DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 299 z 308
  • 1
  • 297
  • 298
  • 299
  • 300
  • 301
  • 308
 #1082481  autor: piotrzet
 18 paź 2019, 21:21
Patrząc na to ile T-M zajęło wprowadzenie normalnie działających usług to obawiam się niestety, że w Play również szybko to nie nastąpi. A na początku było tak pięknie.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1082484  autor: adziu82
 18 paź 2019, 21:40
Panowie, kupiłem starter Play, wrzuciłem do Galaxy a70 i od razu pokazała się ikonka VoLTE kiedy dane były włączone.
Jak włączyłem wifi, to wskoczyło Wi-Fi calling.
Ale jak wrzuciłem moja kartę Orange, to przy włączonym wifi mam wifi calling, ale na 4g nie mam już ikonki VoLTE.
Czy w Orange mam to jakoś uruchomić, jeśli ikonka się nie pokazała?
Ogólnie z Play zasięg dużo lepszy u mnie, niby nadajnik z 300 m dalej ( może trochę wyżej ) ale LTE bez problemu z 6 km a w Orange jak w rękę telefon wezmę to liche 3g mam.

RawStyle
 #1082485  autor: 3G
 18 paź 2019, 21:45
Orange zdaje się nie ma ikonki VoLTE.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #1082486  autor: adziu82
 18 paź 2019, 21:55
A to nie widziałem. Czyli jak dzwonię i mam LTE to można się domyśleć tylko, że mam VoLTE.

RawStyle
 #1082509  autor: Mixiorek
 19 paź 2019, 11:21
kozien70 pisze:
18 paź 2019, 20:47
Wrócił, wrócił. Za to zanik głosu i dropy przy zrzucie z VoLTE do 3G są nadal, wręcz nasilają się :?

Niestety dłuższa trasa musi póki co poczekać.

Póki co mogę określić na podstawie wczorajszej trasy Konstancin-Jeziorna -> Góra Kalwaria przez DW 724 i powrót ale przez Solec i las Chojnowski. Trasa znana i dosyć trudna dla Play. Mała ilość stacji własnych. Zresztą dla innych operatorów również. Plus wypada najlepiej ze względu na ilość i lokalizację stacji.

Transmisja danych, iPhone X - streaming przez apkę RMF z jakością 128kbps. Zanik w Brześcach i potem czkawka. Łącznie dwie takie sytuacje ale apka i transmisja danych potrafiła wrócić sama do działania. Nie pomagałem, nie restartowałem. Standardowy spadek w Brześcach z LTE do 3G. Do tego na Umidigi obserwowałem serwowane stacje - na tym krótkim odcinku są to lokalizacje zza Wisły - Karczew, Celestynów itp. Dopiero w Wólce Dworskiej dochodzi Góra Kalwaria ul. Torowa. Nie wiem jak tam są ustawione sektory ale w stronę Brześć zasięg z tej stacji jest ekstremalnie słaby a jest to tylko około 2,5km! Wjazd do Góry Kalwarii, okolica Lidla i Polsportu jest nadal ok na 3G. Potem przestałem już monitorować.
Powrót z połączeniem głosowym (VoLTE) na nr Trójki i monitorowanie od Lidla. W okolicy Wólki Załęskiej/ Dworskiej HO do 3G (także mi ciągle działa a były wpisy na forum, że nie i BOK informuje, że pracują nad tym #fakenews). Dalej połączenie utrzymało się w 3G ale momentami przy najsłabszym sygnale na odcinku w lesie przed Brześcami (300m) były spore interferencje/ zakłócenia z cięciem głosu. Moim zdaniem tak było w tym miejscy zawsze. Połączenie utrzymało się. Nie było HO do 2G czy dropu. Po wjechaniu na skarpę sygnał znacznie się poprawia i rozłączyłem się sam by połączyć ponownie na VoLTE. Potem w Słomczynie skręciłem w lewo w stronę Solca. Połączenie cały czas na LTE. Sygnał z Cieciszewa (złota lokalizacja Play, W3 powinni być już dawno po prośbie) a potem momentami z Baniochy a przede wszystkim z bardzo trafionej lokalizacji w Pilawie (dostrzegalnia przeciwpożarowa na terenie nadleśnictwa Chojnów, kolejna bardzo trafiona lokalizacja, jest tam tylko Play). Przy Mondi w Solcu skręt w prawo w kierunku Borowiny i powrotu do Konstancina-Jeziorny. Po wjechaniu do lasów chojnowskich po pewnym czasie HO VoLTE->3G. Jakość połączenia bez cięcia głosu i większych interferencji. Na początku zasięg z Pilawy, potem na chwilę Wierzbnowska (wieża TMobile), która ma moim zdaniem mizerny sygnał a potem wchodzi już Świetlicowa. Połączenie głosowe było utrzymane w 3G. Potem w okolicach ronda Warecka-Prusa zakończyłem połączenie by wróciło LTE. Nawiązałem połączenie na VoLTE i potem już tak zostało do Kabat.

