DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 175 z 191
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 191
 #1014674  autor: Pabloz
 16 wrz 2018, 16:31
p2225 pisze:Telefon zakupiony na wolnym rynku, a po uruchomieniu pojawił się komunikat z pytaniem o dostosowanie do Orange i zainstalowały się Orange'owe aplikacje oraz działa VoLTE/VoWiFi. Czy to nie brzmi jak rozwiązanie stosowane przez Apple?
Rozwiązanie a'la Apple to byłoby gdyby LG zrezygnował z wydawania brandowanych softów i wszystkie jego telefony dostosowywałyby się w ten sposób do włożonej karty. Tak czy siak, jeśli to tak teraz działa to jest to krok w dobrym kierunku :)

Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: http://wificalling-volte.pl/
 #1019296  autor: piotrzet
 24 wrz 2018, 18:38
Czy ktoś ma tak samo z VoWiFi w T-Mobile? Tzn w dzień normalnie się włączy po max 1 minucie natomiast jak przychodzi wieczór i okolice godziny 18 VoWiFi w żaden sposób nie chce się włączyć trzeba odczekać od 15 do 30 min i wtedy się pojawia nie zależnie czy jest tryb samolotowy czy nie. Testowane na różnych sieciach WiFi i na kilku telefonach problem taki sam od kilku dni.

http://www.speedtest.net/result/a/4297134853.png
 #1019298  autor: ja.michal
 24 wrz 2018, 19:00
Panowie, jak tam z VoWiFi VoLTE w T-Mobile na kartę w nowych ofertach (5 dni za 5 zł, 25+5 itd)? Suwaki w telefonie są aktywne po włożeniu SIM T-Mobile, ale chyba przy aktywnym VoWiFi powinna być jakaś dodatkowa ikona?
 #1019357  autor: Kuba5262
 25 wrz 2018, 08:31
piotrzet pisze:Czy ktoś ma tak samo z VoWiFi w T-Mobile? Tzn w dzień normalnie się włączy po max 1 minucie natomiast jak przychodzi wieczór i okolice godziny 18 VoWiFi w żaden sposób nie chce się włączyć trzeba odczekać od 15 do 30 min i wtedy się pojawia nie zależnie czy jest tryb samolotowy czy nie. Testowane na różnych sieciach WiFi i na kilku telefonach problem taki sam od kilku dni.
Mam takie same doświadczenia
nie jest to zależne od słuchawki, XZ2 Compact i X Compact również.
 #1019387  autor: piotrzet
 25 wrz 2018, 09:26
U mnie występuje ten problem na XZ Premium, X, XA2, S8, S8+. Także też nie dotyczy on jednej marki.

http://www.speedtest.net/result/a/4297134853.png
 #1019651  autor: Barciur
 26 wrz 2018, 05:17
Witam. Trochę nie jestem tak bardzo w temacie, śledzę tematy pobieżnie, ale nurtuje mnie pewna kwestia.

Mieszkam w USA i jestem w sieci T-Mobile, gdzie voLTE i voWIFI jest dostępne dla każdego telefonu który to obsługuje - niebrandowany, brandowany, nieważne. Dlaczego w polskich sieciach jest to ograniczane do konkretnych modeli itp. - czy są za tym jakieś konkretne istotne przesłanki czy tylko widzimisię operatora?

Co dość istotne, T-Mobile w USA ma tylko 4G na niższych częstotliwościach (pasmo 12, 700 MHz oraz pasmo 71, 600 MHz); sieci 3G i 2G są tylko na wyższych 1700/2100 oraz 1900, co sprawia, że w wielu miejscach T-Mobile nie ma pokrycia 3G/2G a ma 4G. W efekcie, waga voLTE dla użytkownika tej sieci jest ogromna - być może stąd jest to wypuszczenie tego dla każdego?
 #1019687  autor: muddy
 26 wrz 2018, 10:11
@Barciur, to nie tak działa: sieci nie ograniczają działania VoLTE/VoWiFi, to producenci telefonów nie włączają wsparcia. Po prostu dla producentów USA są ważniejszym rynkiem niż Polska, więc włączają obsługę tych sieci także w oprogramowaniu niebrandowanym. Nie możesz mieć pretensji do operatorów, tylko do producentów. Chlubnym wyjątkiem jest Samsung, który ustawienia ustalone z operatorami dla wersji brandowanych umieszcza w oprogramowaniu niebrandowanym.
Zresztą, to co piszesz chyba nie jest do końca prawdą: na pewno nie każdy telefon wspierający sprzętowo VoLTE/VoWiFi będzie działał w T-Mobile US. Nie mam tego jak sprawdzić ;-) - znalazłem taką stronę: http://www.spectrumgateway.com/compatib ... locked2018

MM
 #1019803  autor: Barciur
 26 wrz 2018, 19:28
WellDone pisze:LTE działa też na wyższych pasmach
Trochę źle się wyraziłem - chodziło o to, że T-Mobile ma tylko 4G na niższych pasmach - na wyższych ma i LTE, i HSPA i GSM. :)
muddy pisze:Zresztą, to co piszesz chyba nie jest do końca prawdą: na pewno nie każdy telefon wspierający sprzętowo VoLTE/VoWiFi będzie działał w T-Mobile US. Nie mam tego jak sprawdzić - znalazłem taką stronę: http://www.spectrumgateway.com/compatib ... locked2018
Rzeczywiście, poczytałem trochę i tak to wygląda, czasami sugerują sflashowanie firmware'u żeby to działało...

