DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 287 z 308
  • 1
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
  • 308
 #1077815  autor: bed
 05 sie 2019, 21:57
To będzie trzeba śledzić też J3 2017, bo też ma dostać Andka 9 - Rosja już ma.
Jaki jest bitrate w naszych sieciach w EVS? Taki jak na screenie czy też wyższy?

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #1077836  autor: Mixiorek
 06 sie 2019, 12:39
Xcover 4 miał bardzo mało aktualizacji, chyba zaledwie 5-6 w trakcie około 2,5 roku. Pewnie ze względu na małą popularność.

Play i TMobile mają SWB. Dzisiaj miałem kolejną rozmowę w Play w relacji iPhone X -> Galaxy S7 po VoLTE z EVS. Jakość bajka. Jakby ktoś stał obok.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1077841  autor: iphoneski
 06 sie 2019, 13:19
Coś wifi calling w Play ma ostatnio gorszy okres. Jakoś pod koniec czerwca nie mogłem połączyć się z nikim z Plusa bo połączenie się zrywało jeszcze przed nawiązaniem. Ogarnęli już to ale ostatnio rozmówcy zgłaszają, że słabo mnie słychać a dziś rano koleżanka nie słyszała wcale. Na VOLTE żadnych problemów także póki co odpuszczę sobie chyba gadanie po wifi.
No chyba, że coś nie tak z moim łączem albo Routerem - na connect box od UPC sporo ludzi narzeka w sieci, będzie trzeba sprawdzić na innym dostawcy/sprzęcie. Problem tylko w tym, że problemy pojawiają się losowo a nie cały czas.
 #1077842  autor: dagonPL
 06 sie 2019, 13:33
bed pisze:
05 sie 2019, 21:57

Jaki jest bitrate w naszych sieciach w EVS? Taki jak na screenie czy też wyższy?
Z wyższym się jeszcze nie spotkałem, a większość rozmów prowadzę z EVS, choć są też kwiatki z bitrate 7,4 :mrgreen:

Btw.
Od kilku dni nie mam problemu z ucinaniem początku rozmowy VoLTE w Play, oby tak zostało.

Twitter @FonRuchalFest
 #1077846  autor: spotify
 06 sie 2019, 15:27
iphoneski pisze:
06 sie 2019, 13:19
No chyba, że coś nie tak z moim łączem albo Routerem - na connect box od UPC sporo ludzi narzeka w sieci, będzie trzeba sprawdzić na innym dostawcy/sprzęcie. Problem tylko w tym, że problemy pojawiają się losowo a nie cały czas.
Jakoś używam to samo i nie mam problemów z Orange i TM. Z H/O z WifiCalling do LTE również.
Ty lepiej sprawdź na jakim paśmie gadasz i sprawdź, czy kanał, który automatycznie wybiera connect box nie jest u Ciebie zapchany.
 #1077848  autor: iphoneski
 06 sie 2019, 16:13
Kanał sam wybierałem także to nie to. To akurat jedno z gorszych urządzeń jakie miałem. Np czasem telefon nie widzi inteligentnych telewizorów dodanych do sieci, czasem znika mi sieć 5 GHz bez powodu także nie zdziwiłbym się gdyby na wifi calling też miało to negatywny wpływ.
 #1077852  autor: f0ku5
 06 sie 2019, 17:22
Potwierdzam, Connect Box nadaje się wyłącznie do przestawienia w tryb bridge ;)
 #1077868  autor: spotify
 06 sie 2019, 22:29
iphoneski pisze:
06 sie 2019, 16:13
Kanał sam wybierałem także to nie to. To akurat jedno z gorszych urządzeń jakie miałem. Np czasem telefon nie widzi inteligentnych telewizorów dodanych do sieci, czasem znika mi sieć 5 GHz bez powodu także nie zdziwiłbym się gdyby na wifi calling też miało to negatywny wpływ.
Nigdy nie miałem problemów z Connect Boxem. Raz mi go wymienili bo strasznie hałasował. Poza tym żaden operator nie daje super urządzenia i są na rynku jeszcze gorsze.
Telefon mi wszystko widzi. Nie rozłącza mi urządzeń.
A WifiCalling powinieneś używać na 2,4GHz a nie na 5GHz bo jest bardziej stabilne i ma silniejszy sygnał. Miałem w domu problemy na 5GHz jak zmieniałem pomieszczenia podczas rozmowy. Ale ściany mam grube (nie żadne karton gipsy) więc fizyki nie oszukasz.
Najwyżej go wymień w UPC.
Natomiast co do narzekań w sieci, to nie zauważyłem. Jeśli dobrze działa z Orange i TM, to raczej wina wtedy sieci Play
Kanał ręcznie to też nie ustawienie. Może ustawiłeś na którym większość siedzi.
Poza tym w przypadku 5Ghz nie ma aż tak dużego wpływu, bo to pasmo pojemnościowe więc prędkości znaczne.
W każdym razie polecam do analizy Wifi
https://www.netspotapp.com/

