DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 251 z 308
  • 1
  • 249
  • 250
  • 251
  • 252
  • 253
  • 308
 #1062406  autor: Kryniczanin
 12 sty 2019, 21:31
Nie ja - kolega przeszedł z abo do prepaida i dalej działa:-)
 #1062439  autor: sql
 13 sty 2019, 11:46
piotrzet Działanie bądź nie usługi WiFi Calling jest niezależne od godziny. W historii połączeń widzę działanie losowe usługi.
Mixiorek nie ma mam na wsi alternatywnych operatorów. Łącze to LTE cat.6 Play z anteną zewnętrzną. Ruter Huawei B525 + 2 AP Ubiquiti. Internet 30-60 Mbit/s upload 20 Mbit/s. Ping około 30 ms. Brak straconych pakietów. W poniedziałek teoretycznie powinienem mieć odpowiedź. Opcjonalnie mogę sprawdzić czy dobrze by to działało jak zrobię ze smartfona ruter.
 #1062468  autor: piotrzet
 13 sty 2019, 17:16
sql
To u mnie wyglądało to inaczej nie zależenie od sieci VoWiFi nie chciało się uruchomić po godzinie 16-17 dopiero rano koło 6-7 się włączało następnego dnia

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1062477  autor: piotrzet
 13 sty 2019, 18:41
Marysiateki
Niestety Play nie oferuje ogólnopolskiego zasięgu, a RK to badziewie. Jeśli będą mieli zasięg ogólnopolski to nie ma problemu. Po za tym odkąd zgłosiłem problem do BOK jak do tej pory nie mam problemu i VoWiFi działa jak należy. Max do 10 min pojawia się ikona.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1062478  autor: Marysiateki
 13 sty 2019, 18:52
piotrzet pisze:
13 sty 2019, 18:41
Marysiateki
Niestety Play nie oferuje ogólnopolskiego zasięgu, a RK to badziewie. Jeśli będą mieli zasięg ogólnopolski to nie ma problemu. Po za tym odkąd zgłosiłem problem do BOK jak do tej pory nie mam problemu i VoWiFi działa jak należy. Max do 10 min pojawia się ikona.
Oby tak dalej być może w końcu zatrudniają dobrych techników a nie zwykłych ludzi z ulicy, a zasięg Play teraz coraz mocniejszy nawet na wsiach można rozmawiać w VoLTE i w niektórych wioskach gdzie nawet konkurencja nie ma stacji w Zachodniopomorskim dobrze im idzie.
 #1062484  autor: piotrzet
 13 sty 2019, 19:19
Dalej jednak zasięg Play jest nieporównywalnie słabszy od konkurencji niestety. A szkoda bo niektóre lokalizacje wyglądają obiecująco. Ale koniec już tego offtopu ;)

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1062491  autor: umcusumc
 13 sty 2019, 20:25
piotrzet pisze:
13 sty 2019, 18:41
VoWiFi działa jak należy. Max do 10 min pojawia się ikona.
Ciekawe czemu tak długo. Zarówno w Play jak i Orange trwa to sekundę. Sprawdzone na 3 różnych sieciach w 3 lokalizacjach.
 #1062498  autor: bobix
 13 sty 2019, 21:44
umcusumc pisze:
13 sty 2019, 20:25
Ciekawe czemu tak długo. Zarówno w Play jak i Orange trwa to sekundę. Sprawdzone na 3 różnych sieciach w 3 lokalizacjach.
Grubo cie poniosło. Przed chwilą sprawdzałem. 30-40s.
 #1062499  autor: bobix
 13 sty 2019, 21:46
Kryniczanin pisze:
12 sty 2019, 21:31
Nie ja - kolega przeszedł z abo do prepaida i dalej działa:-)
A macie może iP? Bo zastanawiam się czy Visual Voice Mail będzie działać tak samo...
 #1062509  autor: umcusumc
 13 sty 2019, 23:08
bobix pisze:
13 sty 2019, 21:44
Grubo cie poniosło. Przed chwilą sprawdzałem. 30-40s.
Nigdzie mnie nie poniosło. Naciskam przycisk i po sekundzie jest. Przed chwilą sprawdziłem po raz n-ty. Może kiepska sieć/konfiguracja Po Twojej stronie?
 #1062512  autor: abberline
 13 sty 2019, 23:38
Ubinoob pisze:
12 sty 2019, 15:56
VoWifi i VoLTE w Play na s9+ działa stabilnie. Niemniej, trzeba być w dobrym zasięgu wifi, bo jak tylko trochę spadnie (do ok. połowy na wskaźniku) to momentalnie telefon próbuje korzystać z VoLTE
U mnie jest tak samo. Nie wiem z czego to wynika. Transfer i ping wzorowy. Jakie jeszcze warunki telefon, router musiałby spełniać żeby VoWiFi było aktywne nawet na resztkach zasięgu WiFi? Skoro w takiej sytuacji da się bez problemu np. oglądać stream to połączenia głosowe też powinny być stabilne.
Ubinoob pisze:
12 sty 2019, 15:56
Działają SMS, MMS, kody USSD, rozmowy zwykłe/video.
U mnie SMSy nie działają przez VoWiFi (tylko VoLTE) ale to pewnie wina tego, że mam wgraną konfigurację Telifonica UK a nie PLAY. Byłoby świetnie gdyby dało się wyodrębnić konfigurację PLAY dla jakiegoś procesora/modemu. Podobno prace nad tym już trwają ;)

