DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 19 z 308
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 308
 #912493  autor: bobix
 22 lut 2017, 21:44
Wosiu96 pisze:Na prepaidzie również nie będzie ponieważ pytałem ich ostatnio.
Prędzej czy pózniej będzie bo to konieczność biznesowa. Za rok, za 2 lub za 3 lata ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #912494  autor: p2225
 22 lut 2017, 21:55
Orange pewnie nie daje tylu nowych smartfonów, bo w przeciwieństwie do pozostałej dwójki nie mają działających wszystkich planowanych usług. Play ma działające VoWiFi i nic więcej nie planuje, T-mobile ma VoLTE i VoWiFi i idzie mu szybciej. Orange niestety bawi się jeszcze z VoWiFi.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #912495  autor: bobix
 22 lut 2017, 21:57
True. To wyjaśnia tempo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #912501  autor: myk6414
 22 lut 2017, 22:55
kozien70 pisze:
Wosiu96 pisze:Faktycznie dodali czyli zapewne jutro ogłoszą ;) W porównaniu z Orange to T-Mobile naprawdę szybko dodaje kolejne słuchawki ;)
Szkoda tylko, że w T-mobile dostępność tych usług tylko "dla wybranych": w niektórych taryfach abonamentowych. A największy śmiech z tej sieci: brak VoLTE i VoWiFi w taryfach dla kluczowych klientów korporacyjnych :lol:
Jak tam mmsy :) działają już ?
 #912508  autor: Wosiu96
 23 lut 2017, 00:17
Pozostaje czekać aż Orange udostępni te 2 funkcje i wtedy też uruchomi pewnie VoWiFi na prepaida. Miesiąc im został na VoLTE do Ipka ;)
 #912551  autor: munio
 23 lut 2017, 14:59
Test na stronie Orange zakładki Wifi Calling :D

To samo co było z VoLTE - najpierw test zakładki na stronie, potem wprowadzenie i oficjalny komunikat :) Póki co na stronie jest SG7 i SG7E.
I najważniejsze będzie dostępne dla każdego, nawet w ofertach na kartę :)

http://www.orange.pl/kid,4002009278,id, ... ticle.html

Nie można rozwinąć najczęściej zadawnych pytań na dole strony, także nawet nie wiadomo nic więcej :P
Ostatnio zmieniony 23 lut 2017, 15:08 przez munio, łącznie zmieniany 1 raz.
 #912553  autor: Hods
 23 lut 2017, 15:07
- klienci ofert na abonament w Orange - mogą korzystać z usługi w Polsce i za granicą
- klienci ofert na kartę w Orange - mogą korzystać z usługi w Polsce
niefajnie...
 #912554  autor: kozien70
 23 lut 2017, 15:12
Zawsze to mniej niefajnie, niż w T-mobile. Oni w ogóle prepaidom nie dają takich usług. A i w abonamentach tylko niektórym.
Czy w Play WiFi Calling jest w ofertach na kartę i działa zagranicą?
 #912556  autor: Wosiu96
 23 lut 2017, 15:17
Wifi Calling na kartę w play nie ma. Dobre i to, że chociaż na kartę daje orange. Czyli operatorzy powoli zaczynają pokazywać ''Chcesz usługi Premium przejdź na abonament''. Szkoda tylko, że zero wzmianek o iPhone.
Czy w T-Mobile VoWiFi i VoLTE są na jakiś określony czas? Kiedyś słyszałem, iż w regulaminie mają zapis, iż jest do czerwca czy coś w tym stylu.
 #912557  autor: kozien70
 23 lut 2017, 15:21
Nie dają w prepaid WiFi Calling zagranicą, bo z tego zarobek żaden i nie chcą mieć klientów, którzy przeniosą się na dwa tygodnie na czas wakacji na Teneryfie, nadzwonią i uciekną do innej sieci ;-)
 #912559  autor: munio
 23 lut 2017, 15:24
Udało mi się podejrzeć dodatkowe pytania odnośnie WiFi Calling ze strony Orange:

Podstawowym warunkiem jest posiadanie odpowiedniego modelu telefonu, który został skonfigurowany i przetestowany do pracy w sieci Orange w standardzie VoWiFi. Takie telefony posiadają dedykowaną wersję systemu operacyjnego dla Orange i można je kupić w Orange. Lista modeli telefonów wspierających WiFi Calling w sieci Orange jest na bieżąco aktualizowana. Znajdziesz ja pod adresem: http://www.orange.pl/wificalling#. Jeżeli posiadasz telefon, który znajduje się na tej liście i posiada on oprogramowanie Orange, upewnij się, że posiada on najnowszą wersję oprogramowania.

