DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 76 z 91
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 91
 #1079289  autor: Majek7
 27 sie 2019, 08:20
Karlos20 pisze:
26 sie 2019, 23:04
Aktualnie w starym PINK masz 100GB z lejkiem 1 mbps za 49 zł na 30 dni, bądź do 48h bez limitu (max prędkość 70/20) za 4 zł
Sprawdziłem teraz a apce play24 i pokazuje mi ofertę Dzień bez limitu w PInK za 4zł, to jest to o czym piszesz tak? (tylko DO 48h ważne, pewnie niezbyt się ramy czasowe zazębiają tego pakietu?)

Jest możliwość na infolinii cyklicznego odpalania tego pakietu np na czas 30 dni czy raczej nie? Pytam, bo może przetestowałbym w mieszkaniu tę ofertę, ale co kilkadziesiąt godzin nie chce mi się klikać w telefonie i aktywować pakiet gdy się wyłączy :/

Dzięki za odp
 #1079374  autor: Karlos20
 27 sie 2019, 22:46
Do 48h - chodzi o to, że odpalasz usługę przykładowo 28.08 już po godzinie 0.01. Normalnie jest ważna do 29.08 do godz 23:59:59, a realnie usługa wyłączy się 30.08 w godzinach porannych, tak ok 8-9 rano. Więc realnie usługa nie jest ważna 24h a nawet ponad 48h. Wszystko zależy, o której włączysz pakiet. Wiadomo, jest to wliczone w cenę usługi czyli 4 zł.
Niestety, usługa nie jest odnawialna, a jakbyś chciał cały miesiąc pojechać na tym pakiecie, to dużo na to wydasz.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1079446  autor: Karlos20
 28 sie 2019, 22:48
Rozliczanie transferu odbywa się z opóźnieniem. Dodatkowo rezerwowana jest część transferu (bonus MB/GB lub kasa na koncie) w celu "ułatwienia" rozliczeń. Jeśli jest coś nie tak - zgłoś to Obsłudze Klienta, nawet na czacie w aplikacji Play24 lub na stronie www. Przypomnę, że w taryfach data na kartę w Play jednostka taryfikacyjna to 500 kB (500 kilobajtów zamiast co 100).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1079448  autor: jarekt
 28 sie 2019, 23:31
@Karlos20, to nie to. Od dosyć dawna w PInK i InK w usługach nocnego transferu (NT i NbL) jest CODZIENNE (jeśli codziennie korzystasz) dziwne i nieprawidłowe naliczanie transferu tuż po godzinie 9:00, mimo że takiego transferu nie było (np. urządzenie fizycznie odłączono z sieci o 8:50, a samo połączenie rozłączono przed wyłączeniem urządzenia).

To są z reguły drobne MB, ale pomniejszany jest nieregulaminowo pakiet, który mamy (bonus z doładowań).
Nie zgłębiłem jeszcze sprawy dokładniej, np. czy gdybym nie miał pakietu MB, to zeszłyby złotówki z konta, albo czy gdybym połączenie zakończył przed 8:00 (np. o 7:50) to też by się te MB naliczyły po 9:00 (w systemach Play jest w kilku miejscach tzw. "błąd 1-godzinny" który w różny sposób się manifestuje, itp. itd.).

Sprawdziłem jedynie synchronizację (różnicę) czasu mojego i czasu systemu Play aby wykluczyć inne problemy, i to nie jest to, bo różnica wynosiła maks. 2-3 sekundy i inne sesje były poprawnie (o dokładnym czasie) rozliczane.
Natomiast tutaj w bilingu pojawia się dodatkowy transfer z sufitu o czasie późniejszym o kilkadziesiąt nawet minut w stosunku do czasu faktycznego zakończenia połączenia, a to faktyczne połączenie co ciekawe jest poprawnie rozliczone i widoczne w bilingu.

W każdym razie system nie działa poprawnie. Ostatnim razem potwierdziłem to codziennie od października 2018 do lipca 2019 na wielu numerach PInK/InK w różnych lokalizacjach w Polsce, ale aż do teraz nigdy i nigdzie o tym problemie jeszcze nie pisałem :).