Co do tematu i wpisów chłopaków. U mnie nadal ludzie w sieci Play narzekają na VOLTE. Wyłączenie tej funkcji jest lekarstwem. W N! w domu i w mieście mam tylko problem z zainicjowaniem połączeń przy słabym LTE. H/O podczas rozmowy do 3G bez żadnych dropów.
Natomiast byłem w niedziele w Kwidzynie i tam problem jak w Play. H/O słabo, problem z zainicjowaniem połączeń. Kilka razy miałem taki przypadek w sieci TM. Orange nie wiem, bo słuzbowy został w domu.
 #1077875  autor: iphoneski
 06 sie 2019, 23:43
Właśnie u mnie też grube ściany i częstotliwości 5 GHz i tu najbardziej upatruję przyczyny. Nie przełączę na 2,4 bo tam prędkości w okolicach 50 mega a na 5 leci 150 czyli tyle ile w umowie. W kompach Apple masz narzędzie do ustawiania kanałów. Skanujesz eter i program wypluwa ci najlepsze kanały.
 #1077887  autor: Mixiorek
 07 sie 2019, 07:59
Tak sobie myślę, że przy WiFi Calling to pewnie większość problemów może być związana z "łączem klienta". Albo router, albo eter albo przytkane punkty styku danego operatora (szczególnie wieczorami) na co już klient nie ma wpływu. Co najwyżej może głosować nogami i odejść do innego operatora. UPC i ciąganie ruchu po Europie. Orange ponoć nie lepiej. Amsterdamy, Frankfurty i Paryżewy w ruchu.
Ktoś ma doświadczenie czy i jak to działa obecnie po światełku Orange i ich sprzęcie (funbox 3.0)?

Ja używam WiFi Calling jako ostateczność (brak zasięgu/ granica zasięgu lub zagranicą) lub do testów.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1077890  autor: piotrzet
 07 sie 2019, 08:10
Tzn wydaje mi się, że to raczej operatorzy zrzucają winą na klienta niż, że u nich coś nie działa. Wiem jak było z VoWiFi w T-M. Korzystałem czy to z internetu T-M czy z FTTH Orange czy innych dostawców i VoWiFi nie chciało się włączyć po południu u żadnego. I to nie był mój problem ale i znajomych. Po zgłoszeniach oczywiście u nich wszystko dobrze i to wina mojego internetu. Tyle, że od kilku tygodni działa już jak należy o każdej porze.
Owszem nie mówię, że wszystko jest wina operatora ale moim zdaniem zbyt często przerzucają winę na internet.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1077892  autor: Mixiorek
 07 sie 2019, 08:27
Tyle, że ten internet jest kluczowy. Nie twierdzę, że zgrywusi nie mają nic za uszami bo zdarza się, że mają ale łącze klienckie + dystrybucja sygnału (router) jest tutaj czynnikiem krytycznym. Sam wiem po różnych przypadkach, że często i gęsto wina leży po stronie użyszkodnika. Słabe routery za "pińc złotych" (no bo wydatek np: 700zł to rozbój na kliencie. Tanio nie jest ale jakość kosztuje) albo routery operatorskie, które niby powinny być ok ale one mają być przede wszystkim tanie dla operatora (a są przy setkach tysięcy) i niby bezawaryjne skoro często daje je za darmo. A niska cena raczej nie idzie w parze z jakością sprzętu (anteny, procek itp.). Kolejna sprawa to syfiasty eter na 2,4 oraz rzecz o której pisałem i na którą klient nie ma wpływu czyli zapchane łącza operatora, słabe punkty wymiany ruchu. Umówmy się, że u nas operator kablowy wyciska często sieć jak cytrynę a nie daje dobrą jakość.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1077893  autor: piotrzet
 07 sie 2019, 08:31
Wiadomo, że tak to też jest problem. Ale tak jak mówię operatorzy też mają za uszami. Tym bardziej, że w przypadku tej usługi mogą częściej winę zwalać na klienta, a tak naprawdę problem leży po ich stronie.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1077894  autor: p2225
 07 sie 2019, 08:32
Ja mam teraz internet od UPC i na WiFi 5GHz, WiFi Calling Orange działa normalnie o każdej porze.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1077937  autor: WellDone
 07 sie 2019, 18:55
Do wifi calling potrzebne jest stabile łącze o niskim pingu, a przede wszystkim JITTER. Wystarczy łącze 300/300 kbps.

Jedyne problemy jakie miałem były na karcie T-Mobile. Orange i Play działa zawsze.

Samsung Galaxy S20 - Plus
iPhone 12 mini - Orange Flex 5G eSIM / T-Mobile 5G SIM2
 #1078021  autor: f0ku5
 09 sie 2019, 10:42
Dla niektórych być może ważne info - na chwilę obecną we Flexie nie działa VoWiFi za granicą.
 #1078024  autor: kozien70
 09 sie 2019, 11:09
Bo Orange Flex to taryfa prepaid, a VoWiFi w prepaid Orange nie działa za granicą.
 #1078026  autor: f0ku5
 09 sie 2019, 11:11
Niestety nie zgodzę się ;) We Flexie od początku VoWiFi za granicą działało i sam rzecznik to potwierdzał. Obecnie jest jakaś awaria.
Flex to zupełnie inna platforma niż Orange na kartę.

EDIT - a nie, moment... Teraz widzę, że treść artykułu na blogu Orange została zmieona. Jestem niemal pewien, że na samym początku była adnotacja na temat tego, że VoWiFi działa za granicą... :/
 #1078031  autor: iphoneski
 09 sie 2019, 11:29
Może ktoś głupotę napisał... Nawet artykuł na Telepolis był, że przy przenoszeniu numeru jest oferta na kartę.
 #1078032  autor: f0ku5
 09 sie 2019, 11:42
Ale mi nie chodzi o to, że oferta Flex to oferta na kartę. Pisałem zupełnie co innego ;)
  • Strona 287 z 308
  • 1
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
  • 308
  • 1
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
  • 308