DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.

Moderator: Moderatorzy

 #799473  autor: Anthrax
 01 maja 2015, 17:59
Witam wszystkich!

Być może nie wszystkim spodoba się mój post, który dla wielu będzie hejtem, ale do napisania skłoniły mnie permanentne problemy z jakością usług internetu świadczonych przez Orange. Postaram się w miarę krótko, szybko i treściwie wszystko przedstawić:

1) Posiadam sprzęt Orange Airbox i kartę sieciową Sapido. W ciągu kilku dni od uruchomienia LTE na moim modemie, zaczęły się problemy. Kiedy internet działał, prędkości oscylowały koło 12-15 Mbps, czasami nawet 20, więc całkiem dobrze. Niestety wszystko szybko się posypało. Internet potrafił ot tak bez ostrzeżenia po prostu się rozłączyć. Sesje zwykle polegały na wielokrotnym ponownym łączeniu się (często też bezskutecznym - "nie można nawiązać połączenia z siecią). Z uwagi na coraz większe problemy ze stabilnością i bezskutecznymi restartami modemu zmieniłem technologię na HSDPA.

2) Rozwiązanie to też niestety nie bardzo pomogło (może poza minimalnie rzadszymi zerwaniami połączeń). Niestety mimo aż 4 stacji bazowych Networks! "obsługujących" moje osiedle, pojawiły się kolejne ciekawe komunikaty, np.
- serwer nie wysłał danych
- brak odpowiedzi DNS
- sieć niezidentyfikowana (tak moja sieć najpierw zidentyfikowana nagle stawała się siecią widmo/nn)
- ograniczony dostęp.
Ciekawostką jest fakt, że router nieruszany potrafił w ciągu kilku sekund z maksymalnego zasięgu tracić go całkowicie, potem znów mieć "maksa", potem dwie kreski, 0, jedną i tak w kółko.
Można było odnieść wrażenie, że sieć dostała schizofrenii, której nie idzie opanować.
Sprzęt mam sprawny, zasięg w domu (mimo grubszych ścian) jest naprawdę dobry, a internet konkurencji o dziwo potrafi działać dużo lepiej niż Orange (Play najlepiej, taki policzek dla Orange).
Przerwy w ciągu dnia potrafiły osiągnąć nawet kilka godzin, najczęściej zdarzały się w okolicach południa, 15-16, a także 23/północy, choć to nie była reguła.
Umowa jeszcze trwa, więc te parę miesięcy się przemęczę, nie mniej mam dość ignorancji sieci, ciągłych resetów, przestawiania routera (co zwykle radzą "specjaliści" z tej sieci). nie korzystam też z żadnych wzmacniaczy sygnałów itp.

W tym wątku zarówno chciałbym przestrzec przed internetem od Orange, bowiem jakość usług tej sieci jest beznadziejna. Nawet krytykowane przeze mnie t-mobile potrafiło zaproponować na przedłużenie dobre warunki, a ostatnio obsługujący konsultanci są kompetentni i uprzejmi. Orange tymczasem nabija sobie klientów, wydzwania z propozycją usług "tylko dla mnie" (i oczywiście nie rozumiejąc słów: nie dziękuję). Nie zamierzam przełączać się na 3G, czy nawet 2G, bo nie po to płacony jest tak wysoki abonament, żeby korzystać na śmiesznie niskich prędkościach. LTE od Orange to po prostu kpina i ściema...
Zapraszam także do opisywania swoich perypetii z internetem mobilnym od Orange.
 #799909  autor: Maniiiek
 04 maja 2015, 17:03
Anthrax pisze:Niestety mimo aż 4 stacji bazowych Networks! "obsługujących" moje osiedle, pojawiły się kolejne ciekawe komunikaty, np
i tu jest pies pogrzebany. Modem wariuje bo nie może się zdecydować, z którą stacją się połączyć. W końcu wybiera zawsze tą najsilniejszą, a tu wahania są ciągłe. Jako rozwiązanie problemu sugeruję zakup anteny kierunkowej i ustawienie jej na konkretną stację, najlepiej tą z LTE