Może kiedyś się tym zajmę dokładniej, bo to ciekawa sprawa.
 #1079464  autor: jarekt
 29 sie 2019, 09:51
To może być błąd w rozliczaniu sesji w Play24 (to jest mój główny podejrzany obecnie - ale nie weryfikowałem jeszcze tego tak jak pisałem). Sesje w Play24 są darmowe i są na bilingu osobno wymienione i nie pomniejszają pakietu. Ale przy NT czy NbL coś się może chrzanić i źle jest to rozliczane właśnie po 9:00 gdy NT i NbL nie są już aktywne i kończy się kolejna sesja rozliczeniowa.

Proponuję zwrócić uwagę, czy to nieprawidłowe rozliczenia pojawia się gdy w godzinach 0:01-8:59 mieliśmy NT lub NbL i NIE korzystaliśmy z Play24, a kolejnego dnia (kolejnej nocy) sprawdzamy rozliczenie gdy korzystaliśmy z Play24 w tych godzinach przy aktywnym NT lub NbL. I tak na zmianę co dzień (co noc) weryfikujemy przez np. 10 dni.
 #1079471  autor: amamohu
 29 sie 2019, 10:53
U mnie na 100% nikt nie wchodził na play24 w nocnych godzinach, a sprawdzam tylko będąc poza domem.
W bilingu jest wykorzystany 1kB /koszt 500kB saldo Prom. Mb, bo mam promocyjne GB za doładowanie.
W sumie to tych promocyjnych GB nie mam możliwości wykorzystania mając włączone Cykliczny Nocny transfer.
 #1079486  autor: adikadik
 29 sie 2019, 12:33
@jarekt bo jesteś najbardziej obeznany w temacie - pytanie o czas trwania DbL za 4 zł w PInK-u i jak dobić do tych teoretycznych 48h? czy robię to dobrze? :)

(jestem w stanie płacić te 4-5 zł za prawdziwy nolimit co 48h bo wyjdzie 60-75 zł na miesiąc /uwzględniam zeżarcie złotówki 1z konta po doładowaniu 5 zł/)

Jestem w trakcie testów tzn.:
27.08. 02:38 uruchomiłem 1. DbL (używałem cały 27 i 28.08. b/o)
29.08. 01:15 jeszcze mi działał internet z 1. DbL
29.08. 06:11 sms o braku środków na koncie (obstawiam że o 02:38 wyłączył się 1. DbL i zeżarło 1 PLN z konta) + router wylogowany z sieci (mam ręczną inicjację połaczenia - pamiętam że przy MbL w dniu końca pakietu też wywalało z sieci nad ranem)
29.08. 08:16 uruchomiłem 2. DbL (zobaczymy do kiedy pożyje)
29.08. 09:01 sms o zakończeniu 1. DbL
 #1079489  autor: jarekt
 29 sie 2019, 13:02
W 90% przypadków (bardzo duża próbka), DbL wyłącza się faktycznie między godziną 5:15 a 6:15 odpowiedniego dnia, więc dzień w DbL z reguły trwa 53-54 godziny, pod warunkiem że go uruchomiliśmy zaraz po północy.

SMS informujący o wyłączeniu DbL przychodzi po 9:00.
SMS o braku środków przychodzi na bieżąco, więc DbL wyłączył się u Ciebie około 6:00-6:10 - można lepiej oszacować godzinę analizując biling (będzie osobna pozycja za net opłacony z KG).

Po drugie: to nie jest taki całkowity i bezwarunkowy no-limit, bo usługa DbL jest związana (regulaminowo) w fakultatywnym (nieobowiązkowym) lejkiem 2Mbit/s, takim samym co do zasady działania jak dawniej w DILu, czy w pozostałych usługach w PInK, których już nie ma.

Jest on nakładany (fakultatywnie) do końca miesiąca gdy pobrano ponad 100GB i jednocześnie obciążano sieć, utrudniając innym korzystanie z neta, szczególnie w godzinach szczytu. Definicja "obciążania sieci" jest płynna więc może być i tak, że obciążasz sieć mocno, ale lejka nie dostaniesz, a innym razem obciążasz lekko i lejek wskoczy bardzo szybko po przekroczeniu 100GB (tak jak pisałem, jest z tym dokładnie tak jak było w DILu :) i w innych skasowanych usługach w PInKu).

Aktywacja kolejnego DbL nie resetuje lejka.

