscia. Bez problemu moze oddac do najblizeszego salonu, ewentualnie serwisu danej marki jesli jest w poblizu. pozdrawiam
Post:09 lis 2006, 18:45
autor: dawoo1
No pewnie że może kupować gdzie chce a jak aparat się zepsuje to może go oddać w każdym salonie a oni i tak wysyłają go dalej.
Post:09 lis 2006, 18:53
autor: kid
Wielkie dzieki czyli jutro ziom bedzie miał nowy fon...jak ktos chce coś dodać to piszcie...

Post:09 lis 2006, 19:03
autor: Rokko
nie tylko salony Ery, ale jeszcze dochodza sklepy, gdzie sprzedaja telefon i jak dobrze pamietam salony innych operatorow tez powinni przyjac telefon do naprawy.
Post:09 lis 2006, 19:35
autor: oprych
Sklepy innych operatorów, to chyba raczej nie Rokko,
A tak z ciekawości spytam, jaki to telefon jest tak poszukiwany przez Twojego znajomego?
Post:09 lis 2006, 19:57
autor: kid
SE K750i

Post:09 lis 2006, 20:31
autor: Rokko
oprych pisze:Sklepy innych operatorów, to chyba raczej nie Rokko,
A tak z ciekawości spytam, jaki to telefon jest tak poszukiwany przez Twojego znajomego?
Nie bylem tego pewny, ale zdawalo mi sie ze w ktoryms temacie, jedna osoba pytala o zakupiony na allegro aparat i wyszlo, ze moze oddac w kazdym dowodlnym salonie.
Post:10 lis 2006, 00:54
autor: Kaczy
Rokko pisze:Nie bylem tego pewny, ale zdawalo mi sie ze w ktoryms temacie, jedna osoba pytala o zakupiony na allegro aparat i wyszlo, ze moze oddac w kazdym dowodlnym salonie.
Ja m.in. o tym pisałem.
U nas jest taka praktyka, że przyjmujemy wszystkie telefony (z Orange, Ery) jeśli tylko jest komplet dokumentów (gwarancja + dowód zakupu).
Myśle, że w wielu punktach tak jest. W koncu i tak to idzie do jednego serwisu

A to, że ktoś nie chce przyjąć do serwisu telefonu to zapewne chęć oszczędzenia sobie pracy. Niestety to w sklepie sprzedawca musi się tłumaczyć, że jeszcze telefon nie jest gotowy, bo w serwisie lecą sobie w kulki i nie wysyłają z powrotem telefonu.

Post:10 lis 2006, 07:05
autor: Rokko
no wlasnie wydawalo mi sie ze ta odpowiedz wyplynela od Ciebie - no tylko kwestia czy sprzedawca przyjmie na siebie tlumaczenie za to o czym mowisz.
Post:10 lis 2006, 08:28
autor: PingNoMore
Kaczy pisze:U nas jest taka praktyka, że przyjmujemy wszystkie telefony (z Orange, Ery) jeśli tylko jest komplet dokumentów (gwarancja + dowód zakupu).
Myśle, że w wielu punktach tak jest.
A pamiętam jak 3 lata temu mój tata kupił w centrum Idei w Łodzi Siemensa C45 i po pół roku uległ awarii. Chcieliśmy go oddać do salonu Orange w Łasku, ale miła pani powiedziała nam, że ona telefonu nie przyjmie i musimy z nim jechać tam gdzie dokonaliśmy zakupu czyli do Łodzi

Paranoja
Post:10 lis 2006, 08:33
autor: Rokko
dziwnie sie pani zachowala. W Plusie nie robia takich problemow. Przeciez nawet PWA mozna zrobic w dowolny salonie. NIedouczona paniusia byla.
Post:10 lis 2006, 09:08
autor: Kaczy
Rokko pisze:rzeciez nawet PWA mozna zrobic w dowolny salonie
PWA, cesję... wszystko można zrobić. Teraz już nie ma znaczenia, w którym miejscu kupowałeś telefon. Kiedyś zapewne też nie miało.
Rokko pisze:dziwnie sie pani zachowala.
To jest czasami dobry unik, żeby sobie nie robić problemów. Niestety serwisy pracują ospale. Czasami telefon wraca dopiero po miesiącu. No a Ty musisz się później tłumaczyć, że serwis przegina. Takie nie przyjmowanie telefonu czasami zaoszczędza wiele nieprzyjemnych rozmów.
Post:10 lis 2006, 09:56
autor: rafcyk
Gorzej jak we wszystkich punktach ci odmowią, co wtedy począć? Trzeba udac sie osobiscie do serwisu czy mozna ich jakos zmusic do przyjecia uszkodzonego sprzetu?
Post:10 lis 2006, 10:02
autor: Kaczy
No to prosisz o rozmowę z kierownikiem punktu.
Jak to nie pomoże no to wtedy trzeba się udać do rzecznika praw konsumenta i przedstawić sytuację.
Ale to już skrajności- jeszcze nie spotkałem się z sytuacją, żeby ktoś odmówił przyjęcia tel. do serwisu z kompletem dokumentów.
Post:10 lis 2006, 12:28
autor: Rokko
No wlasnie, a czy PWA mozna tez w Vobisie, M-punkcie?i czy odbywa sie to jakos inaczej?
Post:10 lis 2006, 12:33
autor: Kaczy
W mPunkcie można bez problemu. W Vobisie chyba nie jest to możliwe

Ale na 100% nie jestem pewien
Post:10 lis 2006, 15:55
autor: D@rio
Rokko pisze:No wlasnie, a czy PWA mozna tez w Vobisie, M-punkcie?i czy odbywa sie to jakos inaczej?
nie można. Vobis robi tylko nowe aktywacje.
Post:10 lis 2006, 20:36
autor: sapv
Kaczy pisze:No to prosisz o rozmowę z kierownikiem punktu.
Jak to nie pomoże no to wtedy trzeba się udać do rzecznika praw konsumenta i przedstawić sytuację.
Co ma rzecznik praw konsumenta do gwarancji? Gwarancja nie jest sztywnym uprawnieniem ustawowym w przeciwieństwie do rekojmi lub/i niezgodności z umową.
Wystarczy napisać skargę na POS do centrali bo wewnetrzne procedury wymagają na nich realizacje napraw gwarancynych to bedzie skuteczniejsze od pisemek do rzeczników.