Strona 285 z 308

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:23 lip 2019, 08:21
autor: piotrzet
Tylko, że problem mają właśnie ci co mają bardzo dobry zasięg.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:23 lip 2019, 08:40
autor: Mixiorek
dagonPL pisze:
23 lip 2019, 07:59
niedopuszczalne jest dla mnie ze nie słyszę poczatku rozmowy.

U mnie Play, iPhone X.
Mogę potwierdzić występowanie tego zjawiska. Nie kojarzę czy zawsze ale na pewno się zdarza. Ucina dosłownie początek połączenie i czasem jest zabawa w głuchy telefon - "halo, jesteś" itp.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:23 lip 2019, 10:05
autor: dagonPL
U mnie średnio 8 na 10 rozmów właśnie tak się rozpoczyna, zawsze kiedy rozmowa idzie VoLTE => VoLTE. Kiedy jedna ze stron jest w 3G problemu nie ma.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:23 lip 2019, 12:10
autor: Mixiorek
Postaram się w najbliższym czasie mocniej obserwować pierwsze sekundy połączeń.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:23 lip 2019, 12:50
autor: p2225
A to u mnie jest tak w Orange. Już się nauczyłem, że czekam chwilę zanim coś powiem.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:24 lip 2019, 08:39
autor: loker
W moim S8+ z brandem Play VoLTE działa również w Orange - nie ma wprawdzie znaczka VoLTE, ale połączenie internetowe podczas rozmowy zostaje w LTE.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:24 lip 2019, 09:01
autor: kozien70
Orange nie daje znaczka VoLTE nawet na swoim brandowanym sofcie. Taką mają politykę.

Wczoraj przetestowane Galaxy A40 z brandem Plusa - również VoLTE/VoWiFi działa dla wszystkich opów. Mam przeczucie graniczące z pewnością, że Samsung wrzucił ustawienia VoLTE/VoWiFi wszystkich polskich sieci do wszystkich swoich softów na androidzie 9 - i brandowanych i nie.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:24 lip 2019, 15:04
autor: Marek_G
Sprawdziłem na Samsungu A8 (2018) na sofcie PRT (Play) sprzed 2 tygodni. Play-owe VoLTe i WiFi Calling działają OK. Włożyłem kartę Orange do drugiego slotu - nie działa ani VoLTE ani WiFi Calling Orange.
Też zauważyłem jak inni, że przy odbieraniu połączeń przez WiFi Calling trzeba poczekać 1-2 sekundy zanim zacznie się mówić bo wcześniej druga strona nie usłyszy tego co my mówimy. Dziwne bo gdy to ja inicjuję połączenie to tego problemu nie ma. Ponadto przed aktualizacją do Androida 9 tego problemu nie było ale to chyba zbieg okoliczności.
Testowałem na necie LTE jak i lokalnej radiówce wiec ping raczej nie wyższy niż 50 ms. Mimo wszystko i tak WiFi Calling działa OK, odbierając połączenie na takim Messengerze trzeba czasami dłużej poczekać.
Przypomniało mi się jeszcze jak z pół roku temu kolega z samsungiem S9 w Plusie wspominał, że to aktualizacji do Androida 9 pojawiła mu się ikonka "Połaczenie przez WiFi". Znaczy Plus coś tam kombinuje. Jednak gwarancji tych rewelacji nie dam bo kolega był mocno pijany a i nie mam pojęcia skąd pochodził ten Samsung.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:24 lip 2019, 23:34
autor: p2225
Obiecana recenzja: viewtopic.php?f=5&t=129315

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:25 lip 2019, 08:11
autor: kozien70
Marek_G pisze:
24 lip 2019, 15:04
Sprawdziłem na Samsungu A8 (2018) na sofcie PRT (Play) sprzed 2 tygodni. Play-owe VoLTe i WiFi Calling działają OK. Włożyłem kartę Orange do drugiego slotu - nie działa ani VoLTE ani WiFi Calling Orange.
Czy na tej karcie Orange usługi VoLTE/ VoWiFi na pewno są aktywne? Korzystałeś z nich na tej karcie w innym telefonie?
Nie pojawił Ci się suwak VoLTE dla karty Orange w Ustawienia->Połączenia->Sieci komórkowe ?

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:25 lip 2019, 10:14
autor: Marek_G
Tak są aktywne, pytałem konsultantki Orange. Sprawdziłem teraz na drugiej karcie i to samo. Karty są dość "nowe", jedna aktywowana 2 miesiące temu, druga 3 tygodnie temu (obie w taryfach OFNK). Nie żeby mi bardzo zależało na działaniu VoLTE bo kart używam tylko do neta w dual SIMie, po prostu byłem ciekaw czy działa VoLTE/WIFi.
Obrazek Obrazek

Nie korzystałem z VOLTE/WiFi na tych kartach Orange w innych telefonach - nie miałem dostępu do telefonów z tą usługą i brandingiem Orange ani niebrandowanych.

