DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
  • Strona 27 z 91
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 91
 #990951  autor: niekumaty
 27 kwie 2018, 18:29
niekumaty pisze:Witam :smt006 ,
posiadam kartę SIM Play z ofertą "Internet na Kartę 50 zł". Ważność konta na tej karcie kończy się 15 maja.

Czy za pomocą kodów USSD lub play24:
1) mogę przenieś ofertę do RBM5 z RWK i DIL? Jak i jakie koszty?
2) czy mogę wrócić z RBM5(po pomyślnym wykonaniu pkt. 1) do play "Internet na Kartę 50 zł"? Jak i jakie koszty?
3) czy mogę przejść z oferty "Internet na Kartę 50 zł" na wycofaną ofertę "Internet rok ważności konta" - gdzie usługa "Miesiąc bez limitu" kosztowała 45 zł? Jak i jakie koszty?
jarekt pisze:3x NIE.
Chodzi mi o to aby utrzymać ważność konta bez ponoszenia kosztów w postaci 50 zł (przedłuża ważność o rok).
Karta byłaby nieużywana przez jakiś czas (pół roku, rok), ale chciałbym mieć możliwość wrócić do możliwości jej użycia.

1) "Internet na Kartę 50 zł" - jeśli nie przedłużę ważności konta, to czy od razu (w tym samym dniu końca ważności) stracę dostęp do możliwości użycia tej karty w przyszłości?
2) czy jest możliwość do przejścia za pomocą kodów USSD z "Internet na Kartę 50 zł" do Fakt Mobile i tam aktywowania RWK za 5 zł?
3) jeśli 2) tak to czy z Fakt Mobile mogę przejść do RBM5?
 #990963  autor: paolo
 27 kwie 2018, 20:30
Trudne pytanie. To loteria. Play dość długo trzyma taki numer. 60dni powinien wytrzymac ale gwarsncji nie ma. Orange po 3 mca wrzuca juz nr do puli. W nju dostalem niby nowy numer po dluzniku ktory 2.5mca wczesniej zaciągnął przy jego pomocy pozyczki internetowe i co chwilę dostawałem smsy i tel z roznej windykacji. Nju potwierdziło ze faktycznie nawet po miesiącu nr wraca do użycia a w moim wypadku pozostalo mi odstąpić od umowy co i tak bez problemow sie nie obylo bo faktury z dociazeniem naliczali. A reklamacje w Orange to koszmar.
 #990973  autor: jarekt
 27 kwie 2018, 22:38
niekumaty pisze:
jarekt pisze:Ad.1 Nie
Ad.2 Nie
ad. 1 To w takim razie ile czasu karta SIM będzie aktywna po dacie końca ważności konta (tak abym mógł doładować kartę)?
Zasada jest następująca (poniższe daty/okresy dotyczą PInK/InK w tym np. InK50 - inne taryfy mają zupełnie inne okresy rozmów wychodzących, przychodzących i tzw. okres karencji - okres w którym karta powinna już być regulaminowo całkowicie wyłączona ale jednak operator tego nie zrobił dając tym samym czas na reaktywację numeru ale środki na konto już nie wrócą):


1. 15 maja to Twój ostatni dzień ważności konta (na połączenia wychodzące i internet) - wynikający z doładowania lub - jak w Twoim przypadku - aktywacji jakiejś usługi/pakietu.
2. 16 maja (sekundy po północy) nie możesz już dzwonić, SMSować i internecić, możesz tylko odbierać rozmowy i SMSy - kasa zostaje na koncie. Nie możesz też zmieniać usług na numerze.
3. 16 maja to pierwszy dzień okresu pasywnego (ważności połączeń przychodzących).
4. Trwa on w PInK/InK 90 dni czyli w Twoim przypadku do 13 sierpnia do 23:59.
5. Przez cały ten czas (90 dni, do 13 sierpnia) możesz odbierać rozmowy i SMSy i kasa pozostaje na koncie.
6. Po tym okresie, 14 sierpnia, najpóźniej kilkadziesiąt minut po północy, powiedzmy o godzinie 0:50 konto zostanie bezpowrotnie wyzerowane.
7. Zgodnie z Cennikiem/Regulaminem (RŚUT) również numer w tym momencie powinien zostać całkowicie wyłączony...


