DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 248 z 308
  • 1
  • 246
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 308
 #1061458  autor: kozien70
 04 sty 2019, 11:17
Zadzwoń na Samsunga w Tm, który obsługuje EVS. Nie jestem pewien, sprawdzę to wieczorem, ale by był zastosowany kodek EVS to chyba obydwie strony muszą go obsługiwać. Jeśli w Service Menu Samsunga będzie widać EVS, to uzyskasz potwierdzenie obsługi EVS przez Sony.
 #1061460  autor: piotrzet
 04 sty 2019, 11:41
Nie mam właśnie jak sprawdzić w tym tygodniu.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1061491  autor: spotify
 04 sty 2019, 15:49
Żeby zakończyć mój wątek w tym temacie, czy ktoś może mi odpowiedzieć na to pytanie, które zadałem wcześniej? ;)
Chce przenieść moją Mamę do RBM. Jaka jest różnica między RBM i Play czysto technicznie (VoLTE WoWifi itp)? Coś stracę czy praktycznie od strony technicznej to 1:1? Jakieś priorytety są?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2019, 17:20 przez spotify, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1061501  autor: umcusumc
 04 sty 2019, 16:28
Czy ktoś wie/testował, przy jakim obciążeniu nadajnika zaczynają się problemy z VoLTE? To tak a'propos moich testów z Pl Defilad z Warszawy, gdzie w Play prędkości są hmm... powiedzmy, że kiepskie ;)
 #1061503  autor: piotrzet
 04 sty 2019, 16:40
Testowałem T-Mobile przy prędkościach 2-3 Mb/s problemu nie było żadnego. Ale niestety niższych nie mam jak sprawdzić. Musiałby ktoś tam gdzie jest zapchane na maksa, a prędkości nie przekraczają 1 Mb/s

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1061504  autor: kozien70
 04 sty 2019, 16:50
Dla ruchu VoLTE jest wyższy priorytet, niż dla zwykłej transmisji danych.
 #1061579  autor: klaudia123
 05 sty 2019, 13:02
To VoLte, nie leci podobnie jak VoWiFi, swego rodzaju VPN, a w przypadku sieci komórkowej ma wyższy priorytet? Albo prościej Januszowi zwolni net, bo Grażyna dzwoni?
 #1061582  autor: kozien70
 05 sty 2019, 13:15
Nie wyobrażam sobie za bardzo, jak Janusz odczuje spowolnienie internetu, skoro rozmowa VoLTE Grażyny zajmuje kilkadziesiąt kbps.
Tu chodzi raczej o to, że jak stacja będzie mocno zapchana transmisją danych przez ruch data iluś osób, to nie będzie to przeszkodą w nawiązaniu poprawnego połączenia VoLTE, którego pakiety będą miały wyższy priorytet, nie odczujesz w rozmowie rwania spowodowanego obciążeniem data itd.
 #1061628  autor: Pabloeq
 05 sty 2019, 18:17
A jak jest ze Samsungiem S7 niebrandowanym i obsługą EVS? Różne rzeczy czytam na ten temat a nie mogę sprawdzić obecnie.
 #1061635  autor: kozien70
 05 sty 2019, 20:24
Obsługuje EVS. Ja korzystam do testów m.in. z S7Edge z najnowszym niebrandowanym XEO
 #1061728  autor: Marysiateki
 06 sty 2019, 14:42
Na Samsungu J5 2017 czasami jest trudno wykonać połączenie przez VoLTE w sieci Play, rozmowa jest przerywana znaczek VoLTE znika a telefon loguje się do roamingu Play (tmobile) przy pełnym zasięgu LTE B20 (800). Na A5 2017 nie zauważyłem problemów chodź muszę intensywnie przetestować.
 #1061733  autor: piotrzet
 06 sty 2019, 14:52
Marysiateki
A masz możliwość wyłączenia całkiem RK? Czy nie za bardzo?

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1061745  autor: Ubinoob
 06 sty 2019, 15:32
Wie ktoś przy ilu dBm samsungi (play) próbują zrobić zrzut rozmowy z wificalling do sieci komórkowej? U mnie bez VoLTE bardzo szybko jak spadnie sygnał wifi (ale wciąż jest wystarczający żeby jeszcze długo prowadzić rozmowę) następuje drop po kilku sekundach i wyłącza się wificalling. Wiecie czy da się to zmienić bez przerabiania samego softu? (np. config czy coś).
 #1061747  autor: piotrzet
 06 sty 2019, 15:44
Może spróbuj może akurat nie będzie ci potrzebny RK, a wtedy już powinno działać jak należy.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1061836  autor: kozien70
 07 sty 2019, 10:21
kozien70 pisze:
04 sty 2019, 11:17
Zadzwoń na Samsunga w Tm, który obsługuje EVS. Nie jestem pewien, sprawdzę to wieczorem, ale by był zastosowany kodek EVS to chyba obydwie strony muszą go obsługiwać. Jeśli w Service Menu Samsunga będzie widać EVS, to uzyskasz potwierdzenie obsługi EVS przez Sony.
Potwierdziłem, w sensie: obydwie słuchawki muszą obsługiwać EVS, by kodek ten był aktywny i widoczny w Service Menu.
 #1061856  autor: Pabloeq
 07 sty 2019, 14:43
Chyba muszą obie sieci wspierać EVS aby działało, ja dzwoniłem T-mobile (abo) Samsung S7 XEO -> Orange (abo, prawdopodobnie brandowany) Samsung S9 i w service menu miałem AMR_WB(VoLTE) 12.650
 #1061858  autor: kozien70
 07 sty 2019, 14:52
Nie ma aktualnie EVS między sieciami. Wtedy zawsze jest fallback do WB AMR.
  • Strona 248 z 308
  • 1
  • 246
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 308
  • 1
  • 246
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 308