No i po trzecie: jest górne ograniczenie prędkości pobierania do 70Mbit/s (co prawda zgodnie z cennikiem nie powinno go być gdy nie ma pakietu GB, ale jest błąd w systemie blokujący zdjęcie limitu i od 5 lat nie został naprawiony, być może celowo :) ).
 #1079501  autor: adikadik
 29 sie 2019, 17:22
@jarekt
@krychu3
Dzięki za odpowiedzi. Rzeczywiście zapomniałem o tym ew. lejku 2mbit po 100gb. W takim razie zobaczę kiedy wskoczy lejek bo troche GB natargałem... i tak lepszy lejek 2mbit niż 1 w InK :) Poza tym chyba coś ten lejek ubijało (wykupienie pakietu, doladowanie)? Chyba że to też zablokowali...
 #1080028  autor: Majek7
 08 wrz 2019, 09:19
Cześć, chciałbym się z wami czymś podzielić i przy okazji zapytać czy to anomalia czy celowe jakieś działanie Play?
Otóż w dniu dzisiejszym, tj niedziela 08.09 sprawdziłem prędkość działania internetu mobilnego w Play w usłudze IbL w taryfie PINK (100GB/49zł - wykorzystane mniej niż 50% pakietu). Wyniki mnie zaskoczyły, poniżej wrzucam zestawienie z laptopa, telefonu i fragment ustawień z routera z zakładki modem https://imgur.com/a/Y3BludF - sprzęt to leciwy Dovado Tiny, modem Huawei E3372. Wymusiłem pasmo B7, o ile na urządzeniu mobilnym prędkość DW jest akceptowalna, jak znam ten internet w domu taty (więcej niż 25Mbps DW/20Mbps UL tu nigdy nie było wyniku na speedteście na necie play DIL, a poten IbL pakiecie), tak obecnie dziś download na laptopie rzędu 1Mbps i mniej to jest jakiś smutny żart. Wiecie co może być przyczyną tego stanu rzeczy? Nie ma żadnego lejka założonego, wczoraj jeszcze brat testował ok 23-24 połączenie na tym paśmie i pokazywało ok 20Mbps na laptopie DW, teraz 1 lub mniej Mbps... Nie ogarniam tego i prośba do Was o podpowiedzi, co z tym można zrobić, co zmienić w konfiguracji modemu?Wymienić ojcu sprzęt sieciowy na jakiś router mobilny (Huawei E5785) lub domowy (Huawei B525s) i przetestować te pasma wtedy? Polecacie jakiś router dobry z agregacją pasm i nie po 500zł ;), aby zainwestować w niego w celu poprawy jakości tego internetu z Play?
 #1080030  autor: matek451
 08 wrz 2019, 09:56
Pokaż screena z aplikacji na Android https://play.google.com/store/apps/deta ... lite&hl=pl zainstalowanej na telefonie, zakładka wskaźnik z niej pokaże eNB, ECI, pasmo LTE i parametry sygnału na nim. Telefon łączy się zapewne z innym pasmem LTE niż E3372, wygląda ze modem loguje się do zasięgowego LTE800 ale to tez trzeba sprawdzić. Pytałem już kilka razy jaka to wersja E3372 ? Testy na modemie należy przeprowadzić z modemem bezpośrednio w komputerze z pominięciem Dovado, możliwe że router przycina prędkość osiąganą przez modem, szczególnie jeśli to HiLink9 obsługuje je jak modem zwykły). No i jeśli to PInK to DL z założenia do 70Mb/s. Te pasma LTE wymuszasz na Dovado, pokazuje jakieś parametry sygnału, CID ? Sprawdzałeś po kolei wszystkie pasma LTE w ten sposób?
 #1080035  autor: Majek7
 08 wrz 2019, 12:26
Prędkość na laptopie się poprawiła - https://www.speedtest.net/result/8571985955
Screen z telefonu + zrzut z konfiguracji Dovado - https://imgur.com/a/XWO2nDV

Wymuszam pasma logując się na router, nie wiem czy bezpośrednio po wpięciu modemu do portu USB w laptopie mógłbym sprawdzić te pasma po kolei, bo nie potrafię sobie sprawdzić czy mam wersję modemu E3372 Hilink ;)
 #1080036  autor: matek451
 08 wrz 2019, 12:55
A po co screen z Nju a nie z Play na telefonie? Miałeś sprawdzić z kartą Play . A w Orange połaczenie na LTE1800NetWorks z kościoła na Rwańskiej, sygnał na 1800MHz bardzo słaby. Modem HiLink jest zarzadzany przez przegladarkę i adres 192.168.8.1, wersja zwykła przez managera połączeń. Póki co na temat Play, pasm LTE, eNB, CID i parametrów sygnału wewnątrz domu nic nie wiadomo.
 #1080038  autor: Majek7
 08 wrz 2019, 13:42
@matek451 na dole połączenie Dovado definiuje ten internet u ojca, z którym się połączyłem w telefonie (modem E3372 z usługą IbL w PINK + Dovado router).

e: sprawdziłem kartę z Play w modemie i nie mam tam nano sima, tylko micro, więc nie sprawdzę karty Play w telefonie (mam tam tylko slot nanosim).