8. ...ale tak się nie dzieje ze względu na wspomniany wcześniej tzw. okres karencji (nieregulaminowy, różny dla różnych taryf i okresu w historii świata - bo system jest ciągle modyfikowany - i czasami ten okres może wynosić 0 dni).
9. Obecnie w PInK/InK przez kolejne 30 dni (do 12 września) możesz wciąż odbierać rozmowy i SMSy, numer działa, wciąż jest podpięty w Play24 i wciąż go możesz doładować aby mu przywrócić normalny bieg terminów.
10. Po tym okresie, 13 września, kilka sekund po północy, numeru nie możesz już doładować i sam już go nie przywrócisz do życia.
11. Przez kolejne 2 dni numer powoli kończy żywota w systemach Play.
12. 15 września około godziny 0:50 dostaniesz ostatni kontakt z Play: maila, że numer odpięto od Twojego konta Play24.
13. Potem numer można jeszcze odzyskać (nie zawsze) składając wniosek o jego przywrócenie.


W Twoim przypadku, aby zachować numer i kasę na koncie, ładujesz 5zł co 95 dni (5 wychodzących i 90 przychodzących).
Jeśli na kasie Ci nie zależy i lubisz ryzyko, to aby zachować (być może :)) numer ładujesz 5zł co 125 dni (uwzględniasz nieregulaminowy dodatkowy 30-dniowy okres karencji w PInK/InK).

Co ciekawe, w niektórych taryfach ten okres karencji wynosi obecnie aż 180 dni, czyli łącznie jest: ileś tam dni wychodzących + np. 90 dni przychodzących + dodatkowe 180 dni karencji.
 #1005036  autor: biala1991
 25 lip 2018, 13:21
Czy da się ponownie włączyć 24GB/rok? Z regulaminu wynika, że usługa jest dostępna dla użytkowników:

Internet na Kartę w Play zestaw startowy 50zł,

u mnie na Play24 pokazuje się taryfa:

Internet na Kartę 50zł,

to chyba nie jest to samo? :) W tej chwili mam puste konto więc musiałabym doładować 50zł. Gdyby się okazało, że uruchomienie 24GB z RWK jest niemożliwe to dla mnie stracone pieniądze, bo nawet bonusu za doładowanie nie wykorzystam (będzie ważny dwa miesiące, tyle samo co promocja na lato, którą już odpaliłam)
 #1005090  autor: Karlos20
 25 lip 2018, 19:33
Można tymczasowo zmienić taryfę na np. Internet Na Kartę 9, a następnie wrócić do opcji Internet Na Kartę 50. Wówczas pakiet będzie ponownie możliwy do aktywacji. Zmiana taryf jest bezpłatna i realizowana poprzez Play24 (www) albo pod menu *163#

Przypominam o ewentualnym skasowaniu środków innych niż bonus z doładowania oraz kasy na koncie.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1005154  autor: biala1991
 26 lip 2018, 11:16
Karlos20 pisze:Przypominam o ewentualnym skasowaniu środków innych niż bonus z doładowania oraz kasy na koncie.
Ja mam niewykorzystane GB z poprzedniego pakietu i właśnie dlatego chciałabym przedłużyć życie tej karcie, czyli migracja odpada.
Regulamin usługi brzmi kompletnie bez sensu:
IV.2.Użytkownik nie ma możliwości dezaktywacji usługi.
3.Dezaktywacja usługi następuje automatycznie po 24 godzinach od aktywacji usługi. Operator zastrzega możliwość późniejszej dezaktywacji usługi z przyczyn technicznych...
4.Po dezaktywacji usługi Użytkownik może dokonać ponownej aktywacji...