Testy na tym obszarze moim zdaniem nie pokazują jakiś dramatycznych zmian w konfiguracji czy zasięgu. Brakuje po prostu dobrej jakości sygnału, który mogą zapewnić tylko nowe stacje. Złota lokalizacja Plusa w Brześcach powinna zostać wykorzystana przez Play i N!.
W zasadzie Play w tych testach nie wypadł nieźle. Nie zapewnił co prawa ciągłości transmisji danych (jest czkawka) ale utrzymał ciągłe połączenie głosowe. Co prawda nie w 100% na LTE i z cięciem głosu ale dropu nie było.

Dla porównania przejadę te same trasy z TMobile. Tyle, że na Galaxy S8. W ostatnich testach czkawki dla magentowych występowały mniej więcej w tych samych miejscach.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1082511  autor: Marysiateki
 19 paź 2019, 12:18
p2225 pisze:
18 paź 2019, 20:52
@Marysiateki EVS na LG G7?
No tak, ja z S8+ dzwoniłem do kolegi, który ma LG G7 ( pochodzi z sieci Play ) i jak widać jest kodek EVS, chyba że, to działa tylko u mnie, może tak być ?
 #1082513  autor: p2225
 19 paź 2019, 13:19
Po prostu nie było wcześniej informacji, że EVS działa na LG G7 w Play ;)

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1082555  autor: pakierhakierxd
 20 paź 2019, 17:18
Tez mam co raz częsciej ten problem w Playu na wifi calling/vollte (prepaid).
kiedy w Orange na iphone Wifi Calling działa bez takich problemów (abo).

A może ma znaczenie to że kiedyś w Play miałem abo a od paru mc prepaid bo ich propozycja 30zl -10 gb /1 mb lub 55 20 gb zmusiła mnie do zmiany na prepaida.

Teraz za 30 mam 15/20/30 gb :)

Abo w Orange mam za darmo praktycznie w ramach Orange Love ale nie jestem zadowolony ,muszę używać wifi calling bo inaczej stanie przy oknie mnie czeka.

Pozdrawiam :)
 #1082563  autor: Dodo84
 20 paź 2019, 19:07
Sorry za mały offtop, ale w temacie o LG G7 raczej odpowiedzi nie otrzymam. Czy u was w G7 też występuje problem z VoLTE i VoWiFi? Podczas pierwszej konfiguracji telefonu po odebraniu go z serwisu ( głośniczek do rozmów nie wytrzymał głosu moich rozmówców i postanowił się popsuć) miałem włożoną kartę T-Mobile na kartę i tam w opcjach sieci komórkowych widniał suwak połączeń po LTE ( oczywiście pomimo suwaka ustawionego na pozycję włączone usługa nie działa w prepaid T-Mobile). Po włożeniu karty sim Orange byłem zdziwiony bo VoLTE i VoWiFi które kiedyś działało na tym telefonie nie działa. Zacząłem kombinować w ustawieniach z przywróceniem ustawień sieci do domyślnych i nie pomogło. Ostatecznie zdecydowałem się na reset do ustawień fabrycznych z włożoną kartą sim Orange i po tym działaniu usługi działały wzorowo. Po włożeniu karty sim T-Mobile suwak z połączeniami przez VoLTE zniknął. Spróbowałem odwrotnie i zresetowałem telefon do ustawień fabrycznych z kartą sim T-Mobile to z powrotem w T-mobile wrócił mi suwak z połączeniami VoLTE, ale po włożeniu karty sim Orange już go nie było. Co ciekawe w Orange suwak do włączania VoLTE i VoWiFi znajduje się w ustawieniach połączeń zaś w T-Mobile w zakładce "sieci komórkowe". Zna ktoś sposób by ciągle nie resetować telefonu do ustawień fabrycznych by móc przetestować jak się zachowuje VoLTE i VoWiFi w Orange kiedy na co dzień korzysta się z usług T-Mobile? Zależy mi by ewentualnie jak T-Mobile uruchomi VoLTE ( tak wiem, nadzieja matką głupich, że to zobaczę w pre-paidzie :lol: :lol: ) to zauważyć. Czy tylko mój egzemplarz ma ten problem?

