• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #178339  autor: kkkamil
 28 kwie 2007, 20:29
witam.


mam abonament w orange, w dodatku na firme, chce przeniesc numer do play-a na karte, jakie zmieny powinienem robic? czy wystarczy ze przeniose w orange z firmy na siebie, czy jeszcze w orange powinienem przeniesc sie do orange go i dopiero do play-a na karte?

w "salonie" play-a sprzedawca zrobil wielkie oczy jak go zapytalem, pewnie dla tego ze dopiero od paru dni pracowal :)))

pozdrawiam. Kamil

 #178341  autor: D@rio
 28 kwie 2007, 20:33
najpierw do GO a później na PlayKartę .

Obrazek

 #178357  autor: kkkamil
 28 kwie 2007, 21:11
ehhh... to chyba dam sobie z tym spokoj i przyzwyczaje sie do nowego numeru :)

dzieki za info i pozdrawiam. Kamil

 #180861  autor: jahu
 07 maja 2007, 10:25
ja mam takei generalne pytanie - czy moglby ktos wskazac na jakiej podstawie (zrodlo) operatorzy zostali zoobligowani do obnizenia oplat za - bo wlasnie zastanawialem sie nad swoim SS i patrze w cennik a tam 120zl (byla niby promocja na tansze przenoszenie ale sie skonczyla z koncem 2006) - czy moga tyle zadac?

 #180879  autor: b@sho
 07 maja 2007, 13:04
jak ci sie konczy abo to oni ci za darmo przerzuca na Go/Pop jesli nie bedziesz umowy przedluzal. a potem do play'a przenosisz tak jak D@rio pisal

'When you meet your God, tell him to just leave me alone.'

 #180988  autor: dechomenon
 07 maja 2007, 20:15
D@rio pisze:najpierw do GO a później na PlayKartę .
ale po co ma robić taką operację? przecież na pewno może być karta w play zarejestrowana na firmę ? nie musisz przechodzić jestem tego pewien..bo to alogiczne!

 #181095  autor: D@rio
 08 maja 2007, 04:00
dechomenon pisze:
ale po co ma robić taką operację? przecież na pewno może być karta w play zarejestrowana na firmę ? nie musisz przechodzić jestem tego pewien..bo to alogiczne!
ale musi się zgadzać pewien mechanizm:

przenosimy zawsze:

pre-paid2pre-paid

albo

post-paid2post-paid

Heyah stanowi wyjątek gdzie przyjmują:
post-paid2pre-paid .

Obrazek

 #181112  autor: dechomenon
 08 maja 2007, 09:02
DArio jak otwieram program do zrobienia przeniesienia to mam takie opcje prepaid-mix, prepaid-simplus, prepaid-postpaid, i odwrtonie z postpaid... istotne jest z jakiej usułgi wychodzisz z macierzystej sieci...żeby wiedziec jaką instrukcję zastosować!

 #181124  autor: Sirmark
 08 maja 2007, 09:28
D@rio pisze:ale musi się zgadzać pewien mechanizm:
przenosimy zawsze:
pre-paid2pre-paid
albo
post-paid2post-paid

nie jest to prawda.
mozna przeniesc z abo do prepaida. Praktycznie procedura niczym sie specjalnie nie rozni, poza tym ze trzeba czekac az sie umowa na abo skonczy, a przy prepaidzie czas jest ustalony na 7 dni.

Przy przenosinach nalezy pamietac o zgodnosci danych, a dla wlasnego dobra nalezy
do drugiego operatora doniesc dane zgodne co co literki i spacji.

--
Masz juz 18 lat? Oddaj Krew

 #181140  autor: Kaczy
 08 maja 2007, 10:14
SirmarK pisze:Praktycznie procedura niczym sie specjalnie nie rozni, poza tym ze trzeba czekac az sie umowa na abo skonczy, a przy prepaidzie czas jest ustalony na 7 dni.
Różnica również polega na pobieraniu opłaty za przeniesienie numeru. W telefonie na abonament kwotę dolicza się do rachunku. W pre-paidzie zabiera z konta.

...::: Made for loneliness :::...

 #181272  autor: D@rio
 08 maja 2007, 17:02
SirmarK, dzięki.