Co to znaczy, że dezaktywacja (a chodzi przecież o RWK) następuje automatycznie po 24godz od aktywacji? :) Czy w takim razie mogę reklamować jeśli usługi nie uda się włączyć czy sprawa jest przegrana?
 #1005156  autor: sylwekZolkusza
 26 lip 2018, 11:43
Usługą RWK + 24GB na rok kosztuje 50zł, żeby ją włączyć musimy być w taryfie 50, pieniądze są przenoszone bez strat, Gigabajty, nie przeniesiemy. Pakiet włączamy sami w odpowiednim dla nas czasie, uruchomiony pakiet na lato również nie przeniesiemy.
60+365 dni przy doładowaniu 50zł.
https://www.play.pl/uslugi/doladowania- ... -na-karte/
 #1005160  autor: biala1991
 26 lip 2018, 12:34
Jak pisałam jestem w INK50 ale nie jest to INK50 zestaw startowy, o którym mówi regulamin. Karlos20 pisze, żeby na chwilę przenieść się do innego INKa a potem wrócić (wtedy jako moja taryfa pokaże się INK50 zestaw startowy?) Ta opcja nie bardzo mi pasuje, właśnie dlatego że podczas migracji przepadną GB, które chcę przedłużyć.
Jeśli faktycznie nie trzeba zmieniać taryfy i wystarczy doładować 50zł to byłoby ok ale jeśli wyrzucę 5 dych a aktywacja usługi okaże się niemożliwa z powodu braku dopiska Start byłoby niefajnie
 #1005174  autor: biala1991
 26 lip 2018, 14:27
Na razie na Play24 usługa świeci się na zielono więc nic nie zdziałam, muszę poczekać z próbą uruchomienia aż zakończy się poprzednia roczna ważność.
I cały czas się waham z tym doładowaniem :) Może lepiej nie ryzykować, kupić nowy starter i w niego inwestować? Wtedy niestety pula GB się zmniejszy, bo te ze starej karty przepadną
 #1005178  autor: jarekt
 26 lip 2018, 15:00
Chciałbym kilka informacji tutaj podanych poprawić (bo są niepoprawne) i uzupełnić.

Po pierwsze: taryfa, w której dostępna jest usługa "24GB na rok w Internet na Kartę w Play" (dalej używam skrótowca "24rwk") nazywa się "Internet na Kartę 50zł" (proponowany przez mnie na forum od dawna skrótowiec to InK50) lub czasami "Internet na Kartę 50zł w Play" i taka nazwa wyświetla się zawsze w Play24 na głównej stronie (i po kodzie *111*49*1#) bez względu na to czy starter jest kupiony za 50zł z taką taryfą, czy zmigrowano do tej taryfy z innej starszej (np. POnK) lub nowszej InK (np. InK9).

Natomiast w sekcji "Moje Dane" Play24 można podejrzeć jaka jest/była fabryczna promocja/taryfa na danym starterze (kupionym czy otrzymanym, bo są też darmowe) albo jaka była marketingowa nazwa startera/promocji na starterze (a to nie to samo co nazwa taryfy) i tam może się pojawić np. "Play Internet na Kartę" (czyli starszy PInK zmigorowano do InK50) czy "Internet na Kartę 50zł zestaw startowy" (czyli starter kupiono za 50zł już z usługą 24rwk w taryfie InK50).

Przykład:
Obrazek


Po drugie: są 2 warianty usługi 24rwk i 4 regulaminy z tą usługą powiązane.

Pierwszy wariant tej usługi (24rwk1) znajduję się na zestawie startowym za 50zł i usługa 24rwk startuje automatycznie po aktywacji startera. Nie wykonujemy żadnego doładowania ani nie aktywujemy w żaden sposób tej usługi.
Usługa ta jest opisana w regulaminie starterów InK, który nazywam dalej Reg1.

Reg1 - Regulamin zestawów startowych InK (to nie jest cennik, cennik ma osobny "regulamin" nazywany cennikiem :)) i automatycznej usługi 24rwk: https://www.play.pl/resources/pdf/2018/ ... 032018.pdf

Drugi wariant tej usługi (24rwk2) wymaga doładowania 50zł i ręcznej jej aktywacji i dostępny jest w tej samej taryfie InK50 (jak wariant 24rwk1) ale również gdy do tej taryfy zmigorowano np. z darmowego startera PInK1.
Usługa ta jest opisana w swoim własnym regulaminie, który nazywam dalej Reg2.

Reg2 - Regulamin ręcznej usługi 24rwk: https://www.play.pl/resources/pdf/2016/ ... 072016.pdf

Jednak informacji o tym, że usługę 24rwk można odpalić ręcznie na starterze zmigrowanym z innej taryfy (np. PInK, czyli PInK1, PInK9, PInK19, POnK4L, NPOnK, POnK, nowszych InK) nie znajdziesz ani w Reg1, ani w Reg2.
Informacja taka znajduje się w regulaminach Reg3 i Reg4, które zamieszczam poniżej.

Reg3 - Regulamin migracji w ramach nowych taryf InK (InK0, InK1, InK5, InK9, InK19, InK50): https://www.play.pl/resources/pdf/2018/ ... 012018.pdf

Reg4 - Regulamin migracji ze starych taryf (PInK, POnK4L, NPOnK, POnK) do nowych taryf InK (InK0, InK1, InK5, InK9, InK19, InK50): https://www.play.pl/resources/pdf/2018/ ... 012018.pdf


Po trzecie: GB są zachowywane podczas migracji w ramach taryf InK czyli np. InK9->InK50 (zgodnie z regulaminem Reg3 takiej migracji).
GB są zerowane podczas migracji z niektórych starszych taryf do nowszych InK, np. migracja PInK9->InK50 powoduje wyzerowanie wszystkich GB (zgodnie z regulaminem Reg4 takiej migracji).