Aby móc korzystać z WiFi Calling, należy:
- mieć telefon wspierający technologię VoWiFi, z najnowszą wersją oprogramowania w wariancie Orange
- mieć kartę SIM USIM lub LTE
- mieć włączoną usługę WiFi Calling w systemach Orange
- włączyć opcję WiFi Calling w menu telefonu; domyślnie jest ona wyłączona
- być zalogowanym do punktu WiFi z bezprzewodowym dostępem do Internetu.

Klienci Orange korzystający z ofert abonamentowych oraz na kartę mają możliwość korzystania z WiFi Calling pod warunkiem spełnienia powyższych warunków. Klienci korzystający z ofert Mix nie mogą korzystać z WiFi Calling.

Usługa Wifi Calling będzie aktywowana automatycznie wszystkim klientom Orange, którzy spełniają opisane powyżej warunki. W razie trudności usługę można aktywować również kontaktując się z Biurem Obsługi Abonenta (koszt połączenia zgodny z cennikiem planu taryfowego Klienta).

Korzystanie z WiFi Calling nie różni się od zwykłego korzystania z telefonu w sieci komórkowej. Połączenia wychodzące są rozliczane zgodnie z posiadanym planem taryfowym a połączenia przychodzące są darmowe.

Usługa WiFi Calling staje się wyjątkowo przydatna, gdy jesteśmy za granicą. Po połączeniu się z lokalnym punktem WiFi zostaniemy rozliczeni w następujący sposób:
- połączenia na numery komórkowe i stacjonarne w Polsce – jak połączenia krajowe
- połączenia przychodzące – są darmowe
- połączenia na numery międzynarodowe- zostaną rozliczone zgodnie z cennikiem połączeń międzynarodowych, realizowany z Polski na numery zagraniczne.

Ze względu na niższe koszty WiFi Calling to idealne rozwiązanie do wykonywania połączeń za granicą. Będą one rozliczane tak, jakby były wykonane z Polski.
Ważna uwaga: klienci ofert na kartę nie mogą korzystać z WiFi Calling za granicą.


eżeli telefon będzie znajdował się w zasięgu sieci komórkowej, po wybraniu numeru alarmowego telefon przełączy się z WiFi do sieci komórkowej, aby za jej pośrednictwem zrealizować połączenie alarmowe. Dzięki temu możliwe jest przekierowanie takiego połączenia do najbliższego centrum alarmowego.

W przypadkach, gdy telefon jest podłączony wyłącznie do WiFi, połączenia alarmowe będą mogły być realizowane przez WiFi Calling jednak w tym przypadku może nie być możliwe zlokalizowanie Abonenta i tym samym przekierowanie połączenia do najbliższego centrum alarmowego.
 #912561  autor: Mixiorek
 23 lut 2017, 15:28
munio pisze:Test na stronie Orange zakładki Wifi Calling :D
To samo co było z VoLTE - najpierw test zakładki na stronie, potem wprowadzenie i oficjalny komunikat
Pamiętasz ile minęło od ukazania się testu do oficjalnego startu usługi? Jakoś mój alzheimer niedomaga ;-)
Póki co na stronie jest SG7 i SG7E.
Niech w końcu zrobią iphony bo wygląda to bardzo bidnie.
I najważniejsze będzie dostępne dla każdego, nawet w ofertach na kartę :)
Tak, to duży plus Orange. Liczę gorąco, że Nju też obejmie i raczej się nie rozczaruję.

Nie widzę jeszcze odpowiedzi na pytanie - "Co się stanie, gdy stracę łączność WiFi?"

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #912563  autor: munio
 23 lut 2017, 15:37
Mixiorek pisze: Pamiętasz ile minęło od ukazania się testu do oficjalnego startu usługi? Jakoś mój alzheimer niedomaga ;-)
Nie pamiętam dokładnie, ale chodzi mi po głowie wrzesień, a VoLTE ruszyło w październiku.
Teraz nasuwa mi się pytanie. Czy to odkrycie na stronie faktycznie oznacza, że usługa zaraz ruszy, czy może ta zakładka była już gotowa równocześnie z zakładką VoLTE, ale ostatecznie w testach WiFi Calling poszło coś nie tak i tej usługi równocześnie nie włączyli? Tym bardziej, że Orange zapowiadał obie usługi do końca 2016 roku.