B-brand - unikaj jeśli nie znasz prawdziwego producenta.
 #799953  autor: Anthrax
 04 maja 2015, 21:06
Maniiiek pisze:Jako rozwiązanie problemu sugeruję zakup anteny kierunkowej i ustawienie jej na konkretną stację, najlepiej tą z LTE
To nie jest takie proste jak się wydaje. Ustaliłem, że ilość stacji LTE w mojej okolicy i w całym mieście dla Orange jest śmiesznie mała, a to grozi, że będą po prostu zapchane...
Może spróbuję HSDPA+ (bo takie też istnieją).
Aha podam jako ciekawostkę - modem po odpaleniu wytrzymuje niecałe 30 minut pracy, potem wariuje... Tak jak w tej sytuacji teraz (rano było to samo). Brak odpowiedzi DNS, nie może połączyć ze stroną, żeby było śmieszniej - zasięg full, moc i jakość sygnału też. To już nie jest nawet śmieszne, ani żałosne...
Teraz naprawdę rozumiem ludzi, którzy na słowo Orange reagują, jakby podsunął im fekalia prosto pod nos...
 #800007  autor: Maniiiek
 05 maja 2015, 07:15
A dla innich sieci fizyka już inaczej działa? Znam miejsca gdzie Plus ma te same problemy. Wina Plusa? Bynajmniej. Problemem może być sam modem, ale od tego właśnie jest gwarancja.

B-brand - unikaj jeśli nie znasz prawdziwego producenta.
 #800051  autor: Anthrax
 05 maja 2015, 15:42
O dziwo T-Mobile, jakoś w tym samym miejscu działa o niebo lepiej, a PLAY wręcz perfekcyjnie.
Naprawdę nie mam już siły zastanawiać się, co może być przyczyną: czy przeciążenie sieci, wadliwy sprzęt, czy nielegalne korzystanie przez część osób repeaterów...
Mam prawo wymagać stabilnego i ciągłego połączenia prawda? I nie muszę o to walczyć przed organami ochrony konsumenta...
 #800060  autor: goral2099
 05 maja 2015, 16:50
Z powodu takich właśnie sytuacji są promocje typu "sprawdź przez tydzień/miesiąc". Albo testować na prepaidach trzeba.
Chyba w 2009 czy 10tym miałem taki sam problem w Playu. Podpisałem umowę na net z modemem. Po powrocie do domu, moim oczom ukazała się dokładnie taka sama sytuacja jaka jest u Ciebie. Modem tracił i odzyskiwał pełny zasięg. I tak w kółko. Miałem wtedy pod ręką akurat Samsunga Z170 i tam wsadziłem kartę, podłączyłem przez USB i nagle okazało się, że wszystko działa jak należy. Oczywiście modem zwróciłem, umowę zerwałem. I wziąłem umowę tylko SIM. Wyszło mi to wtedy w sumie na dobre.
Nie ostrzegaj przed Orange tylko przed brakiem rozwagi przy podpisywaniu umów. To, że Tobie nie działa nie znaczy, że cała sieć jest do bani. Spróbuj z innym sprzętem, albo jak Ci już radzono z anteną kierunkową. Albo po prostu zmień sieć na taką, która TOBIE będzie działać bez problemu. :)
 #800158  autor: Anthrax
 06 maja 2015, 08:07
Ruszyło się coś w kwestii routera, urządzenie niewykluczone, że trafi do serwisu.
Skąd tyle negatywnych opinii? Ponieważ oprócz abo na internet, są też inne usługi sieci (np. abo na telefon) i częstym zjawiskiem jest zrywanie połączeń. Każdemu op-owi się to zdarza, ale Orange jest niekwestionowanym "liderem".
 #800183  autor: Maniiiek
 06 maja 2015, 10:47
Anthrax pisze:O dziwo T-Mobile, jakoś w tym samym miejscu działa o niebo lepiej, a PLAY wręcz perfekcyjnie.
a co w tym dziwnego?
Anthrax pisze:Każdemu op-owi się to zdarza, ale Orange jest niekwestionowanym "liderem".
udowodnione na próbie jednej osoby w jednej lokacji...?

B-brand - unikaj jeśli nie znasz prawdziwego producenta.