Wcześniej rozmowy przez VoWiFi działały losowo a teraz już za każdym razem kiedy jest dostępne.
 #1062513  autor: bobix
 13 sty 2019, 23:46
Po jednej sekundzie zalogowania się do WiFi włącza ci się WFC? Czy po 1s zestawia ci połączenie?
Jeśli to pierwsze to na pewno coś nie tak pokazuje Twój aparat bo wątpię żeby tak szybko zalogował się do IMS...
Zrób tak: wyłącz wifi, włącz i sprawdź po jakim czasie pojawi się ikona.
https://youtu.be/MPof6kt_d6U
W każdym razie u mnie na UPC 250/20 z pingiem 10ms tak to chodzi. WiFi 5GHz.
U mnie niezależnie od sieci nie schodzi raczej poniżej 20-25s. Telefony: iP8 plus, iP SE, iP X.
 #1062515  autor: dagonPL
 14 sty 2019, 00:25
Zrobiłem tak jak pokazałeś na YT. U mnie na S8+ trwa to ok 2-3 sekund.

Twitter @FonRuchalFest
 #1062521  autor: umcusumc
 14 sty 2019, 08:42
@bobix Ok. 1 sekundę trwa, gdy podczas połączenia z wifi włączam VoWiFi. Jeśli robię tak jak Ty, to od momentu połączenia z wifi do momentu pojawienia się ikony VoWiFi upływają 3 sekundy. Nadal, to nie jest ani 20, ani tym bardziej 40 sekund, nie mówiąc już o czasie "do 10 minut". Po prostu, albo działa albo nie. Łączysz się z wifi i możesz rozmawiać. Może to kwestia iPhone?
@piotrzet Ty też masz iPhone?
 #1062526  autor: kozien70
 14 sty 2019, 10:43
@piotrzet ma Xperię, ale podobno te same problemy miał na innych telefonach.

U mnie w Play i Orange działa to tak, jak u @umcusumc
Problemy z VoWiFi (bardzo wolne łączenie, czasem w ogóle brak) mam w T-mobile.
Telefony to Galaxy S9 i S9+, ale testowałem inne modele, włącznie z iPhone i było podobnie. Co ciekawe początkowo w T-mobile działało to również bez zarzutu. Problemy pojawiły się po jakimś czasie. Pamiętam, była wtedy najpierw kilkudniowa przerwa w działaniu VoWIFi, a potem usługę przywrócili, ale od tego momentu działa ona jak chce.
 #1062533  autor: 0kti
 14 sty 2019, 12:37
Witam.
Udało mi się uruchomić VOLTE w OnePlus6 w sieci PLAY.

1. Trzeba zadzwonić do BOK w celu uruchomienia VoWiFi (mam taryfę na kartę RBM)
Konsultant wyjaśnia, że uruchomi, choć to może nie działać. Uruchomienie VoWiFi jest konieczne by działało VOLTE

2. Robić tak jak jest pokazane na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=ALmpaiahKas

Ale w programie PDC aktywować oba sloty w ustawieniach UK-VoLTE-Vodafone (zamiast India)
 #1062541  autor: piotrzet
 14 sty 2019, 14:20
umcusumc
Xperia ale na Galaxy występował ten sam problem. Z tego co wiem to kilka dni przed moimi postami odnośnie iPhonów ktoś miał ten sam problem tyle, że u niego podobno pomogło reset do ustawień fabrycznych. Co ciekawe pytałem znajomego z Warszawy i problemów z VoWiFi w T-M nie miał żadnych w ostatnim czasie. Więc wydaje mi się, że bardziej to zależy od lokalizacji z której jest karta sim niż telefonu. U mnie np problemy miałem w całym kraju. A teraz to działa jak należy i mam nadzieję, że tak zostanie

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1062545  autor: Pijo
 14 sty 2019, 14:44
VoLTE Play działa na Xiaomi Mi A2 Lite z Androidem 9, build 10.0.2.0. Wymagana ręczna aktywcja usługi Wifi Calling przez BOK oraz włączenie obslugi VOLTE w telefonie kodem USSD *#*#86583#*#*
Obrazek Obrazek


Update:
Działa też Wifi Calling - tu jednak jest wymagany Magisk i modul VoEnabler.
Obrazek
  • Strona 251 z 308
  • 1
  • 249
  • 250
  • 251
  • 252
  • 253
  • 308
  • 1
  • 249
  • 250
  • 251
  • 252
  • 253
  • 308