DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.

Moderator: Moderatorzy

 #1104248  autor: 7sekund
 05 paź 2020, 21:20
Witam,
chciałem zapytać, czy ktoś z forumowiczów ma problem z internetem w sieci T-mobile na kartę? Chodzi o to, że kolega kupił nowy starter w tej sieci i korzysta z taryfy za 30zł, gdzie ma wszystko nielimitowane oraz 10GB internetu LTE, ale problem w tym, że ten internet nie jest wcale LTE. Od samego początku kiedy załącza wymianę danych komórkowych to przy ikonie zasięgu jest ikonka H+ , a czasem nawet tylko H. :-( Aparat ma z firmy Xiaomi Redmi. Ja mam Redmi 9A i w Orange mam ZAWSZE ikonkę LTE przy zasięgu, kiedy włączam internet, a prędkości na poziomie 60 do 70Mbps.
Przełożyliśmy więc jego kartę do mojego telefonu i niestety też wskazuje w najlepszym przypadku zasięg H+ , prędkości zaś max 15Mbps ... Wnioskuję z tego, że nie jest to wina jego aparatu, bo też ma aparat, który obsługuje LTE, a co ciekawe ma na starterze napisane "Karta SIM wykonana w technologii 4G LTE" !

W związku z tym mam pytanie: co jest nie tak i czy to da radę zmienić tak, aby i u niego była ikonka LTE na telefonie, tak jak u mnie w Orange?
 #1104250  autor: 7sekund
 05 paź 2020, 21:29
Ok, dzięki za szybką odpowiedź :-)

A czy jak będzie już to LTE, to wzrosną i prędkości połączenia?
Bo tam jest też taki problem, że przy rozmowach video dokładnie co 2 minuty są kilkusekundowe przerwy w połączeniu.
 #1104251  autor: f0ku5
 05 paź 2020, 21:34
Niestety nie wzrosną, w T-Mobile jest limit do 15 Mbit.
Przerwy w połączeniu na pewno nie są spowodowane prędkością ;)
 #1104252  autor: 7sekund
 05 paź 2020, 21:37
A to co to za internet LTE z prędkością max 15Mbps? To jest 1/10 LTE jak już.
Skoro przerwy nie znikną, to czym mogą być spowodowane?

Przekazałem już koledze i zgłosi to do BOK-u. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
 #1104253  autor: f0ku5
 05 paź 2020, 21:39
To już pytanie do T-Mobile :P Po prostu oni (chyba) jako jedyni limitują prędkość w pre-paidzie w sytuacji, gdy masz wykupiony pakiet no-limit. Wiesz, aby inni nie mieli gorzej... ;)
Jeśli chodzi o przerwy to nie mam pojęcia czym mogą być spowodowane, ale skoro pojawiają się w równych odstępach czasu to chyba bym zaczął od sprawdzenia telefonu, rzeczy działających w tle, itp.
 #1104315  autor: Karlos20
 07 paź 2020, 12:49
Wcale aż tak źle te 15 mbps w LTE nie działa. Warto wspomnieć, że to jest prędkość na wysyłanie i odbieranie danych. Zawsze można wyłączyć ofertę no-limit i kupić osobne pakiety, aby prędkość neta była większa, choć za to słono zapłacisz. Przykładowo:
> za no-limity minut i SMS + 10GB zapłacisz 25 zł (w promocji po zasileniu konta na stronie doładowań T-Mobile za 25 zł dostajesz łącznie 20GB)
> za no-limity minut, SMS, MMS + 10GB (20GB po doładowaniu) i SuperNet Video zapłacisz 30 zł/mies.
> paczki osobno: 15GB za 15 zł + Frii SMS do wszystkich za 0 zł + no-limit na komórki i stacjonarne za 24,99. Łącznie zapłacisz 39,99/mies. Po doładowaniu na stronie TM dostajesz 10GB ekstra. Prędkość neta (do 300 mbps), ale jeśli go wyczerpiesz, może zjadać z konta.
Wybór należy do Ciebie.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1104316  autor: 7sekund
 07 paź 2020, 12:59
Dzięki za odpowiedzi, kolega zlecił włączenie LTE i za chwilę dostał smsa z potwierdzeniem włączenia transmisji LTE. Po restarcie fona jest już LTE z tymi samymi prędkościami, ale za to SMS-y wychodzą bardzo szybko, no i chyba troszkę lepsza słyszalność jest teraz podczas połączenia :-)
 #1104329  autor: f0ku5
 07 paź 2020, 17:20
Lepszej słyszalności nie ma na pewno, ponieważ w T-Mobile na kartę nie ma VoLTE i rozmowy tak czy siak idą przez 3G ;)