Czy w takim razie każda sieć ma swoje voLTE i żeby to działało, musi być kompatybilność sieci? Bo np AT&T działa tak, że tylko na telefonach sprzedawanych przez nich z brandowaniem ATT będzie działać voWIFI i voLTE - z wyjątkiem iPhoneów, gdzie działa to wszędzie.

Czy to by też tłumaczyło fakt, że np w Playu jest tylko na iOS a w innych sieciach działa na Androidzie? Czyli zarówno operator jak i producent muszą współpracować.
 #1019813  autor: Pabloz
 26 wrz 2018, 20:20
Barciur pisze:Czy w takim razie każda sieć ma swoje voLTE i żeby to działało, musi być kompatybilność sieci?
Każda sieć ma swój zestaw ustawień do VoLTE/VoWiFi który musi wypracować z producentem telefonu. Od producenta zależy potem czy ustawienia trafią też do niebrandowanych wersji (np. Samsung, Huawei) czy nie (np. Sony).
Barciur pisze:Czy to by też tłumaczyło fakt, że np w Playu jest tylko na iOS a w innych sieciach działa na Androidzie?
Play po prostu wdrażał VoLTE w Polsce jako ostatni z operatorów (nie licząc Plusa) i VoLTE na Androidach dopiero jest zapowiadane. iOS został wybrano jako pierwszy zapewne dlatego, że w tym wypadku nie ma zabawy w brandy i różne modele telefonów i jedną aktualizacją można zapewnić VoLTE od razu sporej grupie użytkowników.

Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: http://wificalling-volte.pl/
 #1020375  autor: lord_kr
 27 wrz 2018, 19:49
Czy komus z Was zdarza sie samoistne wylaczanie VoLTE i VoWiFi ? U m ie szczegolnie to drugie wystepuje dosc czesto. Trzeba wejsc w ustawienia i wlaczyc jeszcze raz.

Drugi problem to "zawieszanie sie" VoLTE. Telefon ma zasieg a polaczenia glosowe nie dzialaja. Jest to o tyle uciazliwe ze dopuki nie sprobuje sie gdzies zadzwonic to nie ma sie zadnej swiadomosci o byciu poza zasiegiem. Pomaga jedynie restart telefonu lub utrata zasiegu 4g

Telefon to Samsung Galaxy A3
 #1020378  autor: piotrzet
 27 wrz 2018, 20:05
A w jakiej sieci? Jeśli chodzi o T-Mobile to ostatnio nie występuje ten problem od dłuższego czasu przynajmniej u mnie. Z VoWiFi jest tylko ten problem, że po południu trzeba czekać długo na uruchomienie. Drugi problem też nie na samym starcie tak było ale minęło po około miesiącu

http://www.speedtest.net/result/a/4297134853.png
 #1020379  autor: lord_kr
 27 wrz 2018, 20:09
Niestety operator to brytyjskie O2. Sadzilem ze to moze kwestia softu lub ustawien.
 #1020382  autor: Kryniczanin
 27 wrz 2018, 20:28
Samsung A6 z Play.

Czy wkładając karty SIM T i O będą dostępne WIFI Calling i VoLTE dla tych operatorów jak w sofcie ze sklepu. Czy może Play wykastrował z tych ustawień?
 #1020386  autor: f0ku5
 27 wrz 2018, 20:34
lord_kr pisze:Drugi problem to "zawieszanie sie" VoLTE. Telefon ma zasieg a polaczenia glosowe nie dzialaja. Jest to o tyle uciazliwe ze dopuki nie sprobuje sie gdzies zadzwonic to nie ma sie zadnej swiadomosci o byciu poza zasiegiem. Pomaga jedynie restart telefonu lub utrata zasiegu 4g
Takie problemy były zarówno w Orange, jak i T-Mobile przez dość długi okres czasu po wprowadzeniu. Nie dało się przez to korzystać na stałe z VoLTE. Obecnie te problemy już nie występują.
 #1020392  autor: kozien70
 27 wrz 2018, 20:50
@Kryniczanin - softy operatorskie nie mają ustawień VoLTE/VoWiFi konkurencji. Takie rzeczy tylko z softem niebrandowanym XEO z wolnego rynku.
Możesz w prosty sposób wgrać soft niebrandowany. Instrukcja jest na forum androida - patrz debranding np. dla S7ki, S9ki itp.

http://www.speedtest.net/android/2618905896.png
 #1020393  autor: Kryniczanin
 27 wrz 2018, 20:58
Kozien70

Dziękuję za odpowiedź - jeszcze jedno pytanko jak zmiana softu na z wolnego rynku ma się do gwarancji w samsungu?
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2018, 21:02 przez Kryniczanin, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1020394  autor: kozien70
 27 wrz 2018, 21:01
Jest OK, bo wgrywasz soft producenta, flaga KNOX-a się nie zmienia. Gwarancja nadal obowiązuje. Oddawałem na gwarancję telefony Samsunga po debrandzie, nigdy nie było problemów.

http://www.speedtest.net/android/2618905896.png
  • Strona 175 z 191
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 191
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 191