Po podłączeniu bezpośrednio gwizdka do USB w laptopie wynik speedtestu jak widać tutaj - https://www.speedtest.net/result/8572297836

Wersja modemu to nie jest HiLink, gdyż po podłączeniu musiałem zainstalować oprogramowanie Play do zarządzania (nawiązanie połączenia itp), adres http://192.168.8.1 w przeglądarce nie odpowiada.

ciekawostką jest "ocena" połączenia w aplikacji Play w pomieszczeniu, w którym się zazwyczaj używa internetu u taty

Obrazek

a tu niżej wartość po podejściu do okna:

Obrazek

i wynik speedtestu: https://www.speedtest.net/result/8572305833 po kilku min: https://www.speedtest.net/result/8572310601 i https://www.speedtest.net/result/8572318223

Wnioski dla mnie są takie, że:
1) Router Dovado Tiny zabiera dużo z szybkości połączenia po WiFi, bo bezpośrednio wpięty modem do USB laptopa daje przyzwoite rezultaty połączenia (przechodząc bliżej okna mieszkania parterowego).
2) Ściany w mieszkaniu muszą mocno tłumić jakość sygnału.
3) Muszę tacie kupić lepszy sprzęt - router, który bezpośrednio dostanie kartę do slotu i będzie mógł potem korzystać z wifi i telefonem czy laptopem łączyć się i oglądać YT/Netflix itp bez zawieszania się video, z przyzwoitą prędkością z pakietu Play. Gdyby ktoś polecił taki sprzęt max do 350zł, będę wdzięczny.
 #1080047  autor: matek451
 08 wrz 2019, 16:59
Pisałem już nie raz że problemem u taty nie są prędkości w Play tylko parametry sygnału LTE, nadal nie wiadomo czy E3372 łączy się z LTE2600 czy LTE1800/LTE2100 ale nawet przy oknie ten sygnał w 5 nie powala. Wersja zwykła E3372 ma w managerze połaczeń jakąś diagnostykę sygnału oraz możliwe ze pokaże CID BTS-a, zobacz zakładkę Diagnostyka-Stan sieci na E3372 i pokaż screena z niej.Pokazuje RSSI oraz CID komórki.
Wbrew klakierom Plusa Play w Radomiu zjada konkurencję, sam się przekonujesz nawet na E3372. Zakup routera z LTE-A i anteny zewnętrznej na 1800-2600MHz powinien rozwiać wszelkie wątpliwości. Jeśli chodzi o E3372 to dla wersji zwykłej do zarządzania pasmami i diagnostyki uzywa się programów MDMA oraz TopNet Info.
 #1080050  autor: matek451
 08 wrz 2019, 17:26
To LTE2600 z BTS-a przy Wernera10. Diagnostyka pokazuje mało ważny dla LTE parametr RSSI ale jeśli to test przy oknie to i tak jest dostatecznie. Zrób test wystawiając modem za okno, np na przedłużaczu USB i porównaj RSSI oraz speedtest DL/UL. Modem nie agreguje pasm LTE, w przypadku tego BTS-a sa na nim jeszcze LTe1800/LTE2100?LTE800. W agregacji 3 CC CA LTE2600+1800+2100 z wykorzystaniem prawie 45MHz pasma można uzyskać bardzo dobre prędkości, oczywiście przy optymalnym sygnale na 1800-2600MHz. Router z 3 CC CA to koszt około 500 zł. Za około 200 zł kupisz taki z 2 CC CA agregujący LTE2600+1800/2100. Antena zewnętrzna 1800-2600MHz to koszt około 200 zł ale o jej zakupie zadecydujesz po testach pasm i agregacji na samym routerze na oknie. Osiagasz i tak dobre wyniki na samym E3372 w tym miejscu z LTE2600, pamiętajmy że na PInK DL jest ograniczony i tak do 70Mb/s
  • Strona 76 z 91
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 91
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 91