BTW bo tak mi się przypomniało, miałem ostatnio w rękach telefony z najnowszym softem brandowanym T-Mobile.pl Xperię XZ Premium i Samsunga Xcover 4. W obydwu dzialało VoLTE/WiFi z kartami T-Mobile ale już z Playowymi nie.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:25 lip 2019, 11:45
autor: kozien70
Marek_G pisze:
25 lip 2019, 10:14


Nie korzystałem z VOLTE/WiFi na tych kartach Orange w innych telefonach - nie miałem dostępu do telefonów z tą usługą i brandingiem Orange ani niebrandowanych.
I to jest na 99% przyczyna niedziałania VoLTE/VoWiFi Orange na wspomnianym wcześniej telefonie. Niestety to, że konsultantka stwierdziła, że obie usługi są aktywne nie jest żadnym potwierdzeniem. Urok platformy Orange jest taki, że mimo "włączenia ptaszków" przez konsula obie usługi czasem i tak nie działają. Trzeba
wtedy wsadzić karty w telefon, który ma zweryfikowane działanie VoLTE/VoWiFi w Orange (najlepiej brandowany Orange lub iPhone) i jeśli po restarcie nic się nie zmieni (nadal nie działa), to zgłosić do konsula prośbę o ponowną aktywację obydwu usług.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:25 lip 2019, 16:04
autor: WellDone
Zgadzam się z tym co pisze @Kozien70. Wystarczy wrzucić kartę do iPhone 5s w górę i odpalić wifi calling. Pojawi się regulamin i po jego zaakceptowaniu dopiero usługa jest aktywowana.
Konsultanci w CRM widzą jedynie uruchomiony DOSTĘP a nie usługę.

@Kozien70 przy okazji, testowałeś na swoim Samsungu PRT vs XEO? Ja u siebie zaobserwowałem ciekawą sytuacje. Karta SIM Redbull Mobile, która ma usunięty RK z automatu w XEO i tak logowała się do roamingu. W PRT działa tak jak natywna karta sim Play - trzyma sieć własną i nie zrzuca do roamingu.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:25 lip 2019, 18:30
autor: kozien70
Swoją kartę Play "daily" mam w S10+ z XEO, wyłączony RK i nigdy mi się do RK nie zalogowała - za wyjątkiem kilku sytuacji z "sąsiadami w 2G" o których pisałem (rozmowy rozpoczęte na wsi na znikającym 3G, zrzut po kilku sekundach do 2G T-mobile). To ciekawe co piszesz. Nie chce mi się za bardzo orać telefonu by postawić PRT, ale spróbuję poobserwować to z inną kartą testową na S9ce, na którą akurat PRT wrzuciłem.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:25 lip 2019, 19:36
autor: WellDone
Dzisiaj pojawił się nowy DBT z lipcowymi poprawkami. Wgram z powrotem i zobaczę czy się "odmieni" :)
Potwierdzam sytuacje z 2G, faktycznie okazuje się, że w sytuacji o której pisałem wcześniej G900 należało do T-Mobile.
Niezgadzam się natomiast, że nigdy nie działa reselekcja do G900. W jednym miejscu w Krakowie, wchodząc do windy zrzuca na u900 a potem do G900 i tak trzyma do 6 piętra. Później wskakuje LTE. Spróbuje jak to będzie z aktywnym połączeniem.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:25 lip 2019, 20:42
autor: kozien70
To już kontynuuj w wątku o Play, byśmy nie offtopowali ;)

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:26 lip 2019, 00:34
autor: WellDone
Ups, faktycznie nie zauważyłem, że to nie ten wątek :)

Play ostatnio szaleje z tym VoLTE. Czasami zrzuca na 3G, a dzisiaj nie mogłem się dodzwonić do żony. "Abonent niedostępny". Dopiero jak wyłączyłem jej VoLTE to działało. Co ciekawe wykonać połączenie po VoLTE można było bez problemu, ale kodek w service mode pokazywał AMR NB :shock: (Play - Play, Galaxy S10 - Galaxy S9)

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:26 lip 2019, 09:01
autor: kemsinenu
"Abonent niedostępny" również bywa w 2G/3G. Jest to problemem w tej sieci od wielu lat. Fakt, że występuje również przy VoLTE sugeruje źródło gdzieś bardzo głęboko w strukturze sieci.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:26 lip 2019, 13:26
autor: kozien70
Zgadzam się. Też miewam w Play takie historie z niedostępnością, mimo pełnego zasięgu.
Co do VoLTE, co jakiś czas zdarza się zrzucenie do 3G podczas próby zadzwonienia gdzieś. Zasięg LTE pełny, parametry sygnału poprawne. Sprawdzane na dwóch różnych modelach telefonów, więc to raczej problem sieciowy.

Re: VoLTE i VoWiFi w polskich sieciach

Post:26 lip 2019, 14:18
autor: Marek_G
Wczoraj odebrałem połączenie ze sklepu internetowego który ma swój numer komórkowy w sieci Orange, dźwięk był w standardowej jakości, sam byłem wtedy w WiFi Calling w Play. Po zakończeniu rozmowy po jakichś 15 sekundach miałem znowu połączenie przychodzące z tego samego numeru. Spróbowałem odebrać ale nie dało się (po naciśnięciu zielonej słuchawki pojawił się ekran połączenia ale bez licznik czasu, czyli połączenia nie zainicjowało, później wyrzuciło mnie na ekran główny a po wejściu w wykaz połączeń było widoczne połączenie nieodebrane). Spróbowałem oddzwonić ale również się nie udało. Rozłączyłem się z siecią WiFi i przez VoLTE dopiero udało mi się połączyć. Pani ze sklepu powiedziała, że nie dzwoniła do mnie drugi raz. Trochę się wstydu najadłem, ech.
Miał ktoś podobny błąd z WiFi Calling?