Obrazek

 #181426  autor: MADMAX
 08 maja 2007, 21:35
SirmarK pisze:
D@rio pisze:ale musi się zgadzać pewien mechanizm:
przenosimy zawsze:
pre-paid2pre-paid
albo
post-paid2post-paid

nie jest to prawda.
mozna przeniesc z abo do prepaida. Praktycznie procedura niczym sie specjalnie nie rozni, poza tym ze trzeba czekac az sie umowa na abo skonczy, a przy prepaidzie czas jest ustalony na 7 dni.

Przy przenosinach nalezy pamietac o zgodnosci danych, a dla wlasnego dobra nalezy
do drugiego operatora doniesc dane zgodne co co literki i spacji.
Też pierwszę słyszę by klient musiał przechodzić taką ścieżkę zdrowia :mrgreen:

Może zacytuję jak stanowi prawo (za UKE, od której otrzymałem jakiś czas temu odpowiedz w pewnej interesującej mnie sprawie dot. przeniesienia numeru):
Uprawnienie abonenta do przeniesienia przydzielonego numeru do sieci innego operatora wynika wprost z przepisów ustawy z dnia 16 lipca - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171. poz. 1800 z późn. zm.). Jednocześnie należy wskazać, iż przeniesienie przydzielonego numeru jest usługą telekomunikacyjną.
Przepisy obowiązującego prawa precyzyjnie określają zarówno obowiązki dotychczasowego dostawcy usług jak i nowego dostawcy usług telekomunikacyjnych w procesie przeniesienia przydzielonego numeru.
I tak, w rozdziale IV rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 1 marca 2006 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych (Dz. U. Nr 42. poz. 290) została określona procedura przeniesienia przydzielonego numeru do sieci innego operatora.
Zgodnie z § 6. ust. 1 ww. rozporządzenia - Abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej operatora, w celu realizacji uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ustawy, występuje z wnioskiem w formie pisemnej o potwierdzenie możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru do nowego dostawcy usług zapewniającego przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej nowego operatora, zwanego dalej "nowym dostawcą".
Wniosek abonenta podlega rozpatrzeniu przez nowego dostawcę w terminie 7 dni od dnia jego złożenia, a abonent zostaje niezwłocznie zawiadomiony w formie pisemnej o możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru oraz o przewidywanym terminie rozpoczęcia świadczenia tych usług,
z zastrzeżeniem § 7.
W przypadku złożenia wniosku przez abonenta nowy dostawca ma obowiązek zawiadomić abonenta w formie pisemnej o możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru oraz o przewidywanym terminie rozpoczęcia świadczenia tych usług.
Niezawiadomienie lub przekroczenie siedmiodniowego terminu od dnia złożenia wniosku abonenta stanowi niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło wskutek siły wyższej lub winy abonenta.
W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku nowy dostawca, zgodnie z § 7 ust. 1 ww. rozporządzenia, w terminie 7 dni od dnia złożenia tego wniosku zawiadamia w formie pisemnej abonenta o braku możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia.
Odmowa zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
z przeniesieniem przydzielonego numeru może być udzielona abonentowi wyłącznie w przypadku:
1) braku możliwości technicznych, stwierdzonego decyzją Prezesa UKE, w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ustawy;
2) gdy lokalizacja abonenta znajduje się:
a) poza obszarem sieci telekomunikacyjnej operatora, do którego zapewnia przyłączenie nowy dostawca,
b) w strefie numeracyjnej innej niż lokalizacja, w której przydzielono abonentowi numer geograficzny.
Jeżeli w dniu złożenia wniosku abonenta toczy się albo w okresie 7 dni od dnia złożenia tego wniosku zostało wszczęte postępowanie w celu wydania decyzji Prezesa UKE w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ustawy, nowy dostawca niezwłocznie zawiadamia w formie pisemnej abonenta o powyższej okoliczności.
Po otrzymaniu decyzji Prezesa UKE w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, nowy dostawca zawiadamia w formie pisemnej abonenta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania tej decyzji, o odmowie przeniesienia przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia. Zawiadomienie
o odmowie powinno określać wynikający z decyzji Prezesa UKE termin realizacji uprawnienia abonenta do przeniesienia przydzielonego numeru.
Jeżeli Prezes UKE w wyniku postępowania, o którym mowa w ust. 3, wyda decyzję odmawiającą zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ustawy, wniosek abonenta zostaje zrealizowany
w terminie 7 dni od dnia doręczenia nowemu dostawcy lub operatorowi tej decyzji, a abonent,
w formie pisemnej, zostaje zawiadomiony w tym terminie o możliwości zawarcia umowy
o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru oraz o przewidywanym terminie rozpoczęcia świadczenia tych usług.
Po otrzymaniu zawiadomienia, o którym mowa w § 6 ust. 2 albo w § 7 ust. 5, abonent składa wniosek, w formie pisemnej, do dotychczasowego dostawcy o rozwiązanie umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru. Do wniosku abonent załącza kopię tego zawiadomienia.
W terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku abonent zostaje zawiadomiony w formie pisemnej
o terminie rozwiązania umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
z przeniesieniem przydzielonego numeru, z zastrzeżeniem ust. 3.
Niezawiadomienie lub przekroczenie czternastodniowego terminu od dnia złożenia wniosku abonenta stanowi niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło wskutek siły wyższej lub winy abonenta.
i dalej:
Na dotychczasowym dostawcy usług telekomunikacyjnych ciąży obowiązek zapewnienia nowemu dostawcy usług wszelkich niezbędnych informacji pozwalających nowemu dostawcy na rozpoczęcie świadczenia usług telekomunikacyjnych z przeniesionym numerem oraz podjęcia wszelkich czynności zmierzających do zakończenia procesu przeniesienia numeru. Jednocześnie nowy dostawca również zobowiązany jest do podjęcia wszelkich czynności zmierzających do zakończenia procesu przeniesienia numeru.
Z przepisów § 8 ust. 4 i 5 jednoznacznie wynika, iż możliwa jest sytuacja w której abonent godzi się na przerwę w świadczeniu usług telekomunikacyjnych dłuższą niż 24, jednakże taka sytuacja wymaga wyraźnej zgody abonenta.
Każdy przypadek przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych dłuższej niż 24, na którą abonent nie wyraził zgody stanowi rażące naruszenie prawa.
Jednocześnie - zgodnie z przepisem § 17 przedmiotowego rozporządzenia abonent publicznej sieci telefonicznej może w każdym czasie wystąpić do Prezesa UKE, na podstawie art. 192 ust. 1 pkt 5 ustawy - Prawo telekomunikacyjne, z wnioskiem o interwencję w przypadku niezrealizowania albo realizowania jego uprawnienia niezgodnie z przepisami ustawy, rozporządzenia lub jego wnioskiem.
To tyle jeśli chodzi o uzupełnienie tego wątku.