Jeśli chodzi o ślady WiFi calling na stronie, to przypomnę, że już dawno ktoś zwrócił uwagę, że na orange.pl w filtrowaniu specyfikacji telefonów jest przyciemnione wifi calling
 #912566  autor: kozien70
 23 lut 2017, 15:46
Strona testowa VoLTE to chyba pół roku wcześniej się pojawiła - @p2225 będzie dokładnie pamiętał.
 #912568  autor: Wosiu96
 23 lut 2017, 15:53
Oby tylko w Orange VoWiFi za granicą za darmo utrzymał na stałe a nie jak t-mobile do czerwca a później możliwie opłaty za tą usługę.
 #912569  autor: p2225
 23 lut 2017, 16:12
@kozien70 oczywiście, tu jest mój post: http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic ... te#p881658
A strona pojawiła się kilka dni wcześniej.

Strona o WiFi Calling(czyli nie nazwą tego "VoWiFi") też musiała dopiero teraz się pojawić, bo z ciekawości szukałem ostatnio i jej nie było.
Pewnie dlatego nowe telefony się nie pojawiają, bo pewnie od razu testują dwie usługi dla nowych telefonów. Po co by mieli później robić dwie aktualizacje, a nie mogą dać jej już teraz, bo jeszcze nie zaprezentowali usługi WiFi Calling.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2017, 16:19 przez p2225, łącznie zmieniany 1 raz.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #912570  autor: munio
 23 lut 2017, 16:18
I strona już nie działa.... Ale nie ma to jak print screen :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 lut 2017, 16:35 przez munio, łącznie zmieniany 1 raz.
 #912571  autor: Wosiu96
 23 lut 2017, 16:29
Obstawiam, że do końca marca wprowadzą. Dlaczego do końca marca? Orange obiecywał VoLTE dla ipka do końca marca to pewnie machną od razu obie funkcje. Ale wiadomo obietnice można przesunąć...
 #912572  autor: p2225
 23 lut 2017, 16:31
@munio w Twoim poście: http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic ... 75#p912559 zabrakło tych pytań:

Po czym poznam, że dzwonię przez WiFi Calling?
Gdy telefon połączy się z Internetem za pośrednictwem punktu WiFi, możliwość korzystania z WiFi Calling zostanie oznaczone przez pojawienie się dedykowanej ikonki na górnym pasku wyświetlacza telefonu.

Co się stanie, gdy stracę łączność WiFi?
Jakość połączenia realizowanego przez WiFi Calling silnie zależy od jakości sygnału WiFi. Dlatego też w pomieszczeniach, gdzie może znajdować się wiele jednocześnie działających punktów WiFi, np. w blokach mieszkalnych, w galeriach handlowych, w urzędach czy biurach, zalecamy prowadzenie rozmów po WiFi znajdując się możliwie blisko punktu dostępowego, do którego jesteśmy podłączeni.
W przypadku, gdy znajdziemy się na granicy dostępu do sygnału WiFi a:
- istnieje w tym miejscu sieć LTE Orange, nastąpi przełączenie do sieci komórkowej Orange bez przerywania połączenia.
- nie będzie wokół sieci Orange, bądź będzie jedynie zasięg 2G/3G, połączenie WiFi Calling zostanie przerwane.

I to jest odpowiedź na pytanie @bobix o punktach dostępowych ( http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic ... 25#p912086 )

Czy WiFi Calling działa z każdym WiFi?

Usługa WiFi Calling świadczona przez Orange będzie działać niezależnie od tego, z jakiego dostawcy WiFi skorzysta klient. Jednakże należy pamiętać o tym, iż publiczne dostępne hotspoty mogą wprowadzać pewne ograniczenia ilościowe bądź jakościowe w dostępie do Internetu. W szczególności, klienci mogą spotkać się z blokadami dla konkretnych protokołów komunikacyjnych wykorzystywanych przez usługę, przez co korzystanie z niej może być niemożliwe. Podobnie z jakością łącza internetowego; parametry łączy WiFi na świecie znajdują się poza kontrolą Orange, które nie ma wpływu na jakość słabych lub niestabilnych hotspotów.

Jakie są ograniczenia w korzystaniu z WiFi Calling?
Istnieje kilka przypadków, które niestety wykluczają możliwość korzystania z usługi WiFi Calling. Należą do nich:
- klienci ofert typu Mix nie mogą korzystać z usługi w całości
- klienci ofert na kartę nie mogą korzystać z WiFi Calling za granicą
- klienci poniższych usług dodatkowych, nie mogą korzystać z WiFi Calling:
- Nowa Orange Strefa
- Dodatkowa Karta SIM
- Strefa Stacjonarna
- Ekstra Strefa Firmowa
- Orange Ekstra Numer

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
  • Strona 19 z 308
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 308
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 308