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #1082564  autor: p2225
 20 paź 2019, 19:29
Spróbuj w dialerze wpisać kod *#546368#*710# W menu, które się pojawiło wejść w Field Test -> GPRI VoLTE/VoWiFi -> UX i zaznaczyć przynajmniej 1, 3 i 4 opcję. Pozwoli to na wyświetlenie opcji pod VoLTE/VoWiFi w ustawieniach. 2 opcja da Ci znaczek "HD Voice" podczas rozmowy. Problem w tym, że po każdym uruchomieniu telefonu będziesz musiał od nowa zaznaczyć te opcje. VoLTE/WiFi Calling powinny działać już wtedy domyślnie, tylko nie będzie odpowiednich opcji w ustawieniach.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1082569  autor: Dodo84
 20 paź 2019, 20:04
p2225 pisze:
20 paź 2019, 19:29
Spróbuj w dialerze wpisać kod *#546368#*710# W menu, które się pojawiło wejść w Field Test -> GPRI VoLTE/VoWiFi -> UX i zaznaczyć przynajmniej 1, 3 i 4 opcję. Pozwoli to na wyświetlenie opcji pod VoLTE/VoWiFi w ustawieniach. 2 opcja da Ci znaczek "HD Voice" podczas rozmowy. Problem w tym, że po każdym uruchomieniu telefonu będziesz musiał od nowa zaznaczyć te opcje. VoLTE/WiFi Calling powinny działać już wtedy domyślnie, tylko nie będzie odpowiednich opcji w ustawieniach.
Dzięki, zrobiłem tak jak mówiłeś to przy włożonej karcie T-Mobile przeniosło mi suwak z "sieci komórkowych" do ustawień połączeń, ale przy Orange ( przy zmianie karty sim i nie wyłączaniu telefonu i tak ustawienia z tej zakładki się resetują więc od nowa zaznaczyłem) nic to nie pomogło. Przy cofnięciu telefonu do ustawień fabrycznych z włożoną kartą Orange usługi VoLTEi VoWiFi ruszyły bez łaski, ale przy T-Mobile i tak jak pisałeś po zaznaczeniu tych opcji suwak do włączania połączeń po LTE się w ogóle nie pojawia.
Co zauważyłem przy wejściu w Field Test -> IMS Setting pojawia mi się napis "not supported" w zależności do tego który operator został włożony jako drugi po resecie telefonu do ustawień fabrycznych np: Kiedy pierwszą kartą po resecie do fabrycznych jest T-Mobile to wtedy jestem w stanie wejść w IMS Setting i normalnie to działa, potem wkładam Orange i już występuje komunikat "not supported" i odwrotnie kiedy pierwszą kartą jest Orange to normalnie tam można wejść a potem jak wkładam T-Mobile to już "not supported"

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #1082571  autor: p2225
 20 paź 2019, 20:13
Może trzeba dłużej pokorzystać z danej karty żeby system "zaciągnął" inne ustawienia?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1082572  autor: Dodo84
 20 paź 2019, 20:18
Próbowałem. Niestety to nie działa. Nawet dzwoniłem do Orange by zrestartowali mi usługi bo byłem pewny, że to po ich stronie coś się wysypało :lol: . Tak mi się zaczęło dziać jak telefon wrócił z gwarancji. Właśnie mija miesiąc od odbioru telefonu. W notatce od serwisanta mam informację, że zaktualizowali w smartphonie system do najnowszej wersji i mi się zdaje, że tu jest pies pogrzebany. Telefon z wolnego rynku

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #1082574  autor: p2225
 20 paź 2019, 20:30
Spróbuj w GPRI -> ePDG -> IKEEditor dać "ResetToDefault". To samo w zakładce "Mapcon".

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1082575  autor: Dodo84
 20 paź 2019, 20:46
Niestety nic nie zmienia. Jest komunikat, że "Done!", ale na nic to wpływu nie ma

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #1082735  autor: iphoneski
 22 paź 2019, 21:28
Sprawdziłem dziś jak zachowuje się VOLTE Play przy zrzucie do 3G. U mnie działa to poprawnie - chyba 4 połączenia przerzucone i żadnych problemów, jedyne co zauważyłem to takie delikatne pryknięcie w głosie rozmówcy trwające może ułamek sekundy. Swoją drogą szybko mnie przerzucali, sygnał może nie był jakiś super ale test Netflix pokazywał coś ok 30 mega a rozmowa w FaceTime audio szła w LTE.
 #1082746  autor: zwariowany.kurczak
 23 paź 2019, 09:54
Pytanie do znawców: czy jest szansa iż Orange, przy wprowadzaniu 5G jako Non-standalone na sieci 4G, będzie zmuszone włączyć SMS/MMS po WiFiCalling? Może jest to jakaś część standardu?
  • Strona 299 z 308
  • 1
  • 297
  • 298
  • 299
  • 300
  • 301
  • 308
  • 1
  • 297
  • 298
  • 299
  • 300
  • 301
  • 308