Jednocześnie informuję iż abonent nie ma obowiązku w zabawę pt. przenosiny swojego numeru między abo i pre-paid tylko po to by przebić się z nim do konkurencyjnej sieci.

Pozdrawiam

 #181462  autor: dechomenon
 08 maja 2007, 23:30
to juz było wszystko napisane wyżej ...a mi sie tej podstawy prawnej nie chciało czytać hehe :P

 #181539  autor: jahu
 09 maja 2007, 13:16
Hej ludki - wy tu dluzej znacznie siedzicie - dawno to bylo i nie pamietam dokladnie -ale czy byla jakas decyzja w trybie nakazowym ze strony UKE do opow w kwestii wysokosci oplat? Potrzebuje jakies linka czy cos do takowych tresci - bo w tej chwili widze ze mam mnie to kosztowac 120 zl wg cennika bo pormocja na migracje sie skonczyla :shock: a zdaje mi sie ze standardowo to sie wiecej niz 50+vat nie placi za to.

 #181549  autor: Sirmark
 09 maja 2007, 13:43
jahu pisze:Potrzebuje jakies linka czy cos do takowych tresci
dobra, bede walczyl z lenistwem i nie powiem ;)
dam linka do wynikow szukania.

--
Masz juz 18 lat? Oddaj Krew

 #182398  autor: kkkamil
 11 maja 2007, 21:53
juz przebadalem temat, mam przyjsc tuz przed koncem umowy zeby mi uruchomili przesiadke na orangego, a potem juz normalnie sie przeniose :) czas wypstrykac wszystkie zalegle minuty!

pozdrawiam. Kamil