Dodatkowo w InKach, GB z doładowań i innych płatnych pakietów (albo np. pakietu 24rwk) kumulują się na jednym koncie i wzajemnie przedłużają, co jest wyraźnie zapisane w regulaminie/cenniku InK (w przypadku starszego PInK jest to bardziej zakręcone).


Po czwarte: W regulaminach i cennikach dotyczących InK (i starszych PInK) jest wciąż masa bardzo poważnych błędów, złych nazw, źle użytych nazw, złych kodów itp. itd. (co zauważyła biala1991 i inni użytkownicy tego i innych wątków o PInK/InK przez ostatnie lata, i to zarówno tutaj jak i na innych forach).

Powoduje to masę nieporozumień i wątpliwości (patrz posty białej1991). Dodatkowo, system też nie w każdym aspekcie (na taką usługę składa się wiele elementów) zaprogramowano tak jakby to wynikało z regulaminów usług/pakietów w InK/PInK (w taryfach głosowych jest znacznie lepiej).

Najgorsze jest jednak to, że gdy coś pójdzie nie tak, np. 24rwk z jakiegoś powodu nie włączy się na starterze zmigrowanym do InK50 (zdarza się), to pisząc reklamację, konsultant może odpisać tak (np. białej1991 :)):
"Zgodnie z regulaminem usługi 24rwk, usługa ta dostępna jest tylko na zakupionym starterze InK50 za 50zł. Pani zmigrowała z archiwalnej taryfy PInK9 więc niewłączenie się usługi jest poprawne.
Reklamację uznaję za niezasadną".


A jeszcze gorzej gdy zje 50zł, a usługa i tak się nie włączy :).


To tyle tak na krótko, bo na dłuższy wpis nie mam czasu.

---edit---
PS. Jako bonus dodam, że bardzo długo był dostępny trik polegający na "odpowiedniej" zmianie taryfy np. na darmowym starterze PInK1 na taryfę InK50, w wyniku czego po aktywacji takiego startera otrzymywaliśmy za darmo (bez potrzeby doładowania 50zł) 24GB na rok i RWK :). Można było też odpalić na tym starterze dodatkowo 100GB jako BzR, które również było ważne rok (tzn. przedłużało się samo co miesiąc)...
 #1005188  autor: 24bis24
 26 lip 2018, 15:21
dlatego też nie mozna było dostać owych zasiegowych starterów 300mb w salonach Play, były dostępne z gratisami na znanym portalu za odpowiednią sumę i oczekiwały na tych co o triku dowiedzieli się jako ---edit---. :-)

ZM we Freshu Darmowe rozmowy i SMSy w Play
 #1005208  autor: biala1991
 26 lip 2018, 17:16
Jarekt, dokładnie takie dane jak na zrzucie wyświetlają się u mnie :) Dwie strony wcześniej czytałam o problemach forumowicza, któremu podczas migracji zniknięto 70zł z konta, jaką kuriozalną odpowiedź na reklamację dostał chociaż regulamin ewidentnie stanowi, że środki powinny zostać zachowane.
Stąd moje obawy w sytuacji, która klarowna nie jest. Wątpię, żeby konsul analizował wymienione przez Ciebie dodatkowe regulaminy, pójdzie na skróty i skupi się na podstawowym dokumencie czyli Regulamin usługi 24GB na rok w Internet na Kartę w Play, zgodnie z którym nie posiadam odpowiedniej taryfy :)

24bis24 :D
 #1006116  autor: biala1991
 04 sie 2018, 09:37
Doładowałam :) jeszcze jedno pytanie, wg regulaminu usługi 24GB na rok w internet na kartę w Play:
Po aktywacji Oferty Promocyjnej usługa o której mowa w pkt 1. niniejszego regulaminu przyznawany jest po raz pierwszy na okres 30 dni od dnia aktywacji.

Rzeczywiście system działa tak jak jest to zapisane i pierwsze 2GB dostanę zaraz po włączeniu usługi 24GB/na rok a nie miesiąc później? Z tego co pamiętam, cykliczne pakiety 250MB, 500MB po raz pierwszy zostają przyznane po 30 dniach od aktywacji
  • Strona 27 z 91
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 91
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 91