Informujemy, ze 14.11.2019r. zakonczy sie test uslugi Wi-Fi Calling+. Dziekujemy za wszelkie uwagi i komentarze, ktore byly dla nas bardzo cenne. Niebawem przeslemy informacje odnosnie uslugi komercyjnej. Pozdrawiamy Plus
- Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Super
Pozdrawiam
A ten ,,+" to co daje extra ?
RawStyle
Tak nazywają tylko jak nazwa sieci PLUS
Pozdrawiam
A na Volte Zygmunt nie daje zielonego światła nadal?
podejrzewam jakąś apkę, lub inny wynalazek za tego + w nazwie
W Plusie nie będzie ani VoLTE ani VoWiFi przynajmniej na razie.
"Przedstawiciele spółki pytani o komercyjne wdrożenie w Polkomtelu usług takich jak VoLTE (Polkomtel w przeszłości testował tę usługę), czy WiFi Calling (od kilku lat trwają konsumenckie testy tej usługi w sieci Plus) stwierdzili, że „nie widzą zapotrzebowania klientów na takie usługi"
https://www.telko.in/grupa-cyfrowego-po ... 12-mln-sim
"Przedstawiciele spółki pytani o komercyjne wdrożenie w Polkomtelu usług takich jak VoLTE (Polkomtel w przeszłości testował tę usługę), czy WiFi Calling (od kilku lat trwają konsumenckie testy tej usługi w sieci Plus) stwierdzili, że „nie widzą zapotrzebowania klientów na takie usługi"
https://www.telko.in/grupa-cyfrowego-po ... 12-mln-sim
https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
Ale od czego macie mnie?adziu82 pisze: ↑08 lis 2019, 16:30Spoko, czekam na @kozien70, co on na to i jak to wytłumaczy.
Jeszcze tak myślałem, może by free na kartę włożyć do rutera ( Sony Z ) i spróbować na Galaxy a70 zrobić połączenie wi-fi calling.
Ale tam nie mogę włożyć tej abonamentowej, bo będzie na pewno.
Tam musi być druga karta prepaid z Orange.
A nie mam.
Nju na kartę w Maxcom MK241 podłączony do 3G Vodafone i robiący za hotspot dla LG G6 z Orange Free na Kartę. LG G6 w trybie samolotowym z włączonym WiFi. Efekt? Rozmowy pięknie zestawiane i prowadzone bez problemów. Czas zestawiania połączenia z numerem Trójki PR - 3 sekundy.
5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
@p2225 - czyli scenariusz, który opisałem jednak działa? I to na dodatek z prepaid jako internetem mobilnym? To dobra wiadomość
@adziu82 - nie ufaj do końca temu, co pokazuje billing. Skoro miałeś tryb samolotowy z włączonym jedynie wifi, to rozmowa musiała iść przez WiFi Calling. W bilingu mogą być bzdury. BTW póki co polscy operatorzy nie oferują VoLTE w roamingu żadnej obcej sieci.
@adziu82, @p2225 - dzięki za testy.
@adziu82 - nie ufaj do końca temu, co pokazuje billing. Skoro miałeś tryb samolotowy z włączonym jedynie wifi, to rozmowa musiała iść przez WiFi Calling. W bilingu mogą być bzdury. BTW póki co polscy operatorzy nie oferują VoLTE w roamingu żadnej obcej sieci.
@adziu82, @p2225 - dzięki za testy.
VoWIFI orange działa też w takim wypadku - przed granicą włączamy tryb samolotowy i korzystamy tylko i wyłącznie z VoWIFI za granicą. Zalogowanie się karty do partnera roamingowego włącza blokadę korzystania z VoWIFI.
U mnie billing pokazuje rozmowy jako zrealizowane po WiFi Calling, czyli zgodnie z stanem faktycznym.
5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
Coś w tym jest - kogo ze znajomych nie zapytam nie kojarzy tych usług, mając nowy telefon z VoLTE nawet nie czuje różnicy, nie dostrzega znaczka na ekranie. Więc prawdziwe jest stwierdzenie, że klienci nie są zainteresowani. Problem w tym, że wiedza zatrzymała się na zasięg jest, zasięgu nie ma oraz, że LTE to szybki internet. Operatorzy i np. Ministerstwo Cyfryzacji nie dbają o edukację społeczeństwa.
Inna sprawa - recenzje - aparat(y), procesor, RAM, gry.... a nic o VoLTE oraz Wi-Fi Calling się nie wspomina.
Klienci nie są zainteresowani dopóki przez jakiś czas nie korzystają z usługi, a później ktoś im wyłączy i wtedy różnice usłyszą.
https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
Musiałbyś HD Voice wyłączyć by większa grupa zaczęła jęczeć.Klienci nie są zainteresowani dopóki przez jakiś czas nie korzystają z usługi, a później ktoś im wyłączy i wtedy różnice usłyszą.
Brak zainteresowania Wi-Fi Calling dla mnie również jest niezrozumiały. Przecież wciąż słychać/widać osoby narzekające na kiepski zasięg sieci komórkowej, a ta technologia jest legalnym (w przeciwieństwie do montowania "na własną rękę" repeaterów) i dość tanim lekarstwem na tego typu problemy (o ile "trójkąt" hardware - oprogramowanie - sieć komórkowa to obsługuje). Ale tutaj przydałoby się informować użytkowników. Oni sami wiedząc, co tracą, dostrzegaliby jego brak, co może zmotywowałoby sieci komórkowe, producentów smartfonów do szerszej implementacji Wi-Fi Calling.loker pisze: ↑10 lis 2019, 21:20Coś w tym jest - kogo ze znajomych nie zapytam nie kojarzy tych usług, mając nowy telefon z VoLTE nawet nie czuje różnicy, nie dostrzega znaczka na ekranie. Więc prawdziwe jest stwierdzenie, że klienci nie są zainteresowani. Problem w tym, że wiedza zatrzymała się na zasięg jest, zasięgu nie ma oraz, że LTE to szybki internet. Operatorzy i np. Ministerstwo Cyfryzacji nie dbają o edukację społeczeństwa.
Inna sprawa - recenzje - aparat(y), procesor, RAM, gry.... a nic o VoLTE oraz Wi-Fi Calling się nie wspomina.
Jednak w kwestii VoLTE, jakby tak spojrzeć na temat nieco z boku, naszła mnie taka myśl - kto nie "siedzący" w tematyce telekomunikacji spodziewałby się, że telefon/smartfon obsługujący LTE może nie obsługiwać rozmów przez LTE? A tak można logicznie wnioskować. Szkoda, że jest inaczej.
Praktycznie jedyną możliwością, aby ktoś zauważył brak obłsugi VoLTE (może poza "nową" ikonką VoLTE, o ile jest widoczna) jest to, że w czasie rozmowy "spada prędkość dostępu do sieci".
Dokładnie. VoLTE to tylko skrócenie czasu połączenia i kodek EVS dla większości nieistotne. Jeśli chodzi o VoWiFi możliwości i oszczędności przy okazji jest dużo więcej. I mówienie, że VoWiFi jest usługą której ludzie nie potrzebują jest dla mnie śmieszne. Owszem nie będzie jej potrzebować osoba, która w miejscu zamieszkania ma dobry zasięg i urlop spędza u nas albo w UE. Ja dzięki usłudze VoWiFi jeżdżąc po za granice UE zaoszczędziłem kilka ładnych stówek na rozmowy. Wiadomo pewno zaraz się znajdą tacy co napiszą "stać cię na podróże po za UE to i stać cię na zapłacenie rachunku kilkaset złoty" Fakt stać mnie tylko jak są sposoby i to bez kombinowania, że mogę oszczędzić to z wielką chęcią to zrobię, a nie będę płacić tylko dlatego, że mnie stać.
https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
Dzisiejsze "przygody" z VoLTE Play: rozmowa trzy razy zerwana, za każdym razem po ok. 2 minutach. Zasięg full, stałem przy oknie. Prędkości rzędu kilkudziesięciu Mb DL. Żeby dokończyć rozmowę wyłączyłem VoLTE. 30 minut gadania bez problemów.
Fakt, miejsc bez zasięgu w naszym kraju jest sporo, przekonałem się o tym dobitnie przebywając przez kilka dni w Krakowie. I operatorzy mogliby bardziej komunikować istnienie tej usługi - trochę już mnie denerwuje że każdy ode mnie dzwoni bo albo nie wiedział że coś takiego jest albo wiedział ale zawsze zapomni włączyć albo coś tam jeszcze innego.
Ale co tu rozwijać? Wyjeżdżasz po za UE to płacisz za rozmowy nawet kilkanaście złoty za minutę i dzięki VoWifi dzwonisz tak jak byłbyś w Polsce.
https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png